Iridessa

Kokemuksia raskaustesteistä, vol. 2

666 posts in this topic

Ekalla kerralla sain haalean plussan kun menkat oli noin kaksi viikkoa myöhässä Apteekin raskaustestillä. Asia tietysti varmistettiin sitten clearbluen digitestillä. Hedelmöittyminen oli tapahtunut noin 3 viikkoa aiemmin.

 

Toisella kerralla aloin testata ja monta päivää ennen kuin menkkojen olisi pitänyt alkaa kun oireet oli niin vahvat. Tein prisman pregcheckiä ja apteekin testiä ainakin, ja siis kaikista nega (ainakin 5 testiä). Lopulta plussa tuli neuvolan pissatestistä kun menkat oli 1,5-2 viikkoa myöhässä, taas hedelmöittyminen ultran mukaan viikko ennen menkkoja. Neuvolan testin jälkeen sain positiivisen cb viikkonäytöllisellä.

 

Nyt ei ole ollut kuukautisia eli kierrosta ei hajua mutta oireita taas paljon. Olen tehnyt 6 negaa: kotitestin onestep, rfsu prismasta x2 ja apteekin testi x2. Ensi viikolla teen vielä tuon viimeisen rfsu:n liuskan ja jos ei silloinkaan plussaa niin täytyy jutella oireista ensiviikon neuvolakäynnillä. Viimeksi kun tuli näitä oireita imetyksen aikana niin olin tosiaan raskaana, joten vaikea uskoa etten nyt olisi kun oireet on samat eikä imetyksen määrään ole tullut muutoksia. Toisaalta keho voi yllättää joten varauksella suhtaudun kuitenkin.. Voihan olla että tällä kertaa minä olen väärässä :)

Edited by Hedelmäpommi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Viimeiseen rfsu:n liuskaan sain viivanpaikan jonka mieskin näki (kun tarkkaan katsottiin) toissapäivänä. Tänään tein vielä tarkistustestin one stepillä, joka oli puhdas nega, eli ei ollut muuta kuin viivanpaikka. Juuri kun olin ajatellut että hormonit vaan aiheuttaa oireita niin nousi taas epäilys jos muuttuisikin vielä plussaksi. Mutta luulenpa että ne on vaan ne hormonit :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä tein clear bluen "normitestin" (sen, johon ilmestyy plussan pystyviiva jos on positiivinen) kun oli dpo 12, ihan päiväsaikaan. Näytti haaleetavaaleeta plussaa. Seuraavana päivänä tein heti aamulla, oli vähän vaaleempi plussa. Päivällä tein vielä malttamattomana saman merkin digitestin viikkonäytöllä, ja näytti, että "raskaana 1-2", eli ihan piti paikkansa. 

 

Noita clear bluen testejä on ilmeisesti kritisoitu jonkin verran (digitaalisia ei vissiin niinkään, mutta tavallisia on), mutta ainakin meillä ne toimi :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minä sain RFSU:n liuskoilla hailakan mutta erottuvan haamun kp 26/28-29 aamulla testatessa ja samana iltana Pregcheckin puikkotestillä tosi selvästi erottuva haalea plussa. Pregcheck oli kyllä käsittämättömän selvä näin varhaisilla päivillä. Ovis mulla lienee tapahtui joko kp 15 tai 16, joten testatessa oli dpo 10 tai 11. Seuraavana aamuna (eli tänään) Clearblue digi antoi vastaukseksi raskaana 1-2. Jatkan vielä testailua halipisliuskoilla, jos ne ovat postilaatikossa, niin voisin yhden tehdä illalla ihan vain niiden herkkyyttä testatakseni. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä tein Davidin testeillä (raskauskeijusta) pari hätäistä testiä 1-2pv ennen kuin menkat olis pitänyt alkaa ja siinä näkyi todella haalea viiva, niin haalea ettei mieheni sitä ollut edes näkevinään ja itsekin mietin että kuvittelenko vaan että siinä jotain näkyisi. Kuitenkin menkkoja edeltävänä päivänä oli sellainen olo etteivät menkat ole tulossa ja niinpä tein uudelleen testin tänään, kun mekat olisi pitäneet alkaa. Testi näyttää kuitenkin negaa enkä itse näe viivaa. Menkoista ei merkkiäkään ja kärsimätön kun olen niin hain apteekista Clearblue testin. Siihen tuli heti plussa  :lipsrsealed:  Eli mun kohdalla tuo David testi ei kovinkaan herkkä tunnu olevan. Mulla on niitä vieä 1 kpl jäljellä joten varmaan testaan sillä uudelleen muutaman päivän päästä ja katsotaan josko silloin näyttää plussaa.

