Suvi

Kuvia ristiäiskakuista

310 posts in this topic

Saiskos tänne viime hetken ideoita (ja muutenkin ihasteltavaksi) kuvia teidän ristiäis-/nimiäiskakuista :) Onko ihmisillä tapana kirjoittaa kakkuun lapsen nimi tai syntymä-/kastepäivämäärä? Mun puolesta saa laittaa kakkuohjeita + muutakin yleistä höpinää näistä ihanuuksista! :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä oli tämmönen simppeli ja todella yksinkertainen kakku pojan ristiäisissä...

 

ja veljenpoika päätti kahdesta koristeesta (toinen oli sellainen Mikki Hiiri- vauvana koriste) sitten tuon haikaran tuohon kakun päälle...

 

Roninristiiset26102008056_600x450.jpg

 

 

alunperin oli ajatuksena kirjailla pojan nimi tuohon päälle, mutta se sitten jäi... mutta kakku oli siitä huolimatta todella hyvää :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä oli kakkuna Naantalin Aurinkoisesta tilattu kermakakku jossa oli pojan kuva. Oma kuva kakkuun maksoi 15 euroa lisää. Sai paljon kehuja ja oli meidänkin mielestä vähän erilaisempi kakku kuin yleensä mihin ihmiset olivat tottuneet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Siinä näkyy kakku ja muuta kattausta... Kakku siis tehtiin pikkusiskon ja kälyn kanssa yhteistoimin.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tässä meidän Iia MY Michaelan ristiäiskakku.

Ongelmia tuotti löytää sopivaa lautasta kakulle. 25 hengen kakku nutturalla oli liian iso kaikkiin kakkulautasiin/tarjoiluastioihin. Jouduimme siis jättää pahvin päälle.

 

24931038.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nää ei nyt välttämättä oo ristiäiskakkuja, viestin saa poistaa, jos ei sovi joukkoon. Mielestäni söpöjä lastenkakkuja kuitenkin, jotka voisivat sopia myös ristiäisiin. Kuvat on poimittu Pieni Kakkupuoti -blogista Pieni Kakkupuoti. Siellä on myös tosi hyvän kuuloisia ohjeita erilaisiin täytekakkuihin ja ideoita + opastusta koristeluun.

 

Ja tää ei oo maksettu mainos :P , oon vaan ite löytäny hyviä ideoita tuolta!

 

1594446.jpg

 

1337859.jpg

 

1258105.jpg

 

1224627.jpg

 

664398.jpg

 

391163.jpg

 

694066.jpg

 

1231610095_Untitled-TrueColor-01.jpg

 

Kiva idea tuo päällisen kuvio. Tehty kuvatekstin mukaan elintarvikespraylla sabluunan kanssa. Tuolla menetelmällähän voisi esim. kirjoittaa kakun päälle lapsen nimen ja vaikka syntymäpäivän.

777797.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kaunis kakku! Miten teitte tuon kuorrutuksen ja nuo "koukerot"?

 

 

Kuviot on tehty sokerimassasta (tehtiin itse) ...ihan muovipussista pursotettiin, leikattiin kulmaan pieni reikä. Päällinen

on marsipaania (valmiina kaupasta ostettua vihr. marsipaania).

 

Voipaperi toimi sapluunana, siis siihen piirrettiin ensin kuviot ja sitten laitettiin se kakun päälle ja piirsin kuvion kakun

päälle virkkuukoukulla painamalla. Sitten laittettiin vielä n. valmiita kakunkoriste helmiä, kiinnittämällä ne kakkuun sokerimassan avulla.

Sokerimassan ohje --> http://sekasoppa.vuodatus.net/blog/310153

Edited by Noose

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ihania kakkuja.

Harmi, kun marsipaani on niin karmeen makuista, ettei voi hankkia mitään kivan näköstä kuviokakkua.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^Ainahan voit käyttää juuri sokerimassaa tai mmf:ää (vaahtokarkkitaikinaa). Niiden värjääminenkin on tosi helppoa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä en näköjään laittanut meiän kakuista sitten ollenkaan kuvia :rolleyes: Mutta tälläiset tuli, ja hyvältä maistuivat :P

 

P1020905.jpg

 

P1020907.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Herranjesta Suvi, teitkö ite kakun? todella näyttävät koristukset :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

En mä sentään, mutta mun kaveri! :lol: Hän teki ite kaikki nuo pikkukukkaset + tottakai sitten isommatkin koristeet :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Kaunis, simppeli kattaus :)

 

Lisää kuvia kaipaillaan ;) Meillä nimiäiset kahden viikon päästä tulossa..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nämä on vähän tämmösiä "suuren maailman" juttuja, mutta jos noista jotain ideoita sais...

 

tinkerbell-christening-cake.gif

 

individual-building-blocks.gif

 

Googlen kuvahakuun kun laittaa "ristiäiskakku" niin löytyy paljon kotimaisia versioita.

 

Tätä jäin ihmettelemään. Syötävä kakkukuva.

 

Fazerin sivuilla myös.

 

Bake&Party -sivun kakkuideat.

 

Itse kyllä ihastuin noihin rakennuspalikoihin.

Edited by sincerity

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Noi palikat on kyllä ihanat! :lol:

 

Kuvat nipsaistu tilanpuutteen vuoksi... :rolleyes:

Edited by Rozie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meidän tytön ristiäisissä oli tällainen mustaherukka-suklaakakku:

a_mustaherukka-suklaakakku_0505_tv.jpg

ja siinä vieressä pöydällä valkoisilla puukirjaimilla tytön nimi.

(Kuva on Yhteishyvän sivuilta kun en halua omaa kuvaa tänne laittaa nimen näkymisen takia)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä oli ristiäisissä teemaväreinä vihreä ja vaaleanpunainen, joten tein pari juustokakkua vihreällä päällikerroksella ja vaalenapunaisilla koristeilla. Lisäksi kahvipöydässä oli suklaamuffinseja, vaaleanpunaisia prinsessa-keksejä ja geishoja.

 

2009_04_25_1544.jpg

 

2009_04_25_1255.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Kauniit juustokakut. Miten olet saanut tuosta päällisestä vihreän? Olen nimittäin yrittänyt monesti keksiä miten saan tuon värisen päällisen juustokakkuun, mutten ole keksinyt. Paitsi tietty jos laittaa karkkiväriä. Mitä makua sinulla oli itse juustotäytteessä?

Myös koristeet on kauniit, mistäs ne on hankittu? :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Juustokakut on tehty mangojuustokakun ohjeen mukaan: http://sekasoppa.vuodatus.net/blog/94377. Tuo on mielestäni paras ja raikkaimman makuinen juustokakku mitä olen maistanut (ja monenlaista olen kokeillut :)). Eli juustotäytteeseen tulee vain maustamatonta tuorejuustoa, sokeria, kermavaahtoa ja sitruunamehua.

 

Päällisestä sain vihreän lisäämällä omenapilttiin (tai päärynä) vihreää elintarvikeväriä. Yhteen pilttipurkilliseen tuli vajaa teelusikallinen väriä.

 

Koristeet löysin viime viikonloppuna rakennusmessuilla olleelta myyjältä: http://www.sokerikoriste.com/. Ensin olin ajatellut itse tehdä ruusuja vaaleanpunaisesta marsipaanista, mutta onneksi löysin nuo koristeet niin säästyi paljon aikaa ja hampaiden kiristystä :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Herbinalla ihanat kakut :)

ja Maletin kakku näytti ihan älyttömän herkulliselta :P ja Rozien kakkua olis kans ollu kiva maistaa... Tosi kauniita kakkuja!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now