Sign in to follow this  
Followers 0
Leine

Lastentarvikkeiden myyjissä huijareita!!!

11 posts in this topic

Tiedoksi kaikille, jotka olette ostamassa lastentarvikkeita esim. tori.fi:ssä ja huuto.netissä.

 

Liikkeellä on nyt useampi huijari, joka kauppaa esim. rattaitaan (mm. bugaboo) tai muuta lastentarviketta. Myyntikuvat ovat kopioitu netistä, ja niitä esitetään ominaan. Puhelun perusteella kaikki vaikuttaa toki luotettavalta... Rahat menevät, mutta et tule saamaan mitään. Nimet ja tilinumerot kyseisistä henkilöistä löytyy googlettamalla 'huijarit netissä'. Prepaid-liittymä näyttää olevan kyseisille henkilöille ominaista.

 

Olkaa tarkkoina ja levittäkää viestiä!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tais muuten pari päivää sitten yhdelle vaukkareista käydä näin :/ 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jepjep, kaksi naista Kouvolasta ainakin. Halukkaat saavat minulta privaviestinä nimet, puhelinnumerot ja pankkitilin. Aliaksia on useita, ne ilmeisesti vaihtuvat aina välillä.

 

Päätekijällä on ilmeisesti ehdonalainen päällä tällä hetkellä mutta ei pysäytä huijareita. Tarjoavat tavaraa jota eivät omista, etsivät kuvat googlen kuvahausta. Uhreina tori.fi palstalle ostoilmoituksia tehneet.

 

10 vuotta olen ehtinyt tehdä etäkauppaa ja aina on ollut rehellistä sakkia liikenteessä, kerran osunut lunastamaton huuto mutta siinä kaikki. Itsekin olen luotettava myyjä joten tällaiset huijarit saavat veren kiehumaan!

Edited by Victoria

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onpa kurjaa. Näissä kannattaa olla tarkkana mutta jos on tosiaan onnistuneesti tehnyt vuosia netissä kauppaa ilman huijareita niin kyllähän sitä luottaa ihmisten toimintaan.

 

Mua meinattiin varmaan huijata livekaupassa taannoin, myin lastentarviketta ja perhe tuli katsomaan ostoaikeissa ja vaikka olin ilmoittanut hinnan etukäteen niin ehdottivat maksua tilille ja että veisivät tavaran samantien. Neuvoin tien lähimmälle pankkiautomaatille :) eikä onneksi tullut ongelmia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Marika on mm. yksi myyjä, bugaboota ainakin kaupannut. Sukunimi ym. tiedot löytyy kun googletat yllä mainitsemani viestiketjun. Onko todella näin, että pankkitiliin pystyy huijaamaan nimen? Eikö tilinumeron perusteella voisi saada sen oikean henkilön kiinni, olivatpa ilmoittaneet nimekseen mitä tahansa?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pankki ei kerro tilin omistajan nimeä jos soitat ja kysyt. Tässä tapauksessa ihmettelen että edes viitsii käyttää aliasta kun pankkitiliä ei ole huijauksen aikana tainnut vaihtaa ja numerotkin ovat samat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Se on yks ja sama kenen nimi siihen "vastaanottaja" laittaa. Pääasia on, että tilinumero on oikein, niin rahat menevät perille. Tilinumero voi olla aivan ihan eri tyypin kuin "huijaavan" ihmisen. 

Edited by Yazz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kyllä poliisi saa tilinumeron perusteella selville henkilön oikean henkilöllisyyden, jos vaan asiasta on tehty rikosilmoitus.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tottakai poliisi saa tilin omistajan selville. :) Ja siksihän tuo päätekijä on jo tuomion saanut kun on kiinnikin jäänyt, ei riitä pelkät prepaid-numerot ja aliakset jos käyttää pankkitiliä huijaamisessa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^Ainakin Tori.fissä & huuto.netissä pyörii myös näitä olematonta tavaraa kaupittelevia huijareita Ovat usein olevinaan pieneltä paikkakunnalta, hiljattain esim. Kittilästä, joten monikaan ei pääse hakemaan. Myyvät uudenveroista pilkkähintaan, esim. Emmaljungaa, ovat kuvat kopioineet netistä. Ennenkuin maksaa mitään kannattaa kysyä onnistuuko nouto, sanoa vaikkapa, että joku tuttu hakee, jos tämä ei onnistu kannattaa varoituskellojen soida. Kannattaa myös aina googlata tilinumerolla, nimellä ja kuvilla (usein samat kuvaa tupsahtaakin netistä), liian varovainen ei varmasti voi olla. En keksi montaakaan härskimpää tapaa huijata, kun lastentarvikkeet, ja ilmeisesti todella röyhkeä tämä kouvolainen, kun puhelimessa valehtelee ummet ja lammet, ei siis vain sähköpostissa. Ja tietysti ainahan parasta on, jos voi itse tsekata lastenvaunut paikanpäällä, silloin ainakin tietää mitä on ostamassa. Olen itse ostanut ja myynyt, aina noutanut ja multa on haettu, mutta ymmärrän kyllä sen, jos toisella puolella Suomea olisi kivat kiesit sopuhintaan. Toivottavasti nuo huijarit saa kunnon rangaistukset, niin kauan kun ne ei joudu euroakaan korvaamaan tai päädy edes istumaan, ne jatkaa tuota.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0