NoPPa

Mitä ostat joululahjaksi?

164 posts in this topic

Meillä on tänävuonna vain "aineettomia" lahjoja vain aikuisille.

 

Ostettua:

Liput oopperaan,

Hierontalahjakortteja kylpylään,

kokovartalokuorintoja yms. hoitoja kylpylään

 

On ainakin kevyet kantaa mukana. Viime vuonna saatiinkin selkä vääränä kantaa tavaroita.

Share this post


Link to post
Share on other sites
- leffailtakori miehen siskolle ja hänen miehelle

 

Mitä ajattelit tähän "leffailtakoriin" laittaa? Kuulostaa kivalta! :)

(voisikohan ideaa lainata...)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kaikki lahjat nyt hankittu, tällaisia löytyy pukinkontista tänä vuonna:

 

-pojan lahjojen suhteen vähän karkasi pankkikortti hyppysistä :rolleyes: : Brion pehmopallot sekä pehmoauto, Diinglisarin hiiri -pituusmitta, Pentikin Hippiäinen pussilakanasetti sekä saman sarjan valokuvakehys, Nukketeatteri Sampon "Missä ilo asustaa?" -cd, Nalle Puh -pussilakanasetti sekä Trumpetten Jungle Critters -sukkapakkaus

-mies saa CMX:n Kaikki hedelmät -cd:n (toive), digitaalisen valokuvakehyksen, jonka saa viedä joko työpöydälleen tai pitää kotona, yhteensopivat pipon ja kaulaliinan sekä kauko-ohjattavan Formula-auton B) (selittää aina kaupassa, että poika toivoo pukilta autorataa, kauko-ohjattavaa, pleikka kolmosta ym... :P )

-äitini saa Mamma mia ja Sinkkuelämää -dvd:t, joita toivoi itse

-isälleni on Ganes-leffa (armoton Hurriganes-fani) sekä Bossin tuoksu, joka on oikeastaan jo jouluperinne

-isoäitini -lähes ammattitason keittiössä häärääjä- saa Seitsemän sortin leivonnaiset -kirjan, jossa on paljon tuoreita reseptejä kokeiltaviksi

-isoisäni löytää paketistaan kaksi leffaa: Indiana Jones ja kristallikallon valtakunta sekä Tali-Ihantala (molemmat uppoavat takuuvarmasti)

-kummipoikani (4,5v.) toivoi ja saa Road-Bot Corvetten (joku sellainen auto, joka muuntuu robotiksi) sekä pari paitaa

-hänen pikkuveljensä (vähän alle 2v.) saa toivomansa Puuha-Peten korjaamon sekä paidan

-enoni vaimoineen (ed. poikien vanhemmat) saa Lapuan Kankureitten pefletit sekä saunatuoksuja (näille on aina tosi vaikea keksiä mitään...)

-anoppi sekä appiukko saavat kirjat, toivovat yleensä joululukemista

-miehen isoveli vaimoineen pääsee pari kertaa leffaan (siis neljä lippua) karkkien kera, lastenhoito-optio mukana paketissa

-heidän vanhemmalle tytölleen (3v.) tilasimme Muumi-lehden 7kk:n ajaksi, lisäksi saa Muumi-pinnejä

-nuorempi siskoksista (meidän kummityttömme, 9kk) saa Pentikin Hippiäinen-pussilakanan ja tyynyliinan, jonkun vaatteen voisi vielä ostaa...

-miehen vanhempi pikkuveli vaimoineen saa uuden pelin Nintendo Wii:hinsä (Final Fantasy, ovat ihan koukussa ko. sarjaan)

-miehen nuorempi pikkuveli saa Tiedolla tai tuurilla -pelin

-miehen pikkusisko saa neljä Iittalan Teema-mukia (toive) sekä parit Hello Kitty -sukat

 

Huh, siinähän ne, eläimet (meidän kaksi koiraamme, minun vanhempieni koira ja kissa sekä miehen vanhempien koira) saavat tietty vielä kukin jotain. ;)

Edited by Sposina

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mitä ajattelit tähän "leffailtakoriin" laittaa? Kuulostaa kivalta! :)

(voisikohan ideaa lainata...)

