Sign in to follow this  
Followers 0
Onda

Millaista rakkauden kieltä kotona käytetään?

22 posts in this topic

En tiedä suoraan, kuuluuko tämä tänne vai tuonne yleisten puolelle, mutta mielestäni tämä oli enemmän vanhempien hyvinvointiin liittyvä kysymys. Saa siirtää mikäli sopii mielestänne paremmin muualle :)

 

Elikkäs. Löysin ellit.fi:stä testin siitä, millaista rakkauden kieltä sinä itse arvostat ja millaista käytät. Toisille tämä voi olla itsestään selvää muutenkin, mutta ainakin minulla testi avasi silmät sille, enkä olisi ehkä muuten asiaa tullut ajatelleeksi. Ja silti koen, että rakkauden osoittaminen on tärkeä osa omaa henkistä hyvinvointiani.

 

Testissä itsessään sanotaan näin:

"Eri ihmiset ilmaisevat rakkautta ja kiintymystä eri tavoin. Tämän testin tarkoituksena on selvittää, mikä tai mitkä rakkaustyypit korostuvat sinun kohdallasi. Testi kertoo, millaiset asiat sinä miellät rakkaudenosoituksiksi ja millaisille asioille annat rakkaussuhteessa erityistä arvoa."

 

Tässä linkki itse testiin:

Rakkauden kieli – Testaa, miten rakastat ja haluat tulla rakastetuksi
 

Mitä mieltä olitte tuloksista, pitivätkö paikkaansa? Vai meniko aivan metsään? Entä, tuliko yllätyksiä? Ja minkälaista viestintänne kotona on?

 

Tulen kirjoittamaan omat vastaukseni myöhemmin myös mukaan :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla oli 1. Sinulle on tärkeää olla kumppanisi paras ystävä ja 2. Sinä arvostat arjen jakamista. Näiden yhhteislukema 73%.

3. Haluat kuulla kauniita sanoja 4. Haluat olla nainen joka nostetaan arjen yläpuolelle 5. Fyysinen läheisyys tärkeintä

 

 

En yllättynyt. Kammoksun julkista hiplailua ja suukottelua yms - mihin moni kysymys liittyi - ja kotona oon natsi siitä, että kotityöt ei oo vaan naisten hommia, eli joo. Ei yllättänyt :)

 

Ps. Harmi, että toi on noinkin selvästi naisille suunnattu. Mies tossa yrittää kanssa tuota testiä tehdä...

 

Lisäys. Meidän suhteen tilanne näyttäis aika huonolta, kun mun 1. on miehen 5. ja mun 5. on miehen 1. :D kakkonen meillä kuitenkin sama?

Mutta eintääkään oikeasti yllätys ole, on se ihan selvää kumpi meistä hinkuu useammin makkariin ja kumpi taas pitää toista lieassa sen aikaa, että saadaan päivän kuulumiset juteltua :rolleyes:

Edited by duudeli

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jep, mietin että voisinkohan pyytää miestäkin tekemään tuon testin, mutta ei taida onnistua kun on liian selvästi naisille suunnattu  -_-

 

Omat tulokset:

1. Fyysinen läheisyys 37%

2. Paras ystävä 32%

3. Kauniit sanat 16%

4. Arjen jakaminen 10%

5. Arjen yläpuolelle 5%

 

Moni kysymys oli siinä mielessä aika vaikea, että kaikki vaihtoehdot tuntui kivoilta ja piti miettiä mikä olisi parasta (eli parasta olisi kun saisi kaiken). Ei nuo vastaukset kauheasti yllätä, kyllä oikeasti jos minulla on paha mieli jostain, niin ehdottomasti eniten auttaa kunnon halaus. Sitten kyllä esim. seksissä (joka itsessään on jo fyysistä) kaipaisin enemmän myös sanallista puolta, mikä tietty on miehelle miehenä ihan mahdoton käsittää  :lol:

 

Muoks. Pohdin tätä vielä ja tulin siihen tulokseen että tuo arjen jakaminen on sen takia noin pienellä prosentilla, koska se on mielestäni pikemminkin itsestäänselvyys kuin mikään rakkaudenosoitus. Eli minusta on ihan ehdotonta, että kun kerran naimisissa ollaan, niin molemmat hoitaa kotitöitä ja lapsia, eikä niin että ne on minun vastuulla ja mies sitten rakkauttaan niissä auttelee.

