Sign in to follow this  
Followers 0
SannaMarko

Yritys aloitettu 2014

15 posts in this topic

En ollut aivan varma minne tämä ketju sopisi parhaiten, joten laitetaan tänne. 

 

Eli taustasta: Olemme olleet naimisissa 1,5 vuotta ja yhdessä yli 4 vuotta. Olemme kumpikin mieheni kanssa syntyneet vuonna -88. 

Olen kuumeillut 2 vuotta, alunperin olisin halunnut aloittaa yrittämisen jo ennen avioitumista vuonna 2012, mutta aika ei sopinut miehelleni. Kumpikin opiskeli ja asuntona oli pieni yksiö.  Edellisenä vuonna vauvakuumeeni oli erittäin kova ja tein asian selväksi miehellenikin. Hän oli sitä mieltä että aletaan yrittämään kunhan muut asiat on saatu kuntoon, eli raha, työ ja asunto. 

Puolivuotta sitten puhuimme lastenteosta jälleen ja mieheni sanoi että voisimme aloittaa helmikuussa 2014. Olin onnellinen että viimeinkin saimme sovittua jonkin ajankohdan. Mieheni kuitenkin sanoi haluavansa totutella asiaan ja kertoi myös jännittävänsä asiaa, on tuollaista hitaasti lämpiävää sorttia nimittäin..

 

Marraskuussa yrittämisen ajankohta sovittiin tammikuulle syntymäpäivälleni 23.1. Tämän jälkeen yrittämisen ajankohtaa muutettiin viellä 16 päivälle jolloin ovikseni pitäisi olla.  Lauantaina mieheni kertoi minulle saunassa että voimme aloittaa lapsen yrittämisen. "Sovittuun aloituspäivään on niin vähän aikaa, että se on aivan sama vaikka aloittaa yrittämisen samantien". Taisi sillä hetkellä olla jännitystä itselläni enemmän kuin miehelläni, hän kertoi olevansa nyt valmis ja saaneensa tarpeeksi totutteluaikaa asialle. Taitaa mies itsekkin olla innokas, nimittäin hän on ainakin miettinyt ääneen lasten nimiä ja neuvonut minua jo etukäteen mitä raskauden aikana sitten en saa tehdä ja mitä saan :lol: ... Lisää tietoa tulossa kun tärppää!

 

Onko teillä yritys jo aloitettu tai sovittu milloin aloitetaan? Kauanko ehdit kuumeilla? Kuinka pian testi näytti plussaa yrityksen aloittamisesta... 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Täällä aloitellaan tässä kuussa.

 

Yrittämisen odotusta on mullakin ollut taustalla n. vuoden päivät.

 

Kuumeilua on kestänyt jo teinivuosista asti. :grin:

 

Minä ja mies ollaan vm 86.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yritys aloitettu tässä kuussa! Vauvakuumeilua aina, mutta sietämättömänä ollut vuoden sekä äärimmäisen kovana muutaman kuukauden .

Yhdessä tänä vuonna 11 vuotta ja naimisissa 4v kun heinäkuu tulee. Olen vm. -89.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Myös meillä aloiteltu yrittäminen tässä kuussa. 25v. pamahti mittariin kuukausi takaperin. Huomenna tulee täyteen 7v yhdessäoloa :) On tässä jonkin sortin vauvakuumetta ollut jo aikaisemmin, vaikka tarkoitus oli aloitella vauvanteko toden teolla vasta kesällä. Mutta ajattelin hoitaa kuntoon hammaslääkärin ja gynellä käynnin ennen raskautta, niin sieltä pamahti monirakkulaiset munasarjat. Minulla ei muita oireita ole, kuukautiset ovat olleet aina pääasiassa säännölliset. Sen takia en kovin panikoi ko. pco diagnoosista. Verikokeitakaan minulta ei ole tähän liittyen otettu. Kokeillaan nyt jonkin aikaa luomuna. Karppauksen aloitin myös, jos ne mahdollisesti rakkuloita pienentävät + tietysti laihdutus auttaa raskautumisessa ylipäätään. 20-25kg saisi kyllä tästä rungosta hävitä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Me aloimme luomuna yrittämään joulukuussa ja tämän vuoden puolella sitten jo aktiivisemmin. Itse olen vähän pyrkinyt parantamaan ruokailutottumuksiani ja vähentämään alkoholin käyttöä. Ja toki se reilut 10kg saisi tästä kropasta ennen raskautta hävitä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Myös meillä aloiteltu yrittäminen tässä kuussa. 25v. pamahti mittariin kuukausi takaperin. Huomenna tulee täyteen 7v yhdessäoloa :) On tässä jonkin sortin vauvakuumetta ollut jo aikaisemmin, vaikka tarkoitus oli aloitella vauvanteko toden teolla vasta kesällä. Mutta ajattelin hoitaa kuntoon hammaslääkärin ja gynellä käynnin ennen raskautta, niin sieltä pamahti monirakkulaiset munasarjat. Minulla ei muita oireita ole, kuukautiset ovat olleet aina pääasiassa säännölliset. Sen takia en kovin panikoi ko. pco diagnoosista. Verikokeitakaan minulta ei ole tähän liittyen otettu. Kokeillaan nyt jonkin aikaa luomuna. Karppauksen aloitin myös, jos ne mahdollisesti rakkuloita pienentävät + tietysti laihdutus auttaa raskautumisessa ylipäätään. 20-25kg saisi kyllä tästä rungosta hävitä.

 

Aika sama tilanne sulla! Itellä kanssa PCO ja menin kyllä aika romuksi. Se gyne oli kaamea vanhan mallin tohtori :D. Toivon että oma karppaaminen auttaa myös rakkuloihin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

En nyt sanoisi yritykseksi, ehkä tjot on oikea termi.

