Guest

"Huonojen ja laiskojen" äitien tunnustukset

159 posts in this topic

Meillä lapset ei oo kotona saanut tavallista puuroa. En mä jaksa keittää. Muksu-puurot on hyviä ;) Eikä poika suostu oikein syömään muuta ;)

 

Mä annan viikonloppuisin lapsille 3-kertaisen annoksen D-vitamiinia molempina päivinä, kun viikolla sen yleensä unohtaa. Eli kyllä lapset saa sit suunnilleen oikean määrän viikossa D-vitamiinia...

 

Meillä lapset katsoo aika paljon telkkaria varsinkin, jos lapset on ylivillejä tai äiti väsynyt.

 

Aamulla lapset syövät leipää telkkarin edessä.

 

Me ostetaan todella usein valmista ruokaa, mutta onneks sellaisista paikoista, joissa ne tehdään paikan päällä. Ne on ehkä liian suolaisia lapsille, muttei sitä vaan oo energiaa tai aikaa laittaa ruokaa joka päivälle. Tänäänkin syödään Stockan lihapullia... No, välillä on sit kausia, että tehdään itse enemmän ruokaa.

 

Lapset saa myös vähän liian usein välipalaks pullaa. Ja sit käydään hampurilaisillakin liian usein.

 

Me ei hirveän usein jakseta käydä lasten kanssa puistoissa nyt, kun on kylmää. Onneks päiväkodissa ulkoillaan päivittäin.

 

Lapset pääsee kylpyyn korkeintaan kerran viikossa, mutta välillä menee kauemminkin, kun se unohtuu. Siihen menee niin paljon aikaa, ettei sit ehtis illalla tehdä muuta.

 

Poika käyttää vieläkin vaippaa, kun me ollaan liian laiskoja, eikä riittävän säntillisiä laittaaksemme häntä potalle tietyin aikavälein. Varsinkin, jos poika laittaa hanttiin, niin ei viitsitä.

 

Tässä tuli nyt vain osa kaikesta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä katsotaan AINA aamulla lasten ohjelmia joko telkkarista tai DVDltä...saa ite köllöttää sohvalla, joskus ihan unessakin vielä.

 

Ihan sama juttu. Tai sit Yle Areenalta kun meidän töllöstä voi katsoa suoraan sielläkin olevia ohjelmia.

 

 

Toinen juttu mitä meillä tehdään tai ollaan tekemättä niin on toi tietynlainen ulkoilu.

En ole hiekkalaatikkomutsi. Vihaan siellä kykkimistä! Mies vie pojan sinne jos se tahtoo että ukkeli saa leikkiä talon leikkipaikalla. Mun ja pojan yhteiset ulkoilu hoituu vaunulenkkien muodossa. Poika nukkuu vaunuissa raittiissa ilmassa päikkärit ja mä saan liikuntaa tunnin/kaksi.

Tätä ei kylläkään tapahdu joka päivä.

Esim. tänään me ei laiskuuttame olla käyty ulkona ollenkaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Vaipan vaihto on muutenkin tylsää. Jos tiedän, että mies on tulossa kohta kotiin, tai ollaan menossa mummolaan tai jotain, jätän vaipan vaihtamatta ja sanon miehen tullessa/mummon nähdessä, että just taisi kakata. Ne vaihtaa sitten vaipan.

 

 

^ HAA!! Teen samaa!!

 

Ja oon muuten viime aikoina sanonut miehelle, että D-vitamiinit on sen vastuulla, joten jos se ei muista antaa niitä nin mun ei tarvii potea samanlaista huonoa omaatuntoa kuin jos se ois "mun tehtävä". Voi toki motkottaa miehen unohduksista vaikka itse en todellakaan muista sen paremmin... Oho! :grin:

Share this post


Link to post
Share on other sites

- 1.5v lapseni juo aika usein aamuisin velliä nokkiksesta. Ihan vaan siksi, että jugurtin lusikoiminen silmät ristissä lapsen suuhun on vaan niin tylsää. Ai mikä aamupuuro? No se on varmaan se, mitä en ole viitsinyt keittää enää moneen kuukauteen :grin: Toinen äidin aamun pelastaja on paahtis (ilman voita, ei sotke) ja mandariini, jota voi kätsästi laittaa lautaselle ja napero vetelee ne itse napaansa. Muumeja samalla telkkarista katsoen.

 

- Inhoan lapsen kynsien leikkausta. Tai sitä sotaa, joka siitä syntyy joka ikinen kerta. Siksi sen homman saa useinmiten hoitaa mummo tai vaari. Ihan sattumalta, kappas vaan, sattuu olemaan tytön kynsisakset laukussa mukana, kun piipahdetaan kylään. :girl_wink:

 

- Paras kaverini, vaunujen lämpöpussi. Ei tarvitse laittaa kun tumput ja hattu päälle, kun piipahtaa maitokauppaan. Säästää hermoja noin 95 prosenttia uloslähtötilanteessa.

