Sign in to follow this  
Followers 0
Miramis

Paino ei nouse

32 posts in this topic

Täälläkin oli parhaimmillaan -8,5 kiloa, mutta nyt ollaan jo nätisti menossa +5 kilossa... eikä neuvolassa oltu yhtään huolissaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No hyvä jos ei ole hätää. Ei ole omasta painosta paljon varaa enää pudota, joten innolla odotan niitä lisäkiloja. Alkaa tämä kroppa kohta muistuttaa niitä nälkäänäkeviä kehitysmaan lapsia, luut paistaa ja maha pömpöttää!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mullakin esikoisesta, ihan ilman pahoinvointia, tippui piano muutaman kilon ja joskus puolivälin jälkeen lähti kevyeen nousuun ja rv30 paikkeilla olin lähtöpianossa. Ja sitten loppujen 10viikon aikana tulin. 8kg lisää.

 

Nyt ollaan taas useampi kilo miinuksella lähtöpainosta (rv16+), jälleen ihan ilman pahoinvointia, mutta kyllä se tästä taas nousee. Mulle vaan terkka on sanonut, että mun kroppa nyt vaan reagoi näin raskauteen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mikä teillä on ollut painoindeksi normaalisti, sehän vaikuttaa monesti myös siihen läteekö paino nousuun vai laskuun. Toisaalta jos on ollut jo tosi hoikka alkujaan niin ei ihme jos huolestuttaa. Kaverini söi ruokalusikalla ruokaöljyä raskausaikana, kun paino koko ajan vain laski.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ ylipäätään olennaisinta on varmasti odottajan lähtöpaino ennen raskautta. Jos on pahasti alipainoinen eikä paino nouse, on luonnollista, että huolestuttaa. Vauvahan kyllä saa kaikki tarvitsemansa ravintoaineet, mutta kyllä äitikin tarvitsee energiaa jaksaakseen. Itse ehkä söisin vähän rasvaisempaa ruokaa ja hankkisin sitä kautta lisää energiaa, jättäisin pois kevyttuotteet ja söisin kunnon juustoa ja jogurttia sekä herkuttelisin muutamalla palalla suklaata. Mutta jos sopuli et tunne olevasi väsynyt tai voimaton, niin sittenhän ei ole ongelmaa.Ystäväni kärsi voimakkaasta pahoinvoinnista viikolle 24 asti ja vasta sen jälkeen paino alkoi nousta. Hän sanoikin, että kroppa oikein huusi ruokaa koko loppuraskauden, että kyllä elimistö osaa sitten paikata tilanteen :)

 

Ylipainoiselle ei varmaan haittaa vaikka kiloja ei tule yhtään ylimääräistä, sillä ymmärtääkseni ainoastaan laihduttaminen on haitallista raskausaikana.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Itselläni on viikkoja kasassa 6+6 eli aivan alussa vielä. Paino on pudonnut kilon. Ylipainoa on liki 20 kiloa. Suklaata tai muita herkkuja ei ole tehnyt mieli, olen syönyt säännöllisemmin ja terveellisemmin kuin ennen raskautta, koska muuten tulee huono olo. Masussa oma personal trainer!

 

Laihduttaa ei raskausaikana saa, mutta jos periaatteessa syön riittävästi sen verran, kuin pituiseni normaalipainoinen raskaana oleva nainen tarvitsee, ja sivutuotteena laihtuu muutaman kilon tai paino ei raskausaikana nouse, niin onko siitä haittaa? En ajatellut ruveta sen kummemmin syömisiäni kyttäämään mutta olen kyllä ihan tyytyväinen, jos tämä makeiden vieroksuminen jatkuu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0