Kvarkki

Gallup: raskauspahoinvointi ja lapsen sukupuoli

Raskauspahoinvointi ja lapsen sukupuoli   223 members have voted

  1. 1. Oliko sinulla pahoinvointia odotusaikana? Kumpi tuli?

    • Kyllä, olin pahoinvoiva ja sain tytön
    • En kärsinyt pahoinvoinnista ja sain tytön
    • Kyllä, olin pahoinvoiva ja sain pojan
    • En kärsinyt pahoinvoinnista ja sain pojan

Please sign in or register to vote in this poll.

95 posts in this topic

Mulla poika ja tyttö. Kummatkin raskaudet oli pahoinvoinnin suhteen aika samanlaisia. Oksentanut en kertaakaan mutta ehkä rv 5...6-12 oli aikamoista etomista ja ällötystä. Tyttöraskaudessa se painottui enemmän ilta-aikaan kuin poikaa odottaessa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oksensin päivittäin rv 6 alkaen ja reippaasti yli puolen välin sitä kesti. Ihan loppua kohti harveni onneksi välit. Ja tyttö tuli :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ekasta ei lainkaan pahoinvointia, poika tuli.

 

Tästä toisesta oon oksentanut muutaman kerran, ja tyttöä on veikattu.

 

Tosin, en ole muutenkaan pahoinvointiin taipuvainen, ja nytkin nuo pahoinvoinnin on tuntuneet linkittyvän väsymykseen (josta ei loppuvaiheen opiskelijana hirveästi tullut kärsittyä viimeksi).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tyttöä odotin ja alkuviikoilla muutamana päivänä oli kuvotusta, mutta ei pahempaa eikä oksentaakaan tarvinnut. Vastasin, että en kärsinyt pahoinvoinnista.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poikaa odotin ja ensimmäiset 16vkoa oli täyttä tuskaa. Oksensin muutaman kerran päivässä, mutta sitäkin kamalampaa oli koko päivän kestävä järjetön etominen ja yökkö olo. Iltaa kohden aina paheni. Raskauden viimeisillä viikoilla oksentelu palasi ja silloin joutuikin oksentamaan useamman kerran päivässä, mutta etominen ei onneksi palannut.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tyttären raskaudessa voin pahoin aina viikolta 6 aina viikoille 22 asti. En oksennellut juurikaan, mutta jatkuva 24/7 kuvotus oli päällä. Nyt toinen raskaus viikoilla 14+ eikä oikeastaan yhtään pahoinvointia, olisiko yhtenä-kahtena päivänä ollut viikoilla 6-7. Saa nähdä kumpi tulee. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ekassa ja tokassa raskaudessa oli samanlaiset pahoinvoinnit ja samoilla viikoilla. Eli ei eroa tytössä ja pojassa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Olin erittäin pahoinvoiva raskausviikot 6-14. Pahoinvointi alkoi aivan yhtäkkiä ja päättyi yhtä nopeasti. Ja poika syntyi. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmm mitenkähän vois vastata kun ekassa raskaudessa oksensin päivittäin useita kertoja, usein niin että maha tyhjeni kokonaan ja aamuisin varsinkin aamupalan sai syödä useampaan kertaan kun ei millään meinannut pysyä sisällä. Enimmäkseen tuli istuttua kotisohvalla ämpäri vieressä, vessaan en millään aina olis kerennyt ja koiraa käyttäessä 15min oli yhtä oksentelua. Loppuraskaudessa oli sellaisiakin päiviä ettei tarvinnut oksentaa, ällötys ja pahoinvointi ei lähtenyt missään vaiheessa pois, varsinkin kaikki hajut oksetti ja oikeastaan kokoajan oli oksettava olo. Tyttö tuli.

 

Toinen raskaus meni aika samalla kaavalla, oksensin useita kertoja päivittäin mutten niin voimakkaasti että maha olis tyhjentynyt kokonaan ja illasta oli pahempi olo. Vähän pahoinvointia muttei niin ällöttävää ja oksettavaa oloa kuin ekassa raskaudessa, hajut ei ällöttäneet. Lenkilläkin pystyin käymään usein oksentamatta jopa, puolen välin jälkeen alkoi olla sellaisiakin päiviä ettei tarvinnut oksentaa. Poika tuli.

 

Kolmas raskaus alkoi jokapäiväisellä oksentamisella. Oksensin useita kertoja päivässä ja usein maha tyhjeni ihan kokonaan. Pahoinvointia oli ja ällötystä ja oksettavaa oloa kesti koko päivän. Puolessa välissä oksentaminen lähes loppui, jatkui vaan muutaman kerran viikossa ja pahoinvointia tosi vähän, samoin meni loppuun asti. Pahoinvointi oli taas lopussa joka aamuista muttei tarvinnut oksentaa kuin pari kertaa viikossa mikä oli mulle tosi vähän ja koin oloni paremmaksi kuin kummassakaan raskaudessa :-) Tyttö tuli.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tyttö ja poika, yhtä pahoinvoiva molemmista.. Ja molemmat kesti rv 16 saakka.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla oli pojasta vai pahoinvointia enkä okestanut kertaakaan, mutta tytöstä sitten oksensin ensimmäisenkin raskauden edestä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voin pahoin molemmista, mutta pojasta voimakkaammin kuin tytöstä.

 

Muoks. Luulen kyllä, että tytön kohdalla säännölliset elämäntavat ja säännöllinen syöminen helpottivat tilannetta. Pojan kohdalla kävin 200 km:n päässä töissä, muutimme ja remontoimme ja mies teki tosi epäsäännöllistä työtä. Tytön kohdalla elimme säännöllisessä rytmissä ja söin samaan aikaan kuin poikakin, mikä tuntui helpottavan omaa oloa jonkun verran.

Edited by Nirppu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kahdesta ensimmäisestä ei ollut pahoinvointia, molemmat ovat poikia. Kolmannesta oli pahoinvointia ja tuli tyttö.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vähäistä raskauspahoinvointia oli viikoilla 6-7, en oksentanut kertaakaan. Tyttö tuli

Share this post


Link to post
Share on other sites

Raskauspahoinvoinnista kärsin 10 viikkoa (rv 6-16) ja lähes päivittäin oksensin ainakin kerran. Muutaman kerran vielä tuon jakson jälkeenkin. Tyttö tuli.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vastasin, että olin pahoinvoiva ja sain pojan. Kertaakaan en odotusaikana oksentanut (mulla kyllä myös todella korkea kynnys siihen), mutta vahvasti etova ja huono olo kesti yli 15 viikkoa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poikaa odotin ja en kärsinyt raskauspahoinvoinnista satunnaisia yhden käden sormilla laskettavista ellotuksia lukuunottamatta :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tyttö   tuli ja en kärsinyt pahoinvoinnista ollenkaan. Oli vain kova nälkä koko ajan ja ehkä kerran oli oksu lähellä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pojasta ei ollut lainkaan pahoinvointia, tytöstä on ollut tähän mennessä (37+1) lievää etovaa oloa pitkin raskautta. Oksensin muutaman kerran alkuraskaudessa. Varsinaisesta pahoinvoinnista ei kuitenkaan voi puhua. Muutenkaan en ole taipuvainen mihinkään pahoinvointiin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now