Mammeli

Mitä päiväkotiin joulumuistamiseksi?

135 posts in this topic

Mikä ihme on lumiukkosoppa?

 

Mä olen muistanut kerhotätiä, päiväkodin henkilökuntaa ja harrastusten vetäjiä pienesti. Suosin täällä mainittuja kulutettavia lahjoja (syötävät ja juotavat on myös helppo antaa eteenpäin, jos eivät olekaan omaan makuun). Lahjakortit ovat myös oivia, jos vaan löytyy se puuhanainen, joka homman organisoi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mua alkaa vähitellen vähän ärsyttää joka jouluinen ja keväinen lahjonta. Meidän kummankin pojan ryhmässä on 5 hoitajaa eli pitäisi hankkia 10 lahjaa per kausi. Noihin saa jo ihan kivan summan uppoamaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Mä veisin tollaisessa tapauksessa vain jotain yhteistä kahvihuoneeseen ja vaikka kortit jokaiselle erikseen. Tai sit vain jotain omahoitajalle, jos sellainen on. Mutta mieluummin siis jotain yhteistä kahvihuoneeseen. Näin me varmaan teemme, vaikka lapsillamme onkin selkeä omahoitaja.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Viime vuonna kun ei ollut omahoitajaa erikseen, niin tosiaan koko tarhan väki sai yhteisen juustokakku tervehdyksen kahvihuoneeseen kera joulukortin. En todella alkanut jokaiselle erikseen mitään hankkimaan. Ei meillä riitä resurssit edes sellaiseen...

 

Lumiukkosoppa on sellainen pieni koottu pussukka, jossa on kaakaoaineet...löytyy ohje varmaan tuolta Yleistä keskustelua sivuston aihepiiristä puolelta Joulu-ketjusta...

Share this post


Link to post
Share on other sites

meillä on ollut aivan ihanat hoitajat (omahoitajasysteemi) koko päiväkotiuran ajan, silti en ole vienyt ja tuskin vienkään mitään jouluna sinne.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Me ei olla ikinä viety :) Meidän tarhassa taitaa jakautua kutakuinkin 50-50. En itse koe tarpeelliseksi, he saa siitä palkkaa jo että pitävät huolta lapsista :)

 

Olen samaa mieltä, palkkaahan ne saa siitä, että hoitavat lapsiamme. Mutta koska Nupun hoitaminen ei ole aina ihan ongelmatonta, kun neidillä on erityistarpeita, niin haluaisin silti viedä jotakin pientä, ehkä leivon kahvikakun koko porukalle tms. Joulukortit annetaan varmaan myös kaikille hoitajille. Omahoitajalle nyt ainakin, lisäksi haluan muistaa päiväkodin keittäjää, joka on pitänyt erinomaista huolta neidin ruokailuista, ja koska hän jää nyt eläkkeelle, olisi kiva kiittää häntä jotenkin.

 

Ainakin sillä kortilla sitten jos en muuta ehdi tässä tuumailla.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä taidan tehdä tehdä piimä- tai maustekakun hoitajille kahvihuoneeseen, se on mun vakioratkaisu kaikkiin joulunajan pieniin lahjaongelmiin B).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä vein hoitajille yhteiseksi kasan suklaarasioita. Tämä siksi että en muistanut yhden niiden nimeä wacko.gif Niin en voinut viedä kaikille henk.koht. lahjaa. Mun mielestä se on kiva tapa muistaa niitä ihmisiä, jotka kuitenkin ison osan ajasta pitää huolta mun lapsesta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Köh, mulle kävi sit kuitenkin niin, että unohdin koko jutun... :rolleyes: On tässä ollut kaikenlaista muuta mielessä juu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä taidan tehdä tehdä piimä- tai maustekakun hoitajille kahvihuoneeseen, se on mun vakioratkaisu kaikkiin joulunajan pieniin lahjaongelmiin B).

 

Sama täällä, nimim. tänä vuonna tähän mennessä 6 maustekakkua tehty :grin:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä tein tänä vuonna pojan ryhmän jokaiselle hoitajalle (3 hlöä) kotitekoista kermatoffeeta, jotka paketoin nätteihin lasipurkkeihin ja sellofaaniin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä päätin sit viedä lasten hoitajille suklaarasian, pipareita, Carr's® Table Water® Crackers -keksejä ja lajitelman juustoja. Ajattelin, että siitä löytyy kaikille jotain kahvihuoneeseen.