Edited by Chimelli

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla 1. Sinulle on tärkeää olla kumppanisi paras ystävä ja 2. Sinulle fyysinen läheisyys on kaikkein tärkeintä. Nää yhteensä oli n. 70%. Sitten 3. Sinä haluat kuulla kauniita sanoja kumppanisi sanomana, 4. Sinä arvostat arjen jakamista ja 5. Sinä haluat olla nainen, joka nostetaan aika ajoin arjen yläpuolelle.

 

Kaks ekaa ei yllättänyt ollenkaan. Mä tykkään olla lähellä ja esim. mulle on tosi tärkeää, että joka kerta erotessa ja tavatessa vaihdetaan suukot, vaikka vaan pikaisesti poskelle. Ja jos ollaan päiviä erossa, niin kaipaan nimenomaan eniten sitä yhdessä nukkumista. Ja sitten taas joo, mies on ehdottomasti se, jonka kanssa jaetaan ihan kaikki arkisimmista ärsytyksistä kaikkein syvimpiin juttuihin ja se, joka mut tuntee ihan oikeasti kunnolla.

 

Yllättynyt olin vähän tuosta, missä järjestyksessä 3. ja 4. on. Tuntuu että niiden pitäis olla toisinpäin, kun viimeksi eilen mäkätin että taas oon saanut yksin siivota...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Itselläni on siis aivan selvänä ykkösenä fyysinen läheisyys, joa vie jo yksinään melkein puolet. Sen jälkeen tulee hyvin tasassa 2. Sinulle on tärkeää olla kuppanisi paras ystävä ja 3. Sinä haluat kuulla kauniita sanoja kumppanisi sanomana. Neljäntenä tulee Sinä arvostat arjen jakamista, joka saakin enää 10 % siivun ja vikalle sijaille jää nollalla Sinä haluat olla nainen, joka nostetaan aika ajoin arjen yläpuolelle.

 

Mulle näistä mikään ei tuottanut yllätystä, mutta kuten jo aloitusviestissä sanoin, en olisi näitä tullut ajatelleeksi muuten.

 

Oon Ida-Marin kanssa samoilla linjoilla siitä, että meillä vaihdetaan suukkoja yleensä kun päästään kotiin ja kun lähdetään, ellei sitten ole aamu, että toinen lähtee huomattavasti toista aikaisemmin töihin. Vaikka saatan kyllä silloinkin käydä antamassa pusun nukkuvan miehen poskelle :) Muuten kaipaan fyysisessä läheisyydessä myöskin sitä toisen vieressä nukkumista, mutta myös sitä, että voidaan vaikka illalla katsoa telkkaria kainaloikkain. Olen juurikin sellainen "hiplailija" eli melkein huomaamattani kyllä kosketan miestäni vaikka selkään jos on vaikka tekemässä ruokaa ja käyn keittiössä. En tiedä mistä se tulee, mutta huomaan kyllä, että pidän melko lailla omaa reviiriäni kavereiden kanssa ja minusta oli esimerkiksi todella vaikeaa halailla kavereitakin, nyttemmin olen kyllä siihen jo tottunut. :) Voitte vain arvata millainen oli ilmeeni kun ensimmäistä kertaa minulle tultiin yllättäen antamaan poskisuukkotervehdys ennalta minulle vieraan (eli kaverin kaverin) toimesta. Hyvä etten tirvassut sitä neitoa nenään :D  Eli ehkä se fyysinen läheisyys on minulta osoitus siitä, että toinen todella on minulle rakas :)

 

Ystävyys ja kauniit sanat ovat omassa mielessänikin hyvin tasavertaisia ja kulkevatkin mielestäni täysin käsi kädessä. Tuo viimeinen oli sinänsä ehkä yllätys, että enpä olisi arvannut sen olevan puhdas nolla, mutta ehkä en sitten olekaan niin materialistinen, mitä olin luullut, eikös? ;):D

 

Mistäni en tule saamaan tätä tekemään, mutta omat tulokseni hänelle näytin. Heti sain suukon ja hellittelysanoja jännästi :wub:

Share this post


Link to post
Share on other sites

1.Sinulle fyysinen läheisyys on kaikkein tärkeintä. (Mistä tämä tuli? Toki nautin miehen kainalossa olosta. Muoks. Ja kai me kuljetaan aina käsikädessä ja suukotellaan vähänväliä).

