Sign in to follow this  
Followers 0
Doremifa

Sukkakysely & keskustelua lasten sukista

Sukkakysely   39 members have voted

  1. 1. Olet ostamassa lapsellesi sukkia. Mitä värejä valitsisit, jos valikoima olisi seuraavanlainen:

    • tummanpunainen
      15
    • vaaleanpunainen
      8
    • fuksia / purppuranpunainen
      13
    • violetti
      16
    • vaaleanvioletti
      5
    • tummansininen
      18
    • vaaleansininen
      7
    • turkoosinsininen
      23
    • kirkkaanvihreä
      20
    • limenvihreä / vaaleanvihreä
      21
    • armeijanvihreä
      5
    • keltainen
      22
    • vaaleankeltainen
      2
    • oranssi
      21
    • vaaleanoranssi / persikka
      1
    • ruskea
      15
    • vaaleanruskea / beige
      7
    • musta
      24
    • harmaa
      24
    • valkoinen
      17
  2. 2. Ostaisin lapselleni mieluiten

    • yksivärisiä sukkia
      21
    • raidallisia sukkia
      13
    • kuviollisia sukkia
      5
  3. 3. Lapseni käyttää

    • pääasiassa liukuestesukkia
      9
    • pääasiassa tavallisia sukkia
      18
    • suunnilleen yhtä paljon liukuestesukkia ja tavallisia sukkia
      12
  4. 4. Minun on helppo löytää kauppojen valikoimista hyviä ja miellyttävän värisiä sukkia lapselleni

    • kyllä
      20
    • ei
      19

Please sign in or register to vote in this poll.

23 posts in this topic

Ärsyttääkö ketään muuta kauppojen lastensukkavalikoima? Olisi kiva ostaa erivärisiin vaatteisiin sopivia sukkia, mutta vaihtoehtoina näyttävät olevan lähinnä pinkki ja tummansininen. Kaiken lisäksi sukat on pilattu rumilla kuvilla tai ne eivät pysy jalassa. Minua kiinnostaisi tietää, onko täällä muitakin, joihin sukkahyllyn tarjonta ei oikein kolahda, joten tein kyselyn!

 

Menin jokin aika sitten kaupungille ostamaan vauvalle uusia jarrusukkia ja jouduin kiertämään aika monta kauppaa ennen kuin löysin haluamani värisiä sukkia, joista löytyy myös ne liukuesteet. Lindexiltä taisin löytää parhaimman valikoiman, mutta sielläkin sukat myytiin yleensä tuplapakkauksissa, joista vähintään ne toiset sukat olivat väärän väriset.

 

Okei, aika turhamaista, jos sukkien pitää olla sävy sävyyn, mutta olisi kiva tietää, ovatko muut törmänneet samaan asiaan? Mitä ominaisuuksia arvostat lasten sukissa ja mistä olet löytänyt hyviä sukkia? Vinkkejä kehiin!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Viime talvena ostin H&M:stä olikohan viiden(?) sukan paketin jossa oli raidallisia sukkia ja toinen väri aina valkoinen ja toinen oli tyyliin tosi vaalean ruskea, vaalean harmaa, tumman harmaa, musta yms. Niistä väreistä tykkäsin! Nyt meilläkin oli tänään jalassa jotain sinisiä vihreillä lentokonekuvilla eikä oo kyllä mun suosikit... 

 

Edit: Jarrusukkia eivät kyllä olleet :)

Edited by duudeli

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minä tykkään värikkäistä ja kuviollisista sukista. Käytän sellaisia itsekin. Toki sitten muutaman hillityn väriset ovat olemassa jos päällä oleva vaatekirja on hillityn värinen. Mutta periaatteessa melkein mihin tahansa arkiasuun värikkäät sukat ovat mielestäni ihan kiva piriste. Sukkia olen lapsille ostanut pääasiassa H&M:ltä, Prismasta ja Nextiltä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä ostan sukat mieluiten Popilta. Siellä on valikoimaa kivasti ja kun itse tykkään iloisista väreistä niin erityisesti niitä löytyy. Toki noi on vähän hintavia verrattuna joihinkin Hennesin sukkiin, mutta toisaalta olen myös kokenut ne erittäin laadukkaaksi: just kaivoin kuopukselle läjän esikoisen vanhoja sukkia ja ovat täysin napakat ja passelit vielä toisellekin käyttäjälle. Tykkään myös että nuo ovat malliltaan tosi hyvä, pysyvät sekä esikoisen kapeassa ja hoikassa jalassa hyvin, mutta eivät purista kuopuksen pulleroista jalkaakaan. Meillä on tuolta sekä normaaleja sukkia, liukuestesukkia (kuopukselle) että villasekoitesukkia ulkoillessa pidettäväksi, kaikkiin olen ollut tyytyväinen. :)

