NoPPa

Mitä ostat joululahjaksi?

164 posts in this topic

Otsikossahan se tulikin...

 

Mitä teidän läheisenne saavat paketeistaan? Oletteko suunnitelleet tai jopa ostaneet? Onko perinteitä (isoisälle aina konjakkipullo)?

 

 

Ajatukset ja ideat mukavista lahjoista esille!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Isäni saa joka jouluisen pulman (Sloydin puinen), äidille vien lahjojen lisäksi aina jonkun joulukukka-asetelman/kimpun. Siskolle aina jotain body shopilta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Omille lapsille on helppo ostaa (tytöt 2v4kk ja 1kk), yksi lahja on jo ostettu ja muutkin on jo selvillä.. Miehelle ostan kitaran, jonkun soittokirjan..tietenkin suklaata ja ehkä partakoneen, hajuveden yms. Omille vanhemmille ostan luultavasti jotain saunomiseen liittyvää tai teen jonkun herkkukorin. Miehen vanhemmille ei välttämättä mitään viedä, koska heillä ei oo tapana ostella toisilleen lahjoja. Kolmelle kummilapselle pitäis vielä jotain keksiä, ehkä jokaiselle muumimuki ja karkkia tms.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kummilapsille olen ostanut nahkatossut (www.tohvelisankari.fi). Muut lahjat vielä hakusessa! Joulukortit korvataan tänä vuonna vaihtoehtoisella lahjalla ja laitetaan ihmisille sähköpostia tyyliin "Olemme ostaneet joulukorttirahoilla vuohen namibiaan" tms.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Äidilleni ajattelin ostaa yöpuvun ja Isovanhempien muistoja lapsenlapselle -kirjan, miehelle pari pehmeää vaatepakettia ja "isyyspakkaus", miehen vanhemmille ei olla vielä keksitty mitään erikoista ja isäni lahja on myös auki. Muiden kanssa ollaan sovittu, ettei lahjoja vaihdella. Leivon varmaan joulukakkuja ym. tuliaisiksi näille muille, joiden luona kyläillään.

 

Viime vuonna tehtiin herkkukoreja ja ne oli kyllä tykättyjä. Olemme muutenkin yrittäneet keksiä sellaisia lahjoja, jotka "kuluvat" eli jotain herkkuja, kosmetiikkaa tms. ettei ihmisten nurkkiin kerry turhaa tavaraa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kummilapset ja siskojen lapset tulee samaan Me&I -vaatteita. Yllätys, yllätys! :rolleyes:

 

Aikuisille olen miettinyt "hemmottelukoreja", joihin tulee Tigin tuotteita (saan niitä vähän edukkaammin). Isovanhemmille saatan myös tehdä kuvakirjan tytön ekasta vuodesta, se olisi varmaan tosi mieleinen lahja heille.

 

Oma lapsi ei saa meiltä mitään kun ei vielä lahjoista ymmärrä ja niitä tulee varmaan ihan riittävästi kummeilta ja isovanhemmilta.

 

Miehelle en ole keksinyt mitään kivaa... Haluaisin ostaa jotain mistä hän ilahtuisi ja mikä olisi hyödyllistä.

 

Menneinä vuosina olen leiponut lahjaksi kakkuja ja karjalanpiirakoita. Viime jouluna annoimme miehen vanhemmille leffakorit, joissa oli 3 leffaa, limua ja herkkuja.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Miehen vanhemmille on ostettuna puuvillasatiiniset pussilakanat + tyynyliinat. Kaikki heen pussilakanat mitä oon nähnyt on jostain 70-luvulta ja aika kulahtaneet. Viimeksi kun oltiin heillä yötä, niin mies petasi sänkyä ja pudautti peittoa ja samalla solahti sormet läpi pussilakanan kankaasta, oli sen verran kulahtanut...

