Tähtitomu

kortisoni PAS:ssa

5 posts in this topic

Oon niin käsi tuon haun kanssa ettei tosikaan :blush:

 

Oisin kuitenkin mieluusti saanu tietoa kortisonista PAS:ssa kun itse vihdoin viimein sain tähän meidän viimeseen mahdolliseen siirtoon kortisonin mukaan. Alkoi vaan ihmetyttää kun lääkäri sanoi, että alotetaan siirtopäivänä ja mennään pienellä annoksella. Kun taas kaikki mitä olen lukenu niin kortisoni on alotettu noin viikkoa ennen siirtoa isommalla annoksella ja sitten laskettu annos pienemmäksi.

Huolettaa nyt, että onko tuosta nyt sit mitään iloa kun se alotetaan noin myöhään ja pienellä annoksella :(

 

Milloin alotettiin? Ennen siirtoa vai siirto päivänä?

Minkälaisella annostuksella?

Oliko tästä apua?

Jos niin jatkettiinko käyttöä kuinka pitkään?

 

on se sitten kun saa sen mitä haluaa niin silti vaan mietityttää ja huolettaa :D

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä vastasin IVF-ketjussa, mutta viikkoa ennen siirtoa 20mg päivässä ja siirrosta eteenpäin 10mg päivässä :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aiemmissa siirroissa alotettiin aina 10mg annoksella siirtopäivästä eteenpäin. Tässä viimeisimmässä, josta plussasin, alotettiin 4 päivää ennen siirtoa 20mg annoksella, joka laskettiin siirtopäivänä 10mg.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä vähän nostelen tätä ketjua. Onko lisää kokemuksia kortisonista? Lääkärimme, joka toi esille että voitaisi hoidossa käyttää kortisoni, sanoikin tänään yllättäin että ei välttämättä suosittele sitä ja pyysi miettimään tarkoin haluaako sitä käyttää. Voikohan siitä olla enemmän haittaa kun hyötyä? Hän perusteli tuota sillä että on niin vähän tutkintatuloksia ja näyttöä sen hyödystä. Jäi pikkusen kummittelemaan mieleen tämä, että uskallanko sitä käyttää jos onkin haittaa joko mahdolliselle raskadelle tai sitten myöhemmin minulle itselleni. 

 

Edit. Ja siis mulle tätä ehdotetaan tuoresiirrossa.

Edited by Vadelmainen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now