Guest vieras_

Kuinka synnytys alkoi ja kuinka se sitten päättyi?

Alku ja loppu   228 members have voted

  1. 1. Kuinka synnytyksesi lähti käyntiin?

    • Vedet menivät
      85
    • Supistuksilla
      122
    • Käynnistettiin
      45
    • Suunniteltu sektio
      10
  2. 2. Kuinka kävi?

    • Vauva syntyi alateitse
      195
    • Päädyttiin kiireelliseen/hätäsektioon
      31
    • Kaksoset, joista toinen alateitse ja toinen sektiolla
      0
    • Suunniteltu sektio
      11

Please sign in or register to vote in this poll.

91 posts in this topic

Kuukausiketjussa on hieman kummasteltu kuinka monet synnytykset alkoivat vesien menolla ja miten monet päätyivät sektioon. Prosentteja näistä löytyy netistä, mutta miten vaukkareissa?

 

Sektioon päätymisestä ainakin on vanha ketjunsa, jossa ollut galluppikin, mutta se on mennyt menojaan foorumipäivitysten myötä niin koin luvalliseksi tehdä uuden. :) Alustakin on varmaan keskusteltu, mutta mua kiinnostaa prosentit.  :grin:

 

Äh, en osannut päättää miten toimia, kun takana on kuitenkin monilla monta synnytystä. Olkoon nyt monen valinnan mahdollisuus. Vähän häiritsee prosentteja, jos on alkanut kaikki viisi synnytystä samoin, mutta olkoon.   :girl_sigh:

Edited by Kärpänen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla alkoi synnytys vesien menolla ja tasan tunnin päästä siitä alkoi supistukset. Lähes tasan 17h vesien menon jälkeen syntyi vauva onnistuneesti alateitse.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla esikoisen synnytys lähti käyntiin supistuksilla ja edistymisen loputtua päädyttiin kiireelliseen sektioon. Kuopuksesta meni vedet ja vauva syntyi alateitse.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Synnytys käynnistettiin ja päättyi kiireelliseen sektioon.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Synnytys alkoi supistuksilla ja päättyi kiireelliseen sektioon edistymättömyyden vuoksi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Synnytys alkoi spontaaneilla supistuksilla ja päättyi kiireelliseen sektioon (avosuutarjonta ja pitkittynyt avautumisvaihe eli edistymättömyys täälläkin syynä).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vesien meno - supistukset alkoivat heti - tulehdus - tehottomien supistusten lopettaminen - käynnistys - alatie, imukuppi x 3, tyttö syntyi n. 52 tuntia vesien menosta. Saliin pääsyn kanssa olisi nysvätty varmasti pidempäänkin, mutta tulehdusarvot kohosivat jatkuvalla syötöllä, joten Cytotecin kanssa pelailua ei jatkettu pidempään.

Edited by Jenny-Maria

Share this post


Link to post
Share on other sites

Esikoisen synnytys alkoi vesien menolla, kuopuksen supistuksilla. Molemmat syntyivät alateitse n. 11 h kuluttua laskennallisesta synnytyksen alusta. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Käynnistyi vesien menolla ja heti alkaneilla säännöllisillä supistuksilla, päätyen 27h myöhemmin kiireelliseen sektioon (tarjontavirhe, pysähtynyt synnytys ja uhkaava hapenpuute)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Käynnistyi supistuksilla ja päättyi kiireelliseen sektioon. Suunniteltuun sektioon olisi ollut aika varattuna seuraavana päivänä vauvan syntymästä, joten sektioon oltaisiin menty joka tapauksessa. Valitsin silti tuon kiireellinen sektio -vaihtoehdon, kun siksi sitä sairaalassa kutsuttiin, toivottavasti en nyt vääristä tilastoja. Tosin samoin kai se olisi päättynyt joka tapauksessa...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vedet meni, tästä meni kuitenkin vielä n. 12 tuntia ennenkuin alkoi supistella. 24h vesien menosta vauva syntyi alateitse.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vesienmenolla alkoi, päätyi suunniteltuun sektioon. Tai mistä minä tiedän, aika suunniteltuun sektioon oli vasta neljän päivän päästä, mutta minun kohdallani taas ei puhuttu kiireellisestä sektiosta. Luultavasti se oon nyt minä, joka vääristää tilastoja. :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jos on suunniteltu sektio, mutta synnytys käynnistyy ennen sitä, luokitellaan tehty sektio kiireelliseksi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Käynnistettiin, ja päädyttiin kiireelliseen sektioon. Kesto: 36h säännöllisten supistusten (3,5 min välein) alkamisesta ja 24h48min laskennallisesta synnytyksen alusta. Syy: avosuutarjonta ja pysähtynyt avautumisvaihe.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Suppareilla alkoi ja alateitse syntyi. Säännöllisten supistusten alusta vauvan syntymään meni n. 11 tuntia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ensimmäinen synnytys alkoi vesien menolla, toinen säännöllisillä supistuksilla. Molemmat syntyivät alakautta, ensimmäinen hitaasti, toinen nopeasti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kaikki kolme synnytystä ovat alkaneet supistuksilla ja syntyneet alateitse. Vedet on menneet ekasta kun olin 4cm auki,  kahdesta viimeisestä juuri ennen ponnistusvaihetta. Synnytysten kesto kahdessa ensimmäisessä 9h ja viimeisessä 10,5h. Viimeinen synnytys oli perätilasynnytys.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Käynnistettiin rv42+0, 19h 10min päätteeksi syntyi rv42+1 poika imukupin avustuksella, hartiadystokiasta seurasi Erbin pareesi. Toivon mukaan vähemmällä päästäis seuraavalla kerralla.  :girl_sigh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Molemmat alkoivat supistuksista ja päätyi onnistuneeseen alatiesynnytykseen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Molemmat alkoivat supistuksilla, mutta ensimmäinen synnytys päättyi kiireelliseen sektioon, kuopus sen sijaan syntyi alateitse.

Edited by Schnappi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä en saanut vastattua kun synnytys tapahtui ilman suunnitelmia kiireellisenä sektiona. :( Ei siis mitään käynnistelyjä eikä suunnitelmia vaan raskausmyrkytyksen takia päivystyksestä sektioon.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Molemmat synnytykset käynnistettiin yliaikaisuuden vuoksi ja molemmat päättyivät alatiesynnytykseen. Eka 20, toinen 10 tuntia käynnistystoimenpiteiden aloittamisesta. Kolmatta kertaa en ajatellut kokeilla, päädyttäisiinkö taas viikoille 42+1...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vedet meni, mutta ei tullut supistuksia joten 1vrk myöhemmin käynnistettiin ja lopputulema onnellinen alatiesynnytys.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Molemmat käynnistetty (esikoinen Cytoteceillä, kuopus ballongilla), molemmat päätyneet kiireelliseen sektioon.

 

Esikoisella syy sektioon alkava hapenpuute, kuopuksella avosuinen tarjonta ja homma ei edistynyt ja alkoi olla huoli aikaisemman sektiohaavan kestävyydestä. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now