Iridessa

Kokemuksia raskaustesteistä, vol. 2

666 posts in this topic

Ei tummunu viivat. Lohduttavaa silti että 1,5 vuoden aikana saan aikaiseksi noin selkeän haamun. Ehkä en olekkaan niin viallinen. Pysyvää plussaa odotellessa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onko raskaustestit kovin herkästi vanhentuvaa sorttia? Löysin siivotessa muutamia raskaustestejä (ja ovulaatiotestejä) joissa päiväykset 5/13 ja 9/13, eli vanhoja kaikki. Nakkaanko roskiin vai vieläkö ne hoitaa tehtävänsä jos vaikka lähikuukausina pääsis testailemaan?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä tuun tänne kiroomaan rfsu:n testit! Ihan per*eestä! :( kaks kertaa antanu plussan vaikken raskaana olekkaan... Murr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tervehdys kaikille, ilmoittaudun kirjavaan joukkoonne! :) Auttakaa hämmentynyttä. Soitin tänään neuvolaan ja varasin ajan, koska tein viikonloppuna 4kpl rfsu:n testejä jotka näyttivät haaleaa plussaa tarkistusajan sisällä ( ohjeessa 30min).Aamulla hain marketista pregchekin vai mikä lie ja tuloksena juuri ja juuri näkyvä haalea plussa..en tyytynyt siihen vaan Kävin sitten hakemassa apteekista clearbluen digitaalisen testin iltapäivästä ja tein sen vajaa 2h pidättämisen jälkeen. Tuloksena 'ei raskaana'. Mitä tästä pitäisi nyt ajatella? Säilytin toisen pregchekin loppuviikkoa varten ajatuksena tehdä se perjantaina aamupissasta.. jos osaan linkitän vielä kuvan plussasta mikäli se nyt plussa on.. kaksi lasta siis ennestään täällä taloudessa mutta aikaisemmin en ole tämmöiseen törmännyt :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eli tämmöiset tulokset sain, kahdesta aikaisemmasta en älynnyt edes kuvia ottaa :D

Mutta tosiaan nyt hiukan hämmentyneessä mielentilassa kun edelliset menkat oli vasta (15.10) ja sitä edelliset 13.9. Huoh!

post-8587-0-06469300-1382973526_thumb.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

Susa89: Miusta noissa kuvissa näyttää viivanpaikoilta, joita nuo ko testit kuulemma antaa helposti. Luottaisin kyllä siihen digiin, mutta kannattaahan se vielä testata uudestaankin muutaman päivän päästä. Jos siulla on ollut menkat vasta 15.10, on mahdollista, että r-testit on reagoinut ovikseen, joka todennäköisemmin tuohon kierron aikaan on ollut. Toivottavasti tilanne selviää pian!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niin voi olla, aikaisemmin kun olen kyseisellä testillä tehnyt niin negatiivinen on ollut todella selkeä eikä testiin ole tullut kontrolliviivan lisäksi mitään. Ystäväni teki tänään saman testin joka oli myös selkeä nega eli ei näyttänyt mitään viivanpaikkoja :/

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mun mielestä noi näyttää kanssa viivanpaikoilta enemmän ja tuntuu pitkältä ajalta tuo, että plussa näkyis vasta joskus 20-30min testin teosta. Olen lukenut noista rfsu:n testeistä niin paljon huonoa täältä ja muualta etten kyllä luottais noihin :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niin siis testiin tuli toinen viiva 10min päästä, eli testausajan sisällä joka oli merkitty pakkauksessa 30min, jonka kuluessa testi piti tarkistaa.. itsehän en malttanut jättää testiä silmistä ollenkaan koko puolentunnin aikana :D eli viiva ei ole tullut vasta siinä vaiheessa kun aika on ollut umpeutumassa vaan paljon aikaisemmin eikä ole siitä myöskään hävinnyt parin vuorokauden jälkeen :)

Eniten lähinnä hämmentää se, että 4 rfsu:n testiä näyttänyt tuota (2 ensimmäistä ei tosin noin selkeää) + 1pregchek mutta digitaalinen negaa.. digitaalisen testin ohjeissa tosin luki että muuna ajankohtana kuin aamupissasta otettu näyte saattaa joissain tapauksissa antaa virheellisen negatiivisen 55% todennäköisyydellä..

Neukkutäti epäili että hedelmöittyminen olisi tapahtunut vajaa viikkoa ennen menkkoja.. (en mä mitenkään epätoivosesti halua raskaana olla ;D) oireita löytyy vaikka kuinka mut epävarmuus vie ilon :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voihan se tosiaan olla, että digi ei vaan vielä tunnista, että raskaana olet. Mä odottaisin pari päivää ja kokeilisin uudelleen testata vaikka sillä Pregcheckillä jos ei digiin viitti investoida :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hei, kertokaas miten pitäis suhtautua, monen testikuukauden ja oman kropan hitaan toiminnan jälkeen kerrankin jotain tapahtuu...

 

Tänä aamuna precheckin testi näytti todella tumman kontrolliviivan lisäksi selkeästi värillistä viivaa annetun ajan (oisko ollu 5min) sisällä, mutta viiva oli tosi paljo halaleampi kuin tuo kontrolli. Kuvaa en älynny siitä ottaa. Ja pari päivää sitten testasin, tosin erimerkin testillä, ja silloin sain vain haamun/viivanpaikan just ja just nähtävissä, siitä yritin kuvaa, ottaa mutta kauhean vaikea saada se viiva kuvaan, minkä silmällä erottaa..

