Sign in to follow this  
Followers 0
Pippurivene

B6-vitamiini raskauspahoinvointiin. Kokemuksia?

18 posts in this topic

Aloitin n. viikko sitten b6-vitamiinin käytön annoksella 25mg kolmesti päivässä (tuolloin rv 7+3) ja vointi on selvästi kohentunut. Kokonaan pahoinvointi ei ole loppunut, mutta merkittäväst vähentynyt. Millaisia kokemuksia teillä on tuosta vitamiinista?

Edited by Pippurivene

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mullekin määrättiin sitä. En huomannut eroa normaaliin. Pahoinvointi jatkui viikolle 18+ asti ja vähän väliä edelleen tekee pahaa. Vain aika auttoi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minäkään en huomannut eroa entiseen, mutta en osaa sanoa otinko vitamiinia noita samoja määriä kuin ketjun aloittaja.

 

Aika auttoi tässä toisessa raskaudessa (oksentelu ja pahoinvointi loppui viikolla 20), ekassa raskaudessa auttoi synnytys... :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

En ole huomannut auttavan, nyt rv 21 ja oksentelen joskus ja päivisin voin pahoin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vielä ei ole *koputtaa puuta* pahoinvointia esiintynyt, mutta ihan varmuuden vuoksi: saako B6-vitamiinia ihan sellaisenaan ilman että on osa jotain laajempaa B-vitamiinivalmistetta ja onko teille määrätty/suositeltu jotain tiettyä merkkiä?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ajattelin tässä raskaudessa yrittää lievittää pahoinvointia kaikin mahdollisin keinoin jo ennen kuin se alkaa. Viimeksi alkoi viikolla 6 ja kesti raskauden puoliväliin ja vähän ylikin.

 

Kävin siis apteekissa ostamassa b6-vitamiinia mutta kun en muistanut suoaiteltua annosta niin ostin 200 mg tabuja. Onkohan sillä merkitystä, jos otan 1x100 mg /vrk (enkä siis 3x25mg)? pitäisiköhän tuon jakautua tasaisemmin päivälle?

Share this post


Link to post
Share on other sites

^Mulle sanottiin, että sen pitäisi jakautua mahdollisimman tasaisesti päivälle, siksi tuo 3x annostus. Mulla oli myös noita 200mg ja niitä sai pienittyä ihan hyvin. Mitään hyötyä niistä ei kyllä mulle ollut ja oksenttelu jatkuu edelleen 22+6

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla on myös tuo 200mg, enkä tajunnut kysyä, olisiko sitä pitänyt jakaa päivän mittaan pienempiin paloihin. Kysyin vain, voinko ottaa koko tabletin päivässä, ja vastattiin että voi.

 

En osaa sanoa, onko auttanut, ehkä. 

 

Toisaalta mulla on nyt sellanen hypoteesi, että niinä päivinä, kun unohdan ottaa kaikki vitamiinit, oksetusta on vähemmän. En ole vielä varma, onko näin, mutta jos on, niin taidan pitää taukoa kaikissa vitamiineissa. 

Edited by Nori

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä söin annostuksella 75mg kolmesti päivässä ja ei auttanut pahoinvointiin :( kovasti olisin siitä apua toivonut kun useamman viikon oksensin päivittäin, mutta omalla kohdalla pahoinvointiin ei auttanut muu kuin aika :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ite söin myös jatkuvaan etovaan oloon yhden pillerin päivässä. En kokenut, että olisi aiheuttanut pahempaa, ni jatkoin n. rv 13 asti. En sitten olisiko ollut huonompi olo ilman sitä vai oliko vaikutus aikalailla plusmiinus nolla. Ei se oloa ainakaan kokonaan parantanut. Enemmän tuntui auttavan seaband-rannekkeet. Niiden vaikutukseessa oli kyllä varmasti paljon myös lumevaikutusta mukana, sillä ne oli jotenkin "lohduttavat", kun ne tunti ranteessaan. Kun eihän sitä vitamiinia tuntenut mitenkään, oli ottanut tai ei.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla auttoi ihan hitusen. Eli ihan kaikkea en oksentanut ulos mutta pahoinvointia ei kuitenkaan kokonaan vienyt pois

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla auttoi suht nopeasti, muutamassa päivässä. Söin pari ekaa viikkoa kokonaista 200mg annosta ja sit aloin puolittaa, ja sit otin joka toinen päivä, seb mukaan miten pahoinvointi hiipui. Suosittelen kokeilemaan! Lyhytaikainen (vajaan vuoden) jatkuva 200mg päiväannos ei ole tutkimuksissa osoittanut olevan millään tapaa vaaraksi edes raskaana ollessa, vaikka tuo onkin reilu yliannos siihen mikä on saantisuositus. B-vitamiini auttaa myös migreeniin, kannattaa kokeilla :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla lähtee testiin tänään. Meneillään 7+3 ja kaksi viikkoa oon ollut kestokrapulassa. Yrjö ei lennä, mutta työtä joutuu tekemään sen eteen ettei lennä. Sea bandit on ollut käytössä jo yli viikon, niistä on ehkä vähän apua.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla oli tosi voimakasta pahoinvointia ja pitkään, siihen ei auttanut oikein mikään. Noita B6-vitamiinejakin aikani söin, mutta en huomannut mitään eroa siihen, että söin niitä tai en. Nyt sitten aika täysi purkki tuossa kaapissa nököttääkin, kun en enää viitsi niitä syödä (rv27)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0