36.8%

2. Sinä arvostat arjen jakamista. (Tällä hetkellä todella tärkeää, auttaa jaksamaan ja samalla vahvistaa suhdetta)

21.1%

4. Sinä haluat kuulla kauniita sanoja kumppanisi sanomana. (Ei niin tärkeää, koska mies kehuu automaattisesti)

15.8%

5,3%
Edited by Eleanoora

Share this post


Link to post
Share on other sites

Palaan testiin joskus paremmalla ajalla, mutta onkohan käännös tästä: http://www.5lovelanguages.com/ Tuo versio ollaan joskus tehty miehen kanssa, siellä oli erikseen sinkuille ja suhteessa oleville, miehille ja naisille ym.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yritin saada miehen tekemään tuota testiä niin se vain katto mua kulmien alta silleen "juu ei".  :grin:  Mutta kerroin omat tulokseni, johon se hymähti että "olisin voinu kertoa tuon sulle". Eli ei tainnu olla sinnekään suuntaan yllätys.

Share this post


Link to post
Share on other sites
1.Sinä arvostat arjen jakamista.41.2%
2.Sinulle fyysinen läheisyys on kaikkein tärkeintä.23.5%
3.Sinä haluat kuulla kauniita sanoja kumppanisi sanomana.23.5%
4.Sinulle on tärkeää olla kumppanisi paras ystävä.11.8%

5.Sinä haluat olla nainen, joka nostetaan aika ajoin arjen yläpuolelle. 0.0%

 

Ei kovin iso yllätys. Tällä hetkellä todennäköisesti näin siksi, että energiaa ei riitä mitenkään ylettömästi ylimääräiseen kotipiiperrykseen karkuun juoksevan esikoisen ja kasvavan mahapallon ristitulessa. Toisaalta ehkä myös siksi, että se on "status quo", kun taas monissa tuttavaperheissä miehet osallistuvat lähinnä viemällä likapyykkinsä koriin, ehkä. Siinä mielessä nykytilaa osaa myös arvostaa.

Tuo kolmonen ehkä yllätti, koska yleisesti ottaen tulkitsen kaikensortin kehut lähinnä joko mielistelyksi tai valehteluksi, heh...Tuo arjen yläpuolelle nostaminen ei yllätä, vaikka kaipaankin ajoittain runsaasti aikaa ennen perhekäsitettä, on toimiva arki kuitenkin kokonaisuutena mielestäni tärkeämpi kuin se, että arki olisi täyttä sontaa, mutta välillä mennään pitelemään kädestä ravintolaan, näin kärjistettynä.
 

Edited by Jenny-Maria

Share this post


Link to post
Share on other sites

1.
Sinulle on tärkeää olla kumppanisi paras ystävä.
42.1%

2.
Sinulle fyysinen läheisyys on kaikkein tärkeintä.
31.6%

3.
Sinä haluat kuulla kauniita sanoja kumppanisi sanomana.
15.8%

4.
Sinä arvostat arjen jakamista.
5.3%

5.
Sinä haluat olla nainen, joka nostetaan aika ajoin arjen yläpuolelle.
5.3%

 

Eka ei yllätä mutta olisin kuvitellut arjen jakamisen olevan kakkosena ja fyysinen läheisyys kolmantena.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sain sitten miehenkin yrittämään, mutta ei siltä oikein luonnistunut tuo naisille suunnatun testin teko. Teki se sen valmiiksi, mutta tulos ei vastannut kyllä todellisuutta. Kerroin sitten sille tuon englanninkielisen sivun, jossa on siis myös miehille suunnattu testi, niin jo alkoi sujua ja tuloksetkin oli ne mitä olisin veikannut. Tein itsekin sen englanninkielisenkin testin, mutta tulos ei kauheasti muuttunut, sanalliset kehut vähän nousi listalla.