 

Mulla siis oulaatiosta (tikulla varmistettu) on nyt 13 vrk tai siis siitä kun tikku antoi ovis-plussan.    Onko tuo vaalea viiva siis nega vai voisko olla positiivinen....? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hermione: Niinkuin taisit jo toisaalla vastauksia saada, niin kyllä se haaleakin, mutta selvästi värillinen viiva sitä plussaa tarkoittaa. Plussa vai ei - ketjussa voi käydä kurkkimassa esimerkkejä, miten haaleakin on jo täyttä plussaa tarkoittanut! :) Onnea paljon ja tarrasukkia!! :give_heart:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kiitos Norppaaa.

Edelleen epäuskoinen olo.. Ja taidankin kohta vielä tehdä uuden testin ja varmistaa tuloksen. Ja kuvata sen myös ;)

Jännittää vaan, että kestääkö. Täytyy käydä kurkkiminen sieltä ketjusta ja yrittää vaikka laittaa omakin tulos ihmeteltäväksi, en vaan osannut etsiä ketjua odotuspuolelta, kun mä olen mielestäni "ehkä epävarmaa"-lokerossa..

Share this post


Link to post
Share on other sites

mietin kanssa noita viivoja eli kertokaa viisaammat. Voiko olla niin, että viiva tulee näkyviin, mutta häviää kokonaan? Onko se haamu vai pitäisikö sen jäädä tikkuun testiajan jälkeenkin?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Millaisia kokemuksia on mammaksi paikasta tilatuilla one step testeilla ? Nayttaako helposti vaarin? Herkkyys on 25

 

Tilasin saa nahda paaseeko ne tassa kierrossa kayttoon .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Täällä omat kokemukset. Testattu on nyt dpo11 ja dpo14 (molemmat marketin testejä) ja sininen on pc:n testi ja punainen rfsu:n. Piti ihan päästä testaamaan kahdella eri merkillä yhtä aikaa kun ei meinaa ihminen uskoa oikein vieläkään että plussaksihan tuo luokitellaan. :blush:

 

Mielenkiintoista oli että pc:n testi antoi molemmissa samanvahvuiset viivat vaikka eroa päivissä oli 2. rfsu:n testi taas antoi ensiksi ihan haamujen haamun ja seuraavaksi sitten jo paljon vahvemman viivan kun mitä vertaa parin päivän takaiseen.

 

Digin taidan testailla vasta loppuviikosta :)

 

post-7755-0-85063200-1387204467_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

mitäköhän ihmiset on tästä mieltä ? mulla menossa dpo 11 mutta pakkohan se oli jo testata...toivottavasti tuo linkki toimii, en oo ennen laitellut mitään kuvia mihinkään palstalle. :) eilen dpo10 tein aikalailla samanlaisen testin, mutta ehkä vähän hailumpi oli... ja siis tuo viiva ei välttämättä ihan noin 'vahva' ollut testiajan sisällä, kuivuessaan vasta noinkin hyvin tuli näkyviin, vaikkakin kyllä mä siinä jotain väriä erotin jo parin minuutin päästä. 

 

 http://aijaa.com/Eilh1m

 

muoks.. ai katos vaan tuossa ylempänä on puhuttu jostain plussa vai ei- ketjusta.. en mä semmoista löytänyt.. täytyypä ettiä se :)

Edited by emmusca

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Kyllä tuo mun silmään plussalta näyttää :) Onnea!

 

(Plussa vai ei -ketju löytyy Odotus-puolelta)

Share this post


Link to post
Share on other sites

iiiiiiik. aika hurjaa.  :pupu_1: täytyypä mennä tuo vissiin sinnekin puolelle laittamaan, jos tulis myös mielipiteitä, eihän sitä muuten voi uskoa...  :grin:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kirjoittelinkin jo tuonne odotuspuolen ketjuun että digillä varmistelin raskaana1-2 . Niin epätodellinen olo!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kertokaapas onko nuo mammaksi.fi:n r-testit miten luotettavia ja tuleeko niihin miten helposti viivanpaikat näkyviin?

Itsellä oli niin oudot menkat, kestivät kolme päivää eikä tuo vuoto ollut niin runsasta kuin normaalisti. Ja muutenkin mulla menkat kestää sen 6 päivää.

Tänään tuli tilaamani ovistestit, ja jostain syystä semmoisen tein ja siihen pärähti aika vahva viiva, vaikka nyt on menossa vasta kp6. Ja mukana tuli sitten 2 raskaustestiä joten hätäpäissäni tein sitten semmoisen heti perään. Raskaustestiin tuli viiva esille ja itse en ole kyllä noin selkeää viivanpaikkaa ikinä saanut, että sen näkee ilman tihrustelua.

yritin ottaa kameralla viivasta kuvaa, mutta viiva on kuitenkin niin heikko, että sitä ei saanut kuvatuksi <_<  ja kameran asetukset päin peetä, niin se veti kuvat vaan sumeiksi eikä tarkentanut testiin ollenkaan.

Aamulla meinasin nyt uuden testin tehdä.

 

Mutta voiko kyseessä olla siis pelkkä viivanpaikka, vai oikeasti raskaus vai joku varhainen keskenmeno joka vielä näkyy sitten testissä? mutta luulis että tässä vaiheessa JOS olisin raskaana, tulisi testiin jo paljon tummempi viiva...ainoastaan tuo ovistestin viivan vahvuus hämää kuitenkin jonkun verran, koska ovista en nyt odota vielä viikkoon...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now