nakeroinen

Meikkasitteko sairaalassa?

459 posts in this topic

Mä en meikannut ekana päivänä koska en kyennyt seisomaan pyörtymättä mutta sitä seuraavina parina päivänä (joista toinen oli jo kotiutumispäivä) kyllä kieltämättä käyttelin vähän meikkivoidetta, valokynää ja ripsariakin. Mulle tuli siitä hyvä olo, oli edes joku asia hallinnassa kun kaikki muu oli sekavaa ja kunto melko kehno. En kyllä väitä olleeni mikään hehkeä näky siitä huolimatta mutta tärkeintä olikin fiiliksen parantaminen ;).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä en muutenkaan yleensä meikkaa...Joten ei sairaalassakaan tullut meikattua :) Olis kyl

varmaan pitänyt kun olin niin räjähtäneen näköinen :rolleyes::D

Share this post


Link to post
Share on other sites

En kyllä edes ajatellut moista. Hiukset harjasin ja se olikin ainoa "kaunistautuminen" jota tein.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä olin kahden leikkauksen jälkeen niin poissa pelistä muutaman päivän, että en todellakaan meikannut! Pari päivää meni, ennenku kykenin harjaamaan hiukset, pesemään hampaat ja menemään suihkuun... Jouluaattona (4.pv) sitten laitoin vähän ripsaria ym, että tulisi edes vähän parempi olo (eipä se kyllä hirveesti auttanut).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Parina ekana päivänä ei onnistunut tai käynyt mielessäkään..olo oli niin kehno.

Muina päivinä tai iltana, kun tuli vieraita laitoin meikkivoidetta ja valokynää ja kun kotiin päästiin vetäsin vielä ripsarit. Mutta ei se ulkonäkö tosiaan niillä paljoa korjaantunut, tuli itselle vaan vähän parempi ja reippaampi olo.. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Olin synnytyksen jälkeen suorastaan mainiossa kunnossa ja meikitkin oli mukana, mutta eipä niitä sitten tullut sairaalassa käytettyä. Ei vain tuntunut tärkeältä. Ei mua ja vauvaa siellä käynyt miehen lisäksi katsomassa juuri muut kuin vanhempani ja yksi ystäväni ja he ovat kyllä nähneet mut meikittömänä ennenkin. Ja valokuviakin otettiin enimmäkseen vauvasta ;)

 

Aika harvakseltaan on tullut meikattua synnäriltä kotiuduttuakin, kun kotona enimmäkseen olen...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Taisin vähän tummia silmänalusia peitellä, mut en meikannut muuten. Paitsi sit kotiinlähtöpäivänä laitoin vähän meikkiä ja se oli mukavaa.

Oma shampoo oli mukana ja olipa ihanaa pestä hyvälle tuoksuvalla Tigillä hiukset, kun muuten oli ihan rähjäinen ja sairaalavaatteinen. Niin ja yritin aina miettiä myös, että minkä värisissä sairaalavaatteissa näyttää freeseimmältä (vaihtoehtoja oli ainakin turkoosi, pinkki, sininen ja keltainen) :lol: Ei niist kyl mikään oikein toiminut...

 

Näin mullakin! Paitsi, että mulle ainakin sairaalassa uskoteltiin, että vaatteet on värikoodattu koon mukaan, eli en saanut sitä pinkkiä yökkäriä, vaan oli tyytyminen vihreä-turkoosiin. :P Mulla oli lisäks mukana uudet Tigin Oatmeal cookies-suihkugeeli ja vartalovoide. Kun kolmas lapsi oli kyseessä, oli ihan luksusta sekin, että sai käydä suihkussa yksin ja rauhassa, ja sen jälkeen oli vielä aikaa oikeasti laittaa sitä ihanaa rasvaa. :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minusta oli muuten noloa, että ne koot näkyivät vaatteiden väristä. Kaikki näkivät, että olen L-kokoa. Muutenhan sitä ei edes huomaa ;)

 

Mutta aiheeseen palatakseni, kyllä meikkasin sairaalassakin. Ennen vierailuaikaa molempina päivinä, ja kotiin lähtiessäkin. Siitä tuli sellainen olo, että jaksan vaikka mitä :lol: Ihan kevyesti tosin vaan laitoin, etten näyttänyt ihan haudasta nousseelta. En normaalistikaan meikkaa kovin vahvasti, mutta sen verran kuitenkin, että huomaa jos en ole mitään laittanut.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Joka aamu kävin suihkussa ja sen jälkeen meikkasin; ripsaria, puuteria ja huulikiiltoa. Extravaqancan tavoin minustakin oli ihanaa, kun oli mukana omat pesutuototteet ja tuoksui hyvälle suihkun jälkeen. Oltiin sairaalassa 7 vrk.