Jos tuntisin paremmin muut saman ryhmän lasten vanhemmat, olisin voinut ehdottaa, että kerätään tietty summa per lapsi ja annetaan yhteinen lahjakortti esim. Stockalle. Se on kuitenkin lahja, joka todennäköisesti mielyttää kaikkia ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä en ole koskaan vienyt mitään. Kahden lapsen hoitajista kertyy kuitenkin aika läjä muistettavia. Musta sanallinen kiitos hyvästä hoidosta ja joulun toivotus on tarpeeksi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ostin jokaiselle tädille (5 kpl) pienen lasisen linnun ikkunan ripustettavaksi. En tiedä menivätkö roskiin vai käyttöön :blush:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä laitoin brownies-kuiva-aineet purkkiin ja ohjeen mukaan. Hoitaja oli tykännyt :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Me annettiin pojan ryhmiksen hoitotädeille Aarikan heijastimet. Ajattelin, että (nätille) heijastimelle on aina käyttöä, kun joka takissa saa olla omansa. Toivottavasti tykkäsivät. Nyt olisi mietinnässä lahjat kesällä annettavaksi kun poika jää kotiin kun vauva syntyy. Saisi olla jotain vähän isompaa, mutta tosi vaikea on keksiä mitään.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Taas olen täällä nostelemassa aihetta. Mulle alkaa aiheuttaa yhä enemmän päänvaivaa nämä muistamiset, kun hoitajiakin on neljä. Vähän lyö tyhjää, että mitä tänä keväänä hankkisi kiitokseksi. Mulle tuli mieleen erilaisia Marseille-saippuoita kauniisti paketoituina.

 

Ensi joulusta alkaen on sitten hankittava kiitokset seitsemälle hoitajalle, kun kuopuskin menee päiväkotiin ja eri ryhmään esikoisen kanssa.

Edited by Lara

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Saippua kuulostaa kivalta lahjalta.

 

Itse tykkään sekä viedä että saada jotain sellaista joka tulee käyttöön ja sopii varmasti kaikille. Meillä ei vielä lapset ole hoidossa, mutta esimerkiksi liikuntakerhon ohjaajalle tyttö vei pienen käsintehdyn jalkakylpysuolan kauniisti pakattuna.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oon muistanut päiväkodin henkilökuntaa jouluna ja keväisin aina jollain pienellä, ekan kerran leivoin brownies-paloja kahvihuoneeseen yhteiseksi, ja nyt ollaan kahdesti leivottu poitsun kanssa pikkuleipiä ja viety kauniissa pussukassa kortin kera kiitokseksi. Tossa idea on lähinnä se, et poitsu on se joka ihania tarhatätejä muistaa, ja äiti vaan auttaa siinä leipomisosuudessa.

Tän lyhyehkön päiväkotiuransa aikana poitsu on oppinut pois pullolta ja tutilta, syömään itse ja kuivaksi, joten jotain osuutta lienee myös asiansa osaavalla henkilökunnalla et tää on näinkin helposti sujunut :girl_sigh:

Mut asiasta toiseen, itse en voisi kuvitellakaan ostavani jokaiselle hoitajalle erikseen joulu- ym. lahjaa. En tosin lahjo muutenkaan ketään "ylimääräisiä" varsinkaan jouluisin, joten siksikin ajatus on vieras.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä en jaksanut sitten mitään leipomuksia tehdä, joten ostin vaan nyt kevätkauden kiitokseksi sellaisen kesäkassin keksejä (joku Jyväshyvän taisi olla) ja annoin kortin kera (kortin olin itse askarrellut tytön kera). Annoin keksit jo ennen kuunvaihdetta kun siellä oli yksi ihana hoitaja lopettamassa, niin hänkin sai kiitoskeksejä vielä syödä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meilläkin on tullut ajankohtaiseksi muistaa hoitajia (poika vaihtaa hoitopaikkaa ja on ollut tässä hoitopaikassa 3 vuotta). Ajattelin, että kaikille yhteiseksi leivotaan jotain, keksit vois olla aika helppoja tehdä. Mutta vaikeampi onkin sitten omahoitajan muistaminen. Hän on aivan ihana ja esikoinen tykkää hänestä hirveästi ja haluaisin muistaa jotenkin ihanasti häntä. PItäisikö ostaa joku riippu kukka hänelle ja pyytää lasta piirtämään kortin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nyt kevät-/kesämuistamiseksi käytiin tytön kanssa ostamassa lasiset purkit ja niihin värikkäitä karkkeja. Tyttö maalasi sormiväreillä etiketit, joihin kirjoitettiin toivotukset ja liimattiin purkkeihin. Nämä siis vietiin vain tytön ryhmän hoitajille (3kpl).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Me vietiin nyt pojan ryhmän hoitajille pullolliset kuohuvaa kuusenkerkkäjuomaa :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Me vietiin pojan omallehoitajalle amppelitomaatti (itse kasvatettu) ja sitten yhteiseksi itsetehtyjä suklaakeksejä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Me ollaan viety suklaata, kynttilöitä, itseleivottuja juttua. Mielellään aina jotain poiskulutettavaa. Kerran myös koko ryhmän vanhemmat laittoi rahat yhteen ja ostettiin kaikille hoitajille lahjakortit kauneushoitolaan, tykkäsivät!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now