Suvi

Kuvia ristiäiskakuista

310 posts in this topic

Annoj tuo on niin ihana kakku!!! :lipsrsealed: Oletko itse tehnyt? Lähinnä mietin miten tuosta rusetista on saatu noin upea! Mulla tuntuu että sokerimassa lähtee aina murtumaan kun yrittää jotain pidempää nauhaa tehdä ja sitä sitten muotoilla!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wow! Mikä kakku Annnoj:illa. Aivan mahtava, tyylikäs ja söpö. (kiva katsella kakkujen kuvia, kun maha kurnii muutenkin :grin:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tässä meidän ristiäiskakku viime lauantailta.

lumiristiaiskakku.jpg

 

Täytteenä oli mustikka-valkosuklaamousse. Päällinen värjättyä marsipaania, koristeet sokerimassasta ja pikeeristä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

oi kuinka kaunis kakku tämäkin viimeinen!!

mulla vaan vauvakuume yltyy jotta saisin vielä yhden kakkusen toteuttaa... :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Norsu: Kaverilla oli sellainen silikoninen vauvamuotti jolla oli helppo tehdä tuo vauvakoriste. Niitä saa ainakin Ullanunelmasta. Sitten vaan maalailin elintarvikeväreillä vähän tukkaa ja tein värjätystä sokerimassasta vaipan :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tällainen tilauskakku (lähipiirille) tuli tehtyä syksyllä.

 

risti%25C3%25A4iskakku4.jpg

risti%25C3%25A4iskakku6.jpg

 

Päällinen marsipaania, koristeet sokerimassa-marsipaaniseosta. Sisällä suklaakakkupohja vadelma-daim-limetti-tuorejuustotäytteellä.

 

Olen päässäni visioinut nimiäiskakkua myös omalle tulevalle lapselleni ja miettinyt, että pitäisi varmaan väsätä koristeet jo ennen kuin vauva syntyy. Toistaiseksi en ole kuitenkaan päässyt tuumasta toimeen. Vauvan nimiäiset tulevat olemaan huhtikuussa, joten ajattelin koristella kakun keväisillä pajun oksilla ja herkillä orkideoilla (molemmat luonnollisesti sokerimassasta ja marsipaanista) ja varmaan tehdä myös jonkinlaisen vauvakoristeen siihen.

 

(Mulla on myös blogi, mutta se on ihan yleisruokablogi, vaikka leivontajuttujakin tulee harrastettua aika paljon.)

Share this post


Link to post
Share on other sites

kauniita kakkuja täällä... :curtsey: Tulin vähän kurkkimaan ideoita kun lupasin kummipojalle ristiäisiin kakun kyhätä..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kokeillaan, onnistuisiko kuvan lisääminen...tulee tehtyä kakkuja sinne tänne välillä, tämän tein naapurin tytön ristiäisiin:

Ristiäiskakku

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mistä Katti03 oot löytäny tuon kakunkoristeen?

 

Nyt vasta huomasin kysymyksen, ebaysta tilasin koristeen :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tässä meidän pojan kakku toissapäivän juhlista. Suklaakakku, välissä aprikoosimarmeladi, päällä vaniljanmakuinen sokerimassa.

 

 

IMG_7862.jpg IMG_7773.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ihania kakkuja! Meillä on ristiäiset tulossa ja kävin kurkistelemassa muiden aikaansaannoksia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ooh onko noi Ninjan reinot itse tehty vai mistä hommattu? Yritin klikata kuvaa suuremmaksi mutta sen verran pieneksi jää ettei näe kunnolla :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tässä lähempää kuva. On tehty sokerimassasta, siniset reunat marsipaania, maalattu sulatetulla suklaalla ja sinisellä elintarvikevärillä.

 

 

IMG_7783.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now