 

Tytölle on ostettuna Brion musta hella. Se on todennäköisesti ainoo joululahja meiltä hänelle. Sen verran lahjoja tulee sukulaisilta, että ei oo järkeä itse ostaa enempää lahjoja.

 

Mun vanhempien lahjat on vielä auki, ei oo edes mitään ideaa. Muoks. Äidin toive oli eräs Ikean laatikosto, saa sen todennäköisesti jälkikäteen, kun en Ikeaan ennen joulua ehdi.

 

Mun isovanhemmille ajattelin koota jonkunlaisen herkkukorin. Tarkempaa sisältöä en oo vielä miettinyt, mutta ehkäpä joku erikoiskahvi, hyvää glögiä, suklaata tai pähkinöitä.

 

Mun vanhemmille ja miehen vanhemmille menee myös tytön tarhakuvat yhtenä lahjana ja niihin täytyy hommata kehykset sitä ennen.

 

Miehen sisaruksille menee joulutervehdyksenä ostoskassi, johon painettu tytön kädenjälkiä ja kynttilä + lasinen alunen.

 

Päivitystä tilanteeseen:

Tytön kummeille ostin Lapuan Kankureiden pitkät laudeliinat. Näiden lisäksi kummankin lapselle pienen muistamisen, toiselle dvd ja toiselle kirja.

 

Miehen kummipojalle (5v) Twister-peli

Miehen kummipojalle (8v) Pori-peli

Miehen veljen pojalle (9v) kirja

Miehen veljen tytölle pulkka

Edited by Helga

Share this post


Link to post
Share on other sites
Tytölle on ostettuna Brion musta hella.

 

 

 

Meillä oli tollanen hella kun oltiin siskon kanssa pieniä :) Mutta harmittaa vietävästi kun kesämökin naapurille syntyi lapsia niin pappa antoi sen sinne :angry:

 

 

 

Miehen kanssa ostetaan neidille lisää leegoja :) Ne kun on neidin lempileluja :D

Edited by Emppu78

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mun äiti saa meiltä lapsilta yhteisenä lahjana kirkasvaloherätyskellon. Asuvat pohjoisessa ja äiti on aamu-uninen, eli luulen, että äiti tykkää. :) Itse olin ehtinyt jo ostaa äitille lahjan, joten saa sit multa myös kirjan Omaa tietä etsimässä.

 

Toisen puolen isovanhemmille aion tilata kalenterin lasten kuvilla.

 

Lapset saavat kirjoja, jonkun dvd:n ja lisäksi ajattelin tilata jonkun tällaisen älypelin. Lisäksi paketeista löytyy varmaan vaatteitta, joita ainakin esikoinen osaa myös arvostaa, jos ovat oikeanlaisia. ;) Ainakin ollaan yritetty sopia läheisten kans, ettei osteltas leluja lahjaksi... Niitä on jo paljon, ja kaaos lastenhuoneessa aina sen mukainen. Mun äitin kans yhdessä katsottiin kahdelle vanhemmalle yhdet isommat lelut, mutta tosiaan toiveissa ois, ettei muita varsinaisia leluja saatais.

 

Mun sisaruksille pitäis vielä keksiä jotain kivaa. Pikkuveli 15-v. taitaa saada pokerisalkun.

Edited by Miaka

Share this post


Link to post
Share on other sites
...Isovanhempien muistoja lapsenlapselle -kirjan...

 

Ihana idea! :) Mistä tuollaisia kirjoja löytyy? Onko kirja samantapainen kuin vauvakirjat yleensä vai minkälainen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tässä pari kirjaa:

WSOY:n Rakas lapsenlapsi

Tammen Isovanhempien kirja.

 

Muistelen nähneeni kaupassa muitakin vastaavia.

