nakeroinen

Meikkasitteko sairaalassa?

459 posts in this topic

Samat WTF-fiilarit oli mullakin tästä ketjusta. uskoisin, että synnytyksen jälkeen mukavuus ja rentous on ykkösasiana, ei ulkonäkö. Ja kai vauvakin tykkää enemmän itsensätuoksuisestä äidistä kuin hajuvedestä/meikinhajusta? Tuoksuunhan se vauva kiinnittyy ekana, eikös?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä näytän kyllä synnärillä otetuissa kuvissa 1,5 h ponnistamisen jälkeen niin pöhöttyneeltä, että ei sitä tilannetta parhaatkaan meikit olis pelastanu :girl_haha:

 

Ei ollut meikkejä sairaalakassissa mukana mullakaan eikä tullut kertakaan sellaista oloa, että meikkaisin. Just synnyttäneenä, sairaalan kuteissa ja entinen raskausmaha löllönä roikkuen ei jotenkin ollut sellanen fiilis, että pitäis näyttää yhtään sen fiinimmältä kuin mitä olo oli. Enkä mä häpeä sairaalassa otettuja kuvia yhtään, mulla on niissä sylissä maailman nätein ja huomiota kiinnittävin asuste :girl_wink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ei ole mielestäni mitenkään lapsellista laittaa itsensä hieman huolitellumman näköiseksi synnytyksen jälkeen. Sairaalassa saavat ihmiset liikuskella tukka pystyssä ja kasvot pöhöttyneinä eloton kiilto silmissä, mutta itse en aio alentua siihen.

 

 

Vai että oikein alentua :girl_dance:Mitä alentumista siinä on, ettei vastasyntyneen äidillä tule mieleenkään parina ensimmäisenä päivänä muu kuin vauva :grin: Kyllä siellä sairaalassa kaikki "vapaa aika" (= kun vauva nukkui) meni ihan lepäämiseen ja vauvan ihailuun eikä itsensä ehostamiseen. Ei tullu meikit eikä muut mieleen..Suihkuunkin oli vaikea lähteä kipeän alapään vuoksi...Mut mä oonkin tälläinen "alentunut äitiolento".

Edited by Svenja

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ei kai se mitään alentumista ole, jos ei meikkaa. Tosin meikkaamisesta saattaa tulla paljon parempi olo. Ite meikkasin ennen kotiin lähtöä vasta ekan kerran, ja heti tuli virkeempi fiilis.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hiukan kyllä, ihan vaan omaksi iloksi. Laitoin peitevoidetta silmänalusiin ja näppyihin, ja hiukan puuteria hillitsemään pahinta kiiltoa. Pääasia oli se, että sain peruspuhdistuksen lisäksi heti alkuun laittaa kunnon ihonhoitotuotteet iholle, menemättä kuitenkaan liiallisuuksiin. Tuli itselle paljon mukavampi olo, kun kotonakin ja siviilissä on aina tottunut olemaan siistin näköinen. Siinä nuutumuksen tilassa, sairaalavaatteissa, vähillä unilla pienetkin asiat piristävät kummasti :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ei kai se mitään alentumista ole, jos ei meikkaa.

Ei ole minustakaan, mutta eräs kommentoia vaan antoi niin ymmärtää ;-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ei kyllä ole tullut mieleenkään ottaa meikkejä mukaan sairaalaan. Mutta minä meikkaankin vain muutaman kerran vuodessa, joten näytän kyllä ihan itseltäni sairaalassa meikkaamattakin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä meikkasin kotiin lähtiessä ihan omaksi ilokseni, jostain kumman syystä kun olin niin nuutuneen näköinen :girl_wink:.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ei käynyt ekana mielessä sairaalassa ollessa tai synnyttämään lähtiessä että meikkais.