 

Toki välillä olen ostanut juuri jostain H&M:ltä, mieluiten jotain triplapaketteja samaa väriä kun ei ole sitten niin tarkkaa parien kanssa. Mutta kyllä ne istuvuudessa ja laadussa häviää noille edellisille.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sama kuin edellisellä eli ostetaan pääosin PoPin sukkia, niitä jarruversioita. Niissä löytyy värejä joka lähtöön ja pysyy jalassa ja jarrut kestää kauan. Kesäksi ostin h&m:ltä pari pakettia varrettomia sukkia, joita oli eri väreissä samassa paketissa.

Mä tosin ostan usein sukat neutraalissa värissä ja useamman paketin samaa väriä, niin ei haittaa, vaikka pari olisi hukassa :) ja kun vauvan sukat on eri väriä kuin esikoisen, ei mene sekaisin.

Edited by pingu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Täytyy sanoa, että isohko ongelma on valikoiman kapeus tuollaiselle n. 20-21 -koon jalalle. Kestävimmät ja parhaat sukat ovat POP:ilta, mutta senkin lähin myymälä on riittävän pitkän ajomatkan päässä. Tästä kunnasta löytyy esim. Marimekon myymälä, mutta olen todella, TODELLA pettynyt putiikin sukkiin. Eivät kestä välttämättä edes yhtä pesua ilman langannousuja.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^Ehkä mun ongelmani johtuu sitten tuosta, että käytössä on juurikin 20-21-kokoiset sukat ja niitä ei tahdo löytyä. En ollutkaan koskaan katsonut noita PO.P:n sukkia, nettisivujen valikoimassa oli tosi kivoja värejä. Mutta hintakin on tosiaan hirmuinen!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä on kans oikeastaan pelkästään Popin sukkia, ja juurikin koossa 19-21, ne on hyvät. Ja pienemmässä koossa oli kans tosi hyvät. Ne ei repsota ja tipu pois.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minäkin olin tulossa kehumaan Popin sukkia. :lol:  Olen ostanut sekä jarrusukkia että tavallisia. Pysyvät hyvin jalassa niin esikoisella (1v9kk) kuin vauvallakin (4kk). Ostin tosin vauvalle Popin vastasyntyneille tarkoitetut sukat ja tavalliset sukat pientä kokoa, ja nuo vastasyntyneen sukat eivät pysy jalassa, kun poika huitoo jaloilla. Toisaalta Popin tavalliset sukat ovat ainoat sukat, jotka pojan jalassa tätä nykyä pysyvät.

 

Kyllä (edit: joidenkin) muiden merkkien sukat ovat esikoisen jalassa pysyneet aika hyvin (pl. pikkuvauva-aika), ja ovat pesuakin kestäneet. Muistaakseni esim. Finnwearin sukat ovat olleet ihan hyvät. Popin sukat ovat kuitenkin selvästi laadukkaimmat niistä, joita meillä on kokeiltu. Sukatkin, niin kuin muutkin vaatteet, kannattaa pestä pesuohjeen mukaan, jotta ne säilyisivät hyvinä mahdollisimman pitkään. Jos ohjeessa lukee, että pestään 60 asteessa, niin kannattaa pestä ohjeen mukaan, jotta värit pysyvät kirkkaina eivätkä sekoitu. Vaatemyyjä-ystäväni saarnasi minulle tästä kerran, kun kerroin peseväni kaikki kirjavat vaatteet aina 40 asteessa.  :D

 

Tavallisesta Prismasta/Cittarista/tms. voi olla haastavaa löytää muita värejä kuin tämä vaaleanpunainen-pinkki-punainen-vaaleansininen-vihreä örkkikuvalla -valikoima. Itse en ainakaan millään löytänyt esim. harmaita tai mustia sukkia ilman kuvia. Popilta onneksi löytyy paljon yksivärisiäkin. Ja hei, tottakai sukkien täytyy sopia muuhun vaatetukseen.  ;)

 

Sittenhän on olemassa sellaista "jarrusukka-ainetta", jota laitetaan tavallisen sukan pohjaan, jolloin sukasta tulee jarrusukka. Aineella voi vaikka kirjoittaa lapsen nimen sukkaan. Minulla ei ole kyllä tietoa, mistä ainetta voi ostaa. Muistan vain lukeneeni tällaisesta joskus.

