NoPPa

Mitä ostat joululahjaksi?

164 posts in this topic

Olinpahan epäselvä, mutta siis tarkoitin tosiaan noita palveluita. Aiemmin olen ostanut leffalippuja, lahjakortteja kauneushoitoihin ja hierontoihin ja noita "toisenlaisia lahjoja", mutta tulisko jotain muuta mieleen?

 

Tokihan on noinkin, ettei 3 v. arvosta muoviläpyskää, mutta kun katselin tuota oman 2 veen synttärilahjaröykkiötä (jota lapsonen ei edes jaksanut availla kokonaan, saatikka kiinnostua kaikesta), niin tuli mieleen, että kiva lahja olisi vaikka viedä lapsi HopLopiin, uimaan tai teatteriin. Kun niitä aineellisiakin lahjoja ihan varmasti myöskin tulee.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä olen huomannut että citydeal on aika kätevä lahjojen hankkimiskeino. Mun äiti tulee saamaan joululahjaksi synteettisesti valmistettua temppelikäärmeen myrkkyä :girl_crazy: (siis joku wrinkle snake serum vai mikä tää nyt oli, ovh 136€ mutta maksoi pari kymppiä). Samoin ostin sitä kautta kuvakirjan isovanhemmille meidän pojan ekasta vuodesta. Tuli aika hieno vaikka tekeminen olikin melkoista väkerrystä! Olen myös kytännyt jotain kivoja alennuksia kasvohoitoihin tms. vois olla kiva lahja naisväelle ainakin! Niin ja isukille ostin viivakoodinlukijan, eli härpäkkeen jolla laskujen maksaminen onnistuu verkkopankissa ilman kamalaa viitenumero-tilinumero pakertamista.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Henkilökohtaisesti inhoan sitä, että hankitaan lahjoja aikuisille joilla on jo kaikkea. Jos lahjatoiveita ei esitetä, kun niitä kysytään, niin olen hankkinut mm. jouluarpoja ja V.S.O.P. Juhla Glögiä.

Edited by Napla

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aikuisille just lahjakortteja ravintoloihin, teattereihin, oopperaan tai vaikka kotisiivous tai autonpesu. Leffalippuja lupauksella hoitaa lapset sillä aikaa kun vanhemmat nauttivat leffasta.

 

Lapsen voi viedä myös teatteriin, konserttiin, HopLoppiin tai vaikka ihan vaan eväiden kanssa retkelle. Kiireetöntä yhdessä olemista. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jos ei aikuisilla ole mitään erityistä toivetta, niin yleensä jotain lahjakorttia esim. vanhemmilleni elokuviin, teatteriin tai ravintolaan yhteinen lahjakortti tai sitten johonkin hoitoon tai hierontaan omat lahjakortit. Myös lehtitilaukset ovat olleet hyvä vaihtoehto välillä.

 

8-vuotiaalle kummitytöllekin annan tänä vuonna lahjakortin. Toivoo usein vaatteita, mutta vaatemaussa on niin vaikea pysyä perässä, että ostin lahjakortin vaateliikkeeseen ja saa sitten itse valita mieluisen vaatteen.

 

Voisin myös kuvitella antavani vielä pienemmillekin lapsille lahjakortin, jos tiedän, että lahjavuori on joka tapauksessa luvassa isovanhemmilta jne. Esimerkiksi oma neitimme sai viime vuonna niin paljon lahjoja, ettei jaksanut innostua kaikkien avaamisesta. Riitti, kun avasi kolme-neljä lahjaa ja alkoi niistä paljastuneilla leluilla jo leikkiä. Itse olisin mielelläni ottanut osan lelujen sijaan esim. lahjakortin lastenvaateliikkeeseen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aika hankalaa on lahjojen ostaminen... Taitaa mennä perinteiseksi kirjoja, suklaata, lahjakortteja -tyyliseksi lahjonnaksi.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä tilasin viime vuonna äidilleni ristikkolehden vuosikerran ja tykkäsi siitä kovasti - tänä vuonna aion jatkaa tilausta! Siskolleni tilasin jonkun Talo&Koti ..vai oliko se Meidän Talo tms. lehden 8 numeron tilauksen kun heillä oman talon rakentaminen oli ajankohtainen juttu. Lapsellisen siskoni kanssa sovittiin, että ei anneta tosiillemme lahjoja kun kuitenkin annetaan lahjoja toistemme lapsille.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä ajattelin tänä vuonna olla stressaamatta joululahjoista. Läheisiä ja kavereita ajattelin lahjoa ihan vain suklaalla, kukilla tms. Mietin myös noita Kirkon ulkomaanavun toisenlaisia lahjoja. Mulla kun ei ole lapsosia lähipiirissä, vaan lähinnä aikuisia ihmisiä, joilla on jo kaikkea.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minkä kirjan (tai osan kirjasarjaa) voisi ostaa 7-vuotiaalle tytölle?

