Guest Paula82

Monikkojen äidit ja odottajat

31 posts in this topic

Monikko äidit & odottajat


 


Monikko-odottajat:


 


Paula82 LA 25.9.2013 tyttö-&poikalupaus


elllie LA 21.9.2013 tyttölupaukset


katiekia LA 1.1.2014


 


Monikkojen äidit:


Quunie 15.5.2013 kaksostytöt


Kulta toukokuu 2013 kaksostytöt


Uu_ elokuu 2011 tyttö & poika


 


 


Ajattelin perustaa uuden pinon meille monikkojen odottajille ja äideille. Foorumilla kun tuntuu meitä ainakin jonkinlainen joukko olevan. Olemassa olevat esittely- ja jutusteluketjut tuntuvat olevan melko kuolleita joten ajattelin kokeilla saisiko uusi yhtenäinen esittely-jutusteluketju tuulta alleen.


 


Itseäni ainakin näin kaksosten odottajana kiinnostaa lukea elämästä monikkojen kanssa. Ja olisihan se kiva jutella muiden monikkoraskautta kokevien ja kokeneiden kanssa :)


 


Voin lisäissä tietoja etusivulle, jos haluatte. Toki voi tulla juttelemaan vaikka ei tietoja haluaisikaan ylös :)


Edited by Paula82

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minä kuulun tänne! :)

Meille syntyi viime viikolla hurmaavat neidit ja heitä nyt passataan minkä keritään. Raskaus sujui hyvin ja synnytin vkoilla 39+1.

 

Palailen myöhemmin :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heippa! Täällä myös yksi odottaja ilmoittautuu, olen etsinyt monikko odottajien aktiivista keskustelua mutta ei ole löytynyt vielä, joten tämä oli kiva yllätys. Eli meille tulossa kaksi tyyppiä, raskausviikko 16 menossa ja laskettu aika 10.11 :) Raskaus sujunut hyvin (mitä nyt 3 kuukautta yrjöttiin ja väsymys) mutta nyt jo 3 yrjötöntä päivää takana. Jes! Ensiviikolla saa ehkä jo tietää sukupuolet :) Paljon ksymyksiä on esim. vauvojen koppa rattaista etc mutta liityn siis mukaan! Onkos muita odottajia? Onnea jo synnyttäneille!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tervetuloa Nallero!

 

Mulla poksahti tänään viikot 22+0. Olo on vaihtelevasti hyvä ja vaihtelevasti huono. Yöt menee nykysin tosi vaihtelevasti. Toisina öinä selviää yhdellä vessareissulla, kun taas toisina öinä saa juosta vessassa viiteen kertaan. Onneksi parempia öitä on vielä toistaiseksi enemmän, kuin huonoja.

 

Kauhulla odotan kesän helteitä. Voi olla aika tukalat oltavat tän mahan kanssa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nyt viime aikoina ole huomannut, että viikot kuluu tosi nopeasti. Toivon, että koko kesä menisi vauhdilla ja päästäs sinne syksyyn. Tämä kesä voisi olla viileämpi sellaset 15-20asteen lämpötilat olis sopivia. Sen kuumemmaksi ei tarttis mennä, koska mä varmaan menetän järkeni koska sulan kuumuuteen tän mahani kanssa.


Quunielle piti vielä sanoa, että tosi hyville viikoille olet päässyt. Itse haaveilen, että ainakin rv 35+0 asti pysysivät vauvat masun sisäpuolella. Mitä pidemmälle sitä parempi vauvojen kannalta :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kiitos onnitteluista! :)

 

On tässä aikamoista menoa ollut nyt kun ollaan kotona oltu reilu viikko.

 

Paula82: mut voi ainakin lisätä tuonne ylös. Mitä tietoja haluat laittaa ylös?

Ja itsekin olin yllättynyt kuinka hyville viikoille pääsin. Lääkärit eivät kuitenkaan aina antaneet kuvaa että tuonne asti päästäisiin.

