Holley

Paras rattaat + seisomalauta yhdistelmä

7 posts in this topic

Olen oikeastaan jo päättänyt, että meille tulee Baby Jogger Versat kuopukselle omiksi rattaiksi. Mutta mutta, olen alkanut miettimään jos me tarvitaankin toisinaan esikoiselle sitten siesomalautaa niiden kanssa. Toimiikohan ne? Onko kellään Versoja seisomalaudn kanssa?

 

Onko edes olemassa toimivaa yhdistelmää, jossa työntäjän asento ei olisi huono tai joutuisi työntämään rattaita sivusta? Mä en ole ainakaan yhtään vielä nähnyt.

 

Meillä on tuplat tällä hetkellä kovassa käytössä ja niitä tullaan vielä jatkossakin käyttämään pidemmillä matkoilla, mutta on tarkoitus hommata vielä toiset rattaat lisäksi. Esikoinen kävelee ja potkupöyräilee reippaasti, mutta saa usein raivareita eikä liiku tai tottele, joten emme selviä ilman rattaita.

 

Epäilen esikoisen "viihtyvyyttä" (lue, pitää varmaan jesarilla teipata kiinni jotta ei hyppää pois kyydistä) seisomalaudalla ja sen takia mietinkin olisiko MB Freerider parempi vaihtoehto? Freerider taas on aika rajoittunut rattaiden valinnan kanssa.

Tärkeimmät kriteerit rattaille olisi istuimen käännettävyys, hyvä kuomu, sekä iso ja toimiva tavarakori. Eikä saisi olla ilmakumirenkaita. Versat istuisi näihin.

 

Kehu tai hauku omien kokemustesi perusteella seisomalautoja ja rattaita yhdistelmänä! :)

 

Onko kellään ollut Kid-Sit:ä? http://www.kleinedreumes.nl/index.php/kid-sit.html

Taitaa olla sama kuin Bugaboon Twoo board seat.

 

Mountain Buggyn uudet Cosmopolitanit http://mountainbuggy.com/en/buggies/single/cosmopolitan#_overview vaikuttavat kuvissa kivoilta (niihin saisi freeriderin kiinni), mutta pelkään niiden olevan samanlaiset kolhot kuin P&T Promenadet. Varmaan ns. samalle alustalle kehitetyt, kun ovat yhtä järkyttävän leveät (64cm!) kuin Promenadet. Lisäksi vierastan tuota teleskooppiaisaa.

Edited by Holley

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oletko jo ratkaissut asian? Päässyt testailemaan lautaa Versojen kanssa?

 

Omakohtaista kokemusta ei ole, mutta vierestä seuranneena kirjoittelen muutamia havaintoja...

 

Versat on ihanat (meilläkin kun sellaiset on), mutta ei kyllä mikään ideaalinen seisomalaudan kanssa työnnettäviksi :( Ystävälläni on useimmiten tuplat käytössä mutta välillä Versat vaikka molemmat lapset on mukana ja hän tuntuu osuvan seisomalautaan koko ajan. Työntöasento on myös hieman kuroitteleva :(

 

Toisella ystävälläni on Brio Go:t seisomalaudan kanssa ja näyttää toimivan todella hyvin! Työntöaisa on niin pitkä, että ystävälläni vaikuttaa olevan helppo työntää niitä vaikka esikoinen seisoo välissä. Poika myös pysyy hyvin seisomalaudalla siinä ja on helppoa pitää aisasta kiinni.

 

Go:t vaikuttaisivat täyttävän myös kaikki kriteerisi!

Itsekin tykkäsin niistä kovasti. Nyt vasta tuplien myötä juuri möin ne pois. Kevyet ja mukavat työntää. Vaihdettavat isot talvipyörät oli ihan loistavat! Istuin on käännettävis, kuomu on suojaava ja tavarakori on ehkä jopa vielä tilavampi kuin Versojen!!

 

Muista en sitten tiedäkään... :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä on tämä seisomalauta-projekti laitettu jäihin toistaiseksi. Isompi ei totisesti vielä pysy laudalla ja vauvakaan ei toistaiseksi ole mahdottoman innostunut rattaista. Sillon viihtyy ok, jos ollaan kahdestaan liikkeellä, mutta heti jos on esikoinen mukana huutamassa ja heilumassa, niin vauvakin kiljuu rattaissa. Sitten jos vielä esikoinen seisoisi laudalla suoraan vauvan naaman edessä, niin tuskin päästäisiin minnekään.

Tällä hetkellä vauva matkustaa Ergossa ja esikoinen rattaissa. Silloin kun vauva vielä viihtyi kopassa Tupla GT:t toimi meillä loistavasti. Niissä ei muutenkaan pääse kiusaamaan ja tökkimään kun ovat niin omat lokeronsa kuomuineen ja isoine istuimineen. Odotellaan siis sitä aikaa kun vauva voi istua ja viihtyy taas rattaissa.

 

Tuntuu tosiaan, että laudan kanssa kaikkia rattaita joutuu työtämään jotenkin hassusti. Mun selälle tuo Ergo on parempi ratkaisu, jopa niin että vauva on Versoissa ja 15kg esikoinen selänpuolella Ergossa. Silloin hän ei pääse vauvaakaan terrorisoimaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bumprider hommattu. Ei helv...

Miten te ihmiset teette sen? Eihän rattaita voi oikeasti työtää seisomalaudan kanssa. Millaisia matkoja te kuljette tuolla yhdistelmällä?

 

Onkohan mulla jotenkin erityisen lyhyet käsivarret tai todella pitkä askel?

Share this post


Link to post
Share on other sites

eihän sitä suoraan takaa oikein pystykään työntämään, vaan vähän sivuttain. Mä jopa työnnän välillä yhdellä kädellä. Yhdistelmänä siis Bugaboo Cameleon ja Bumprider, kyydissä 8 + 17 kiloa. Kivasti työntää max kilsan puolitoista, sen jälkeen on raskasta. Onneksi oma kohta kolme vee tykkää nykyisin myös kävellä itse ja tuon pidempiä matkoja ei muutenkaan oo tarvis juuri tehdä.

M: pari viikkoa tais mennä myös tottua, aluksi olin kanssa sitä mieltä että ei tuu mitään, nyt ei siis enää haittaa niin työntää sivulta, kunhan matka on järkevä.

Edited by Lainie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bumprider ja Brion happyt on hyvä yhdistelmä työntää pitkääkin matkaa. Mutta siihen ne hyvät puolet jää. Lauta ei oikein pysy vaunuissa kiinni. Toiseeen kohtaan asennettuna lauta irtoaa vauhdissa ja toiseen painaa jarrua niin että se menee päälle. Ei oikein kohtaa noi vaunut ja lauta. Hintaansa nähden pettymys.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä on Oran yhdistelmät ja niissä nyt sitten oran lauta.Lauta on sen verran korkea, että suoraan keskellä työntäessä mun kenkien kärjet menee sinne laudan alle ja työstäminen sujuu ongelmitta. Jos sitten vähänkin on sivussa, niin jalka kolahtaa välillä laudan renkaaseen. Mutta pääasiassa siis ei jalat lautaan osu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now