 

Osaako siis lukea ja jos, niin kuinka hyvin? Mun omalle ekaluokkalaiselle en vielä ole ostanut yhtään pidempää pelkän tekstin kirjaa, kun kuitenkaan ei vielä jaksaisi niin pitkää lukea. Meillä ekaluokkalainen lukee siis itsekseen kuvakirjoja ja tietokirjoja, ja on erityisesti eläimistä todellla kiinnostunut. Vanhemman luettavaksi ja (meillä myöhemmin) itse luettavaksi musta vois olla kiva esimerkiksi kuvitettu Ihmemaa Oz, Maija Poppanen tai Liisa Ihmemaassa.

 

ihmemaa_oz-baum_l_frank-14495147-frnt.jpgtravers-p-l-maija-poppanen.jpgcarroll-lewis-liisan-seikkailut-ihmemaassa-liisan-seikkailut-peilimaailmassa.jpg

 

Suosittuja lastenkirjasarjoja tällä hetkellä ovat ainakin Risto Räppääjä ja Timo Parvelan Ella-sarja. Meillä on noita äänikirjoina, ja lapset tykkäävät kovasti. Etenkin Parvelan kirjat ovat hyvin kirjoitettuja ja hauskoja.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä en juurikaan normaalisti joululahjoja hanki (joulu ei ole minun juttuni, vihaan jouluun liittyvää materialistista hössötystä). Tänävuonna kummipoika saa kaksi Teemu-kirjaa ja yhden Sanna-kirjan (olivat tarjouksessa :D ) ja yhdet housut. Kaksi ystävää saa itseneulotut huivit (jos ehdin saamaan valmiiksi, nämä yllättyvät, koska en ole tainnut ostaa heille lahjoja vuosiin). Pomolle teen koko työporukan puolesta huivin.

 

Siskolle ehkä jonkun pokkarin ostan. Miehelle... en välttämättä mitään.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pojalle on mietitty lahjoiksi:

 

- Brion leikkihellaa, jonne sisälle muutama leikkikattila ja "aamiastarjotin".

- Ambulanssi, helikopteri, paloauto - setti (sellaisia pieniä)

- Kaksi Muumi - dvd:tä

- Huuliharppu

- Muutama isompi pikkuauto

 

Tyttö saa Samsoniten leppäkertturepun (isoveljellä on Panda) ja räsynuken, kunhan jostain sellaisen löydän ensin.

 

Miehelle olen ajatellut pressopannua ja monta pussia irtoteetä, lämmin neulepaita ja joku PS3-peli. Mikä?!

 

Ja kavereiden lapsille plus pojan serkulle, kaikki alle kolmevuotiata, kahdelle tytölle paita ja kirja, kahdelle pojalle paita ja puinen pikkutraktori :)

Edited by Dacoit

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tytölle nukensänky ja baby born

Mun pikkusiskolle (2,5v) nukensänky

Mun pikkusiskolle (4v) kirja ja paita

Mun pikkusiskolle (14v) kaksi käsipyyhettä ja t-paita

Mun isosiskolle ei ole vielä hommattu mitään, mutta luultavasti joku muumiastia tmv

Mun isosiskon avomiehelle t-paita, kalastusperhoja ja sukat (yhdistetty synttärilahja)

Mun äitille paituli ja dvd

Mun isäpuolelle t-paita

Mun isälle ja äitipuolelle digikehys (yhdessä isosiskon ja tämän avomiehen kanssa)

Anopille muki ja kalenteri tytön kuvilla

Miehen paapalle kalenteri tytön kuvilla

Miehen veljelle jotain metsästyskamaa

Miehen veljen kihlatulle ei oo vielä ostettu, mutta luultavasti joku muumiastia tmv

Kummipojalle säästöpossu, paita ja ruokailusetti

 

Miehen kanssa ei toisillemme osteta luultavasti mitään, koska kuten voi huomata, joudutaan muutama muukin lahja ostaa.. Lisäksi mieskin osti juuri uudet metsävaatteet (haalari ja lämpösaappaat) ja mäkin varmaan ostan itselle jouluksi jotkut uudet vaatteet niin siinä on sitten meillekkin jotain kivaa.

