Saarelainen

Alkuraskauden pukeutuminen

24 posts in this topic

Millaisia vaatteita käytätte kun raskautta haluaa vielä peitellä tai kun maha ei vielä näytä raskausmasulta vaan pöhöttyneeltä kaljakeissiltä :grin: Entä millaisia housuja suositte jos vyötärö jo aiheuttaa puristusta ja ahdistusta? Mistä löytäisi hyviä vatsanseudulle armollisia paitoja?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä olen kanssa joutunut karsimaan vaatteista kaikki tiukat housut. Yhdet farkut toimii niin että on ponnarin lenksu napinreiässä niin tulee lisää tilaa.

Onneks mulla paino vaihtelee muutenkin niin moni luulee että oon ihan "tavallisesti" lihonnut ja sen takia on monia isompia paitojakin. Keväällä tulee varmaan hankalaa kun en haluaisi kertoa ennen rakenneultraa mutta kevyisiin vaatteisiin on vaikeampi piilottaa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla tuli turvotusta joskus 10+ viikolla. Ei voinut pitää ees tavallisia legginssejä kun mahaa ahdisti, saati sitten sukkiksia tai joustamattomia housuja.

Töissä pidin sit mammalegginssejä tai mammasukkiksia, löysiä mekkoja ja pitkiä neuletakkeja.

Eli ei noita housuja lukuunottamatta eronnut mun normilookista mitenkään :D

Ja aika äkkiä sain tulla töis kaapista ulos, ja sit ei se pieni pömppä haitannut enää :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minulla kanssa vatsa ollut todella herkkä ja tuntunut jo usean viikon,että kaikki housut ahdistavat ja painavat. Nyt viikolla 17 ja peitteleminen rupeaa olemaan vaikeaa. Legginssit ja isot paidat ovat menneet niin vapaalla kuin töissäkin. Kivoja mekkoja olen etsiskellyt, mutta en ole nyt sellaisia löytänyt missä maha ei näkyisi. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Kietaisumekko?

Sillä saa pienen pömpön häivytettyä, mutta isompaa vauvamahaa korostaa nätisti.

 

Mulla on Halensilta sama kietasimekko kahdessa eri värissä, mustana ja sinisenä. Olivat lemppareita ennen raskautta ja nyt raskaanakin :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Itse olen käyttänyt tunika-tyyppisiä alaspäin leveneviä paitoja joita muutenkin löytyi muutama vaatekaapista, esim. Nansolla on tuon tyyppisiä ja varmaan monella muullakin merkillä. Oikeastaan yllätyin siitä, miten hyvin omasta vaatekaapista löytyi jo valmiiksi vaatteita joiden alle maha jää aika hyvin piiloon vaikka sitä ei edes varsinaisesti yrittäisi piilotella. Tämä toki riippuu yleisestä pukeutumistyylistä. Varsinaiset äitiyspaidat tuntuvat korostavan mahaa aika tehokkaasti eli pukeutumisella todellakin on merkitystä!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tätä samaa pohdiskelen, sillä haluan pitää masun töissä omana tietonani vielä kesälomaan asti, kesäloman jälkeen tietoa on varmasti aika turha enää koettaa peitellä, mutta sitten se saakin selvitä työkavereillekin. "Onnekseni" olen sen verran pyöreä ollut ennen raskauttakin, joten näillä näkymin omat väljät paidat peittävät riittävästi ja mahdolliset vatsan pömpötykset menee normaalin lihomisen piikkiin. Noita väljiä paitoja ja tunikoita sovittelin, toivottavasti tulisi nyt hyvät kelit niin voisi niissä hiihtää menemään legginssien kera. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä pukeudun muutenkin vain mekkoihin, joten sellaiset mahan kohdalta löysähköt mekot tuntuivat piilottavan ihan hyvin. Tosin mun vatsa kasvaakin hi-taas-ti eikä kukaan ulkopuolinen mun tajua vieläkään olevan raskaana, luulisin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

tuntuu että tässä toisessa raskaudessa maha pömpöttää jo heti alussa, vai liekkö on ollu esikoisestakin. Nyt rv 7 iltaisin on mun mielestä iso :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla on nyt alussa ollu kans omasta mielestäni ihan selkeetä turvotusta ja oon löysillä neuleilla koittanu piilotella sitä. Onneks nyt on talvi niin on helppo pukeutua runsaasti :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ehkä fiksuin vetoni oli jo ennen raskautta ottaa käyttöön pari väljempää vaatetta, jotta saatiin ne töissä porukalla ihasteltua ja keskutelua alta pois. Meillä on töissä siis todella huomaavaista porukkaa, kaikkien kaikki uusi huomioidaan ja kysellään takuuvarmasti.

 

Minulla toimi kerrospukeutuminen ja musta väri parhaiten. Vatasan kohdalla pitää olla mahdollisimman paljon "tapahtumaa", eli avoimen villatakin pystylinjaa, löysän tunikan tuomaa aaltoa ja vaikka kaulassa jokin huivi tai iso kaulakoru. Tummat värit ja isot kuviot ovat parempia kuin kirkkaat pienikuvioiset tai yksivärisetkään. Värillinen löysä neule paljastaisi heti, mutta musta suora tunika shaalikaulusneuletakin kanssa toimii. Housuista parhaimmat ovat omat vähän joustavat farkut hiuslenkillä laajennettuina, nimittäin äitiyshousujen masukappale suorastaan työntää maha eteen selkeäksi palloksi. Empiremalliset paidat ovat ehdottoman ilmeisiä, samoin kaikki mekot. Sitten jos itsetunto kestää, pullamahani saa vielä aika hyvin "jaettua" osin vyötärönauhan yläpuolelle vararenkaaksi, jolloin näytän todellakin vaan lihoneelta.