 

 

Kori sisältää mm.:

- makuunin lahjakortti (vaihtoehtoisesti dvd)

- karkkipusseja

- omenasipsejä

- normisipsejä + dippikastikepussit

- limua

- popkornia

- pähkinöitä

- pari kynttilää tunnelmaa luomaan....

 

Siitä vaan "lainaamaan". Eihän tämä niin erikoinen idea ole. Joskus muinoin tein porukoilleni samanmoisen paketin. Veljeni asui vielä tuolloin kotona, joten oli yhteislahja koko perheelle (äiti, isä ja velipoikaO. Tuolloin paketissa oli mm. aikuisten ja lasten juomaa, dvd:t kaikille, torkkupeitto... Tuolloin pakkasin kaikki isoon pahvilaatikkoon ja kaikki tavarat laatikkoon vielä paperiin. Yhteenkään lahjaan en laittanut nimeä. Oli ihan hauskaa aaton ajanvietettä, kun yrittivät ilman avaamista arvata kenelle mikäkin lahja oli tarkoitettu. Osa meni ihan pielee, mutta osasivat sovussa valita kukin omansa :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja minä kun kärsin huonoa omaatuntoa kun tuntuu että olemme törsänneet lahjoihin, mutta kun näitä listoja lukee niin pientä on meidän ostokset :lol:

 

Lapsi askarteli mummoille, vaareille ja isomummoille joululahjat.

Kummeille käytiin hakemassa Alkosta muistamiset, tylsää, mutta helppoa ja maistuvaa :P

Kolmelle tuttavalapselle sitten lähti seuraavaa:

8vee: DVD

2vee: Infrapunaohjatava formula

1vee: brion puinen paloauto

 

Toisillemme emme miehen kanssa osta mitään, perinteisesti jouluna vietetään peiton alla runsaasti aikaa kynttilän valossa, siinäpä annetaan ja saadaan kunnolla ;)

 

Ja sitten omalle lapselle on tarkoitus ostaa jotain pientä, kunhan nyt selviää mitä mummot ja vaarit ja kummit ovat hankkineet. Jos sieltä kasapäin leluja tulee niin voi olla ettei mitään isompaa hankita.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toi leffakori kuulostaa kivalta idealta, täytyypä laittaa korvan taakse!

 

Mä en tiedä miten selviäisin, jos mulla olisi niin monta lahjaa ostettavana kuin monilla tässä viestiketjussa. Meillä on hyvin vähän näitä henkilöitä, joiden kanssa lahjoja vaihdetaan:

 

- mun vanhemmat ja miehen vanhemmat saavat digitaaliset valokuvakehykset, joiden muistikorteille lataamme valmiiksi valikoituja otoksia lapsenlapsesta.

- mies saa näillä näkymin West Wing -sarjaan taas yhden tuotantokauden lisää. Tämän lisäksi teetän hänelle hyvät, nahkaiset vetoremmit (remmit ovat siis varuste punttitreeniin).

- miehen siskon kanssa on sovittu, että hankitaan jotain alennusmyynneistä.

 

Sitten mahdollisesti yhdelle ystävälle ostan joulukukan tms. ja omalle vaarilleni jonkun konvehtirasian.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mun ja veljen on joka vuosi äärimmäisen vaikea keksiä lahjaa meidän isovanhemmille. Ne kun aina sanoo, ettei ne tarvi mitään (mikä on tietty tottakin), mutta me halutaan heitä muistaa. Tänä vuonna sain kuitenkin kuningasidean: palkattiin anoppi maalaamaan niille taulu, jonka maisema on heidän mökkirannastaan. Mummo ja pappa kun on sen verran iäkkäitä, etteivät varmaan pitkään pysty mökillä käymään. Nyt he sitten voivat katsella sitä maisemaa omassa olohuoneessaan. Tykkäsivät kovasti. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