 

Eli vielä ei siis kannata heittää kirvestä kaivoon :) Mulla on näitä samoja testejä ja tänään dpo13 nega. (tai ehkä siinä jotain viivanpaikkaa näkyi  :ph34r: ) Menkkojen pitäisi alkaa viimeistään maanantaina, mutta vielä ei tunnu että alkais. Parissa edellisessä kierrossa tiputteluvuoto on alkanut jo dpo 12, mutta nyt on ainakin siitä päästy ohi :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jos on kp24/28 (dpo11) herkällä testillä laimeella päivänäytteellä nega niin onko jo kaikki toivo mennyt? Pitäishän sen jo noilla päivillä ja hetkällä testillä jo näkyä?

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ ei tarvitse menettää toivoa. kyseenalaistan herkät testit hyvin herkästi. lisäksi jokaisen hormonitaso nousee yksilöllisesti. viimeksi sain vasta n. dpo14, kp 28/26 herkällä haamun. niin kayan kuin ei menkat ole, on toivoa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kuinka herkkä se Rfsun liuskatesti on? Niitä on pari tuolla vessassa odottamassa ja mietin milloin sitä vois testailla. Oireet on melko vahvat (kiitos kuuluu osin varmasti mielikuvitukselle), mutta oviksesta on noin vajaa viikko, eli varmaan toinen mokoma pitäis odottaa eikö?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Viime päivinä mietiskelly samaa, eli rfsu:n herkkyyttä =?

Näyttää negaa, mutta oireet on aika selvät ja toiveet ekasta raskaudesta <3

E-pillereiden lopetuksen jälkeen kierto on ollu epäsäännöllinen, mutta nyt eletään kp30.

Kaapissa on noita rfsu:n liuskoja vielä 3 kpl, mutta taidan huomenna piipahtaa apteekkiin ostamaan jonkun muun ja mahdollisesti herkemmän testin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla tuli täysin samanlainen viiva rfsu:n testiin ja apteekin testiin kun tein eilen iltapissasta. Nyt aamulla vahvistin vielä clear bluella ja sillä tuli tulokseksi raskaana 1-2. Tällä kokemuksella rfsu:n liuska vastaa sitä apteekin testiä hyvin tasoissa :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moikka! Osaisiko joku sanoa tuleeko precg chekin puikkotesteihin aina n.10min kuluttua vaaleanpunainen haamu. Eihän niitä pitäs kahtella sen jälkeen enää ollenkaan :) nyt dpo 10 menossa. Nyt 3 testiin saanu kyseisen haamun, en ole kovinkaan toiveikas, kun ei luomusti pitäs edes tärpätä. Juu, kuuluis ehkä jo tonne testipakkomielteisten puolelle :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla on aina tullut puhdas nega eli ei ainakaan minulla ole haamuillut turhaan vaikka joistakin testeistä vastaavasti olen saanut roskishaamuja. Tsemppiä!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yhdyn mielipiteisiin David-testien surkeudesta. Toissailtana saatu Pregchekeillä haamut, mutta selvät sellaiset, Davidilla hädintuskin viivanpaikka eilen illalla. Tänä aamuna apteekin omalla vaalea mutta selvä plussa ja samasta näytteestä tehty David näytti negaa..! No ehkä siinä oli juuri sellainen "jos käännät näinpäin tässä valossa" tyyppinen haamu, mutta käytännössä nega.