 

Musta tuo ois myös ihana ajatus, mutta kirjakaupassa nähdessäni noita kirjoja, ajattelin, ettei sovi meille, koska mun äiti ei ole sitä tyyppiä, joka tällaisia täyttelee. Toisen puolen isovanhempiin taas on hieman etäiset välit ja nähdään harvoin. Nyt, kun netistä hain noita, niin ainakin tuo Tammen kirjahan onkin sellainen, johon isovanhemmat pääasiassa kirjoittavat omia muistojaan. Silloinhan se ois vaan sitä parempi, kun isovanhempia ei hirveän usein nähdä, niin saisivat lapsetkin tietoa isovanhempien elämästä kivasti. :) Toisen puolen isovanhemmat on myös sellaisia tyyppejä, että varmaan tykkäisivät kirjoitella muistojaan. Pappa esim. harrastaa suku- ja kylätutkimusta, ja haaveissaan ois kirjoittaa aiheesta joku historiikki. Hmm.. Pitää pistää harkintaan. Kiitos ideasta! :)

Edited by Miaka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kiitos Miaka! :)

 

Tuo "Rakas lapsenlapsi" taitaa olla meidän ostoslistalla sekä minun että mieheni vanhemmille. Nyt vaan etsimään kirjakaupoista...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä luultavasti vanhemmat saavat herkkukorit( niinkuin aina :) ), lisäksi olen ostanut äidilleni cd:n. Siskoni saa kuumavesipullon ja Kanebon ripsarin joka on jokajouluisessa tarjouksessa emotionissa :) Kummilapset+miehen siskon lapset saavat vaatteita. Tytön kummit saavat kuka mitäkin tytön kuvalla( mukia, hiirimattoa,tms. mikä kellekin sopii). Miehelle oon ostanut yhden dvd-boxin ja Julia-suklaata+marmeladia. Meidän tyttö saa paristoilla toimivan koiran joka haukkuu ja liikkuu sekä muovisen muumiastiaston:) Ei mitään älyttömyyksiä tytölle aiottu ostaa kun tiedetään että perhe+kummit kuitenkin ostavat ja synttäritkin on ihan just.

 

Ai niin, perhetutut ja muut ystävät saavat pilttipurkeista tehdyt tuikkulyhdyt :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mies saa partakoneen ja sähköhammasharjan.

 

Äitini saa Jamie Oliverin Gold edition kasarin ja anoppini rakas lapsenlapseni, sekä sukulaisten kanssa maksetun arvokkaat kaiuttimet ja cd-soittimen/vahvistimen

 

Pojalle en ole keksinyt mitään, mutta luulen että sukulaiset hoitavat poikamme lahjomisen. Häntä muutenkin kiinnostavat enemmän laatikot ja paperit, kuin itse lahja :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kävin kurkkaamassa Tohvelisankarin tossuja ja siellä olisi mainio tossupari kummitytölle. Koko aiheuttaa nyt päänvaivaa, osaisikohan joku auttaa? Tytön kengän koko on 23, mitä jalan mittaa se vastaa? Tuolla tohvelisankarissa oli annettu vaan tossun sisämitat senttimetreinä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vauva-lehden mainoksen mukana tullut taulukko:

 

Lasten kengänkoot:

 

Koko/ Jalan pituus, cm

 

20/ 11,4- 12

21/ 12- 12,7

22/ 12,7- 13,4

23/ 13,4- 14,1

24/ 14,1- 14,7

25/ 14,7- 15,3

26/ 15,3- 16

 

Josko tästä ois sulle jtn apua Joy :)

 

 

Sortsit, en saanu kunnon taulukkoa aikaan...

