nakeroinen

Meikkasitteko sairaalassa?

459 posts in this topic

Ennen sairaalaan lähtöä putsasin meikit naamasta, enkä ole sen jälkeen vielä tarvinnut. Poskipunaa kaipasin kyllä, mutta ehkä parempi vaan että naamasta näkee todelliset veriarvot :lol:

 

Meikkaaminen sinänsä ei olisi ollut ongelma, mutta kun tiesin että tulee torkuttua pitkin päivää, niin en viitsinyt sitten. Ei se ulkonäköä ainakaan paranna, että on koko ajan ripsarit poskilla. Ja ihan riittävästi oli muistamista jo siinäkin, että hampaat pesee kaksi kertaa päivässä...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ennen sairaalaan lähtöä putsasin meikit naamasta, enkä ole sen jälkeen vielä tarvinnut. Poskipunaa kaipasin kyllä, mutta ehkä parempi vaan että naamasta näkee todelliset veriarvot :lol:

 

 

Hahah, juurinkin näin girl_haha.gif Itse menetin yli litran verta synnytyksessä, ja se näkyi kyllä kuvissa vaikka olin jotain pakkelia yrittänyt naamaan laittaakin.. Meikkasin siis kevyesti, ja olin silti ihan väsyneen aaveen näköinen. Eikä tukkakaan ollut kyllä hyvin!!girl_drink3.gif

 

(Ei muuten päätynyt vauvan albumiin yhtään kuvaa laitokselta missä näkyisi äidin naama! girl_sigh.gif)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla on sama, etten nyt normaalisti joka päivä muutenkaan meikkaa, mutta ei kyllä tullut mieleen meikata sairaalassa tai heti kotiuduttuaan. Ihan olin rennosti niin pöhöttyneen ja väsyneen näkönen kun olinkin. tongue.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meikit oli mukana, mutta meilkkasin vain jonkun yksittäisen näpyn piiloon ja kerran tummat silmänaluset.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meikkaaminen tulee minulle luonnostaan arkenakin, joten pitäisin hyvin suurena kummallisuutena, jos en sairaalassakaan tulisi sitten meikkaamaan. Pieni ehostus ei ainakaan itselläni ole jaksamisesta kiinni, jos jotain haluaa niin siihen kyllä pistää aikaa. Toki voi olla muutakin ajateltavaa -kuten itse vauva ja äitiys-, mutta ei se ole mikään este itsensä pienelle hemmottelulle. Ei minua kiinnosta olla pöhöttynyt ja totaalisessa luonnontilassa valokuvissa, kun yleensäkin laittaudun meikkaamalla ihan kauppareissullekin. Jos kaipaan itselleni sairaalassa meikkaus- tai hiustenlaittohetkeä, niin vauvan isä on sitten siellä sitä varten, että voi huolehtia vauvasta sen pienen hetken.

 

Jokainen tekee kuitenkin tyylillään. :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

En meikannut sairaalassa muuten ku kotiin lähtiessä. Ennen raskautta ja odotusaikanakin meikkasin päivittäin, nyt joku päivä meikkaan enemmän, joku vähemmän ja joskus taas en ollenkaan. Jos muksu huutaa pää punaisena niin jää itellä ripsarien laitot siihen. ;) Jos ollaan ulos lähdetty niin oon laittanut kyllä vähän meikkiä ihan vaan sen vuoksi, että kyllähän siitä tulee itellekin hieman mukavampi olo ja näyttää jotenkin edes tähän yhteiskuntaan kuuluvalta. :girl_wink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ei tullut meikattua. Muutenkaan osastolle ei päässyt, kun isä ja mahd. sisarukset katsomaan joten mitäpä sitä miestä varten laittautumaan ja itseä varten ei kyllä jaksanut... Muutenkaan ei sitten tullut mieleenkään. girl_smile.gif

Mä kyllä kuvittelin, että voisin meikatakkin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä en normaalisti lähde edes roskia viemään ilman meikkiä, mutta synnytyksen jälkeen olin kyllä niin kipeä ettei olis tullut kuuloonkaan yrittää sohia mitään naamaan. "Liikuin" sairaalassa sitten reilun viikon melko monsterin näköisenä, kun silmistäkin oli iloisesti verisuonet puhjenneet pitkittyneen ponnistusvaiheen yhteydessä (oli siis kirkuvanpunaiset) :girl_sigh: Että näin. Ja etukäteen oli mullakin tosiaan lapsellinen ajatus olla synnytyksenkin jälkeen huoliteltu...

