nakeroinen

Meikkasitteko sairaalassa?

459 posts in this topic

Pakkasin meikit mukaan ja meikkasin. Oli ihan itestään selvä asia että otan ne mukaan. Mielestäni sen verran kuitenkin jokainen sais huolehtia itestään että edes vähän jaksaa ehostaa, oli paikka sitten mikä hyvänsä. Ymmärrän kyllä jos huonossa kunnossa on mutta itse olin synnytyksen jälkeen ok ja vauva oli vastasyntyneiden teholla joten mitäs muuta mulla ois ollu ku aikaa. Vähän jopa ällötti äidit jotka tulivat yhteiseen ruokailutilaan tukka pystyssä ja kalpeina kuin haamut ja joillain oli vielä tullut ohivuotoa ja sairaalanvaatteissa oli takapuolella punaisia läiskiä. Koita siinä nyt sitten syödä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä värjäytin ripset hyvissä ajoin ihan jo niitä ekoja kotiviikkoja ajatellenkin ettei sitten tarvitse jaksaa sitä vähääkään meikkausta esim. kauppareissuille, mutta ettei sit kuitenkaan ihan linnunpelättimeltä näyttäisi :D Meikkejä en ottanut sairaalaan mukaan, mutta hiustuotteita & hiustenkuivaajaa kyllä jäin kaipaamaan! Jos joskus toinen kerta tulee niin varmaan ottaisin jonkun minikuivaimen mukaan, koska mulle tulee paljon pirtsakampi olo ihan arjessakin, jos mun (lyhyet) hiukset on puhtaat ja pöyhityt. Sairaalassa välillä ahisti kun kävi usein suihkussa (oltiin 5 päivää) ja hiukset sitten vaan laittamattomina lötkötti pitkin päätä ja valuivat silmille, kun liukasta laatua kun ovat...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Otin kyllä meikit mukaan, mutta en niitä sitten tarvinnutkaan. Ensimmäisen päivän olin niin heikossa kunnossa, ettei tullut mieleenkään. Tosienä päivänä ei muuten vaan kiinnostanut, ja ketä varten olisin meikannut, miestä ja vauvaa? Ja SEKS :ssä ei edes pääse muita vieraita kun isit käymään, mutten usko että olisin sittenkään jaksanut meikata vaikka mummut ja papat yms. olisivat saaneet tulla.. Ja kolmentena päivänä en myöskään meikannut, kun olin ihan poikki valvomisesta (ja muutenkin) ja tiesin että pääsen kotiin ja omaan suihkuun sinä päivänä. Vaikka muuten meikkaan lähes joka päivä, varsinkin jos teidän että menen käymään jossain ihmisten ilmoilla, ei tullut sairaalassa kyllä mieleenkään.. Mutta jos joskus toisenkin vauvan saan, niin tiedän kyllä valmiiksi ettei sairaalakassiin tarvi meikkejä pakata :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä olin niin heikossa kunnossa sektion ja reilun verenhukan jäljiltä, etten edes päässyt suihkuun pariin päivään, joten en edes ajatellut meikkaamista. Mutta sen verran olin etukäteen myös valmistautunut, että olin värjännyt ripset ja kulmat, tämä kuuluu muutenkin normaaliin itseni "huoltamiseen".

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kiinnostais tietää mitä vieras-xxx ja muut vastaavat ajattelee naisista, jotka ei meikkaa ikinä, paitsi ehkä suuriin juhliin. Meneekö päivä pilalle kun alkaa ällöttää, jos näet mut kaupassa? grin.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä vähän veikkaan, et vieras xxx yritti provosoida siinä kuitenkaan onnistumatta. Varmaan harmillista, kun kukaan ei vetänyt hernettä nenään:D

 

Itse aiheesta, meikit oli mukana, mutta missään vaiheessa en niitä kuitenkaan käyttänyt. Ei käynyt edes mielessä, kun keskityin niin täysillä vauvan ihasteluun. Ehostukseksi riitti siis suihku ja dödö vaikka normaalisti meikkaan lähes päivittäin edes vähän(aurinkopuuteri, ripsari).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mielestäni sen verran kuitenkin jokainen sais huolehtia itestään että edes vähän jaksaa ehostaa, oli paikka sitten mikä hyvänsä.

 

Aika jännä miten eri lailla minä miellän tuon itsestä huolehtimisen: minusta se on ennen kaikkea puhtautta, ts. suurin piirten etten haise hielle, pukeudun asiallisesti ja harjaan hiukset. Itse asiassa minusta paljon "ehostetumpi" vaikutelma ihmisestä tuleekin juuri föönatuista hiuksista kuin naaman värityksestä. Jos vaikka aamulla on kiire, ei tarvitse kahta kertaa miettiä, kumpaan käytän sen ajan mitä on. Siksi pakkaan sairaalakassiinkin hiustenkuivaajan, meikitkin kyllä mutten usko niitä tosissani käyttäväni - ehkä korkeintaan laitan peiteväriä silmien alle kun lähdetään kotimatkalle.

