viipa

ehkäisynä femcap?

23 posts in this topic

Onko kenelläkään ehkäisynä femcap? Sehän on siis vähän niinku pessaari mut ilmeisesti helpompi. Suomessa ei myydä, mutta ainenki saksasta saa tilattua.

 

Itelle kun ei oikein tuo hormoniehkäisy sovi useastakin eri syystä ja kumit ei nappaa, niin pitänee tätä kokeilla. Aika vähän vaan löytyy kokemuksia kun yrittäny ettiä...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä olen (ollut) kiinnostunut tästä sekä pessaarista. Onko kenelläkään kokemusta?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tää vaikuttaakin mielenkiintoiselle. Paljonkohan maksaa tilattuna? 

Oon juuri pillerit lopettanut ja päätymässä siihen, ettei hormonaalinen ehkäisy mulle vaan sovi. Jos vaan olis keino päästä kumeista eroon, olisin tyytyväinen (varmasti mies myös...). 

 

Täytyykin jatkaa tutkimista. Ja kokemuksia tosiaan jos jollain olisi, niin kiinnostaisi kuulla.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Muakin kiinnostaa tää! Toivottavasti tänne eksyy joku, jolla on kokemuksia. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nojoo. Meille on kotiutunut Femcap. Mies siis oli jo tilannut tämän kun avasin aiheen.

 

Tuon kupin lisäksi tilasi sellaista geeliä joka ilmeisesti hidastaa siittiöisten kulkua.. Eli tarvihtee molemmat, niin toimivuus on parempi. Ja geeli toimii liukkarina niin kuppi sujahtaa paremmin sisään.

 

Oon nyt parina iltana kokeillut laittaa sen paikalleen ja eihän siitä ekana iltana mitään tullut, kun se vaan seikkaili ja mokelsi sisällä. Mut sit kun seur iltana kokeilin niin sinne sujahti ja ei epäilystäkään että olisiko laitettu oikein/väärin. Ilmeisesti jotenkin alipaineen ansiosta se pysyy "kiinni" kuin nakutettu eikä tunnu lainkaan. No, värkin poisottaminen onkin sitten toinen juttu ja siitä on saatu naurut jos toisetkin niin isännän kuin likkakavereitten kanssa :D 

 

Noitten kuppien koot menee niin, et

22mm - ei synnyttänyt.

26mm - synnytys päätynyt sektioon.

30mm - normaalialatiesynnytys.

 

Itellä on tuo keskimmäinen koko ja se näytti ihan mielettämön isolta, mut sinne se vaan holahti. Ja jostain luin et kuukuppia kun on käyttänyt, niin siitä on apua tän kupin laiton kanssa. Ja voisin ihan kompata tuota.

 

Tässä apteekin sivut

http://www.barriermethods.com/

On tosi epäilyttävät sivut, mutta niin vaan saapui lähetys ja tulikohan viikossa, eli tosi nopsakkaa.

 

Ja tässä tätä geeliä

https://www.nodum.de/s1/dia/cgi-bin/shop/shop.cgi?katalog=0761621&cart_id=6834751.25091

 

ja sit sellanen ruuttakin niin voi myöhemmin lisätä geeliä halutessaan

https://www.nodum.de/s1/dia/cgi-bin/shop/shop.cgi?katalog=1338132&cart_id=6834751.25091

 

 

Eli kuppi, ruutta ja kolme putkiloa geeliä postikuluineen maksoi noin satasen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kiitos viipa! 