Edited by pinkdream

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pojalle pikkuautoja, automatto ja autot 2 DVD

Tytölle nukenvaunut ja nukke

Miehelle t-paita ja bokserit

Siskolle ja tuon miehelle lahjakortti ravintolaan

Siskon tyttärelle kirja ja lahjakortti Seppälään

Miehen siskolle ja tuon miehelle molemmille muumikahvikupit

Mun äidille yöpaita ja kirja

Mun isälle aamutossut ja kirja

Miehen äidille korvakorut

Miehen isälle mun neulomat villasukat ja aamutossut

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leffalippuja lupauksella hoitaa lapset sillä aikaa kun vanhemmat nauttivat leffasta.

Me ollaan saatu miehen toiselta veljeltä tällänen lahja parina vuotena, voin sanoa omasta kokemuksesta että on kyllä parhain lahja ollut joka vuos.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hei kaikille vinkiksi, että tohvelisankarissa saa nyt kaikista tuotteista -20%. Heillä siis ihania tossuja ja reppuja 0-10 v lapsille. Juuri itse tilasin kummilapsilleni repun ja tossut. Ja tarjouskoodi on 9802254. En tiedä kauan koodi on voimassa, mutta ainakin äsken toimi.

 

www.tohvelisankari.fi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jos ei aikuisilla ole mitään erityistä toivetta, niin yleensä jotain lahjakorttia esim. vanhemmilleni elokuviin, teatteriin tai ravintolaan yhteinen lahjakortti tai sitten johonkin hoitoon tai hierontaan omat lahjakortit. Myös lehtitilaukset ovat olleet hyvä vaihtoehto välillä.

 

8-vuotiaalle kummitytöllekin annan tänä vuonna lahjakortin. Toivoo usein vaatteita, mutta vaatemaussa on niin vaikea pysyä perässä, että ostin lahjakortin vaateliikkeeseen ja saa sitten itse valita mieluisen vaatteen.

 

Voisin myös kuvitella antavani vielä pienemmillekin lapsille lahjakortin, jos tiedän, että lahjavuori on joka tapauksessa luvassa isovanhemmilta jne. Esimerkiksi oma neitimme sai viime vuonna niin paljon lahjoja, ettei jaksanut innostua kaikkien avaamisesta. Riitti, kun avasi kolme-neljä lahjaa ja alkoi niistä paljastuneilla leluilla jo leikkiä. Itse olisin mielelläni ottanut osan lelujen sijaan esim. lahjakortin lastenvaateliikkeeseen.

 

 

Päädyttiin miehen kanssa hankkimaan anopille sellainen palvelu lahjaksi - lahjakortti. Siinä ostetaan katalogi, josta lahjansaaja saa itse valita yhden palvelun, jonka käyttää mm. hieronta, kasvohoito, kotisiivous, seinäkiipeilukurssi. Mun mielestä se on senkin puolesta hyvä, että noita lahjakortteja tulee hankittua nykyään usein ja äitinikin sai viimeksi synttärilahjaksi kolmekin lahjakorttia jalkahoitoon.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Äidille ostan American apparel:sta circle scarf:n eli huivin, jota voi käyttää tunikana, mekkona, kaulaliinana ym. Siis tällä idealla, mutta väristä en vielä tiedä.

rsa2502_alt.gif

Ja miehelle kudon harmaan 2 o 2 n kaulaliinan, kun se sellasta on jo kauan halunnut. Muut joululahjat onkin sit vielä mietinnässä. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä olen tänä vuonna koittanu tehä mahdollisemman paljon itse, osa on ostettu kuitenkin.

