Sign in to follow this  
Followers 0
Jenny-Maria

Erikoiset raskausoireet?

29 posts in this topic

En tiedä onko tämä raskausoire, mutta en keksi muutakaan syytä. Varhainen tilanne menossa, viikkoja 4+4. Pari päivää lisääntyvästi on ollut lihaskipuja; käsi- ja olkavarret on kipeät kuin isommankin punttitreenin jälkeen, samoin pohkeet ja reidet pakaroita myöten. Ihan jo harkitsin Panadolia, kun tuntuu niin ikävältä.

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 12/12/2016 at 10:31 AM, piitulainen said:

Mulla oli kaksi viimeistä kolmannesta korvat lukossa ja vähän ikävän tuntuiset, raksuivat ja poksuivat. Kun kaikki limakalvot on turvoksissa, niin se koskee myös korvia... Korvalääkäri ei maininnut mitään tästä, mutta kokenut neuvolalääkäri totesi että johtuu raskaudesta. :D Oli muuten ärsyttävä vaiva!!

 

Muoks. Niin ja synnärillä sanoin jo miehelle, että mun korvat ei oo enää lukossa!! Yhä nyt imetyksen aikana on tosin hieman samanlaista vaivaa, mutta se lääkäri sanoi jo silloin samalla kertaa, että imetyskin voi vähän turvottaa limakalvoja. Nyt siis paljon lievempi. Mutta kyllä sitä näiden kaikkien ihme ilmiöiden kanssa odottaa välillä, että imetyksen voisi jo lopettaa, että keho palaisi normaalitilaan! Täällä pitäisi olla alaosasto imetykselle ja siihen liittyville jutuille, kun tuntuu että mulla ainakin on siitäkin kaikkia "oireita".

Hah, en oo siis ainoa! Mulla on korvat menneet jo jonkin (nyt rv26) aikaa tosi helposti lukkoon esim niistäessä tai joskus ihan vaan yhtäkkiä. En ole ollut todellakaan varma, liittyykö tää raskauteen, mutta ilmeisesti kyllä! Kiva, koska epämukavaa tääkin on, joten hyvä jos mennee ohi synnytyksen jälkeen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, Helmi2015 said:

Hah, en oo siis ainoa! Mulla on korvat menneet jo jonkin (nyt rv26) aikaa tosi helposti lukkoon esim niistäessä tai joskus ihan vaan yhtäkkiä. En ole ollut todellakaan varma, liittyykö tää raskauteen, mutta ilmeisesti kyllä! Kiva, koska epämukavaa tääkin on, joten hyvä jos mennee ohi synnytyksen jälkeen.

Mä en näköjään tänne ollut vielä vastannut, mutta mulla esikoise odotuksessa korvien lukkiutuminen oli yksi ekoja raskausoireita. Olin varmaan kaksi ekaa kolmannesta puolet ajasta korvat lukossa, ne vaan meni lukkoon tilanteesta riippumatta. Harrastin silloin vielä laulua, oli aika häiritsevää :wacko: Mulla loppuraskaudessa jo helpotti ja synnytyksessä katosi tuokin oire.

Edited by Murkelo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toinen raskaus menossa ja sama vanha oire osoittaa saapumisen merkkejä: lämpö tuntuu otsassa tosi pahalta. Olen mahdoton vilukissa ja lämmin suihku on ihana - kunhan se ei osuisi naamaan... :ph34r: Viime raskaudessa lämmön lisäksi myös kylmä pakkasilma tuntui kamalalta. Viitteitä samaan ongelmaan on taas nähtävissä :mellow:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0