Tsemppiä sulle odotukseen! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Paula82 Kiitos paljon! Kiva kun tämä palsta on aktiivinen, toi monikkoperheyhdistysten palsta ei niinkään. Mulla alkaa uusi työ vielä 1.6, onneksi kevyttä työtä vain 6 tuntia päivässä mutta olen tehtävästä todella innoissani, toivoisin jaksavani tehdä töitä mahdollisimman pitkään mutta vauvat menee sittene tusijalle jos tulee kipuja jne. Onko teillä identtisiä kaksosia vai monimunaisia? Mulla kahdesta eri munasta ja ovat eri pusseissa omilla istukoilla. Tänään oli neuvola ja siellä kaksi sydäntä jympytti ja potkivat/liikkuivat myös paljon. Raskausviikko 17 alkaa ja en ole kyllä vielä mitään liikkeitä tuntenut. Eilen tuli joku suht kipeä supistus tai kasvukipu, en osaa sanoa eivätkä neuvolassa tienneet, helpotti kun käveli. Mulla ei ole paljon kipuja ollut mutta luulisi kasvamisen jotain aiheuttavan :S Huomenna olisi sitten lääkäri ultra, en tiedä saako tietää sukupuolia vielä? Onko teillä selvinnyt jo näin aikaisessa vaiheessa? Olen murehtinut vaunu asioita ja sitä pääsenkö enää kulkemaan missään kahden pienen kanssa yksin. Yhtä vauvaa kun luulin odottavani ajattelin että voin ottaa kantokopassa salille mukaan jne, nyt sitten hieman vaikeampaa. Onneksi viikonloppuna tapasin tytön jolla pienet kaksoset ja hän kertoi päässeensä osallistumaan tapahtumiin vauvojen kanssa ja vaikka mihin, menneet pienenä kätevästi yhteen isompaan yhden vauvan vaunuun vierekkäin. Mun maha on jo välillä aika pallo, että katsoo miten iso siitä oikein tulee, toivon että jaksaisin silti käydä kevyesti uimassa/kuntosalilla tai mammajoogassa :D

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Quunie, riviksi vois laittaa vaikka: nimimerkki, vauovjen syntymäpäivä ja sukupuolet :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eli mulle voi laittaa Quunie, tytöt syntyivät 15.5.2013 :)

Edited by Quunie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heei! Piti ihan rekisteröityä, että pääsen kirjottelemaan tähän ketjuun. Monikko-onnea-foorumilla tuntuu olevan aika hiljaista. Mutta siis, meille on tulossa identtiset kaksostytöt, laskettu aika 21.9.2013.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mutkin voi lisätä listalle vaikka rivillä Kulta, tytöt syntyi toukokuussa 2013.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moikka Ellie ja onnea odotukseen!! Itse ajattelin myös liittyä tuonne facen ryhmään, kaveri tosin varoitti että siellä välillä aika surullisiakin tarinoita joten en tiedä onko niitä hyvä lueskella kun muutenkin lääkärissä pelottevat riskiraskaudesta :S

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heippa vaan kaikille :) Ja onnea odottaville sekä jo monikkoäideiksi valmistuneille :)

 

Meillä kaksospojat (ei-identtiset) edustaa jo vähän vanhempaa väkeä, ovat jo 6-vuotiaita, syksyllä aloittavat esikoulun :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Monikkoraskaus on riskiraskaus, tuplasti voi mennä pieleen. Se on ehkä kaikkien hyvä muistaa vaikka tuplaonnellista loppua tietenkin odotetaan ja toivotaan :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kiva saada eri ikäisten kaksosten äitejä ketjuun! Tervetuloa Tiuhtis!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Myökin tähän porukkaan kuulutaan, välillä enemmän ja välillä vähemmän aktiivisesti tulee tällä foorumilla pyörittyä nykyään. Meillä siis esikoiskaksoset, poika ja tyttö, syntyneet elokuussa 2011.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tervetuloa Uu_. Laitoin tiedot etusivulle, mutta otan pois jos pyydät.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rv 25+0 :dancegirl:  Nää viikot vaan vierii ja kohta on jo syksy!

 

Mitäs kuuluu muille monikkojen mammoille ja odottajille ? :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heippa kaikki! :) täällä yksi kaksosten odottaja lisää! Pienten laskettu aika on 1.1.2014 eli loppuvuodelle ilmeisesti odotellaan. Meiltä löytyy pieni esikoistyttö kotoa (05/2012). Tuleva vähän jännittää ku ei tuo "isosiskokaan" ole kuin 1,5v kaksosten syntyessä.

 

Raskausviikkoja ei ole kuin 12+3, mutta pikkuhiljaa kasvatellaan masua!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tervetuloa katiekia! Teillä on varmasti luvassa menoa ja melskettä vauvojen synnyttyä! Miten sulla on alkuraskaus sujunut?

 

Täällä alkaa maha olla jo melkosen valtava. Moni lähdehän sanoo, että nyt rv 26 paikkeilla mahan pitäisi olla sen kokoinen mikä se olisi normaalissa raskaudessa täysiaikaisena. Olo on jo siis melkosen tukala varsinkin kuumilla ilmoilla! Lisäksi mulla on jalat jatkuvasti turvoksissa eli anoina kenkinä käytän crokseja. Onneksi on kesä! Sormuksia en ole voinut pitää toviin sormissa, kun nekin on kuin puupalikat turvotessaan. :girl_sigh:  No syksyä odotellessa :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now