Edited by Neiti.Aurinko

Share this post


Link to post
Share on other sites
Isovanhempien muistoja lapsenlapselle -kirjan,

 

Iso KIITOS tästä loisto-ideasta! Oon pähkinyt ihan nuppini puhki että mitä ihmettä vanhemmilleni ostaisin joululahjaks ja miten ihmeessä mä en tätä itse hoksannut, oon jopa katellut noita kirjoja aiemmin syksyllä kirjakaupassa :D Menköön raskaus-dementia/-älyn-vähenemisen piikkiin... Varsinkin mun äiti tykkää kirjoitella kaikenlaisia juttusia ja isä muistelee mielellään ennenvanhaan- juttuja, joten toivottavasti hänkin sitten tarttuis kynään. He ovat vielä isovanhemmista ne, jotka asuvat kauempana meistä, joten välttämättä eivät tule tapaamaan ensimmäistä lastenlastaan niin usein kuin toisen puolen isovanhemmat. Kirjan avulla vois sitten lapselle siirtää näiltäkin "vanhuksilta" semmoista perintöä, mitä ei ehkä suu-sanallisesti tule niin paljoa. Siis ihan täydellinen joululahja! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä menee meidän porukoille isoja ja pieniä kiviä: uudet kiuaskivet kiukaaseen niiden iänikuisten 20 vuotta vanhojen pihasta kerättyjen kivien tilalle ja sit pieniä "kiviä" eli viinidekanterin puhdistuskuulia, he kun ovat innokkaita mehunkeittäjiä ja mehupullojen pesussa noi vois olla aika paljon kätevämmät kuin pulloharja. :D

 

Miehen porukoista en ota stressiä, ne on sen verran erikoisia ihmisiä, että mun on vaikea keksiä niille mitään. Mies hoitakoon.

 

Sisarelleni ja miehellensä annetaan kori, jossa on joku DVD-leffa ja leffanaksuja sekä lastenvahtioptiokortti eli saavat katsoa leffaa ja tuoda lapsukaiset tarvittaessa meille semmoiseksi illaksi tai muuksi illaksi :D

 

Siskon lapsille on kaikille kirjat.

 

Miehen siskolle Lauri Tähkän cd.

 

Ystäville, naapureille ja työkavereille leivon kaurasämpylöitä ja lusikkaleipiä (niitä vanhanajan perinteisiä voilla leivottuja ja omppuhillolla täytettyjä)...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä kun lapsi on vasta haaveissa, niin noita lapsi-aiheisia juttuja ei voi vanhemmille antaa. Äidilleni hankin sisustussuunnittelijan konsultoinnin, siskolleni teatteri-illan ja miehelleni varmaan kirjan ja jonkun hemmottelu-illan. Isäni on tässä nyt ongelma. Haluaisin antaa kaikille perheenjäsenille jotain aineetonta - elämyksiä, palveluita, yhdessä vietettyä aikaa. Mutta en millään keksi mitä tähän kategoriaan sopivaa antaisin isälleni.. vinkit ovat tervetulleita :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Mun isä on aina pitänyt lahjakorteista esimerkiksi hierontaan. Jalkahoitokin voisi olla hyvä lahja.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Meillä kun lapsi on vasta haaveissa, niin noita lapsi-aiheisia juttuja ei voi vanhemmille antaa. Äidilleni hankin sisustussuunnittelijan konsultoinnin, siskolleni teatteri-illan ja miehelleni varmaan kirjan ja jonkun hemmottelu-illan. Isäni on tässä nyt ongelma. Haluaisin antaa kaikille perheenjäsenille jotain aineetonta - elämyksiä, palveluita, yhdessä vietettyä aikaa. Mutta en millään keksi mitä tähän kategoriaan sopivaa antaisin isälleni.. vinkit ovat tervetulleita :)

 

Vanhemmat miehet ei yleensä oma-aloitteisesti juurikaan harrasta mitään hoitoja, joten jotain sellaista suosittelisin tai sitten hierontaa, joko tavallista tai esim. shiatsu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

-Mun vanhemmat saa lahjakortin Bengtskärin majakalle yhden yön reissulle. (hommataan yhdessä siskojen kanssa)

-Sisko1 + miehensä saa kannellisen uunipadan + jotain muuta kivaa, ehkä dvd leffa, leffanaposteltavaa ja lupaus lapsen hoidosta