 

Huomenna/ylihuomenna aion testata viikkonäytöllisellä ekaa kertaa, jännää!

Share this post


Link to post
Share on other sites

En löytänny ollenkaan mun kysymykseen vielä vastausta, joten; Onko kellään kokemusta apteekin omaan testiin saadusta roskishaamusta?

 

Torstaina tein ensimmäisen testin, en huomannu mitään eikä löytyny roskishaamuakaan. Tänään aamulla tein testin -> nega. Nyt kuitenkin kävin roskia viemässä ja aattelin vilkasta, siinä olikin haamu ja ihan erikohassa mihin aattelin että siinä viiva ees tulee  :girl_crazy:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä muista oliko apteekin oma vai elivo mutta toiseen tuli seuraavana päivänä tms selvä harmahtava viiva. Mutta nega siis oli kuitenkin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moi!

 

Oletteko saaneet PC:n liuskaan viivanpaikkaa? Tänään testiin piirtyi jotain, mieskin sen selvästi näki. Viiva oli sen verran hailakka, ettei siitä pysty sanomaan, oliko vain harmaa vai oliko siinä väriä.

 

Tänään menossa kp 31/28, oviksesta ehkä vasta 12.pv.

 

Ellei suurta muutosta huomisaamuun mennessä tule, täytyy koittaa testailla uudelleen. Mulla on vielä toinen liuska sekä CB:n normitesti jäljellä, täytyy koittaa päättää, kumpaa sitä siinä tapauksessa käyttäisi... Onko mielipiteitä?

 

MUOKS: Täytyy vielä lisätä, että edellisistä raskauksista on tulleet plussat selvinä jo 28/28, mutta ovisten ajankohdista ei mitään tietoa..

Edited by Girasole

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Mulla PC-liuskat ovat reagoineet haalealla haamulla ovikseen ja edellisessä negakierrossa tuli loppuvaiheessa viivanpaikkoja (piti katsoa kirkkaassa valossa ja liuskaa vähän käännellä) jokaiseen testiin. Raskauden ne näyttivät mulle aikanaan 3-4 pv ennen menkkoja haaleana mutta selvänä haamuna. Nyt menossa dpo 13 tjsp ja parina aamuna saanut PC:llä testiajalla haamujen haamun / varjon, josta on tullut 10 min sisällä ihan ilman kääntelyä näkyvä viiva, tosin väristä en osaa sanoa mitään.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tarkoittaako clearbluen viikkidigin hedelmöittymisajankohta sitä, kun munasolu ja siittiö tapaavat toisensa, vai sitä kun hedelmöittynyt munasolu kiinnittyy?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Suunnilleen Ovulaation ajankohtaa, eli kun tapaavat toisensa.

 

Oma kysymys: RFSU:n testeihin ilmeisesti tulee herkästi viivanpaikka, mutta tuleeko se jo 5min sisällä testin tekemisestä? Viiva oli niin superhaalea etten yhtään osaa sanoa, oliko siinä väriä vai oliko vaan harmaa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^mulla on tullut viivanpaikka nopeasti RFSU:n testiin näkösälle. Noi on kettumaisia testejä...vaikka toki näyttää sen raskauden myös ihan mainiosti kun hcgtä tarpeeksi, mutta kun huijailee sitten noilla liian selkeillä viivanpaikoilla   :girl_mad:  Ainut mihin en ole tällä megalomaanisella testauksella saanut viivanpaikkaa näkymään on se Apteekista saatava APTEQ - raskaustestipuikko.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heippa. Tässä teille testi eksperteille kuvat, sanokaa näkyykö mitään? Vauva ei ole tilauksessa ja hetken huumassa tuli hölmöiltyä miehen kanssa kymmenen päivää sitten. Miltäs näyttää nämä...

 

13510047.t.jpg

 

13510150.t.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

pikku12, alemmassa näkyy mielestäni jotakin... näitä kuvia kannattaa muuten ennemmin laittaa tonne "plussa vai ei" -ketjuun, siellä taitaa olla enemmän valppaita tiirailijoita!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now