Alisia84

Tyhmät kysymykset synnytyksestä

134 posts in this topic

Mitä sektion jälkeen saa syödä? Tässä innoissani ostelin sairaalakassin täyteen lakuja ja sitten luin ohimennen jonkun kommentin, että sektion jälkeiset päivät mennään (mehu)keitolla. Oh shit, oikeesti? Kuinka monta päivää? Enkö mä 10kk jälkeen saa edelleenkään vetästä sektion jälkeisenä päivänä ihan vähintään (ja kaksin käsin) mässyjä, juustokakkuu, voileipäkakkuu ja energiajuomaa? :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulle muistaakseni ei parina ekana päivänä suositeltu ruisleipää. :D Eli kyllä 12 tuntia sektiosta muistaakseni jo söin ihan normisairaalalounaan, aamupalalla saattoivat suositella jotain leipää helpommin sulavaa. Vannomaan en mene, mutta ainakin parin päivän jälkeen viimeistään ihan normaalisti, eikä ainakaan mitään suurempia rajoituksia ollut missään vaiheessa. No, heräämössä sain vain pillimehun. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

@hoobi Mä sain sektiopäivänä aamuöisen kiireellisen sektion  jälkeen sosekeittoa ja mehua, mut seuraavana päivänä jo normaalia ruokaa. Karkit ja lakutkin oli mukana kassissa mut ei maistuneet synnäri reissun aikana (paitsi mun miehelle). 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@hoobi mulle tehtiin kiireellinen sektio lauantai-iltana, ja tiistaina aamulla sain ekan kerran ihan kunnollista kiinteää ruokaa. Siihen asti oli soseita, mehukeittoa, puuroa... Mutta luulisi, että suunnitellussa sektiossa hommat menee vähän eri tavalla - mutta kannattaa huomioida, että jos vatsa vetää jumiin, se pahentaa haavakipua aika eksponentiaalisesti, eli kannattaa ottaa niiden lakujen ym. kanssa iisisti alkuun :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulle tehtiin kiireellinen sektio illalla seitsemän aikaan ja sitä ennen olin saanut suonensisäisesti ravintoliuosta. Heti seuraavana aamuna sain ensimmäisen kerran syödäkseni (jugurttia, mehukeittoa, kahvia ja mehua), lounas oli kasvissosekeittoa ja jälkiruuaksi kiisseliä. Päivälliseksi sain jo kiinteää ruokaa ja siitä eteenpäin ei ollut ruokarajoituksia. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kiitos vastauksista! ^_^ Ehkä mä selviin ilman niitä lakuja vielä hetken jakaantumisen jälkeenkin. Mitähän pikku ylläreitä toi sektiopäivä ja sitä seuraavat päivät tuo vielä tullessaan. :ph34r:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tässä mietin kun supistukset katosi. Olen rv35 ja kaulaa ei yhtään, kohdunsuu 4,5-5cm auki ja ei supistuksia. 

Eilen pistivät sairaalasta kotio että sitten vasta kun synnytän tulen takaisin. 

Kortisonit ja estolääkkeet sain, 4pv olin sairaalassa. Mitään tehoa estolääkityksestä ei ollut, supistukset jatkui. Kun estolääkkeet lopetettiin että saa syntyä jos syntyy niin loppu supistukset ja kotio laitettiin. 

Voiko tää tilanne vaan stopata tähän vaiheeseen? Vai onko tämä tyyntä myrskyn edellä vaan. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now