Edited by Anna Rosa

Share this post


Link to post
Share on other sites

vihreä örkkikuvalla

 

 Yuh, näitä riittää! Just kävin tsekkaamassa Tokmannin sukkahyllyä ja ihanat raitasukat oli pilattu jollain vihaisilla silmillä.

 

Samaa mieltä noista Finnwearin sukista, ne ovat olleet meillä tähän mennessä parhaimmat. Harmi vain, että vaihteohtoina olivat vain sinisen ja punaisen sävyt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mäkin tulin kehumaan PoPin jarrusukkia. Ne vaan ovat tosi hyviä ja jarrut pitävät hyvin. Jarruttomista meillä on käytössä PoPin, Pomp de Luxin ja KappAhlin sukkia, eikä mulla ole niistä mistään valittamista. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä on myös lähes pelkästään popin sukkia. Jarrusukat ovat olleet nyt käytössä varmaan puolen vuoden ajan ja ne toimii. Värit on myös kivat! Muutaman muunkin merkin sukkia löytyy,mut ei tuu niitä paljon pidettyä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voi kyllä, olen törmännyt tähän ongelmaan. Niinkin pieni juttu, kuin sukkien ostaminen ja silloinkin saa tuntea itsensä kovin turhamaiseksi, kun ei yksinkertaisesti vain löydä hyllystä sopivia :girl_sigh:  Mun mielestä sukkien pitää sopia vaatteisiin + lisäksi vaatimuksena on liukuesteet pohjassa ja kestävyys.

 

Meillä on ollut aiemmin Hennesin yksivärisiä (harmaa ja valkoinen) jarrusukkia ja Lindexin yksivärisiä + raitaa (mustaa ja valkoista). Nämä eivät kuitenkaan ole kovin hyviä laadullisesti, jarrunyppylät menevät ihan onnettomiksi. Sitten löysin Cittarista Sidosteen perusharmaat jarrarit ja niistä olen tykännyt. Tällä hetkellä meillä on pelkästään niitä käytössä. Ulkokenkiin on mustia tavallisia sukkia. Välillä olisi kiva kuitenkin laittaa vähän värillisiäkin sukkia, mutta jotain muuta kuin niitä örkkejä ja perussinistä :girl_prepare_fish:  Tykkään raidoista, palloista ja yleensäkin selkeistä kuvioista, vaikka sydämistä, tähdistä jne. Viimeksi kun kävin POP:in liikkeessä kiinnitin huomiota kivaan sukkavalikoimaan ja seuraavaksi suuntaankin sinne sukkaostoksille. Oli kiva kuulla käyttäjäkokemuksia, että ovat ihan laadukkaitakin :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minusta lapsille on helppoa löytää ihania sukkia. Toisaalta tykkään yksivärisistä sukista kivoissa väreissä, niitä on helppo yhdistellä muihin vaatteisiin, toisaalta taas ihanan värikkäät kuviosukat houkuttelee ostamaan niin etten voi vastustaa  :lol: Olen ostanut sukkia esim. tokmannilta, h&m:ltä, lindexiltä... Minusta sukissa ongelmana on vain se, että ajan myötä kutistuvat ja menettävät joustavuuttaan, jolloin niitä on vaikeampi pukea jalkaan. Voi tosin olla että johtuu lapsen jalan kasvustakin ja pitäisi siirtyä isompaan kokoon...  :rolleyes: Minä en kyllä kykene muistamaan jokaisen sukan pesulämpötilaa erikseen, joten värien mukaan pestään. Tai kun lisäksi siinä on sekin, etten kuitenkaan pelkän lämpötilan mukaankaan uskalla jaotella vaatteita, ja sitten jos pesisi jokaista lämpötilaa jokaista väriä, niin olisi liian hankalaa eikä tulisi kone täyteen.

