Låla

Mobiilisovelluksia

34 posts in this topic

Tällaista keskustelua ei vielä tainnut ollakaan. :) Eli kerätään tänne vinkkejä hyvistä mobiilisovelluksista yrittämiseen, odotusaikaan tai lapsiin liittyen. Itse kaipaisin erityisesti vinkkejä Android-sovelluksista.

 

 

 

Joku oli aiemmin linkannut windowsin sovelluksen, jolla voi seurata raskausaikana sikiön sykettä.

Measure fetal heart rate by using your phone's microphone! http://www.windowsph...69-562d60612a73 With Babybeat Tracker you...

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä suosittelen yrittäjille/kierrontarkkailijoille OvuViewiä. On androidille ja mä käytin sitä Samsungin tabilla, en tiedä siis mitennpuhelimella toimii. Se joka tapauksessa vihjaa tärppipäivistä ja sinne on helppo joka päivä napsutella mitä oireita ollut ja mm. milloin ovisplussa tikkuun ilmestynyt. Helppo selata taaksepäin aikaisempia päiviä ja kiertoja. :)

 

Kivaa ilmaista raskauswidgettiä en oo löytänyt.. Yks mulla on, mut on tosi plain (samanlainen kuin allekirjoitukseni tickeri, muttei lilypien) ja tylsä. Olisi kiva seurata tarkemmin sikiön kehityksen vaiheita, mutten tarvitsisi 100 sivuista opasta minkä yksi ohjelma taas tarjoili :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ No toihan vaikuttaa itseasiassa aika kivalta! Aiemmin kun olen etsinyt niin on ollut vaan jotain tosi tylsiä, missä on ihan älyttömästi tekstiä, rumat/epäselvät kuvat jne. Tuossa näytti olevan aika passelisti tietoa, en kans tartte mitään satasivuista opasta enää toisessa raskaudessa :grin:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Soveltuu munkin tarpeisiin, kiitos!

 

Pienille lapsille parhaat ilmaiset pelit on ehdottomasti Fisherpricen omat. Löytyy sekä iTyypeille että Androidille. Windowsista en tiedä. Ei oo ees mainoksia, mitä tollanen pieni sais rämpättyä auki kuten monissa peleissä :)

Edited by duudeli

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yritysaikaan suosittelen Fertility friendiä, löytyy sovellus Androidille ja Applelle. Niillä on myös perinteiset nettisivut, joista löytyy paljon tietoa kuukautiskierrosta, hedelmöittymisestä ja kaikesta niihin liityyvästä :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onko Symbianille mitään hyvää raskaussovellusta? Pregnancyn olin ladannut ajat sitten mutta nyt yrittäessäni ottaa käyttöön ei mitään tapahtunut.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^Marketplacesta löysin Contraction Calculator -nimisen, ja kyllä sillä yksi pötkylä synnytettiin :) .

 

muoks. Olishan tuo toki saattanut syntyä ilmankin :grin: . Mutta oli mun mielestä ihan kelpo apu.

Edited by avena

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ latasin tuon saman, tositilanteen kokemusta ei vielä ole  :lol:  mutta testasin ja näytti pelittävän ihan hyvin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä olen tykännyt tästä raskausaikana My pregnancy today

Käytin sitä jo esikoisen aikana ja latasin nyt uudestaan. Siinä on aika kivasti kaikkea tietoa ja tykkään erityisesti noista kuvista ja animaatioista. Varsinkin esikoista odottaessa oli mielenkiintoinen.

Edited by Greeneyes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yritysaikaan suosittelen Fertility friendiä, löytyy sovellus Androidille ja Applelle. Niillä on myös perinteiset nettisivut, joista löytyy paljon tietoa kuukautiskierrosta, hedelmöittymisestä ja kaikesta niihin liityyvästä :)

Mä tykkään myös Fertility friendistä

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä oon tykänny pink padista saa ainakin androidille kai muillekin. =) ja sen saa siitä sitten muutettua raskaus modeen. =)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nyt ollut käytössä sellainen kuin I'm Expecting. Alussa syötetään tiedot kuten la yms., ja aina kun uusi rv tulee täyteen sovellus ilmoittaa mitä ko viikolla tapahtuu :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Latasin juuri tuon Fertility friendin. Pitää käydä ihan niihin nettisivuihinkin tutustumassa. Ja englannin sanakirja pitänee kaivaa esille, että varmasti kaikki sanat ymmärtää

Share this post


Link to post
Share on other sites

Suosittelen iPhonelle itkuhälytinsovellus CryCastia. Tarvitsee siis toisen puhelimen (jossa hälyttää) ja akun kannattaa olla aika täynnä, mutta esim. kyläilyreissuilla tosi näppärä. Hinta pari euroa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yritysaikaan suosittelen Fertility friendiä, löytyy sovellus Androidille ja Applelle. Niillä on myös perinteiset nettisivut, joista löytyy paljon tietoa kuukautiskierrosta, hedelmöittymisestä ja kaikesta niihin liityyvästä :)

Kiitti vinkistä!