 

Mä ebay:n kautta löysin myös jonkun joka möi sekä tota kuppia että geeliä. Sitten olikohan googlen kautta kun löysen toisen sivuston. Kummastakaan en tosin vielä tiedä että toimittavatko suomeen  :girl_sigh:

 

Vaikuttaa kyllä mielenkiintoiselle, rahankin "tienaisi" aika pian takaisin jos ei tarttis pillereitä tai kumeja ostella.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla ois käyttämätön kokoa 2. Paketti on kyllä avattu, mut ei ole edes koitettu. En oo vaan saanut aikaiseksi harjoitella sen käyttöä. Jos joku kiinnostuu, niin multa vois irrota sopuhintaan tuo :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

En ole ikinä kuullutkaan kyseisestä ehkäisyvälineestä. Nyt on pakko kysyä, onko jotain tutkimustietoa menetelmän luotettavuudesta? En ikinä uskaltaisi jättää ehkäisyä epävarman menetelmän varaan. Ennen vanhaan Suomessa myytiin pessaareita, ja ne valittiin gynen avustuksella, jotta tuli valittua varmasti oikea koko. Ja siltikin sitä pidettiin melko epäluotettavana menetelmänä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Muakin alkoi kiinnostamaan onko tästä jonkinlaista ehkäsytehoa tiedossa?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Täällä mun ymmärtääkseni lukee että 92%:n teho raskauden ehkäisyyn on todettu...? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Täällä mun ymmärtääkseni lukee että 92%:n teho raskauden ehkäisyyn on todettu...? 

Juu, mut se on mainos, joten siihen en ihan luottaisi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aaaa, okei, mä kuvittelin että ovat valmistajan sivut  :girl_sigh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aaaa, okei, mä kuvittelin että ovat valmistajan sivut  :girl_sigh:

Niin eikö se ole sama asia?  Valmistaja mainostaa tuotteitaan ja saa rahaa? Luotettavuudesta ei minkäänlaisia takeita, mutta se oli vaan mun IMHO.  

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä jotenkin oletan että valmistaja myös testaa tuotteensa? Eikö sen testitulokset ole luotettavia?

Minkä tekemiä testituloksia sä haluaisit nähdä? 

 

Tämmöset markkinointihommat ja kaikki on täysin mun alan ulkopuolelta enkä niistä juuri mitään tiedä, siksi kiinnostaa kuulla miksei valmistajien testeihin voi luottaa ja keiden sitten pitäisi....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voisko ihmiset kertoo että mistä on oman femcapinsa tilannut/hommannut? Tuolta http://www.barriermethods.com/ sivustolta saisi kaikista halvimmalla tuon femcapin mutta nuo sivut vaikuttavat niin epäilyttäviltä ettei oikein tekisi mieli edes kokeilla. Tutkailin http://www.femcap.com/ sivulta jälleenmyyjiä ja siellä ei ainakaan tuota barriermethodsia mainittu. Ajattelin tilata oman femcapini jostakin näistä:

 

http://buyfemcap.com/

http://www.stressnomore.co.uk/

http://www.medintim-shop.de/en/home/

http://gronabarnmorskan.se/se/

 

Mitä mieltä? Suosituksia?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hööh, ei tule ilmoituksia kommenteista..

 

Mutta joo, huusaa.. Mies tilasi mulle juurikin noilta epämääräisiltä ja epäilyttäviltä sivuilta, tavarat tuli noin viikossa..

 

Täytyy todeta, että ei ole mulla nokan koputtamista tässä asiassa, tai siis femcap, kun sen osaa laittaa oikein ja näin, niin ei ole moitittavaa. Se on miinusta, että varsinaiseen spontaaniin seksiin ei ole mahdollista, kun pitää se 10min "odotella" ennenkö sen spermisidin jälkeen teho on kohdillaan.. tai jotain, mut näin ohjeissa oli.. Ja onhan se, kun pitää olla reissuissa mukana, jne.. Et se varsinainen spontaanius on mun mielestä poissa. Olipa epämääräisesti selitetty, mut kaikesta huolimatta en vaihtais muuhun ehkäisyvalmisteeseen :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Femcap saapui. Testattiin sitä jo samana päivänä. Ainoa pikku ongelma on, että asensin sen väärin. Siis ihan väärin. Se pitäisi siis asettaa kohdun eteen, mutta mitä mä tein? ASENSIN SEN SIIHEN VIEREEN  :girl_crazy: Huomasin asian vasta seuraavana aamuna kaiken lisäksi. No, onneksi on aika epätodennäköistä, että tulisin tästä kohtaa kiertoa raskaaksi. Ensi kerralla noudatan sitten ohjeita vähän tarkemmin (jossa käsketään tunnustelemaan sormin kohdun "nipukkaa", mitä en muka jaksanut tehdä vaan ajattelin, että kyllä se nyt oikeaan paikkaan menee kuitenkin  :lol:).