Share this post


Link to post
Share on other sites

En muuten, mutta ennen vierailuaikaa vähän peitin tummia silmänaluksia ja pistin huulikiiltoa huuliin että näytti edes vähän elävämmältä. Muuten ei kyllä voimat ja kiinnostus riittänyt meikkaamiseen vaikka muuten meikkaankin lähes päivittäin (aina kun poistun kotoota ihmisten ilmoille).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kyllä sitä vierailuaikana tuli vähän laitettua ripsaria, luomiväriä ja kajalia kun vieraita oli tulossa. Synnytin klo.08 aamulla ja klo.17 oli vierailuaika ja yön valvominen kylllä näkyi pakkeleista huolimatta mutta meikki jotenkin piristi omaa oloa :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Otin kulmiin ja ripsiin kestovärit juuri viikkoa ennen synnytystä, ja sairaalassa sitten laitoin sävytettyä kosteusvoidetta ja värillistä huulirasvaa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla oli kyllä meikit mukana mutta en jaksanut kuitenkaan meikata sairaalassa muuta kuin kotiin lähdön koittaessa laitoin vähän peitepuikolla näppyjä ja mustia silmänalusia piiloon ja ripsaria.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ennen kotiin lähtöä laitoin meikkipuuteria, aurinkopuuteria ja väriä kulmiin ihan omaksi piristykseksi. Muuten olin viikon verran sairaalassa meikittä. Kulmakarvatkin ehti alkaa kasvaa kuosistaan ulos :blink: , en tälläkään kertaa ottanut pinsettejä mukaan, kun en varautunut tälläkään kertaa niin pitkään reissuun.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Esikoisen kanssa suunnittelin laittavani "kevyen synnytysmeikin", mutta siinä synnytellessä meni pari vuorokautta ja monta kertaa piti suihkussa istuskella kipuja lievittelemässä, että eipä tullut sittenkään meikkailtua. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oli kyllä meikit mukana ja oli tarkoitus laittaa siellä ihan kuin muinakin päivinä, mutta sinne ne meikit jäi laukkuun, eikä tullu mieleenkään alkaa meikkaamaan.. Aika naturellina tukka pystyssä siellä muutki tuntu olevan.. =)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eipä ole tullut meikattua. Ei jotenkaan kiinnostanut miltä sitä osastolla näyttää, kunhan hiukset oli järjestyksessä ettei peikolta näyttänyt :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aioin meikata ja otinkin meikit mukaan jo kun lähdin synnyttämään. Mutta kertaakaan ei silti tullu meikattua. Vasta kun päästiin kotiin. Ehkä vaikutti se että koko ajan oleskeltiin vauvan kans sängyssä ja tissiteltiin, eikä ollu sitte tarvetta ehostaa itseään ihmisen näköiseksi tongue.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ei ole mielestäni mitenkään lapsellista laittaa itsensä hieman huolitellumman näköiseksi synnytyksen jälkeen. Sairaalassa saavat ihmiset liikuskella tukka pystyssä ja kasvot pöhöttyneinä eloton kiilto silmissä, mutta itse en aio alentua siihen. Huoliteltu olemus kuuluu päivittäiseen elämääni, enkä näe mitään syytä jättää sitä pois sairaalassakaan. Varsinkin, jos huoneessa käy jatkuvasti ihmisiä ramppaamassa, niin saa sitä itsensä laittaa hieman edustavampaan kuntoon. Enkä edes puhu mistään sotamaalauksesta, vaan kevyesti voi meikkivoidetta laittaa ja puuteroida sekä pistää ripsaria, jotta saa silmät paremmin säihkymään. Itsellekin se tuo vain paremman olon ja saa helpommin pääsemään yli synnytyksestä ja siirtymään normaalielämään. Synnytyksessä voi tietty olla hyvin ilman meikkiä, jos lähtö sairaalaan on tullut sellaisella hetkellä ettei sitä ole naamalla, mutta mielestäni ei mitenkään ole lapsellista, turhaa tai ajanhukkaa laittaa itseään enempi edustuskuntoon synnytyksen jälkeen, kun tulee rauhallinen hetki. Ja tietenkin mieskin tykkää, jos nainen vähän näkee vaivaa ulkonäkönsä eteen jo sairaalassa, mutta tottakai oma mies silti tykkää vaikka ei olisikaan meikkiä - en sitä kiellä.