Edited by Chimelli

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä olen löytänyt ihan kivoja raikkaita yksivärisiä sukkia ihan cittarin hyllystä, siis tyyliin turkoosia, vihreää, vaaleansinistä, mustaa ja valkoista jarruilla ja ilman. Tosin noista kyllä jarrunyppylät on osin jo irronneet pesussa (ja kuivarissa). Ja tosiaan tykkään laittaa sukat muihin vaatteisiin sopivina, enkä mitään kirjavia hirvityksiä. Kuviollisissa sukissa saattaa olla sisäpuolella niitä kuvion tekoon liittyviä hyppylankojakin niin, että ovat jättäneet painaumia vauvan jalkaan. Sieltä cittarista kyllä löytyi ihan hauskat kuviollisetkin, sellaiset tummansiniraidalliset, joissa kärjessä oli turkoosin värinen pupu ja toisissa kissa. Ja jotkut sinivalkoraidalliset/junakuviolliset ostin myös, ja niissä on taas hyvä, napakka se jarru. Meillä on muutamia käytettyjä Finnwearin sukkia, niin niissä on jarrut jo ihan sileät, ei pysy kaveri pystyssä niiden kanssa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nuo finnwearin sukat olleet nyt ehkä kolme kertaa tytöllä jalassa ja lankoja purkautuu kummastakin sukasta. Eli aika huonosti kestää ainakin meillä.

 

Mites nuo Popin sukat, nyppääntyykö helposti? Meillä on yhdet Popin sukkikset ja ne on ihan nukkaiset parin pesun jälkeen. Esim. H&M:n vastaavat on paljon paremmassa kunnossa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Täältäkin kehut PoP jarrusukille, meillä ei muita käytetäkään. Ovat ihan älyttömän hyvälaatuisia ja kestäviä, uusia tarvitsee ostaa vain siksi, että vanhat jää pieniksi. Näissä jarrusukissa on myös miellyttävä pitkä resori, ei purista ainakaan meidän tytön jalkaa. Muissa PoPin tavallisissa sukissa sukan suu on mielestäni aika tiukka, näyttää vähän painavan, joten jarrut on oikeastaan aina käytössä.

 

Kaipa nuo PoPin sukat vähän nyppyyntyy, mutta ei minusta mitenkään häiritsevästi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oho, miten moni käyttää liukuestesukkia! 

 

Meillä ei jotenkin oo koskaan ollut niille oikein tarvetta, lapsi pysynyt pystyssä ilmankin ja sitten vielä kun luin ettei niitä liukuestesukkia saisi kenkien kanssa käyttää niin jäi pikkuhiljaa kaikki sellaiset pois meidän valikoimista... 

 

Meillä on H&M sukat pysyneet ihan hyvin jalassa ja monen pesun jälkeen hyvässä kunnossa. Kävin juuri ostamassa isommassa koossa samoja raitasukkia hm:ltä  :) Tosin alettiin käyttää sukkia oikeastaan vasta kun tuo seisoi tukea vasten, sitä ennen ihan omasta mieltymyksestäni käytettiin sukkiksia ja puolipotkareita.

Edited by duudeli

Share this post


Link to post
Share on other sites

En mäkään koskaan kenkien kanssa niitä jarruja käytä, vaihdan sukat kun lähdetään ulos. Mutta ei kyllä pysy tuo pikkumenijä parketilla pystyssä ilman :) Varmaan sitten kun kävely vähän vakautuu, niin riittää tavalliset sukat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Sama juttu. Meidän laminaattilattia on tosi liukas ja muksun tyyli ei ole rauhallinen kävely, vaan hyppely, juokseminen, pyöriminen ja kauhea hääräys :D Jarrusukat on siis paljon turvallisemmat. Joskus ulkoilun jäljiltä jää normisukat jalkaan eikä niilläkään heti olla kumossa, mutta varmuudeksi käytetään jarrareita :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vastasin että limenvihreitä sukkia ostaisin. Ne menee molemmille. Jos vaan tytölle olisin ostamassa niin sit pinkkiä, se on neidin lemppari :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä olen siis myös haaveillut sukista, jotka ei olisi sinisiä tai pinkkejä ja missä ei olisi mitään kuvia. Kuvioita (pilkkuja, raitoja yms) voi kyllä olla, mutta autot, kukat yms. voisi jättää pois. Meidän pojalla siis kaappi pursuaa erilaisia sinisiä, vaaleansinisiä ja sinivalkoisia sukkia, mutta haluaisin myös vihreitä, keltaisia, oransseja... mitä tahansa raikkaan värisiä sukkia! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0