Sign in to follow this  
Followers 0
Jenny-Maria

Odotusajan mieliteot vol. 2

171 posts in this topic

Välillä kun on etova olo, vain hapankorppu tuntuu auttavan. En tiedä voiko sitä kutsua himoksi, mutta kuitenkin. Ihmettelen kyllä miten helposti pääsin kahvista. Odotin hirveitä vierotusoireita, mutta nyt en vain juo sitä, eikä edes tee mieli. Outoa!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Siis eikö lämminsavustettuja vakuumipakattuja kaloja saa syödä? :o Mä olen ollut siinä käsityksessä, että vain kylmäsavustettu /graavituotteet jotka on vakuumipakattuja on kielletty tai vaatii sen kuumennuksen ennen syöntiä.

 

Muoks pakko oli tarkistaa ja omassa neuvolamonisteessa puhuttiin vain tosiaan noista ns. raaoista tyhjiöpakatuista tuotteista.

 

Toki petokalojen syömistä kannattaa vältellä sitten muista syistä..

Edited by Nattunen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pasta. Yhtänä iltana oli jo pakko vetää iltapalaksi makaroonia ketsupilla ja chilijauheella, joka oli mun opiskeluaikojen bravuuri. Ja ens viikolla kun päästään kotiin (ollaan vesivahinkoevakossa) aion tehdä lasagnettea, avokadopastaa, pasta carbonataa herneillä...  :blink:

 

Mulle tulee köyhä joulu ku en syö kinkkua ja laatikoista vaan porkkanaa ja maksaa. :girl_sigh:  Muuten oon vetäny kalaa. Mut mä kyl ajattelin et sanon anopille et hankkii niin tuoreen lohen että se sätkii vielä ostettaessa, että voin sit syödä ees vähän anopin graavilohta. Ja minä kans ajattelin sen yhden annoksen maksalaatikkoa syödä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä oon vähän pettynyt, kun mulle ei ole tullut mitään ruokahimotuksia  :girl_sigh:  Ois ollut jotenkin hauskaa, että vois sitten myöhemmin muistella kuinka on himoinnut jotain aivan älytöntä. 

 

Kielletyistä himoitsen batteryä  :blush:  Musta se oikeasti maistuu hyvälle... Sitä ei taideta suositella imettävillekään, mutta meinasin kyllä joskus tölkillisen juoda

Share this post


Link to post
Share on other sites

Etikkasäilykkeet. Lorauttelen aivan jäätäviä määriä viinietikkaa tai balsamicoa melkein mihin tahansa. Ja ruuan pitää olla kylmää, todella kylmää.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulle taas etikka aiheuttaa inhotusta, se haju on niin hirveä. Toisaalta kaupan suolakurkkualtaat tuoksuu taivaalliselta...

 

Mitään ihmeellisiä himotuksia mulla ei missään vaiheessa ole ollut. Ihan alkuraskaudesta lämmin ruoka ei maistunut juuri ollenkaan, mutta olisin voinut syödä kilokaupalla vihanneksia ja hedelmiä. Ja niin teinkin. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kaikki etikassa lilluva on tällä hetkellä himon kohteena. Myös tulinen ruoka. Chilisoossipurkin pitää olla aina pöydässä ja sitä tulee lisättyä melkein ruokaan kuin ruokaan. :D Salaatteihinkin pitää lisätä kuivattua chiliä.

 

Taitaa perheeseen tulla aikamoinen chilipää tällä menolla. :girl_haha:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ei mitään suurensuuria himotuksia ole ollut. Alkuraskaudessa oli vähän ruokahaluttomuutta, niin söin sitten melkein mitä vaan, mitä teki edes vähän mieli (pl. kielletyt tuotteet). Nyt se on jäänyt vähän "päälle" vaikka ruokahalu on ihan hyvä taas. Pitäisi ehkä hiukan rajoittaa itse itseään.. :D

 

Mielitekona edelleen, lähes alusta alkaen ollut hapan, kirpeä ja kylmä. Esmes greippimehu on ihan parhautta! :D

Ja piimä, sama kuin anjushalla! :girl_in_love:

 

Kieltolistalta mä kaipaan oikeastaan vain pihvejä. Ei ole mitään mieltä syödä hyvää pihviä läpikypsäksi paistettuna, joten oon sitten ilman. Enää 5 ja puoli kuukautta.. :girl_sigh:

Edited by Nutty

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toistaiseksi on tehnyt mieli suht.terveellisiä juttuja, ONNEKS! Oon syönyt paljon mysliä (aikaisemmin en tykännyt yhtään), sitten paljon hedelmiä ja hapankorppuja

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rv 10 ja viili, piimä ja rahka maistuu! Makeat ällöttää kaikki ja jälkiuunileipä-piimälinjalla pärjään jatkuva nälän kanssa :)

 

Sushia myös tekee mieli mut siitä pitää valitettavasti pitäytyä :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ei nyt varsinaisesti himosta ole kysymys, mutta koko raskauden ajan tuntunut, että kaikki kylmä tai viileä syötävä tekee paremmin kauppansa :D Eli perusruokia ei ole juurikaan tehnyt mieli. Paitsi yhdessä vaiheessa lohi, perunamuusi ja kermaviili-tilli-kastike. Juurikin siksi, kun siihen sai sen kylmän kastikkeen rinnalle :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

rv 14+5 menossa ja ainut mitä tekee ihan hullun lailla mieli on salmiakki.

Olen pitänyt siinä tiukkaa linjaa eli ei yhtään, koska en luota siihen että pystyisin hallitsemaan itseäni jos saisin yhden salmiakkikarkin tms.

Kurkkusalaattia menee myös lähes joka ruoan kyljessä, leivän päällä jne. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla ollut ihan alusta saakka kauhea himo kasvispihveihin ja nyt lähiaikoina mukaan on tullut myös kasvissosekeitto! :D onko muita? Makean ystävänä olenkin ihmetellyt, kun mitään makeaa en ole aikoihin himoinnut, mutta siitä olen vain ja ainoastaan tyytyväinen tietenkin...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kylmä kurkku, tomaatti ja ylipäätään kaikki raikkaat kasvikset. Kaikki makea ja rasvainen ällöttää, mikä on outoa tällaiselle sokerihiirelle... :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla himona on joulukinkku, kuiva meetwursti, kalapuikot, nakit... Ja näitä en ole vuosiin syönyt kun kasvissyöjä olen :ph34r:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Himotukset vaihtelevat päivittäin, mutta ollut ainakin: hedelmäsalaatti, hapankorput, munavoi + karjalanpiirakat, tomaattinen linssikeitto, pussinuudelit, salaatit. Makea etoo. Rv 11+3.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0