pojalle ostin kick & play puuhamaton ja kuvakirjan ja rekisterikilven vaunuihin(kun naapurissa asuvalla tyttöystävälläkin on B) )

miehelle: autotalliin seinälle mutterilaatikostoja 3kpl (tarvitsi niitä)

ukille ja papalle isot konjakkipullot (sydänlääkettä ;) )

omalle äidilleni ostin ikkunoihin laitettavat tuikkukupit (roikkuvat)

anopille ostettiin cd-kasetti soitin, saa kuunnella cd levyjä nyt muutenkin kuin tietokoneelta

vanhimmalle veljelle, viskipullon

pojan sylikummille (keskimmäiselle veljelle) tuplatyökalupakit joista löytyi korjaussarjaa (lonkeroa) B)

ja nuorimmalle veljelle ruokakorin josta löytyi erilaisia pasta-aterioita, säilykkeitä ym tarpeellista

kälylle koriste enkelin( keräilee niitä)

vanhemmalle veljenpojalle 13v. serranon perhe dvd:n (tahtoi itse)

ja kummipojalle (nuorempi veljenpoika 10v) Nalle puhista Tikru- jättipehmon (tahtoi itse)

toiselle kummipojalleni ostin vaateita kun toive oli

ja miehen kummipojalle ostettiin leluauto kun toive oli...

 

=) ja sitten vähän extraakin...

 

ja poika antoi isovanhemmille kuvakalenterin lahjaksi

ja sylikummille "taikamukin" johon ilmestyy kuumaa laitettaessa hänen kuvansa

Edited by Lap-81

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nostetaanpas tätä taas kun alkaisi olemaan aika miettiä joululahjoja. Eli vinkkejä tänne kiitos :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jes, mä olen rouva Nuuka :) Oon ostanut jo isommalle tytölle aleista pari palapeliä ja työkalupakin(muovisen). Tytön samanikäiselle serkulle ostin hm:ltä ohuen, kesäisen ulkoilupuvun kun oli kans halvennuksessa.

 

Prismasta tässä aattelin ostella nyt kun on tuplabonus. Miehen siskolle ja miehelleen ostetaan uus suomenkielinen singstarin julkaisu.

Mun siskolle ja sen avomiehelle luultavasti lahjakortti johonkin sisustusliikkeeseen kun ostivat just asunnon.

 

Äidille oon ostanut kiroileva siili- sarjakuvakirjan. Se on äiskän lemppari.

 

Miehelle lahjakortti moottoripyöräliikkeeseen, tosin on vielä hankinnassa.

 

Ai joo, Anttiloissa on varaston tyhjennys. Tuolle isommalle neidille aion hakea edullisen hello kitty- velourpyyhkeen kun mimmi on hulluna kittyyn :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Miehelle lahjakortti moottoripyöräliikkeeseen, tosin on vielä hankinnassa.

 

 

Kiitti vinkistä. :) Loistoidea. Jotain mies just puhui, et tarttis uudet ajohanskat yms.

Edited by HelmiQ

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Olepas hyvä vaan :) Just ajohanskoja meidänkin äijä meinaa ostaa, taitaa olla melkein ainoot tuotteet joiden ostoon mulla riittää rahat kun lahjakorttia siis hankin...

 

En ostanukaan siskolle lahjakorttia vaan tuolta Anttilan myynneistä Täydelliset Naiset dvd-boxit(1&2 tuotantokausi) :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meilläkin osa ideoista vielä hukassa.

 

Miehen vanhemmille ostettiin kesällä torilta sellainen perhosten "linnunpönttö" puutarhaan. He kovasti seurailevat lintuja ja perhosia ja tuo on varmasti heille mukava "ajanviete". Jos vielä jonkun kivan ei-perusperhoskirjan löytäisi, niin se olisi hienoa.