 

- Annan muksulle aamuisin hammasharjan käteen potalle. Siinä se kätsästi "harjailee" itse purukalustonsa. Ja kappas, sitähän ei pieni uhmiksenalku tietenkään voi antaa äidille takaisin, joten voivoi, jää hampaat taas tänäkin aamuna kunnolla harjaamatta :girl_sigh:

 

- Lapsen oma huone :lipsrsealed: Ei tarvitse aamulla reagoida mitenkään mukulan heräämiseen. Voi ihan rauhassa vetää peiton korville ja odottaa, että se ääntely muuttuu vaativammaksi. Jos muuttuu. Joskus nukutaankin sitten puolillepäivin :grin: Ei onnistunut ennen, lapsi oli mua ovelampi ja tajusi aina, jos heräsin. Vaikka kuinka koitin olla paikallaan.

 

- Jos sataa/tuulee oikein kovaa/sataa räntää/on liian kuuma, ei tasan ulkoilla. Koska MÄ olen sokerista ja sulan. Ihan varmasti. :girl_haha:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mikä puuro...? :girl_haha:

Kun ei kerran juniori sitä halunnut syödä niin en oo tyrkyttänyt. Inhoan koko tököttiä koska se on kun liisteriä ja tarttuu joka paikkaan, haisee kamalalle eikä maistukaan millekään jollei siihen änge kunnolla suolaa ja päälle omenasurvosta ja kanelia joten kummankin nuoremman lapsen kohdalla olen lopettanut pienestäkin merkistä ettei puuro maistu! :lol:

 

Laiskuuttaan myös kaikenmaailman itsesyötäväksi sopivat ruuat ovat pop, eikun lautanen eteen ja kuopus 11 kk syö myös itse erinomaisesti... tämä siis edellyttää että ruoka on riittävän hyvää joten se ei todellakaan aina ole mitään vauvaruokaa. No, mausteisiin tuo on onneksi tottunut mahasta asti joten mauton vauvansose ei meinannut upota alussa ei millään. Yllättäen sitten aika nopeaan siirtyikin samaan ruokaan kun mitä muut syö koska ne sentään upposi, yleensä hyvällä ruokahalulla... :rolleyes::lol:

 

:D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ihanin ketjju ever, miten en oo aiemmin huomannu.. Nimittäin ensimmäistä kertaa viikkoihin minulle tuli sellainen olo että vaikken jaksakaan joka päivä lasten kanssa niin hyvin kuin haluaisin, olen silti ihan ok äiti. Vaukkarit pelastaa päivän kuin päivän. :lipsrsealed:

 

Oma tunnustus: kiroilen ihan yhtä estottomasti kuin ennen lapsiakin. Olen koko ikäni käyttänyt kieltä vähän turhan värikkäästi ja en näköjään osaa muuttaa asiaa vieläkään.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

Oma tunnustus: kiroilen ihan yhtä estottomasti kuin ennen lapsiakin. Olen koko ikäni käyttänyt kieltä vähän turhan värikkäästi ja en näköjään osaa muuttaa asiaa vieläkään.

 

Huh, en ole siis yksi :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Joo kiroilusta jaksaa oma äitini aina motkottaa että kohta lapsi matkii jne pitäisi lopettaa.. TIEDÄN mutta en vain saa sitä loppumaan, kumma kyllä että en kiroile jos olemme esimerkiksi kylässä, perhekahvilassa, neuvolassa tms. "ihmisten ilmoilla" :girl_sigh: en edes kotona huomaa että kiroilen jatkuvasti ennenkuin siitä huomautetaan, jotain tarttis tehdä mutta helpottavaa huomata etten ole ainoa. Moni muukin kohta tästä ketjusta on tuttua, jotenkin olen luullut että olen ainoa joka ei jaksa herätä aamulla keittämään puuroa (meillä tehdään illalla tupla-annos, eli aamulla puuro vaan jääkaapista lautaselle ja mikroon lämpiämään), väitän aina tarpeen tullen että lapsella on aamulla niin kova nälkä jotta puuron pitää olla heti valmista :girl_wink: Vaan kyllä siinä lämmitysoperaatiossakin välillä semmonen tovi vierähtää, että siinä ajassa olisi kyllä jo ihan uudenkin puuron keittänyt...

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

Oma tunnustus: kiroilen ihan yhtä estottomasti kuin ennen lapsiakin. Olen koko ikäni käyttänyt kieltä vähän turhan värikkäästi ja en näköjään osaa muuttaa asiaa vieläkään.

