Sign in to follow this  
Followers 0
Jenny-Maria

Odotusajan mieliteot vol. 2

171 posts in this topic

Täällä kanssa on tullu ruokahimoja, tai ainaki suosikkeja kun taas suurin osa ruuasta ei maistuisi ollenkaan :D Tällä hetkellä kaikki suolanen tekee kauppansa, erityisesti hapankorput/ruisleipä Oltermann-tuorejuustolla ja pippurikinkulla on ihan must. Niin ja suolakurkkua siihen päälle. Samaten salmiakkia ja lakritsia tekisi valtavasti mieli, harmi kun niitä ei voi paljoa syödä.

 

Ennen raskautta olen ollut siis todella paha sokerihiiri, mutta nyt melkein mikään makea ei maistu. Samaten ennen kuin join monta kuppia kahvia päivässä, niin nyt en voisi kuvitellakaan juovani kahvia, yyh.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hyvin suolattua graavia lohta tekee mieli - ihan mielettömän paljon! :grin: Ei auta kuin sinnitellä....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alkuraskaudessa kaikki uppopaistettu.

 

Keskiraskaudessa satsumat.

 

30-35 -viikoilla appelsiinit ja Salmix-karkit sekä Hesen kanahampurilainen

 

Nyt lopussa ruokavalio koostuu mm. näistä:

- omenat (jonagold)

- mangopiimä (ja mangojogurtti)

- pinaattikeitto

- Sisut

- juustonaksut

 

Muoks. jotain unohtui...

Edited by masterpiece

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salmiakki ja vesimeloni uppoaa nyt 12+5 aikaan. Oon kärsinyt pahoinvoinnista ja todella huonosta ruokahalusta, ja terkankin ohjeen mukaan siis syönyt nyt lähinnä sitä mikä maistuu. Helposti menee yksi meloni päivässä, salmiakkia nyt en onneksi ihan joka päivä ole syötäväksi. Onneksi senkin himoa voi hoitaa tasaiseen tahtiin salmiakin makuisella purkalla. :girl_crazy:
 

Pari viikkoa sitten himosin hirveästi luumuja, ja söinkin niitä aika paljon, kunnes yksi aamu pahoinvointikohtauksen myötä oksensin melko graafisen värisen luumutuotoksen... Se siitä sitten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alkuraskaudessa teki kaikkea suolaista hulluna mieli, varsinkin hampurilaisia ja ranskalaisia.

Nyt keskiraskaudessa tekee enempi makeita mieli ja näen välillä unta jostain ruuasta tms niin on kyllä pakko seuraavana päivänä saada sitä mitä unessa oli :D

 

Mutta siis ei mitään tiettyä mitä tarvisi koko ajan saada, hedelmiä ja hedelmä pilttejä on uponnut kiitettävästi :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Coca cola ja herkkukurkut.. :P Colaa aloin juomaan alkuraskauden tauon jälkeen uudestaan vasta rv21,koska ennen sitä aiheutti päänsärkyä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alkuun himotti appelsiinimehu ja appelsiinit. Nyt kelpaisi grilliruoka koska vain. Varsinkin makkararanskalaiset ovat haaveissa useasti. Olen kyllä grilliruoalla joskus herkutellutkin, mutta pyrkinyt vähentämään siitä mitä ennen raskautta tuli syötyä. Makean perso en ole ollut koskaan, eikä nytkään tee yhtään mieli. Maitotuotteita menee tosi vähän, mutta grilliruoka ja kylmä maito olisi niin hyvää.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vatsa huutaa savukalaa ja maitoa jäillä, jäämaitoa siis :) Onneksi mieliteot ovat näin terveelliset, sillä normaalisti olen kyllä melko perso makealle..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla oli raskauden alussa kirpehköt omenat, vaikken omenoista ylipäänsä ole juuri välittänyt. Toisella kolmanneksella tuli pulla.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nyt on rantautunut mieliteko jugurttiin. Kaapista löytyy montaa eri makua jugua :D Ja aina kaupasta tarttuu lisää erimakuja :D Kai asiat voisi olla huonomminkin :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä himoitsen kalaa ja muita mereneläviä. Tällä viikolla tulee syötyä lohta neljästi, nieriää, hummeria ja katkarapuja.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salmiakkia on tehnyt mieli jatkuvasti koko raskausaikana. Yhdessä vaiheessa klementiinit ja suomalaiset tomaatit oli kans pakko-saada -ruokaa. :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tuoremehu, jääkaappikylmänä. Mielellään jokin, missä on ainakin appelsiinia ja hedelmälihaa. :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla on se hassu juttu että mielitekoja ei ole ollenkaan. On etova olo, eikä tee mitään mieli vaikka kuinka yritän pyöritellä päässä kaikenmaailman vaihtoehtoja: suolaista, makeaa, rasvasta, kirpeetä, raikasta, hiilaria... Mikään ei nappaa. Sama juttu oli edellisessä raskaudessa. Ekalla kertaa vasta loppuraskausesta alkoi tehdä mieli kaikkea raikasta, kirpeetä ja kylmää kuten sitruuna sorbettia ja jääkaappikylmää Granny Smith omenaa. Eikä ollut edes kesä eli siitä se ei johtunut. Mutta nyt ei oikeen mikään ruoka innosta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mehujää!! Ja nyt on rv 4+4. 

