Guest -Jonski-

Ideoita ristiäiskutsuihin ja kiitoskortteihin

154 posts in this topic

Tälläiset kutsut lähti meiltä postiin. En ole mikään askartelun ihmelapsi mutta saimpahan jotain aikaiseksi smile.gif

 

P5160706.JPG

 

kutsuteksti_muokattu.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nostellaan tätä kun alkaisi olemaan ajankohtainen (haluaisin tehdä kortit niin valmiiksi kuin mahdollista jo ennen vauvan syntymää).

 

Meillä hyödynnetään häistä jäljelle jääneitä pahveja ja niistä tehdään neliön malliset korttipohjat. Värit tulevat olemaan pronssisen ruskea ja vaaleanpunainen. Tekstit ja etukannen kuva/koristelu vielä hakusessa...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eilen väkertelin tämmöset kutsut... on siis yhdistetty pojan 2v synttärikutsu ja ristiäiskutsu kun juhlitaan samassa kumpikin..

 

sisäsivun teksti

 

IMG_0948_800x600-1.jpg

 

teemana on perhoset jotka näkyy kutsussakin...

 

IMG_0950_800x600.jpg

 

IMG_0953_800x600.jpg

 

kuoret ja postimerkit. postimerkeissä on sitten kattauksen teemaväriä eli limenvihreää ja perhosia

 

IMG_0955_800x600-1.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tosi ihania kortteja olette tehneet. Itse olen kahden vaiheella. Laitammeko kutsukortit vai sitten kiitos-kortit kaikille muistaneille. Korttiin tulee ehdottomasti Hannele Huovin runo. Olen käyttänyt muitakin hänen runojaan. Ne on vaan yksinkertaisesti niin lutusia

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meidän ristiäisistä on jo aikaa, mutta laitetaan silti meidän kutsukortit näytille:

 

Etukansi (ja tytöllä sopiva sormi pystyssä ;))

 

etukansi.jpg

 

siskansi1.jpg

 

siskansi2_muokattu.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tässä meidän kutsut

 

kutsut.jpg

 

Kannessa on kohotarroilla korotettu noi kuviot. Sisälle tulee pinkillä kutsuteksti ja mahdollisesti tämä:

 

Nyytti pieni syliimme annettiin,

se maidolta tuoksuu, on lämmin niin!

Se varmasti itsekin tietää sen,

et valloittaa jokaisen sydämen.

Hiustupsusta pieniin varpaisiin

se on ihana, ihana niin!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ihanan herkät kutsut Laralla :lipsrsealed: !

 

Meillä osuu ristiäiset ja esikoisen syntymäpäivät pidettäväksi yhtä aikaa. Miten sen voisi fiksusti ilmaista kutsussa, että tällaiset tuplajuhlat on kyseessä?

Share this post


Link to post
Share on other sites

^Voisiko kutsussa olla ensin tiedot kastetilaisuudesta ja siihen perään sitten laittaisi lauseen tyyliin: "Pikkuveljen/-siskon ristiäisten ohella juhlimme myös X:n syntymäpäiviä."

Share this post


Link to post
Share on other sites

Täällä on lähinnä kutsuista kuvia joten ajattelin tuoda kuvan Kiitos!-kortistakin.

 

Meidän kolmoselta lähtee ristiäisissä olleille, ja muutamalle muullekin, tällaiset kortit.

106Kopio-1.jpg

 

toim. huom.: Etunimi näyttää olevan sama kuin Sincerityn tyttösellä. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ihania kutsuja ja kiitoskortteja! En ole vain ikinä ennen kuullut, että ristiäisiin lähetetään kutsuja... eikä kyllä ole varsinaisesti kiitoskorttejakaan koskaan saatu, yleensä joku lapsen kuva kyllä. Onko tämä kuinka yleinen tapa? Mutta minä saan ainakin hyvän syyn taas askarrella jotain lutusta ja ihanaa :girl_in_love:

Share this post


Link to post
Share on other sites

sorellina: en muista mistä kyseisen runon bongasin, mutta se menee näin:

 

"Näin aikaan kevään ja auringon

onnemme vaan kasvanut on.

Tiedäthän meillä tuoksuu vauva uus,

pieni neiti ihanuus.

Hän kopassansa tuhisee,

varpaat heiluu, hymyssä pieni suu.

Hän täydelliseltä näyttää,

sydämemme rakkaudella täyttää."

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Kiitos toi on ihana.lipsrsealed.gif Saako kopioida? (vaikkakin meille tulee sitten kesän ja auringon...)

