Sign in to follow this  
Followers 0
Untu

PS

44 posts in this topic

^ Ei sellaista voi luvata. Yksi amme on ja jos se on jo käytössä, niin eipä sinne toista synnyttäjää enää tungeta. Vesisynnytystä ei muutenkaan suositella kaikille, riskisynnyttäjät ei ainakaan tietääkseni saa vedessä synnyttää.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oisko täällä kellään uudempia kokemuksia Porvoosta? Sipoossa asutaan ja ykkösvaihtoehtona on nyt kai meillä Kättäri, mutta toisaalta houkuttais Porvoo lähinnä pienuutensa vuoksi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Minulla on parin kuukauden takaa kokemus Porvoosta ja ei ole kyllä kuin hyvää sanottavaa! Kätilöt ja koko henkilökunta olivat aivan ihania ja vaikka osastolla olikin sinä päivänä poikkeuksellisen paljon synnyttäjiä ja minun synnytykseni päätyi kiireelliseen sektioon, saimme perhehuoneen. Leikkaus sujui aivan loistavasti ja henkilökunta oli osaavaa ja ammattitaitoista. Henkilökunnalla oli myös aikaa antaa imetysohjausta ja koko ajan oli sellainen olo, että heillä oli aikaa neuvoa, jos apua tarvitsi. Suosittelen siis lämpimästi!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tuohon vierailuaikaan haluan sen verran sanoa, että vaikka meillä ei toukokuun lopulla ollut perhehuonetta, mies vietti lähes kaiken aikansa mun ja pikkuisen kanssa osastolla. Vierailuajoista ei kukaan tullut urputtamaan, vaikka mun isäkin tuli käymään joskus illalla vasta :) Kokoaikainen vierihoito on melko pyllystä, sillä väsyneenä synnytyksen jäljiltä kaipaisi unta, mutta lapsi vieressä ei vaan malta, kun tuntuu ettei se pärjää jos joku ei valvo vierellä.

 

Pidin Porvoon sairaalasta synnytyssairaalana ja varmaan aion synnyttää siellä seuraavatkin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Täälläkin mennään Porvooseen synnyttämään ja olisi mukava kuulla lisää kokemuksia!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kuulin, että Porvookin menee remonttiin  :o

Onko jollakulla tarkempaa tietoa? Aikamoista jos naistenklinikka ja Porvoo on yhtäaikaa rempan keskellä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä on tuore kokemus Porvoosta ja oikein positiivinen sellainen :) Itse asiassa satuttiin olemaan sairaalassa kun tuo muutto remonttia varten oli tekeillä, ja meille selvisi vasta siellä, että remonttia ja muuttoa edes tulee. Ainoastaan synnytysosasto muutti evakkotiloihin, lapsivuodeosasto (jolla jo muuttopäivänä olimme) jäi paikoilleen.

 

Me menimme varta vasten Helsingistä Porvooseen synnyttämään rauhallisemman sairaalan ja perhehuoneen toivossa. Tuskin ilman NKL-remonttia olisi sinne lähdetty mutta nyt oli tosi hyvä ratkaisu. Saimme erittäin hyvää hoitoa, tarvittavan kivunlievityksen (lääkkeetön ja lääkkeellinen) sekä sen toivomamme perhehuoneen. Varsinaiset perhehuoneet oli täynnä, mutta meille tehtiin sellainen tavallisesta osastohuoneesta. Kätilöt olivat ammattitaitoisia ja mukavia ja sain riittävää imetysohjausta. Kätilöt käyttivät ohjaukseen tosi paljon aikaa, kun pyysin apua. Ei ollut kiireen tuntua. Hyvä kokemus :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kiva kuulla, muakin houkuttaa Porvoossa just toi kiireettömyys ja oma tila. Nyt vaikka perhehuoneet menevät remppaan niin tekevät tarvittaessa yhden hengen huoneista perhehuoneita ja tuovat sinne sänkyjä. Ja tuolla pääsee sektionkin jälkeen perhehuoneeseen, mikä on mulle tosi tärkeetä!

Share this post


Link to post
Share on other sites

^

Sulla onkin Kultimo LA jo aika lähellä. Tuuhan sitten kertomaan kokemuksia :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

No mä taas täällä vähä nostelemassa tätä ketjua jos jollakulla olisi kokemuksia jaettavaksi :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oikein tyytyväinen loppujen lopuksi olen, synnytykset vuosina 2011 ja 2012. Ekassa hoitovirheen uhrina, toinen meni mallikkaasti ja olen iloinen, että päätin synnyttää siellä uudestaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Me käytiin tutustumassa Porvoon sairaalaan ja remontista huolimatta homma tuntui toimivalta ja jäi hyvä mieli. Ovat jopa saaneet normaalia pienempiin tiloihinsa sullottua sen synnytysaltaankin :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vietimme juuri 8 yötä Porvoon sairaalassa synnytys/lastenosastolla. Ei mitään moitittavaa. Ihanaa henkilökuntaa, hyvää palvelua ja tukea hädän hetkellä :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0