-sisko1:n poika (kummipoika): ison kasan vaatteita, villasukat, aterimet ja kirjan (lähti ostelu vähän käsistä :D )

-sisko2 + poikaystävä saa pari uunivuokaa, astiapyyhettä ja keittiötyövälineitä ja omista paketeistaan sisko vielä tossut ja torkkupeiton ja boyfriend villasukat

-kummityttö saa hameen ja paidan sekä kirjan, yhdessä siskonsa kanssa saavat lääkäritarvikkeet

-mies saa tuoksun ja dödön, hotelliyön- keikkaliput- illallisen ja minut seuraksi näihin ;)

-omat pojat saa bobby car:it eli ihan vaan päältä ajettavat autot sisäkäyttöön

 

 

Muille läheisille sitten hommataan, viinipullo tai kukka tai jotain muuta, isovanhemmille varmaan vien ennen joulua pienet joululimput tai jotain muuta itsetehtyä syötävää.

Edited by Monnax

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ihania ideoita tänne tullut!

 

Tänään aion joulushoppailua harjoittaa...

 

Suunniteltuja lahjoja:

 

- appivanhemmille kylpylälahjakortit

- leffailtakori miehen siskolle ja hänen miehelle

- miehen toinen sisko saa tuunaus-kirjan

- kummitytölle nukke tai vaatetta

- kummipojalle legoja

- isälle hemmetin hyvää viskiä

- mummoille makeisia, käsitöitä tai käyttötavaraa (hieman mummosta riippuen)

- mies saa jonkunmoisen isyyspakkaus viritelmän, jonka pääjuttu on manduca-kantoreppu

 

Oman äitini lahja on vielä hakusessa... Tuo Tiitun sisustuskonsultointi on kyllä hieno idea!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lahjat on nyt ostettu:

 

*omat vanhemmat: "Rakas lapsenlapsemme"-kirja ja itseleivottu tiikerikakku ja korvapuusteja (äiti kun tykkää täyttää tälläisiä kirjoja ja aina pyytävät mua leipomaan heille jotain)

*miehen vanhemmat: itseleivottu tiikerikakku ja korvapuusteja (tykkäävät leipomisistani)

*miehen veljenpoika (3,5v): leijonakuningas-peli (se BR lelujen nalle puh-konsoliin lisäpeli ja tuntuu että pojan isä on enemmän innostunut tulevasta konsolista.. :lol: )

*miehen siskontyttö (7v): peppi-sarjan yksi osa (kerää peppi-sarjaa)

*minun veljenpoika (2v): "autot"-lastenpussilakanasetti ja synttärilahjaksi nalle puh soiva kirja (siirtyi nyt pinnasängystä isojen lasten sänkyyn ja tykkää kirjoista)

*miehen veli (4kpl sisaruksia): kolmet bokserit (hänellä on varmaan 10 vuotta vanhoja boksereja käytössä että jotain oli tehtävä.. :lol: )

*muut miehen sisarukset: eivät halunnut että aikuiset ostamme keskenään mitään, niin emme sitten heille viitsineet ostaakaan mitään

*oma veljeni vaimoineen: CMX-kokoelma levy (toivottu lahja)

*Mieheni: "päällikkö"-tossut ja bokserit, Axl Rosen elämänkerta -kirja, "Pulkkinen"-trilogia DVD-boksi (sis. 3 DVD + paljon lisämater.) ja nimpparilahjaksi miesten kaulakoru ja siihen paksut teräskorvikset (kaikki ovat toivottuja lahjoja. Sellaisia joita on kaupassa moneen

otteeseen hipelöity, paitsi tuo Pulkkinen. Miehellä on kone täynnä Pulkkiset-sarjan pätkiä ja hän on ihan hulluna sarjaan ja hän ei tiedä,

että siitä on tehty tuollainen DVD-boksi, joten se on sellainen "yllätyslahja". )

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now