 

Mun vanhemmille: ei mitään hajua

 

Miehen siskolle ja hänen uudelle miesystävälleen: ei mitään hajua

 

Miehelle: Olen vähän harkinnut Wii sports resortin ostamista, kun mies on siitä puhunut... Jos en mitään muuta keksi, niin sen sitten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vähän oon jo yrittänyt lahjoja miettiä mutta ei ole kyllä minkäänlaista ideaa ilmaantunut. Jos ehdin niin kummitytölle teen joulukalenterin johon kokoan joka päivälle jonkun tarinan, iltasaduksi. Sen lisäksi varmaan vaatetta/lelu/kirja tms. Kummipojalle en tiedä vielä. Sitten on tuo mies, mun vanhemmat, pari kaveria ja yksi serkku joita lahjon, mutta ei harmainta aavistusta millä. Toiselle noista kavereista ehkä finlaysonilta semmonen violetti keittiösetti jossa on patakintaat ja -laput, pöytäliina ja keittiöpyyhe, kun ystävä tykkää kovasti violetista. Mutta niin, pitääkin ruveta miettimään näitä oikein tosissaan. Joulukortitkin on vasta aloitettu, 8 valmiina kun viime vuonna syyskuussa oli jo kaikki. :huh:

Share this post


Link to post
Share on other sites
^ Olepas hyvä vaan :) Just ajohanskoja meidänkin äijä meinaa ostaa, taitaa olla melkein ainoot tuotteet joiden ostoon mulla riittää rahat kun lahjakorttia siis hankin...

 

En ostanukaan siskolle lahjakorttia vaan tuolta Anttilan myynneistä Täydelliset Naiset dvd-boxit(1&2 tuotantokausi) :)

 

 

Joo.. Noi prätkätarvikkeet on kyllä hyvän hintaisia. Mies just hommas uuden kypärän ja ajotakin kesällä, joten noi hanskat vois nyt piisata. Sit perinteisiin kuuluu Viivi&Wagner sarjakuvia, suklaata, villasukat ja jotain muuta pientä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Miehen siskolla on uusi mies, joka on ymmärtääkseni aika varakas. Haluaisin antaa heille jonkun lahjakortin yhteiseen hetkeen, mutta mitä se voisi olla. Kodinhoidontuella ei ihan kamalan hienoja hoitoja saa aikaiseksi, kun taas leffaliput tuntuvat vähän naurettavilta, kun heillä nyt olisi varaa käydä leffassa vaikka päivittäin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

En tartte tähän hätään vinkkejä mitä ostan joululahjaksi,

mutta vinkkejä siihen, mitä voisi pyytää isovanhemmilta joululahjaksi lapselle??

Neitimme on joulun aikoihin 10,5kk ikäinen,

eli te kellä on jo vanhempia lapsia, niin mitäs ton ikäselle vois pyytää? Ja

siis nimenomaan semmosta mitä

isovanhemmatkin osais ostaa.. :rolleyes:

Taaperokärry on pyydetty kummitädiltä, pulkka ostetaan itse tässä kohtapuolin,

samoin potta.

 

Tänään just toinen mummi soitteli ja kyseli että mitäs Aada tarvii/haluaa joululahjaksi,

ja mie en nyt siihen hätään mitään isompaa keksiny mainita.

Ei ehkä viittis pyytää ihan pelkkää rahaakaan, että vois itse ostaa neitille esim.

vaatteita. :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

^Miten olisi leikkipuhelin tai se opettava koira Fisher-Priceltä? Tai jos vaikka pyytäisit lahjakortin jonnekkin liikkeeseen josta saa lastenvaatteita/kenkiä ja tarvikkeita? Ei olisi aivan rahaa, mutta näin saisit itse ostaa sitä mitä oikeasti tarvitsee.

