Suvi

Kuvia ristiäiskakuista

310 posts in this topic

Me tehtiin mun siskon kanssa tytyn ristiäisiin prinsessakakku.

5528_106814037953_609582953_2100744_7933328_n.jpg

Mimosa tuo on ihan mielettömän hieno! Miten?!?!?!?! teitte noi koristeet!? Haluun kanssa oppia tuollain!! :)

Upea kakku Mimosalla! Mä yritin joskus tollasia isompia kukkia väkätä, mutta hermot ei kestäny sitä silikonimuotin kanssa pelaamista. Se on vaan tyytyminen niihin iänikuisiin ruusuihin meillä sitten...

Kiitos! :)

Eli tossa on päällinen valkosta marsipaania, sitä on kyllä värjätty vielä valkosella pastavärillä (en tykkää pelkän marsipaanin "läpikuultavuudesta"). Alla on sokerikreemiä ja päällä hopeista helmiäisspraytä. Koristeista toi vauva on siis ihan ostettu, mutta loput tehty ite. Pikkiriikkiset kukat ja lehdet muoteilla ja gerberat silikonimuotilla. Koristeiden materiaalina on marsipaani ja sokerimassa tai niiden sekotus. Koristeet on värjätty pastaväreillä maalaamalla tai pulveriväreillä töpsöttelemällä.

Ite tykkään koristeiden materiaalina eniten marsipaanin ja sokerimassan sekotuksesta, pelkkä sokerimassa kun kuivuu niin nopeesti ja kovettuu niin kovaks, että koristeet saattaa kärsiä säilytyksessä. Silikonimuottiin käytetty pelkästään marsipaania.

Ruusut ja keskikokoset kukat on tehty siis käsin muotoilemalla, terälehti kerrallaan. Sitten noita valkosia on värjätty hieman vaaleenpunasella ja vihreellä pulverivärillä ja vaaleenpunasella kimallejauheella.

Materiaaleja saa netistä esim. bake&partyltä ja ihania kuvia, ideoita ja ohjeita kakkublogeista, esim. jo täällä mainittu pieni kakkupuoti on tutustumisen arvoinen ;)

muoks: enkä siis voi ottaa koko kunniaa tosta kakusta itelleni, cranberry-siskoseni on siitä puoliks vastuussa. :)

Edited by mimosa83

Mimosa vois pitää meille jotain kondiittorikurssia täällä, please B)

Kinuskikissassa on kuvitetut ohjeet koristeluun, pursotukseen, reunakalvojen käyttöön jne. Älyttömän ihanat ja hyödylliset sivut! Käyn siellä vähän väliä katsomassa apua.

http://www.kinuskikissa.fi/

Noi kinuskikissan sivut on ihan tutut, aika monta kertaa tullut kurkittua ideoita sieltä :rolleyes:

Mistähän löytyisi kivoja ristiäiskakkuja joissa ei ole käytetty marsipaania tai sokerikuorrutusta?

jenni81, laita googlen kuvahakuun hakusanoiksi esim "ristiäiskakku kerma" niin saat tulokseksi paljon erinäköisiä kakkuja, joiden mukana usien vielä ohjeet kakkujen valmistamiseen!

Koko pöytä:

8143010478551985878web_90.jpg

Kolmen suklaan juusto kakku (jossa ihan ostetut kynttiläkoristeet ja suklaalehdet)

8143010478551985995web_0.jpg

Ja täytekakku (joka muuten tehty itse, paitsi ruusut)

8143010478551985942web_0.jpg

Harmikseni en ollut aiemmin löytänyt kinuskikissa sivuja..sieltä opituilla ohjeilla olisi tehnyt täysin toisenlaista :rolleyes:

Tässä on kuva meidän kahvipöydästä sekä ristiäiskakusta. Täytekakun vauvakoriste sekä kukat ostettu valmiina.

SPA51552.jpg

SPA51551.jpg

Adamo ja Red_Rose, mitä teillä on noissa kakuissa tuo sininen keskusta? Ihanat tarjoilupöydät teillä molemmilla! Olisipa taas kiva päästä järjestämään ristiäisiä! :)

Minä olin laiska ja haluton järjestämään aikanaan Jäppiksen ristiäisiä, joten pienellä vinkillä Anoppi järjesti ne enemmän kuin mielellään. ;) Toki itse pyöräytin täälläkin vilautetut juustokakut ja Äiti teki suolaisia, mutta helpolla onneksi pääsin! :P

Mun kakun päällä on marsipaania se sininen. Värjäsin itse valkoisesta, mutta toki sinistä marsipaania saa ostettua kaupasta valmiinakin.

Miltä toi siniseksi värjätty marsipaani maistuu?

Ite en oo koskaan syönyt muuta kuin keltaista ja vaaleanpunaista ja ne on ainakin olleet ihan ok.

Mistä saa tollasen vauvakoristeen? Enpä ole sellaisiakaan ainakaan täällä syrjäkylällä nähnyt.

Ihania kattauksia olette kyllä jaksaneet väsätä :)

^ Ei kai värjäys marsipaanin makua miksikään muuta, jos käyttää elintarvikevärejä.

Ehkä mulla on jotenkin sitten liian tarkka makuaisti-tai sitten jostain muusta syystä värjätty marsipaani ei ole maistunut hyvältä. :rolleyes:

Ite en oo noita värejä maistellut, mutta ei kyllä mun suuhun maistunut ainakaan yhtään. (siis tossa meidän tytyn kakussa) Pastaväriä ainakin tarttee niin vähän siihen värjäämiseen, että en usko, että se sieltä mihinkään maistuu.

Meidän pöytä ja kakut:

P8220703.jpg

P8220706.jpg

P8220710.jpg

Ite tein täytskärit, äiti voileipäkakut ja anoppi mustikkapiirakat. Mun sisko teki kinkkuhyrrät ja keksit on tehnyt kaupan täti :D

edit. täytekakun ruusut lehtineen on S-marketista :D

Edited by shh