 

Mutta kuten aiemmin jo totesin, kukin tyylillään. :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oon vastarannan kiiski.

Ensimmäinen reaktio tän ketjun otsikkoon oli "voi herranjumala."

 

Meikkaan kyllä itsekin mutta esim. pelkkää kaupassa käyntiä varten mulla ei ole tarvetta meikata, kunhan hiukset on ojennuksessa ja hampaat pesty.

 

Toivottavasti ootte käyttäneet hajusteettomia tuotteita ettekä kovin hinkanneet poskeanne vauvan ihoa vasten. Eikä ole tarkoitus tuomita, jokainen taaplaa tyylillään. Minusta tuollainen vain tuntuu turhamaiselta, en voi sille mitään.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pojan syntymäpäivänä en meikannut, vaan menin niillä meikeillä jotka oli naamassa kun sairaalaan tuli lähtö aina siihen asti kun pääsin suihkuun. Seuraavana aamuna laitoin puuteria, poskipunaa, ripsaria ja huulikiiltoa (eli sen mitä yleensäkin normipäivinä tulee laitettua) ja tuli heti vähän pirteämpi mieli eikä tosiaankaan mennyt 1,5 minuuttia kauemmin aikaa. Samana päivänä päästiin jo kotiin eli siis noilla meikeillä.

 

Kotona ollessa en ole vielä meikannut, mutta todennäköisesti sekin päïvä tulee suht nopeasti, koska on niin helppo tapa piristää omaa mieltä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ei ole mielestäni mitenkään lapsellista laittaa itsensä hieman huolitellumman näköiseksi synnytyksen jälkeen. Sairaalassa saavat ihmiset liikuskella tukka pystyssä ja kasvot pöhöttyneinä eloton kiilto silmissä, mutta itse en aio alentua siihen.

No oho. Mun mielestä on vähän karua yleistää meikittä kulkevat vastasynnyttäneet noin ja samalla julistaa ettei aio itse siihen "alentua", varsinkin kun se oma kokemus on vielä edessäpäin. Kuten tästäkin ketjusta käy ilmi niin monilla, joilla on ollut suunnitelmissa meikkaaminen, on se jäänyt loppujen lopuksi tekemättä erilaisita syistä johtuen. Sitä kun on etukäteen niin vaikea tietää onko synnytyksen jälkeen niin kipeä, väsynyt tai muuten vaan uudesta tilanteesta sekaisin, että meikkaaminen on se viimeinen asia mielessä vaikka kuinka olisi sitä suunnitellut etukäteen. :girl_sigh:

 

Mun piti meikata kevyesti ennen vieraiden saapumista, mutta lopulta ensimmäinen vieras tuli vähän etukäteen ja se sitten jäi siinä tohinassa. Kotiinlähtiessä taisin vähän sipaista puuteria ja ripsaria. Itse ainakin nukuin sairaalassa vauva kainalossa pitkin päivää ja kuumilla kesähelteillä kävin lisäksi vilvoittelemassa suihkussa vähän väliä enkä olisi näistäkään syistä halunnut olla meikit naamassa koko aikaa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mun täytyy myöntää, että munkin eka reaktio tähän ketjuun oli sama kuin SH:n, että "ette voi olla tosissanne?!" En tosin juurikaan meikkaa arkena normaalistikaan, mutta ei kyllä ollut tullut mieleenkään, että ne jotka kevyesti vaikka kauppaan tai töihin meikkaavat tekisivät niin myös sairaalassa. Ei sillä, että vastustaisin, eihän se minua mitenkään haittaakaan ja itse tykkään että ihmiset näyttää parhaalta kun ne itse ajattelevat olevansa mukavan näköisiä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now