 

Itse ostamme pojalle tuon puhelimen ja kummitytölle ostettiin se koira. Meinaisin vielä ostaa jotain pientä kivaa parille kaverin tytölle. Kaverin vanhemmalle tytölle ostin 3v synttärilahjaksi personoidun kirjan ja se oli kanssa tosi kiva ollut tytön mielestä, saatan ostaa toisen samanlaisen hänelle joululahjaksi.

Omille vanhemmilleni tilasin lapsenlapsen kuvilla varustetun kalenterin, mutta jotain saatan ostaa lisäksi.

Pojan kummi/serkkuni saa lahjaksi kanssa valokuvakalenterin ja sitten canvas-taulun minusta ja kummipojastansa (mainitsi joskus aikoinaan että sellainen olisi kiva lahja joskus saada).

Miehelle ostetaan joululahjaksi uusi kännykkä, mutta hänen veljensä ja isänsä lahjat ovat vielä vaiheessa.

Ja oman pikku veljen lahja on kanssa vielä mietinnässä.

 

Ratkaisin meidän pojan joululahja ja tulevat synttärilahjat, laittamalla blogiin oman sivun linkkien, kuvien ja hintojen kera. Mainiten vielä että kun tavaroita on halvasta kalliimpaan niin jokainen saa itse valita omalle kukkarolle sopivan hintasen lahjan ja sitten vain ilmoittaa mulle niin poista listasta ostettavat lahjat.

Mutta meille on tulossa kummeilta Plaston potkumopo ainakin jo. Taaperokärrykin on varmaan tulossa joltakin.

Edited by OltsunÄippä

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä oon kans tehnyt listaa, josta voi sitten vinkata pyytäjille joululahjoja tai synttärilahjoja. Listassa on mm.

 

*rakennuspalikoita

*dumboloja

*kirjoja ja niitä pienten "nupillisia" palapelejä

*brion junarata, vaikkakaan ei poitsu siitä vielä ymmärrä

*keinuhevonen

*sitten olen niistä postista tulleista lelukirjoista valinnut jotain leluja, joista poika todennäköisesti pitäisi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aika monelle varmaan tehdään lahjakorit.. Eli jotain hyvää juotavaa ja syötävää ja mahdollisesti jotain Oriflamen tuotteita sekaan (kun niitä itselle on kertynyt)..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla ei ole tänä vuonna juuri yhtään rahaa lahjoihin, mutta tapana on hommata läheisille jotain. (oma lapsi ja mies, sisko ja sen kolme lasta, isä ja sen vaimo, äiti, miehen vanhemmat)

 

Aikuisille ajattelin maalata jotain. Miehen vanhemmille aloitettu heidän kesämökkimaisemasta taulua. Kiire taitaa tulla tästäkin ideasta.. Lapsille jotain pientä (koululaisille kirja tms), saavat kuitenkin vinon pinon lahjoja muiltakin. Miehelle ja omalle muksulle jotain.. En tiedä vielä. Omalle miehelle vaikea maalata mitään, kun ei voi pitää sitä salaisuutena.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onko kellään ideaa/ tietoa mistä löytäisin tälläisen unimaskin?

Aamiainen Tiffanylla unimaski

 

Miehen veljentytölle pitäisi hommata unimaski joka olisi mahdollisemman naisellinen. Tyttö on vasta 9v eikä välttämättä ole koskaan nähnytkään Aamiainen Tiffanyllä ja sen kautta tuota maskia, mutta noi ois aivan mahtavat ja varmasti kelpais tytölle. Koitin googletella, mutta osuin joko käsityöblogeihin taikka sitten ne maskit oli perus yksväriset ja yleensä mustat. Ei siis ole pakko olla juuri tuollaiset, mutta jotkut saman tyyppiset olis kivat.. AUTTAKAA!!

Edited by OltsunÄippä

Share this post


Link to post
Share on other sites
-omat pojat saa bobby car:it eli ihan vaan päältä ajettavat autot sisäkäyttöön

Mistä näitä Bobby Car -autoja saa Suomessa (vai saako)?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now