 

Niin, ja ihan itseäni varten sen tein, en vieraiden enkä kenenkään muidenkaan.

 

 

Samoin! Olin myos kaynyt kasvohoidossa ennen synnytysta, seka varjayttamassa kulmat ja ripset.

 

En todellakaan meikkaa paljoa normaalistikaan, mutta toimin sairaalassa aivan kuten toimin kotonakin. Suihkussa joka aamu, hiusten laitto (vahan) seka vahan meikkia. Sain toki paljon kommentteja niin hoitsuilta kuin kavereiltakin (sairaalassa otetuista kuvista), mutta silti meikkaus ja itseni hoitaminen on mulle tarkea juttu! Ei muiden takia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meikkasin, kuten muutenkin päivittäin. En kestä katsella tummia silmänalusiani peilistä, saati sitten valokuviin ikuistettuina.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä laitoin pikkasen ripsaria ja meikkipuuteria, kun oli vieraita tulossa. Mutta kuvista päätellen ei se paljoa sitä turvonnutta naamataulua parantanut :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Muuten toki huolehdin hygieniasta (suihku, dödö jne.), mutta meikannut en ollenkaan kummallakaan kerralla synnytysten jälkeen sairaalassa. Muutenkaan en meikkaa kuin kevyesti "johonkin lähtiessä", siis töihin, kahville kaverien kanssa tms., mutta en todellakaan vain kotosalla ollessa tai ruokakaupassa tai lenkillä käydessä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ihan joka päivä en tainnu meikata, mutta kun laitoin ni tummat silmänaluset peitin, ripsiväriä ja huulirasvaa (mun huulet kuivu ihan järkyttävästi)! Kotiin lähtiessä laitoin sit kunnon meikin sen kunniaks et pääsin pois sieltä!! :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meikkasin lähtöpäivänä ja kyllä heti tunsi itsensä ihan eri ihmiseksi. Ehkä se suihkukin vaikutti asiaan. Oltiin kaksi päivää synnytyksen jälkeen ja muina päivinä ei kyllä olisi tullut mieleenkään. Varsinkaan kun meillä ei saa osastolla käydä muita vieraita kuin isä ja sisarukset

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ennen vierailuaikoja sipaisin peiteväriä tummiin silmänalusiin, muuten en jaksanut naamastani huolehtia. Hyvään, raikkaaseen oloon riitti suihkussa käynti (en ehkä olisi uskonut, jos joku olisi etukäteen sanonut :P ). Kotiinlähtöpäivänä meikkasin vähän enemmän, eyelineria ja ripsiväriä ja pikkasen aurinkopuuteriakin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oli tarkoitus käydä ennen synnytystä kestovärjäämässä kulmat ja ripset jotta pääsis vähän helpommalla ihan noin niinkuin myöhemminkin synnytyksen jälkeen, mutta ei "ehtinyt" vaikka meni 2 viikkoa yli LA:n ja nyt 6 kk myöhemmin edelleen on työn alla. Ekat päivät meni väsymyksen ja leikkauksen jälkeisten mömmöjen vuoksi hieman sumussa joten kampasin muistaakseni ehkä hiukset, seuraavina päivinä hiusten kampaus ja puuteria ennen kuin vieraita tuli ( suihkussa oli kanssa kiva kaiken kokemuksen jälkeen päästä käymään - piristi kummasti ja teki ainakin oman olon paremmaksi jos ei muuta).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meikkasin kevyesti kuten yleensäkin (ohut meikkivoide, hieman puuteria, ripsiväri ja huulirasvaa). Olin värjännyt kulmat kestovärillä ja kampaajalla olin myös käynyt edellisellä viikolla. Suosittelen, piristi oloa ja helpotti kauneudenhoitoa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kävin mä lisäksi juu ennen synnytystä kampaajalla ja varmuuden vuoksi sitten leikattiin normaalia enemmän ettei sitten tartte heti mennä uudestaan. Joo ja oli kiva synnärillä kun oli helppo tukka mutta ei kiitos enää sellasta mallia, siis liian lyhyeksi meni.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now