Hiukset toki harjasin ja rasvailin ihoa, mut en muuten jaksanut ehostautua :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

En ottanut meikkejä mukaan eikä kyllä olisi tullut mieleenkään meikata. Jotenkin huvittaa tuo kommentti siitä että "alentuu" näyttämään räjähtäneeltä - koomiselta se lähinnä olisi näyttänyt jos olisin ruvennut jotain huulipunaa laittamaan siinä vaiheessa kun olin kovan verenvuodon takia kalpea kuin haamu ja nestetankkauksesta niin turvoksissa etten olisi tunnistanut omaa peilikuvaani, hiukset pesemättä neljättä päivää ja päällä tukisukat ja sairaalayöpaita jonka etumus oli maidosta märkä kun rintojen aristuksen takia ei voinut kuvitellakaan käyttävänsä liivejä. Kun jaksoi sen verran jaloillaan pysyä että sai käytyä pikaisessa suihkussa niin se tuntui jo ihan riittävältä panostukselta omaan ulkonäköön.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kuukauden makasin sairaalassa ennen synnytystä ja yhden kerran laitoin ripsiväriä itseni piristämiseksi..Itse synnytykseen en moista ehtinyt miettiä, kun hätäsektioon kiikutettiin...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kotiin lähtiessäni meikkasin, kuten muulloinkin kun lähden "ihmisten ilmoille". Tästä olen koittanut pitää kiinni MYÖS lapsen saamisen jälkeen! Äitikin saa ehostaa :) sairaalassa en tainnu meikata vaikka ois varmaan ollu syytä X). Tukkaa harjailin ja ihoa rasvailin :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä meikkasin kyllä joka päivä kun olin sairaalassa. Ensin viikon verran käynnistettävänä ja sitten liki viikon osastolla lapsen kanssa. Tukankin laitoin joka päivä, siis lähinnä suoristusraudalla vetelin tukan läpi, ettei sojota joka suuntaan. Muistan tehneeni sen myös synnytyspäivän aamuna. Eihän mulla siellä muutakaan tekemistä ollut kun en saanut ennen synnytystä oikeastaan huoneestakaan poistua kun koko ajan olin niissä remmeissä kiinni... Enkä mä ollut sairas tai synnytyksestä juuri kipeäkään, joten ihan omaksi iloksi laittauduin päivittäin. Kun vauva syntyi, niin laittautuminen oli mulle sitä "omaa aikaa" silloin kun vauva nukkui tai isä piti sylissä tms. Meilläkään ei siellä saanut käydä vieraita, mutta jotenkin koin oman oloni pirteämmäksi ja reippaammaksi kun en "laahustanut sairaalapaidan etumus märkänä ja tukka pesemättä neljättä päivää". Sairaalapaitoja kulutin ihan surutta monia päivässä, vuotaville tisseille nyt ei mahda mitään, mutta kun ei tarvii pyykissä säästellä, niin minä en säästellyt!

 

Tämä ei ole kritiikkiä tai moitetta toisin tekeville, haluan vain tuoda nyt meidän turhamaisten äitienkin näkökulman asiaan. Nyt ensimäisen vauvavuoden jälkeen voi tehdä vähän yhteenvetoa ja olen kyllä laittautunut joka päivä, niin montaa minuuttia ei mene perus ehostukseen etteikö kevyttä meikkiä kerkiäisi tehdä muiden aamutoimien yhteydessä. Se on ollut minulle osa omaa hyvinvointia ja jaksamista, synnytyksestä palautumista ja osa omaa äiti/nainen/vaimo identiteettiä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

meikkasin ennen kotiin lähtöä, ihan omaksi ja "muiden iloksi".. kävin kaupassa ja apteekissa kotimatkalla, halusin peittää väsymyksen merkit :girl_wink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Esikoisen syntymän jälkeen meikkasin sairaalassa ihan normaaliin tapaan, eli tavallisestikin meikkaan joka aamu. Synnytykseen en erikseen meikannut, yöllä kun tuli lähtö. Mä tunnen oloni paljon paremmaksi meikattuna, näytän silloin enemmän itseltäni kuin luonnontilassa. Kun seuraava synnytys tästä lähenee, niin jälleen pakkaan meikit ja GHD:n kassiin mukaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ekana päivänä en meikannut, oli niin pöllämystynyt olo kaikesta, mutta sen jälkeisinä päivinä meikkasin kevyesti joka päivä. Toki jokaisen oma asia, mutta minua piristi kovasti kun aamuisin kävi suihkussa, vaihtoi puhtaat vaatteet ja vähän pisti hiuksia ja naamaa kuosiin. Vauvakin oli valitettavasti suurimman osan sairaalassaoloajasta eri osastolla, joten mulla ainakin oli aikaa suorittaa aamutoimet kaikessa rauhassa. Ja pakostikin asiaan vaikuttaa myös äidin vointi. Mulla oli itsellä hyvä olo ja vointi koko ajan.