 

Onneksi kohta pääsen tästä, kun aion kertoa tulevan syksyn työsuunnitelmani töissä, sillä olen muutoin hyvin yksinkertainen ja eleettömän pukeutumisen ystävä. Isot kaulakorut tai tuubihuivit ovat siis aika uutta minua.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tänään rv 8+4 ja alkaa jo hyvinkin olla hankalaa tuolta vaatekaapista löytää mukavia housuja.. Leggingsit oon kokenu aika kätsyiksi. Kotona ihan suosiolla lökäreissä! :girl_crazy:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla oli noi ^ ekan syntymän jälkeen ja oli kyllä mukavat! Nyt vaan tahtovat olla liian pienet, kun mahaa turvottaa ihan hirveästi ja painoa on tullut muutama kilo. Ostin omani babystylesta, siellä oli vaikka mitä värivaihtoehtoja :) Suosittelen!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla nyt on muutenkin olemassaan tämmöinen pikkuinen pömppis, enkä ole vielä muka mitään aiemmasta poikkeavaa turvotusta huomannut, mutta eilen töissä mietin, että kehtaisiko työpöydän takana istuessa avata nappia farkuista, jotka normaalisti kyllä ovat mukavan joustavat vyötäröltäkin :D

Pitänee näin kesäksi opetella käyttämään mekkoja/tunikoita legginsien kanssa, kun tavallisesti käytän vain farkkuja ja suoria kauluspaitoja.

Ajattelin, että yritän pärjätä mahd. pitkälle 'tavallisilla' vaatteilla, ja äitiysvaatteita ostan vasta sitten kun oikeasti tarvii ja vain niin vähän kuin tarvii, kun harmittaa ostaa vaatteita, joita käyttää vain lyhyen hetken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla ongelma ratkesi ainakin hetkeksi niinkin yksinkertaisella keinolla, että löysin kaapin perältä yhdet housut, jotka ovat kokoa isommat kuin muut housuni. Ne olivat jääneet liian isoiksi, kun välillä laihduin muutaman kilon. Nyt ne ovat pelastus. Viikko 7 meneillään.

Edited by Catherine

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vatsa pömpöttää varsinkin iltaisin aika isona jo, eli jumppasalilla monet jo varmaan arvailevatkin, että olen raskaana. Töissä olen kuitenkin vielä halunnut pitää asian salassa, joten olen käyttänyt suht löysiä paitoja, mutta siis ihan normaaleja vanhoja vaatteitani. Kukaan ei ole vielä tullut kyselemään mitään, ja ainoastaan pomoni tietää raskaudestani. Tarkoituksena olisi pyrkiä piilottelemaan mahaa tuohon nt-ultraan asti, ja jos siinä todetaan kaiken olevan hyvin, niin sitten ei ole väliä, vaikka raskaus tulisikin ihan yleiseen tietoon. Kaikki vanhat housut mahtuu vielä päivisin jalkaan, kun ovat sen verran matalia eivätkä ihan tiukkoja. Jumppatrikoot taas eivät meinaa enää mahtua, tai tuntuvat ainakin epämiellyttäviltä mahan kohdalta. Tällä hetkellä menossa rv 10.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onko täällä ketään jolla työvaatteet? Harmittaa ku just kerkesin uusista housuista pyytää kokoa pienemmät ku ne oli niin isot et tippu jalasta ja työpaita on kans aika slimfit, että ei siihen kyl kovin kummosta pömppöä tungeta, puhumattakaan buubseista jos nää alkaa kasvaa. Joutuu varmaan kertoon aika aikaisin töissä et mistä johtuu kun ei vaatteet mahu.  :girl_sigh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla on kyllä valikoitunut päälle väljempiä paitoja tai jos on jakku, niin sitten huivi kaulaan ettei katse osu mahaan. Maha on pömpöllään mutta onneksi se ei muille vielä näy kun eivät osaa katsoa.

 

Mutta ongelmana ovat rintaliivit. Kun pitää liivejä puoli päivää, tuntuu, että liivit painuvat kylkiluihin kiinni.. Olenko levinnyt ympärysmitaltani vai ovatko rinnat kasvaneet sen verran, että pitäisi ostaa isommat liivit? Millaisia ne äitiysliivit ovat, voiko niissä säätää vai pitääkö tässä ostaa vielä useammat?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Miipsu, mullakin on levinnyt ympärysmitta. Osta suosiolla isommat liivit. Tai sellainen pidennyspala, sekin voi auttaa vaikka veikkaan että parhaiten istuu jos otat myös isomman kuppikoon. Kannattaa pyytää myyjän apua.

Näkemissäni imetysliiveissä on tavallisia paljon enemmän säätövaraa mutta silti monet joutuu ostamaan niitäkin eri kokoja kun rintojen kasvu voi yllättää ja tapahtua kai aika nopeasti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Selvisin onneksi vielä sillä pidennyspalalla, ja ostin myös joustovyötäröiset (jee...) farkut, jotka eivät ole äitiys-, vaan ihan kaikille tarkoitetut. Ei siis vielä äitiysvaatteita.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Olen käyttänyt farkuissa sitä napinläven pidentäjää ja vetskariaukon peittäjää, en muista enää mikä sen nimi oli! Tosi hyvä laite, lisää housujen käyttöikää varsinkin tällaisella pillifarkkujen suurkuluttajalla.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Farkkulegginssit, löysät paidat ja neuleet ja väljät mekot toimivat hyvin. Näin kylmään vuoden aikaan on onneksi paljon helpompi pukeutua peittävästi.

Share this post


Link to post
Share on other sites