 

Aika samoihin menee siis meillä miehen kanssa, molemmilla fyysinen kosketus ykkösenä ja lahjat (/ tuo arjen yläpuolelle nostaminen) viimeisenä. Jäljelle jäävistä vähiten merkityksellinen minulla arjen jakaminen ja miehellä sanalliset jutut.

Share this post


Link to post
Share on other sites

1. Paras ystävä 42,1%

2. Arjen jakaminen 31,6%

3. Kauniita sanoja 21,1%

4.Fyysinen läheisyys 5,3%
5. Nostetaan arjen yläpuolelle 5,3%
 
Tulos olisi ollut erikainen jos testin olisi tehnyt aikana ennen lapsia tai meidän rakennusprojektia, joka vie 90% meidän yhteisestä vapaa-ajasta... Me eleteään nyt tällaista vaihetta, jossa yritetään vaan saada kaikki välttämätön toimimaan ja kun rakennusprojekti valmistuu niin sitten on taas aikaa enemmän toisillemmekin. Mutta siis ollaan puhuttu tästä paljon ja tiedostetaan hyvin tämä tänhetkinen tilanne! Koetaan myös molemmat, että parisuhde voi hyvin tästä väliaikaisesta tilanteesta huolimatta. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
1. Sinulle fyysinen läheisyys on kaikkein tärkeintä.
31.6%
2. Sinä arvostat arjen jakamista.
31.6%
3. Sinulle on tärkeää olla kumppanisi paras ystävä.
31.6%
4. Sinä haluat kuulla kauniita sanoja kumppanisi sanomana.
10.5%
5. Sinä haluat olla nainen, joka nostetaan aika ajoin arjen yläpuolelle. 
0%

 

Ykkönen ei tullut yllätyksenä, koska koen tärkeänä muistaa lähtöpusut, halaukset, hellät kosketukset kiireisen arjenkin keskellä. Enkä nyt tarkoita että seksuaalisessa mielessä pitäisi olla jatkuvasti hipelöimässä, vaan arkiset pienet halaukset ja posken hipaisut kertovat meillä enemmän kuin tuhat sanaa. 

 

Toki myös arjen jakaminen on tärkeää kun on kaksi pientä lasta ja monta muutakin hässäkkää tässä menossa.

 

Muoks. Ykkönen, kakkonen ja kolmonen on näköjään yhtä tärkeitä, niin sen pitää ollakkin :)

 

En koe tarvetta sille, että mieheni nostaa minut jalustalle tai arjen yläpuolelle, koska arki on yhteinen, taakka on yhteinen ja pyrimme nostamaan meidät kummatkin avioparina sitten välillä arjen yläpuolelle ja keksiä yhdessä jotain pientä kivaa.

Meillä on mm. parisuhderahasto johon menee vaikka myydyistä lastenvaatteista saadut rahat jemmaan. Niillä voi sitten käydä syömässä tai jos budjetti on tiukilla niin vähän aikaa sitten teimme olohuoneen lattialle lasten nukkumaan menon jälkeen herkku-piknikin ja teimme pedin siihen jotta saatiin ihan rauhassa olla keskenämme ilman lapsia tai telkkaria tai muutakaan :) 

Edited by Nattunen

Share this post


Link to post
Share on other sites

No johan tuli tulokset !

 

1. Sinä haluat kuulla kauniita sanoja kumppanisi sanomana 31.6% ( kyllä ne aina piristää päivää ja saa hymyilemään sekä tuntee olevansa rakastettu <3 )

2. Sinä arvostat arjen jakamista 21.1% ( En olisi uskonut että testi antaa noin huonon tuloksen sillä arvostan sitä todella paljon mielestäni ja haluan että arkemme hoidetaan yhdessä tasaisesti)

 