Share this post


Link to post
Share on other sites

En meikannut sairaalassa, enkä ollut edes pakannut meikkejä mukaan. MUTTA olin värjäyttänyt ripset ja kulmat ja kävin kampaajalla hiukan ennen synnytystä :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla oli meikit mukana ja meikkasin kevyesti molempina päivinä ennen kuin tuli vierailijoita. Perheenjäseniä ja lähiystäviä olivat, mutta ehostus on minulle niin jokapäiväinen ja itsestäänselvä juttu, ettei olisi tullut mieleenkään olla niin tekemättä. Enhän jättänyt hampaitakaan pesemättä. Ja kun sen on tottunut joka päivä tekemään niin aikaa menee viitisen minuuttia. Ei siis mikään sotamaalaus kuitenkaan kyseessä.

 

Sama täällä :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä olin 5 viikkoa sairaalassa kertaakaan meikkaamatta :o Tosin mulle oli luksusta jos pääsin suihkuun pesee hiukset parin päivän välein (voi että ällötti kun hiukset rasvottu).. Ylipäätään jos/kun pääsi suihkuun se oli luksusta sen pienen hetken kun siellä sai olla itsekseen ennenku hoitajat tuli pesee haavan.. Mut mulla olikin vähän erillainen synnärikeikka :girl_sigh: JOS joskus toinen on tullakseen,käyn varmaan värjäyttämässä ripset ja kulmat ennen synnytystä ni ei tarvi olla ihan kalmankalpea haamu :girl_haha:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla ei ollut meikkejä sairaalassa mukana. Pakkasin muutenkin sairaalakassin vasta kun lähdettiin synnyttämään joten hyvä kun sinne edes tuli kaikki tarpeellinen mukaan :D Mä olin kyllä käynyt edellisellä viikolla värjäyttämässä ripset ja kulmat. Mutta en siis aina muutenkaan meikkaa, riippuu ihan jaksamisesta ja mielialasta. Valokuvia meillä ei ole sairaalasta joten ihan sama miltä sitä näytti kun ei ole todistusaineistoa :grin:

Share this post


Link to post
Share on other sites

En meikannut sairaalaan, enkä meikannut sairaalassakaan. Eipä siinä oikein meikkaamista ja omaa pärstäänsä ehtinyt ajatella.. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pakkasin meikit mukaan varmuuden vuoksi ja piristihän se oloa kivasti kun jaksoi vähän laittaa meikkiä naamaan. Ei näyttänyt ihan niin väsyneeltä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Itse en muistanut pakata minkään näköisiä meikkejä mukaan. olisi tietysti ollut kiva vähän peittää jälkiä kun niitä tuli naamaan aika reilusti, mutta ilmankin pärjäsin. ja onneksi sitten ei käynyt hirveästi "vieraita" ihmisä että kaikki oman perheen jäseniä jotka muutenkin nähnyt aina luonnollisessa muodossaan. sleep.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Olin sairaalassa maanantaista sunnuntaihin, ja mulla oli mukana vaan ripsari ja meikkivoide. Meikkasin vaan sitten lauantaina ja sunnuntaina, kun ma-ke meni synnytystä hiljalleen käynnistellessä, torstai synnyttäessä ja perjantai ihan vaan ihmetellessä ja toipuessa. Lauantaina kävi mun äiti ja mummo niin oli kiva saada vähän terveempi ilme kasvoille ja sunnuntaina tosin päästiinkin sitten jo kotiin. Meikkaan kotonakin joka päivä, mutta tosiaan ihan vaan sen verran että laitan ripsaria että silmät on vähän enemmän "auki". Ei mee kauaa ja itelläkin on pirteämpi ja parempi olo. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pakkasin meikit kyllä mukaan, mutta muistaakseni laitoin ainoastaan poskipunaa sairaalassa ollessani.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heh, enpä tosiaankaan meikannut. En normioloissakaan meikkaa joka päivä, joten eipä tullut mieleen pakata ripsiväriä pakollisena apuvälineenä synnyttämään lähtiessä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Taisi mulla olla ripsiväri ja puuteri mukana, ja ne toi piristävää ilmettä ennen vierailijoiden tuloa. Eikä sit näyttäny ihan haamulta valokuvissakaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

En meikannut, paitsi kun oltiin kotiin lähdössä. Oli kiva vähän laittautua kun kerran oltiin lähdössä kotiin :) !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now