Share this post


Link to post
Share on other sites

sorellina: ehdottomasti saa! lipsrsealed.gif Pitkään etsinkin sopivaa runoa ja kun tuon jostain luin, niin ihastuin heti! happy.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ihana tuo miumiun runo ja muutenkin tyylikäs kutsukortti. Tässähän alkaa tekemään mieli askarteluhommiin, vaikka la on vasta viiden viikon päästä.girl_sigh.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä lainasin *NuuNuu*n runoa, se oli niin sopiva joka suunnasta ja ihana.Ja meillä juhlittiin kanssa esikoisen 2v juhlia ja ristiäisiä

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nosto!!

Minulla oli tarkoitus askarrella kutsuja jo ennen vauvan syntymää mutta kun ei tiedetä kumpi tulee niin kaipaisin vinkkejä kutsuista jotka sopivat kummalle vaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä halusin kutsuun jonkin runon, ja tässä yksi vaihtoehto, jota ei ole tainnut tässä ketjussa vielä olla:

 

Rakas pieni lapsi,

kullannuppunen.

Kevään syliin saavuit,

täytät sydämen.

 

Sinä katsot meitä

silmin avoimin.

Hymyäsi herkkää

kuinka kuvaisin?

 

Pieni käsi tarttuu

käteen luottaen.

Kuinka ymmärtäisin

viestin jokaisen?

 

Joka päivä hiljaa

kiitän sinusta,

ihmeellinen lapsi,

täynnä aarteita.

 

Saakoon Taivaan isä

tiesi siunata.

Enkelisi olkoon

suoja matkalla.

 

(Anna-Mari Kaskisen runoa mukaillen)

 

 

(Tuossa on siis enemmän säkeistöjä, mutta meidän kutsuun ei olisi mahtunut.)

 

 

Lopulta tämä ei kutsuun kuitenkaan tullut, vaan kertosäe Annika Eklundin laulusta Niin pieni :girl_smile:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meidän neidin ristuäiskutsuun tuli runoksi sydänkukan tanssi. Kolahti minuun niin totaalisesti, että laitetaan hyvä kiertämään :)

 

SYDÄNKUKAN TANSSI

 

Sinua oma kuukkeli, sinua pikkuinen pörri,

tahtoo tanssittaa jokainen, myös kaikista ujoin mörri.

Se pyörittää ja pyörittää ja kumartaa kevyesti.

Onneksi tulit luoksemme, vaikka se vähän kesti.

 

Sinua pieni pörröpää, sinua sydänkukka,

tahtoo tanssittaa jokainen, myös tuo mörkörukka.

Se pyörittää ja pyörittää…

Sinua keijuni suklaasuu, sinua hassu peikko,

tahtoo tanssittaa jokainen, myös tuo haamu heikko.

Se pyörittää ja pyörittää…

 

Sinua suvun oma nuppu, isän ja äidin kulta,

tanssitan ja tanssitan, lyö kantapäät jo tulta.

Pyöritän ja pyöritän ja kumarran kevyesti.

Rakkaus sinut luoksemme kyyditsi turvallisesti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tässä koko biisi.

 

 

Annika Eklund – Niin pieni

Säv. Antti Kleemola

San. Eija Hinkkala

 

Puhun sulle hiljaa, vaikket ole täällä. Ikävää mun täytyy tyynnyttää. Sä oot mulle ihme, pieni suuri ihme, joka ikuisesti valokseni jää.

 

Rakastavat kädet, rakastavan sydämen, kiedon ympärilles silloinkin kun luonas ole en.

 

Niin pieni, mutta maailman vahvin on sun luottamus. Niin pieni, mutta voimallisin on sun rakkaus. Niin pieni, mutta maailman lujin on sun kosketus. Niin pieni, mutta suuri, etten tiedä suurempaa.

 

Tarvitset mua vielä monta vuotta turvaksesi, herkkää kasvamistas vaalimaan. Sä oot vasta taimi, hento pieni taimi, jolle toivon vahva varsi versoaa.

 

Rakastavat kädet, rakastavan sydämen, kieron ympärilles silloinkin kun luonas ole en.

 

Niin pieni, mutta maailman vahvin on sun luottamus. Niin pieni, mutta voimallisin on sun rakkaus. Niin pieni, mutta maailman lujin on sun kosketus. Niin pieni, mutta suuri, etten tiedä suurempaa.

 

Värität mun unen, ajatuksen jokaisen hellyydellä, joka antaa voimaa halki kaipauksen.

 

Niin pieni, mutta maailman vahvin on sun luottamus. Niin pieni, mutta voimallisin on sun rakkaus. Niin pieni, mutta maailman lujin on sun kosketus. Niin pieni, mutta suuri, etten tiedä suurempaa.

Edited by marlee

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now