 

Monet jutut täällä voisin kirjoittaa, mutta varsinkin tämän. :girl_crazy:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tää on ihan huippuketju :girl_haha:

 

- Meillä syödään 99%:sti purkkiruokaa

- Ostan esikoiselle uusia leluja (aika usein....) jotta saan hetken rauhaa kun uusi lelu vie huomion ja tämä toimii myös kaupassa, ensin valitsemaan lelu joka ostetaan ja loppukauppareissu sujuukin hyvin kun toinen pitää lelua innoissaan kädessä

Share this post


Link to post
Share on other sites

Noi purkkiruoat on "pahe" täälläkin, vaikka esikoisen raskausaikana vannoin kiven kovaan, etten valmisruokiin koske. Hah! Sama homma telkkarin kanssa...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Siis mun on pakko kommentoida välistä purkkiruista.. Meilläkin niitä syödään edelleen 1,5 vuotiaana viikottain. Mutta siis, telkussa oli joku ohjelma siitä, miten kamalan vaarallisia ne ovat (ei kyllä tullut yhtäkään sellaista argumentti, joka ois saanut mut lopettamaan ne..Samoiten kauhisteltiin korvikkeita.) ja siinä joku super mamma selittää "Siis, miten mikään voi säilyä noin kauan lämpimässä :o?" Itte huusin telkkarille: "S******** idiootti." Juu, miten ne nyt voikaan säilyä ;-) Huoh...

 

 

Ainiin, yksi tunnustus vielä.. Annan lapseni 1,5v katsella ajoittain kanssani Salattuja Elämiä "punastuu tosi pahasti", usein leikkii omassa huoneessaan mutta joskus katsotaan yhdessä. Jos tulee jotain väkivaltaa tms.. niinku eilen, niin laitan telkun hetkeksi kiinni.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä en aina (useinkaan..) jaksa lämmittää tytön vauvan ruokia tai maitoa rolleyes.gif no kun kerran syö hyvällä ruokahalulla kylmenpänäkin, niin..

Share this post


Link to post
Share on other sites

:lipsrsealed: päivän pelastus!

 

mikropuuroa en tee, koska se on aina pitkin mikroa, mutta suosin isoa annosta jota voi lämmittää mikrossa. siihen menee minuutti, puuroa syövä on 8kk ja syö pieniä annoksia.

tv on auki aamulla ja pikkukakkosen aikaan aina. aamulla kun herätää, isommat (4v ja 5v) syö itte aamupalan eli menee alakertaan ja syö viilit/jugut ja maitoa. tulee sitten ylös leikkimään tai katsomaan tvtä kunnes laiska äiti ja vauva nousee pois sängystä (noin tunnin isojen jälkeen..)

isompi on jostain 3v saakka syönyt itse aamupalansa, on huolehdittu että lautasella on jääkaapissa esim leipä+maitomuki, mutta näin isompana osaa toki avata jo viilin ja kaataa maidon..

sama 5v tarkistaa myös ainakun lähdetään ovesta ulos, että onko äidillä mukana lompakko, avaimet, kännykkä ja bussikortti.

mummi on leikannut vauvan kynsiä enemmän kuin minä.

lapset syö kalansa eineksinä, koska en kykene inholtani maistamaan sitä ja mies ei tee juuri ruokaa kun se tulee seiskalta illalla töistä.

kiroilen kotona, mutta lapset kokeilee onneaan paristi viikossa ja lopun ajan moraalipoliiseina huutelee että ÄITI MITÄ SUN SUUSTA TULI. jos jokaisesta kirosanasta laittaisi euron purkkiin niin ulkomaanmatka odottelis varmaan aika helposti.

ja isommat on ulkoillut myös yksi jo parikin vuotta. lämpösellä ovet vaan auki ja kuulee kun äänet (meidän lapset ei osaa olla hiljaa) tai näki ikkunasta. ja nyt isompina ulkoilee kyllä itte talvellakin.. harmi vaan että vauva tarvii kohta oikeaa ulkoilua rattaiden sijan, ja joudun ostamaan ne toppahousut jotta voi ulkoilla itse.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä ymmärrän purkkiruoat ja ulkoilutuksen puutteen, tv:n katselunkin lastenohjelmien kohdalla. Mutta ehkä noi Salkkarit ei oo ihan parasta katsottavaa pienille tosiaankaan... Jos ovat vauvaja isompia ja tajuavat jostain jotain. Ja tuo kiroilukin on mun makuun kyllä kysymysmerkki- varsinkin jos lasta moititaan kiroomalla. Eipä ihme, että sitten noita muksuja näkee haistattelemassa ja kiroilemassa päiväkodin tädeille ym. Ehkäpä sen verran vois omiin lapsiinsa panostaa, ettei väen vängällä opettais huonoja tapoja tai antais nähdä ohjelmia jotka ei kehitykselle sopisi.