Edited by Maria Corona

Share this post


Link to post
Share on other sites

Itse ennakoin turhamaisesti ja kävin värjäyttämässä ripset ja kulmat synnytystä edeltävänä päivänä (suunniteltu sektio niin tiesi). Vaikken muutenkaa mitenkään erityisesti meikkaa, tiesin, että parin seuraavan päivän aikana tuun olemaan uskomattoman monessa valokuvassa, ei niin edustuskuntosena, ni aattelin josko näyttäs ees vähän ihmiseltä kun on silmät päässä :gmake: .. Etenkin kun niitä kuvia katsellaan ja esitellään paljon.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla oli ripsipidennyksen huolto ollut viikkoa takaperin ja samalla kulmatkin värjätty. Oli vähän väriäkin tarttunut naamaan, joten ei ollut tarvetta meikata :) Muutenkin kuljin kesän meikittä (ripset tekevät jotenkin skarpimman näköiseksi), joten en sairaalassakaan enempää meikkiä tarvinnut. Lisäksi huoneessa oli niiiiiiiin kuuma, että kaikki meikit olisivat varmaan valuneet pois naamalta ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mullakin oli ripsipidennykset ja kulmiin laitoin kestovärin muutamaa päivää aiemmin. Ja päivetystä oli mullakin jäljellä. En kokenut tarvetta meikkaamiselle sairaalassa, vaikka normaalisti päivittäin itseni ehostan. Olisin varmaan vähän voinutkin meikata, mutta enpä juuri jaksanut. Päivät meni muutenkin sairaalassa niin nopeasti, että kaikki ylimääräinen kyllä jäi. Kotiin lähtiessä taisin hieman laittaa jotakin meikkiä ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oli meikit mukana, muttei ne käyneet pienessä mielessäkään kun odoteltiin käynnistymistä. Synnytyksen jälkeen teki sitten mieli vähän ehostaa, olo oli kuitenkin kaikkea muuta kuin miltä näytin grin.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

^^En mä tarkoittanutkaan että kaikki kulkee siellä elottoman näköisinä tukka pystyssä mutta aivan varmasti näitäkin ihmisiä on ja onkin, kyllä nyt on oma kokemus takana niin voin niin sanoa. Itse meikkasin osastolla kaksi päivää synnytyksen jälkeen ekan kerran ja siitä lähtien joka päivä niin kauan kuin sairaalassa olin (5pvää). Mieli olisi tehnyt tehdä itsestä vähän hehkeämpi jo suht pian synnytyksen jälkeen mutta omat jalat eivät sattuneet kantamaan vielä itsekseen veskiin asti joten pari päivää olin ihan luonnontilassa eikä se nyt mitenkään kamalaa ollut, en sitä väitä. Itselle vain tuli parempi olo kun oli vähän ehostanut, sai tosiaan paremmin kiinni normaalielämästä ja oli freesimpi olo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ai kauhee, tämä otsikon kysymys sai mut pärähtämään melkein hysteeriseen nauruun :D Eli ei, en meikannut sairaalassa. Mulle ei tullut missään vaiheessa mieleenkään, että niin pitäisi/viitsisi/haluaisi tehdä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kyllä mä taisin vähäsen meikata. On mulle jotenkin niin perusjuttu laittaa jotain kevyttä meikkiä joka päivä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voisi kyllä nauraa sellaisillekin ihmisille joiden mielestä meikkaus on huuhaata eikä varsinkaan sairaalassa sitä pitäisi harrastaa. Jos kerta sellaisia äitejä jotka eivät sairaalassa meikkaa niin ei saa arvostella niin miksi sellaisia saa jotka haluavat meikata? Keneltä se on pois jos joku siellä meikkaa? Kukaan ei todellakaan kuitenkaan tee niin että antaa vauvan itkeä sängyssään kun itse puunailee peilin edessä, kyllähän siinä on aikaa ehostaa itseään kun vauva nukkuu. Kertaan vielä: ei se ole keneltäkään pois jos joku päättää osastolla meikata.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now