 

Viime kuussahan kierto venyi toivottoman pitkäksi(41/30) Välillähän se on ollut epäsäännöllinen, mutta yleensä vaihteluväli on ollu 26-34pv ja kuitenkin keskimäärin 30pv, vaikka en ihan supertarkkaa kirjaa ole pitänyt. No siinä tuli useammat raskaustestitkin tehtyä, kun kaikki oireilutkin oli paljon voimakkaampia kuin yleensä ja niiden päälle huimausta.

 

No siitä se ajatus sitten lähti. Ei enää odotella sopivaa hetkeä vaan jätettiin kumit pois käytöstä. Oikeasti en kuumeillut ollenkaan enkä kuumeile vieläkään. Ilmeisesti mun kroppa käy ylikierroksilla, kun ehkä sitä aikaa ei ole sen mielestä hukattavaksi. Tjottailu aloitettu 26.3 ja nyt siis mennään kiertopäivässä 28.

 

Ollaan oltu naimisissa jo useampi vuosi ja molemmat on yli 3 kymmenen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä yritys alkanut tammikuussa, minä 26 ja mies 28. Nyt yk3 menossa mutta tämä kierto vaikuttaisi hyvin pitkältä ja mahdollisesti anovulatoriselta, koska "ovulaatio" jonka FF mulle arveli, oli vasta aika myöhäsillä kiertopäivillä. En usko kyllä, että siellä mitään ovista oli koska lämmöt tippui heti takaisin. Ennen aloitusta 10v pillereitä takana ja omat kierrot vasta hakusessa. Tässä kierrossa otettiin ovistestit käyttöön mutta en saanu niillä mitään ovista kiinni, joten saa nähdä jaksaako jatkossa pissiä päivittäin tikkuun.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Helmikuussa oli eka kunnon yritys, vielä ei ole tärpännyt. Nyt ensi kierrosta otetaan ovisliuskat ekaa krt käyttöön, jospa niistä olisi apua. Molemmat ollaan +30v, yhdessä 14v.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Täällä eka yrityskierros menossa. Tosin hieman näyttää, ettei ovulaatiota tähän ekaan kiertoon taida tulla. <_<  Pillereitä olen syönyt n. 12 vuotta. Vauva-ajatusta kypsyteltiin pari kk ennen pillereiden jättämistä. Siis tokihan olen aina ajatellut haluavani lapsia, mutta nyt sitten ruvettiin sitä ajankohtaa miettimään ja päädyttiin tähän. ^_^

Onko kenelläkään jo tärpännyt?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä on menossa yk6, pillereitä on tullut sitä ennen syötyä vuosi jos toinenkin. Aika usein 2-3 liuskaa putkeen, ihan lääkärin kehotuksesta kovien kipujen takia. Jännitin tosi paljon ensimmäisiä pillerien jälkeisiä menkkoja, kipuja ja sitä tuleeko menkat milloin. Ekat kierrot meni vähän vähemmän stressatessa ja siinä sivussa, jostain kolmannesta kierrosta alkoi kunnollinen yritys ja ovisten bongaaminen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mekään ei varsinaisesti yritetä, enemmänkin tjot-fiiliksillä mennään. Tämä sopii meille hyvin, koska kummallakaan ei ole mitään kovin suurta vauvakuumetta, mutta pikkuhiljaa on alkanut tuntua siltä, että toinen lapsi voisi olla ihan jees, ehkä. Mitään stressiä en aio asiasta ottaa, katsotaan mitä tulevaisuus tuo tullessaan :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Täällä yksi yrittelijä/tjottailija ilmoittautuu mukaan - vieläkö mahtuu? ;) Miehen kanssa annettiin hyväksyvät päätökset vauvalle tulevaksi ja nyt vain odotellaan ja puputellaan. Me ei mitään ressailla asialla sen enempää. Mennään aivan täysin ilman mitään lämpöjen mittailuja ja tarkkailuja yms. Ovikset oon aina osannut lukea suht hyvin joten tottakai nyt tähtäillään sillekin tienoille sitten sitä aktiivista puputtelua. Kaikinpuolin odotetaan lasta hartaasti, mutta annetaan sen tulla kun haluaa itse sieltä tulla. Jos nyt ei lähde käyntiin sitten tässä vuodenvaihteessa niin ruvetaan varmaan enemmän katsomaan asiaa. On tämä vain ihanaa aikaa - jokainen joka tietää sen hehkun ja ihanan tunteen kun saa vihreää valoa vauvantekohommiin nostaa tassua ylös! \o

Share this post


Link to post
Share on other sites

Täällä ensimmäisen yritystä aloiteltu myös. Minä 26 vuotta ja mies 29 vuotta. Joulukuussa jätin minipillerit pois, talvi ja kevät mentiin keskeytetyllä eteenpäin ja nyt on yk2 lopuillaan.

Ongelmana on se, että mulla on ollut minipillereiden lopettamisen jälkeen ennen joka menkkoja tiputteluvuotoa ja lueskelin, että se vois johtua vähäisestä keltarauhashormonin määrästä? Ajattelin kyllä tulevien menkkojen jälkeen käydä gynekologilla kyselemässä asiaa.

Ja se vuoto ei oo ollu niinkään veristä, vaan enemmänkin sellasta rusehtavaa valkovuotoa..

 

Edit. No nyt sitte luin, että toi vuoto johtuu todennäköisesti siitä, että ennen menkkoja tulee vanhaa verta ulos? Nooh, hyvähän se on tässä iässä alkaa pikkuhiljaa opettelee näitä asioita :blush:

Edited by Samie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0