Kvarkki

Gallup: raskauspahoinvointi ja lapsen sukupuoli

Raskauspahoinvointi ja lapsen sukupuoli   223 members have voted

  1. 1. Oliko sinulla pahoinvointia odotusaikana? Kumpi tuli?

    • Kyllä, olin pahoinvoiva ja sain tytön
    • En kärsinyt pahoinvoinnista ja sain tytön
    • Kyllä, olin pahoinvoiva ja sain pojan
    • En kärsinyt pahoinvoinnista ja sain pojan

Please sign in or register to vote in this poll.

95 posts in this topic

Odotin tyttöä ja mulla oli kuvotusta rv5-n.25, oksentelin viikoittain mutten ihan päivittäin. Vika yrjö tuli rv30 paikkeilla.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Olin pahoinvoiva ja poika tuli. Lähinnä kärsin etovasta olosta, en niinkään oksentanut, mutta huono olo jatkui noin viikolle 20.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pahoinvointia ei ollut (lukuunottamatta lievää ellotusta jos ei syönyt säännöllisesti) ja poika tuli.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tytöstä oli pahempi olo ja oksensin aamuisin parin viikon ajan n. rv:t 6-8. Kokonaan pahoinvointi hellitti ekan kolmanneksen loppupuolella. Pojasta en ollut yhtä pahoinvoiva enkä oksentanut kertaakaan - närästys sen sijaan oli pahempaa sillä kerralla.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ensimmäisessä raskaudessa voin tosi hyvin, taisin oksentaa yhteensä 2-3 kertaa. Ja tyttö syntyi. Toisessa raskaudessa voin huonosti ja oksensin viikottain (en ihan päivittäin kuitenkaan) n. viikoilla 8-18. Tyttöä on tälläkin kertaa luvattu :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oli ympärivuorokautista pahoinvointia viikoille 14 tai 15 asti ja sitten vielä uudestaan muutaman viikon ajan ihan loppuraskaudessa. Tyttö tuli :-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vastasin -en kärsinyt pahoinvoinnista ja sain pojan. Molemmat raskaudet olivat hyvin samanlaisia, vain vähän etovaa oloa. Eka oli tyttö ja toka poika.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vastasin, vaikka ei oo syntyny vielä. On kuitenki tyttöveikkaus. Tosi vähäinen pahoinvointi...

 

Pitää käydä muokkaamassa jos paljastuuki pojaksi  :grin:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jäätävä pahoinvointi kummastakin. Tytön kanssa oksensin pari kertaa, pojan kanssa pidin yrjöt sisällä puhtaasti sisulla. Yhtä hirveä olo molemmista.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Täällä järkyttävää oksentelua rv 5+3-17+jotain. Hirvittävä olo joka ei helpottanut millään. Kestokrapula :D poika syntyi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ekasta lievää pahoinvointia jonnekin arviolta 13 viikolle saakka, en oksentanut kertaakaan. Poika tuli. Tokalla kerralla huonon olon päiviä tuli vielä joskus 27 viikollakin, en oksentanut mutta se oli erittäin lähellä monta kertaa. Tyttö tuli.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kaikissa raskauksissa on ollut pahoinvointia ja neljä poikaa ja yksi tyttö on. Ensimmäisessä raskaudessa pahoinvointi oli voimakasta etenkin iltaisin. Toisessa ja neljännessäkin raskaudessa pahoinvointi oli kohtalaista, kolmannessa ja viidennessä taas melko lievää. Viides lapsi oli tyttö, mutta ainakaan raskauspahoinvoinnin voimakkuus ei siis selvästi eronnut tyttö- ja poikaraskauksissa. Ainut selkeä ero tyttö- ja poikaraskauksien välillä oli siinä, mille raskausviikoille voimakkain pahoinvointi ajoittui. Pojista pahimmat viikot olivat rv 7-8, tytöstä taas jo rv 5-6.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ei mitään eroa pahoinvoinnin ja sukupuolen mukaan. Jokaisessa raskaudessa pahoinvointi on kestänyt yhtä kauan ja ollut samantyyppistä. Kaksi tyttöä on syntynyt ja yksi poika, neljännestä en vielä tiedä. :)

Minä luulen, että tuo pahoinvointi liittyy ihan johonkin muuhun - esim. yksilöllisiin ominaisuuksiin - kuin sikiön sukupuoleen. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minäkin luulen samaa kuin Nadda. Olen kärsinyt pahoinvoinnista joka raskaudessa, mutta sukupuolella ei ole ollut merkitystä. Ehkä pahoinvointi lisääntynyt raskauksien myötä. Ensimmäisessä raskaudessa tasaista kuvotusta ja yökkäilyä koko raskausajan painottuen aamuuun (poika), toisessa viikolle 20 asti rajua pahoinvointia ja oksentelua ympäri vuorokauden painottuen iltaan ja yöhön (poika). Tyttöraskaudessa rajua ympärivuorokautista pahoinvointia ja oksentelua pitkälti yli puolen välin ja senkin jälkeen jatkuvaa kuvotusta synnytykseen saakka. Luulen, että on vaan joku ominaisuus, että minulle tulee paha olo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pojasta voin tosi pahoin monta kuukautta, tästä tytöstä en voinut oikeastaan ollenkaan pahoin.

Toinenkin tyttö tulossa eikä taaskaan pahoinvointia. Kolmen lapsen otannalla mulla siis poika aiheuttaa pahoinvointia ja tyttö(/tytöt) ei.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kolme tyttöä, ei koskaan ole oikein edes kuvottanut...

 

 

hmmm.... 6+5 menossa ja paha olo, ihan hirveä :( . Joko tässä uskaltaa toivoa sitä poikaa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pojasta ei ollut pahoinvointia, ehkä muutamana päivänä lievää etovaa oloa.

 

Tytöstä olo oli huonompi, ruoka ällötti ja yökötti. Söin lähinnä suklaata... Kesti vajaan kuukauden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now