3. Sinulle fyysinen läheisyys on kaikkein tärkeintä 15.8% ( Kyllä se on tärkeää mutta se rakkaus kaikista tärkeintä :) )

4. Sinä haluat olla nainen joka nostetaan aika ajoin arjen yläpuolelle 15.8%

5. Sinulle on tärkeintä olla kumppanillesi paras ystävä 15.8% ( ei kyllä testi antanut nyt ihan semmoista lukemaa mitä toivoin, mieheni on paras ystäväni ja se on tärkeetä ja tulee olemaan aina! <3 )

 

No onneksi vaan TESTI joka ei kerro totuutta  :D

Edited by BabyBoy

Share this post


Link to post
Share on other sites
 

Eipä yllättänyt. Mulle läheisyys, kosketus ja seksi on tosi tärkeitä, samoin arjen jakaminen ja yhteiset keskustelut yms. Sen sijaan yllätykset ja sanallinen kehuminen on ihan jees, mutta en niitä mitenkään erityisesti kaipaa. Me ollaan molemmat varmaan muutaman kerran kuuden vuoden aikana sanottu rakastavamme toisiamme. Mitä sitä koko ajan hokemaan, kun sen muutenkin tietää. :grin:

Share this post


Link to post
Share on other sites

1. Fyysinen läheisyys 42 %

2. Sinulle on tärkeää olla kumppanisi paras ystävä 26 %

3. Sinä arvostat arjen jakamista 16 %

 

Laitoin ne tärkeimmät. Testi osui ehdottomasti oikeaan, minulle kaikkein tärkeintä on fyysinen läheisyys. Ilman sitä olisin äärettömän onneton.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mielestäni testi oli myös hyvä. Sen avulla itsekin ymmärsi oman elämän prioriteettejä, jotka ilmenivät lähes oikeassa järjestyksessä tuloslistassa :)

 

Sain itse seuraavanlaisia tuloksia:

1. Sinä arvostat arjen jakamista.

2. Sinulle on tärkeää olla kumppanisi paras ystävä.

3. Sinulle fyysinen läheisyys on kaikkein tärkeintä.

4. Sinä haluat kuulla kauniita sanoja kumppanisi sanomana.

5. Sinä haluat olla nainen, joka nostetaan aika ajoin arjen yläpuolelle.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

1. Sinä arvostat arjen jakamista 36,1%

2. Sinulle fyysinen läheisyys on kaikkein tärkeintä 26,3%

3. Sinulle on tärkeää olla kumppanisi paras ystävä 26,3%

4. Sinä haluat olla nainen, joka ajoittain nostetaan arjen yläpuolelle 15,8%

5. Sinä haluat kuulla kauniita sanoja kumppanisi sanomana 5,3%

 

 

:D aika nappiin meni ainakin siltä osin millanen meidän parisuhde on. Eikä järjestyskään omalle rakkauden osoituksille kovin mönkään mennyt, sillä tykkään siitä että kotitöitä tehdään yhdessä tai jakaantuu melko tasasesti aika ajoin. On meillä muutamia hommia, mitä vaan toinen tekee esim. ajan nurmikon ja huolehdin kukkapenkistä. Mies hoitaa nuo korjaamiset -toki tarvittaessa autan sen, minkä pystyn. Läheisyys kyllä on tärkeetä,vielä kun oon tämmönen ikuinen romantikko. Suhteen alussa olin se, joka tarvi enemmän läheisyyttä, mutta nytten kun on yhteiseloa  monta vuotta takana niin on mieheni läheisyyden tarve lisääntynyt. Vois kyllä sanoo miltei että kääntyny toisinpäin :D Parisuhteessa kyllä mielestäni vaaditaan että on sitä ystävyyttäkin, koska se vaatii luottamusta, uskoa ja tuntea toinen ihmisenä melko hyvin. Ilman niitä ei ehkä parisuhteesta tule kovin kestävä jos jotain nuista ei siitä löydy. Tai se on vain mun mielipide:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla oli

1. paras ystävä 42%

2. fyysinen läheisyys 31%

3. kauniit sanat 26%

4. arjen jakaminen 0%

5. alustalle nostaminen 0%

 

Sanoisin, et mun osalta totta. Kumppanin osalta kiinnostais kyl tietää miten hän kokee. :) Täytyy käskee sen tekee toi testi!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0