Myös poisto on aika hankalaa. En meinannut millään saada siitä kahvasta kiinni, ja hommassa pitää olla pitkillä kynsillä todella varovainen, ettei raavi rikki paikkojaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla oli alkuun samanlaista rävellystä. Kun sen femcapin kans pääsee sinuiks niin pois ottaminen sujuu jouhevasti :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä tilasin kyseisen tuotteen täältä ja tuli nopeasti suoraan kotiovelle. Tänään sitten äsken sitä kokeiltiin.. ja köh köh.. vaikka kuukuppia olen käyttänyt, en osannut tai muistanut asentaa oikein.. Mies tuumasi äsken että piditkö sä sitä kyykyssä 10 sekuntia siellä? Kun katsottiin siis yhdessä se video. ei en pitänyt.. ja meillä kävi niin että muutamalla viime työnnöllä sattui ja tuntui että se liikkui, kun mies tuli ulos, oli sillä TADAA seilorinlakki peniksen päässä

:grin: Saatiinpahan hyvät naurut.. ja syön vielä pillereitä et opitaan tuo ja jätän sit pois, et sen suhteen ei tarvi pelätä. Aika kovasti oli imassut siihen penikseen, mut ei mun kohdun nipukkaan.. :D ilmeisesti siis kyse vaan tosiaan tuosta etten painanut sitä sinne tarpeeksi kauan. 

Jotain artikkeleita on googlesta löytynyt https://www.google.com/search?tbo=p&tbm=bks&q=femcap. ja lisää sieltä femcapin sivustolta kun menee sinne mistä lisää tietoa kohtaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä on ollut ehkäisy mietinnässä ja pessaari kovasti harkinnassa, mutta tää vaikutti sen verran paremmalta vielä, että pistin heti tilaukseen. Tilasin Ruotsista, joten ei varmaan mene kauaa, että tulee perille. Musta on ihan älytöntä, ettei Suomesta saa pessaareita. Onko siihen joku syy? Toi geelikin vaikutti paremmalta kuin se siittiöitä tappava versio, kun toi perustuu ph-arvoon, joten ei ole mitään kamalaa myrkkyä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ehkäisyasioita on jälleen tullut mietittyä ja eri vaihtoehtoja tutkittua. Hormonallinen ehkäisy ei sovi ja lääkäri antanu vaihtoehdoksi joko kondomin tai pessarin. Ei kyllä kondomeissa mitään vikaa ole, mutta ehkä myöhemmin tahtoisi kokeilla jotain muutakin : D

 

Pessareita googlatessa sitten törmäsin myös tähän femcapiin ja tutkailujen perusteela se vaikuttaa hyvältä vaihtoehdolta. Kuukuppia on tullut käytettyä muutama vuosi ja omat paikat on suhteellisen tutut, joten uskoisin, että oppisin käyttämään femcappia. Innostusta olisi ainakin kokeilla tätä ja näillänäkymin ainakin tuntuu siltä, että tulen vielä joskus tällaisen hankkimaan.

 

Harmi vain, että suomesta tätä ei pysty hankkimaan ja vähänlaisesti on löytynyt suomenkielistä keskustelua femcapista. Onneksi täällä sitten voi ja kait englantiakin osaan sen verran, että voi yrittää etsiä sen kielisiä keskustelujakin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Olen hommaamassa FemCapia. Tietääkö kukaan, saako Viron tai Ruotsin apteekeista edes spermisidejä?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now