 

Mitään varsinaista makeaa herkkua ei tee ollenkaan mieli. Esim. karkki, suklaa, vanukkaat, kakut, pulla jne... Oikeestaan ihan äklöttää. Ja tää on jännää, koska normaalisti oon mm. suklaan suurkuluttuja! Parempi näin päin. :D

Edited by mesi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mun teki ihan aluksi mieli kaikkea suolaista: grillimakkaraa, sipsejä, perunamuusia, kurkkusalaattia, lihapiirakkaa, eikä mikään makea tai raikas käynyt mielessäkään. Nyt alkaa onneksi vähän tasoittumaan ja esim. hunajameloni on ollut viime aikojen herkku. Karkkia ei kyllä tee mieli vieläkään, vaikka normisti sitä menisi vaikka joka päivä. :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Olen himoinnut ja syönyt karkkia enemmän kuin koskaan...

Sama täällä!

 

En edes aikaisemmin ole ollut mitenkään erikoisen perso karkille (paitsi salmiakille) nyt menee kyllä karkki kun karkki :D 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Esikoisesta äitini tekemä peruna-jauhelihalaatikko (käytiin muuten aika usein "kylässä", jotta pääsin syömään tätä!) ja suklaa yhden viikon ajan.

 

Tokasta olisin voinut syödä kaikkea ja kokoajan, siinä ei siis tullut mitään tiettyä mieltymystä.

 

Kolmas on tykännyt porkkanoista ja kivennäisvedet (en yleensä tykkää) ovat nannaa! Saa nähdä mitä muuta päädyn vielä himoitsemaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Peruna!! Ei ranskalaiset tms kelpaa vaan keitetty peruna sen olla pitää! Se kyllä kummastuttaa että entisenä suklaahirmuna suklaata ei oo kyl tehny mieli juuri ollenkaan.. :o

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aaaaargh ekan raskauden mieliteot toistuu tässä toisessakin. Rasva, suola, sulatettu juusto.  :o Voisin elää roskaruualla.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salmiakki ja vesimeloni uppoaa nyt 12+5 aikaan. Oon kärsinyt pahoinvoinnista ja todella huonosta ruokahalusta, ja terkankin ohjeen mukaan siis syönyt nyt lähinnä sitä mikä maistuu. Helposti menee yksi meloni päivässä, salmiakkia nyt en onneksi ihan joka päivä ole syötäväksi. Onneksi senkin himoa voi hoitaa tasaiseen tahtiin salmiakin makuisella purkalla. :girl_crazy:

 

Pari viikkoa sitten himosin hirveästi luumuja, ja söinkin niitä aika paljon, kunnes yksi aamu pahoinvointikohtauksen myötä oksensin melko graafisen värisen luumutuotoksen... Se siitä sitten.

 

Nyt 33+4 kohdilla onkin hyvä päivittää mielitekolistaa. Vesimeloni oli hyvän aikaa se ykkönen ja salmiakkia on tehnyt tasaiseen tahtiin mieli koko raskauden. Onneksi verenpaineet on olleet tosi hyvät, joten ei ole tarvinnut sinänsä ahistua mustilla karkeilla herkuttelusta. Kaikki kylmä ja mielellään nestemäinen (sattuneesta syystä kun kesä oli mitä oli) on ollut tosi pop: kivennäisvedet, mehut ja JAFFA, oooOOOoooo! :girl_crazy: Nyt tällä hetkellä jääkaappikylmät persikat ja nektariinit tekevät tosi hyvin kauppansa. Onneksi mieliteot on olleet salmiakkia lukuunottamatta tällaista kevyempää sorttia, ei ole tuo painonnousukaan lähtenyt ihan lapasesta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0