 

Pojalle: FP:n Little People kalastusvene (huutiksesta uutena ja halvempana) + isojen poikien pyyhe, Bamse

Tytölle: vielä auki

Äidille ja avokille: lapsista kalenteri (toivottu) sekä itse tehty essu lasten kädenjäljillä

Pojan 1. kummitädille: Virkattuja tiskirättejä 2kpl, pojan kuvalla muki

Pojan 1. kummisedälle: ei mitään haisua

Pojan 2. kummitädille ja kummisedälle: Virkattuja tiskirättejä 2kpl

Tytön kummitädille: Isompi kehystetty valokuva tytöstä (toivottu)

Tytön kummisedälle: vielä auki

Lasten serkku 1/meidän kummityttö: Kudotut säärystimet, mosaiikkitalu, ommeltu mekko kesäksi

Lasten serkku 2: 1.5kg pieniä hernetyynyjä (9kpl) :girl_crazy:

Lasten serkku 3: Yli polven säärystimet puikoilla parhaillaan

 

Miehelle en osta mitään, ostin kesällä kalliit synttäri ja hääpäivälahjat, saavat ajaa vielä joululahjan asiaa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä yritän tänä vuonna minimoida lahjojen määrän enkä osta aikuisille mitään, tai korkeintaan jotain suklaata tai viiniä. Ystävän lapselle ostan muistipelin, koska sitä on toivottu. Meidän lapset saa tietty isovanhemmilta ja kummilta lahjat ja sit ehkä itse ostetaan jotain lisäks (jotain hyödyllistä niin kuin lakanat. Oon ihan rakastunut tähän Finlaysonin Iltasatu-kuosiin, pakko saada! :blush:). Mulle ja miehelle on yks lautapeli ostettuna ja siinä se sit onkin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nostetaanpas tällasta ketjua! Mitä ihmiset on ostelleet ja mitä aiotte ostaa ? Itsellä on ideat aivan hukassa!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Me annetaan taas perinteisesti sisarusten kanssa yhteiset lapsenlapsikalenterit mummeille ja papoille, 7v kummitytölle mulla on lasten keittokirja, laatutietoiselle miehen siskolle ajattelin ostaa jotain hienompia käsisaippuoita (pumppupulloja) tai sitten Arabian / Iittalan myymälästä jotain, sitten useammalle lapselle mulla pitkin vuotta on alennusmyynneistä ostettuja vaatteita, siskolleni on blenderi (ale-myynnistä), äidilleni jatkan varmaan taas ristikkolehden tilausta kun on tainnut olla aika mieluinen lahja jo kahtena edellisenä vuonna, yhdelle kaverilleni on Oriflamen hemmottelusetti ja isälleni ja tädilleni yritän löytää jonkun kirjan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Olen ostanut:

Kummilapsi 1 ja 2 saa lähes samanlaiset lahjat: Lakanat, kirja, kynsilakkoja, koru

Kummilapsi 3: Pyyhe, fleecepeitto, sukat

Kummilapsi 4: Kirja

Lapsi 1: Dvd-elokuvia 2

Lapsi 2: Cd

Sisko: Laukku, kello

Ystävä: Valopinsetit, kello

 

Aion ostaa:

Mies: Lämoöhuopa, Madventures-kirja, vaatteita ja ehkä yhden takin

Anopille, appiukolle ja miehen siskolle, työnantajalle jotain, sekä siskon ja 4.kummilapsen lahjaan vielä jotain.

Lapsi 1: Joku lautapeli, ehkä kamera

Lapsi 2: Ps3 peli, uusi Risto Räppääjä

Yhteiseksi lapsille: Potkulaudan, joka kipinöi tai dvd-soitin autoon

Edited by fuksia

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ihan kaikille en ole vielä keksinyt joululahjoja, mutta miehellä ainakin ostan lahjakortin vaateliikkeeseen, jossa hän tykkää asioida. Hajuveden olen hänelle jo ostanutkin. Jokin hauska lahja hänelle olis vielä hakusessa... Näin kun alkaa miettimään näitä lahjoja, niin vois ehkä alkaa jo katteleen niitä vähän aktiivisemmin! Haluais kuitenkin ostaa omalle perheelle jotain, miehen perheelle ja sit vielä kummilapsille.... + itselle. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now