Nattunen

Anna arvosana nimelle, osa 8

986 posts in this topic

^Alma on tavallaan ihan kiva ja äänteellisesti mukavan pehmeä ja yksinkertainen nimi. Valitettavasti mulle tulee liian voimakkaat assosiaatiot ensin yliopistoon (alma mater) ja sitten - vielä pahempi - Kassi-Almaan. Pakko siis antaa vain 7,5.

 

Hannu?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hannu on semmosen 50-60-vuotiaan miehen nimi mun ajatuksissa. Menee samaan kastiin Jorman ja Reijon kanssa, mut söpömpi jotenkin, johtuisko Hannusta ja Kertusta. En omalle antais. 6.

 

Hannes ?

Edited by tossavainen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Olivia on tosi kaunis nimi, tykkään kovasti sen ääntämisestä. Aino miinus on se naistenlehti-mielleyhtymä. Annan 10-.

 

 

 

Entäs Paulus?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Paulus ei oikein iske, mielestäni vain hassu väännös Paulista - siksi 6.

 

Isabella?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Isabella kuuluu mulla sarjaan "liian hienoja" nimiä, en tahois tällaista antaa omalle lapselle, ainakaan ensimmäiseksi etunimeksi. Ehkä jos kulkisi suvussa ja olisi tunnearvoa, niin toiseksi nimeksi voisi sopia. Arvosanaksi 6,5.

 

Lumi?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kallesta tulee mieleen pikku Kalle vitsit, mutta tunnen niin valloittavia pikku Kalleja, että sanon 9. Onhan se sellainen perinteinen suomalainen nimi.

 

Mites Melina? Onko liian "ulkomailta haettu"?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kaveripiirissä on yksi Melina ja hänen positiivisuutensa vuoksi tykkään nimestä kovasti. Arvosana 9.

 

Entäpä Elsa?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Elsa on tavallaan tosi perusnimi, vaikkakaan ei vissiin kovin yleinen. Aika neutraali nimi, antaisin arvosanan 7.

 

Antero?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tapani on kiva nimi, mutta ehkä ennemmin toiseksi tai kolmanneksi nimeksi. Ihanan perinteinen, saa 9

 

Entäpä Sauli?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minä tykkään (mies ei :D ), annan 9

 

Kaappo? eli ihan kahdella a-kirjaimella :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kaappo on hauska nimi. En taaskaan omalla lapselle ainakaan makustelematta antaisi, mutta annan silti hyvän arvosanan 9.

 

Ruska?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Miulle Ruska on jotenkin koiran nimi ja lisäksi en osaa sanoa, onko tyttö vai poika. Kiva kuitenkin äänteellisesti joten saa 7-.

 

Entä Voitto?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voitto on tuollainen perinteinen symppisnimi. En siis tunne yhtään Voittoa, mutta sellanen fiilis nimestä tulee. Annan 9+.

 

Entäs Eleonora?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tuun kans leikkiin mukaan. :) Eleonora on kaunis nimi, sopii ehkä paremmin toiseksi nimeksi, annan 8.

 

Miltäs Roni kuulostaa?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mie en oikein lämpene tälle Maritalle. Ei oo ehkä vielä tarpeeks vanha tai jotain... Annan 7.

 

Sit tällänen ot, että mehän ajatellaan samoin Ruotsin Madeleinen kanssa, tosin miulla oli tuolla tuo ELeonorA. Hauska, että olin ehtinyt just ennen sitä nimen julkistamista tuota kysellä. Mutta menee silti pois listalta, koska sattuu tai sattuis ajallisesti liian lähelle, jos nyt tuliskin raskaaksi.

 

Mites ihan perinteinen Heikki?

Edited by Katinkainen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heikki voisi olla hauskakin, ei kauheasti taida sen nimisiä pikkupoikia vielä olla. Annan kasin.

 

Tytölle Iines? Tuleeko heti ankat mieleen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iineksestä tulee kieltämättä ankat mieleen.. annan 6.

 

Entäpä samantyylinen Iiris?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.