Sign in to follow this  
Followers 0
Nappula93

Hiustenlähtö raskauden jälkeen

11 posts in this topic

Tiedän, että tuo runsaampi hiustenlähtö on ihan normaalia synnytyksen jälkeen, johtuen hormooneista. Itselläni n. 3,5kk synnytyksestä aikaa, ja nyt olen huomannut, että hiuksia lähtee enemmän. Siis paljon enemmän kuin ennen. Irronneita hiuksia löytyy koko ajan vaatteista, harja on täynnä hiuksia harjauksen jälkeen jne.. Onneksi hiukseni ei hirveän ohuet ole, mutta pelkään niiden nyt ohentuvan paljonkin :/

Kysyisinkin, että

- Milloin sinulla alkoi tuo runsaampi hiustenlähtö?

- Kauan sitä kesti? 

- Oheniko hiukset paljonkin?

- Hiustenlähtö kun hormooneista johtuu, niin sitähän ei voi estää mitenkään?

 

Kiitos teille jotka viitsitte vastata :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pari kuukautta vauvan syntymän jälkeen alkoi tukka tippua päästä, nyt kun vauva on 6kk alkaa vähän helpottaa. Letti on kyllä ohentunut, koska hiuksia lähti ihan tolkuttomasti, harjatessa oli harja täynnä irtohiuksia ja lattiakaivo koko ajan tukossa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla alkoi sulkasato noin 4 kk synnytyksen jälkeen, ja kesti ehkä max. kuukauden (en muista enää ihan tarkkaan). Selvimmin hiustenlähdön huomasi pestessä ja harjatessa hiuksia. Mulla on luonnostaan paksut hiukset, joten varsinaista ohenemista en huomannut, mutta kyllähän ne hiuskasat harjassa ja lattialla näytti siltä kuin hiuksia olis irronnut ihan hirveästi.

 

En usko, että tätä synnytyksen jälkeistä hiustenlähtöä voi estää millään. Kampaajani sanoi, että raskauden aikana hiuksia lähtee normaalia vähemmän, joten ne hiukset jotka lähtee sitten synnytyksen jälkeen, on tavallaan niitä hiuksia joiden olis jo pitänyt lähteä raskausaikana. Luonnollinen juttu siis ja mennee ajan myötä ohi. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

2-3kk synnytyksestä alkoi, pari kolme kuukautta hiuksia tippui valtavasti. :( Ei kiva, kun mulla on ohuet hiukset jo valmiiksi. Hiukset siis ohentui paljon. Ja tuohon ei valitettavasti auta mikään.

 

Nyt vauvan ollessa 10kk, mulla on pää täynnä n.4cm pitkiä hiuksia. :D Ne siis kasvaa takaisin tiputtuaan. Hiukset on vieläkin ohuet, mutta toivo ei ole menetetty kokonaan. :) Noita vaan ei saa asettumaan mitenkään, mutta ehkä aika auttaa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Esikoisesta alkoi n. 3kk synnytyksestä ja kesti n. 1-2kk, lopetin osittaisimetyksen 4kk synnytyksestä.

 

Kakkosesta alkoi samoihin aikoihin ja vauva nyt 7,5kk lähtee edelleen reilusti sekä uutta hiusta pukkaa hienosti törröttäen. Kakkosta täysimetin 6kk ja vielä osittaisimetäs.

 

Luulen tuon imettämisen pitkittävän tuota hiustenlähtöä, muuten olisi varmasti jo loppunut.

 

Pitää pitää hiuksia jatkuvasti kiinni ja harjattava ennen suihkua iso kasa irtohiusta pois. Vielä suihkun jälkeen lattiakaivo täynnä. Mukavaa, kun joka paikasta löytyy minun hiuksia ja jopa puhtaissa märissä vaatteissa on sellaisia myttyjä mukana  :girl_sigh:  En ainakaan vielä ole kalju  :grin:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kiitos vastauksista! :) Tosiaan hiuksia lähtee hirveesti harjatessa, ja kaikki vaatteet jne on täynnä mun hiuksia :(

Olisiko mitään ideaa ostaa apteekista jtn hiuksia vahvistavia tuotteita, esim. tuo Biotiinin Strong hair&nail tuote?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla hiustenlähtö alkoi, kun vauva oli 3kk ja loppui, kun vauva oli 6kk. Silloin oli kyllä kämppä ihan täynnä hiuksia... Mulla on paksu tukka, enkä huomannut ohenemista, mutta hiustenlähdön jälkeen mulle alkoi kasvaa otsatukka!! Olin siis ilmeisesti kaljuunutunut tuosta hiusrajasta, ja kun kaikki hiukset alkoivat kasvaa samanaikaisesti takaisin, tuloksena oli tasapitkä otsatukka. Niitä muutaman sentin pituisia uusia hiuksia oli siellä täällä pitkin päätä muutenkin, joten oli tosi vaikea saada siistin näköistä kampausta aikaan.

 

Olen ymmärtänyt niin, että raskauden aikana hiukset pysyvät päässä paremmin ja sitten synnytyksen jälkeen putoavat kerralla kaikki ne hiukset, joiden olisi normaalitilanteessa pitänyt pudota sen 9kk:n aikana.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla alkoi hiustenlähtö n. 2,5kk synnytyksestä ja jatkuu yhä, mutta on se vähän vähentynyt. Aina kun käy suihkussa irtoaa kuitenkin hiuksia käsiin. Imetän yhä, jos tätäkin haluaa tilastoida :)

Uusia kasvaa samanaikaisesti reippaasti ja tuollainen otsatukkaefekti näyttää tännekin pian saapuvan, kun uudet karvat vielä vähän kasvavat. Mulla on aika ohuet hiukset muutenkin ja kyllä huomaa, että tukkaa on lähtenyt.

 

En usko, että noilla hiustropeilla on kauheasti vaikutusta; ehkä ne uudet karvat kasvavat nopeammin, mutta entisten hiusten lähtöä ne kai eivät estäisi muutenkaan?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä oon tässä arponut että lähteekö multa hiuksia vai ei.. Voisi kuvitella että ei, jos kerta muiden kokemukset on että jokapaikka täynnä irtohiuksia, mitä täällä ei vielä ole tapahtunut. Vauva on nyt 6kk, imetän ja kiinteitä syö. Kerran tai kaks kertaa viikossa tyhjennän hiusharjan, mutten toisaalta muista kuinka usein tein sitä ennen raskautta tai sen aikana. Hiukset on ohuet luonnostaankin enkä ole huomannut että ne raskauden aikana olis tuntuneet yhtään paksummilta. Joko ei ole vielä hiusten lähtö sitten alkanut ja se on vasta tulossa, tai sitten en vaan ole huomannut.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla on nyt tuota runsaampaa hiustenlähtöä ollut melkein 1,5kk verran eikä näytä loppuvan :/ Kyllä nyt huomaa, että hiukset ovat vähän ohentuneet. Toivottavasti ei nyt montaa kuukautta tällainen kestä. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Itsellä jatkuin n.6kk hiustenlähtö ja n. 1kk imetyksen lopettamisen jälkeen loppui. Nyt kasvaakin sitä ihanaa uutta hiusta runsaasti ja törröttää joka puolelta.

 

Pampers kerhossa keräsin vaippapisteitä ja otin sielä sellaisen äidin hemmottelupaketin Hairlekiiniin. En ole vielä käynyt, mutta pitäisi auttaa hiusten lähtöön/tuuheutumiseen. Ilmaiseksi kun saa niin testataan :grin:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0