Mä lataan tuon!

 

Applestoreen kun laittoi hakusanaksi ovulation tai fertility niin tulee tsiljoona eri ohjelmaa.

Latasin eka Maybe Babyn, mutta se ei tunnu "oikeelta", kun siinä on hömppääkin (esim. tulisko tänä päivänä poika vai tyttö :rolleyes::lol: )

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sitten kun vauva on syntynyt, niin mua auttoi (ainakin iPhonelle saatava) Total Baby, johon pystyy markkaa kasvun, imetyjset, vaipat, kiinteiden kokeilun, nukkumiset jne. Moni tekee samaa paperin kanssa, mulle oli helppoa puhelimeen lykkiö ja pystyin tarkistaa paljon sitä korviketta menikään tai milloin kakkas viimeksi (molemmat kakkasi -harvoin-, kerran viikossa kahdessa..) jne :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ei löytyny Google playsta Total babya. Oisko jollain vinkata vastaavanlaista ohjelmaa androidille?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Itse olen ollu tosi tyytyväinen ovuview ohjelmaan (androidille) jota käytän tulevien menkkojen ennusteluun (kun olen niin kauhean laiska etten jaksa laskeskella). Näyttää myös ovulaatiopäivän. Voi käyttää useammassa eri moodissa. Luonnollisen ehkäisyn tueksi (ilmoittaa "vaaranpäivät"), kuin tietysti ovulaation metsästämiseen. Saa myös raskausmoodiin. Simppeli ja helppo ja oireiden syöttäminenkin helppoa. Mitä useamman kuukauden tiedot syöttää, sitä tarkempi on. Löytyy ilmaisena (mainoksia), kuin myös maksullisena.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Mä käytin siis tota yritys- ja kierronkartoitusaikana. Raskautta varten tartti ostaa tuo maksullinen versio ja ostinkin sen. Se on suhteellisen turha. Oireita saa edelleen klikkailla sinne mitä löytyy ja näyttää millä kolmanneksella ollaan ja montako päivää jäljellä, mutta jos ei ole kiinnostusta klikkailla oireita ylös niin ilmaiseksi löytyy ihan samaan tarpeeseen ohjelmia :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kuukautiset kirjasin My Period- Calendar- nimiseen sovelluksen. Tykkään! Mulla on säännöllinen kierto ja sen avulla on helppo seurata mm. ovulaatiota ja varmoja päiviä. Nyt kun olen raskaana latasin puhelimeen I'm Pregnant-sovelluksen. Kertoo mitä mitäkin viikoilla tapahtuu, miten sikiö kehittyy jne. Ainakin näin ekan lapsen kohdalla tuntuu kivalta seurata viikoittaista kehittymistä  :)

Edited by Meow

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onko kenelläkään windows phonelle suositella jotain järkevää raskaussovellusta? Mun mielestä siihen tuntuu olevan kauheen vähän. Mulla on nyt semmonen, kun pregnancy plus, joka on alkuviikot ilmanen mut jossain puolen välin paikeilla siitä pitää maksaa. Eihän se maksu iso ole, mutta en tiedä onko tuo sovellus kuitenkaan ihan maksun arvoinen.

 

Eli ootteko löytäny wp:lle kivaa sovellusta, mihin voi syöttää omaan raskauteen liittyviä tietoja ja seurata raskauden etenemistä? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Just latasin itelleni sovelluksen "Prego". Siinä kerrotaan mm.

  • laskettu aika
  • monesko kolmannes menossa
  • viikot ja kuukaudet raskaana
  • countdown

 

Sitten löytyy tietoa tämän hetkisen viikon jutuista: minkä kokoinen sikiö on, miten se kehittyy ja millaisia tyypillisiä oireita äidillä voi olla. Lisäksi voi lisätä kuvia kuvateksteineen sekä päiväkirjamerkintöjä.

 

Vaikuttaa näppärältä sovellukselta ja ihan kivan näköinenkin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now