stepuli

Vauvan ruoka

5 posts in this topic

Meillä aloitettu nyt lihan yms. maistelu. Haluan itse tehdä soseita mahdollisomman paljon. Olin ostamassa broileria keittääkseni sitä lapselleni, katselin paketteja ja kaikissa lukee suolapitoisuudeksi esim. 0,6g...kysymys heräsikin, että voiko tuollaisosta soseita tehdä kun sisältää suolaa (tosin aika vähän), vai mistä te muut teette? Lapseni nyt 6kk. Kiitän jo etukäteen fiksuista vastauksista!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla on nyt vaan tälläinen mutu-vastaus: 0,6% suolapitoisuus on aika vähän. Leivässäkin on usein enemmän. Se määrä mitä vauva syö on tosi vähän ja siitä 0,6% on ihan älyttömän vähän. Suomessa ollaan tosi tiukkoja tuon suola-suosituksen suhteen (=ei suolaa alle 1v ikäiselle), mutta monissa muissa maissa ei asiaan suhtauduta yhtä vakavasti. Sinun käyttäisin tuota 0.6% lihaa (meillä ollaan kasvissyöjiä, joten itse en ole siksi käyttänyt). Sen sijaan ihan normaalia leipää olen antanut samoilla perusteilla.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kiitos vastauksesta. Vähän kyllä itse ajattelin tuota samaa, että suolaa ei kyllä paljoa yhteen ateriaan tule. :) Hups, pieni kirj.virhe minulla tuossa, siis juu prosentteja tarkoitin enkä grammoja...nooo pikku vika :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now