 

Mutta, tää on vain mun mielipiteeni ja jokaiselle suotakoon omansa. Ja meillä eletään iloisesti purkkiruoalla, ulkoillaan jos muistetaan ym eli joissain asioissa suon sen aidan yli menemisen sieltä, mistä aita on matalin mutta sitten on asioita, joista ei luisteta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla on välillä mennyt hermot tataalisesti kotona ja oon huutanut P....LE!" (vaikken ole koskaan ollut mikään kiroilija), mutta pakotin itseni lopettamaan sen kun kuulin kerran 2-vuotiaan komentavan pikkusiskoaan "peekele!". Kuulosti NIIN pahalta! :girl_to_take_umbrage2:

 

Komppaan kyllä aika pitkälle tuota ylläolevaa kiroitusta ..vaikkei tähän ketjuun mielestäni pitäisi noita arvosteluja tulla.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eiköhän täällä asianosaiset itsekin tiedä petrattavansa, ilman että tullaan erikseen niistä ilmoittamaan :D Meilläkin on koko ajan kiroilulakko päällä ja on se sentään vähentynyt..jne.

 

Ps:Meilläkin on asioita, joista ei luisteta, mutta ei kiinnosta nyt alkaa juuri tässä ketjussa niistä pätemään. Ja nehän nyt tietenkin ovat paljon huonompia kuin teidän kahden ylläolevan :girl_crazy:

Edited by Svenja

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä ollaan välillä useampikin päivä putkeen neljän seinän sisällä, kun en jaksa taistella lapsen kanssa vaatteiden pukemisesta. Ja näin raskaana ollessa olen kyllä alkanut luistamaan välillä muistakin asioista juuri samasta syystä, eli ei vaan jaksa aina uhkaikäisen kanssa taistella. Saa esimerkiksi välipalalla mielestäni turhan usein keksiä tai pullaa tms. vaikkei ole mitään erityistä syytä. Ja omaa laiskuuttani annan lapsen katsoa joinain päivinä liikaa lastenohjelmia, kun en jaksa keksiä tekemistä tai haluan lukea lehden rauhassa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä ulkoillaan viikonloppuisin TODELLA vähän jos ollenkaan... Kaupassa käynti on meille ulkoilua :rolleyes:

 

Puuroa en juurikaan jaksa keitellä, joten iltapuuro (ja viikonloppuisin aamupuuro) on Elovenan pikapuuroa. Tyttö rakastaa puuroa ja pyytää sitä lähes joka ilta, joten siitä ei pysty luistamaan...

 

Telkkari on auki melkeinpä aina, kun kotona ollaan.

 

D-vitamiinit unohtuu täälläkin monta kertaa viikossa.

 

DVD-soitin on meidän lemppari (etenkin viikonloppuaamuisin)... Ti-Ti Nalle, Muumit ja Fröbelin palikat on kohta varmaan kulutettu loppuun.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä en aina (useinkaan..) jaksa lämmittää tytön vauvan ruokia tai maitoa rolleyes.gif no kun kerran syö hyvällä ruokahalulla kylmenpänäkin, niin..

 

Mä en edes tiennyt, että vauvojen maito pitäis lämmittää.. Poika joi siis pari viikkoisesta (kesävauva) asti huoneenlämpöistä maitoa niinä kertoina kun korviketta sai. Ja muutaman kuukauden ikäisestä lähtien jääkaappikylmänä. Maistui!

 

 

Muoks. Joo, ja samaa mieltä olen siitä, että tää ei ole oikea ketju "moralisoinnille". Kaikki jotka jotain ovat tunnustaneet tietävät kyllä, että kyseinen asia on hieman kyseenalainen, väärin tms.

 

Mä kiroilen myös satunnaisesti. Jos esim lyön varpaani tai sattuu jotain muuta sellaista "yhtäkkistä" niin kyllä sieltä "perkele" tai "voi v**tu" kajahtaa. Ei voi mitään. Ja jotenkin en usko, että ne "vitun homoa"-huutavat lapset ovat sen kotoa oppineet välttämättä. Mun äiti on aina kiroillut, silti mä en pienenä kiroillut..

 

Ja mitä pahaa on Salkkareissa jos tekee juuri niin kuin Svenja mainitsi: sulkee telkkarin jos alkaa tulla lapselle sopimatonta materiaalia....

:girl_wink:

 

Kaikessa ei aina vaan voi onnistua..

Edited by Piippis

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nyt, kun tytöt ovat isompia, pyydän esikoista joskus hetken leikkimään siskojen kanssa, että saan tehtyä ruokaa tai istuttua tietokoneella.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä ulkoillaan joka päivä, ihan laiskuuttaan siis. Poika viihtyy niin paljon paremmin siellä, että voi tehdä muita hommia samalla eikä hypi sisälle seinille ja kitise koko aikaa. Eikä tarvitse samalla lailla leikittäjää kuin sisällä.

 

Jos ei jaksa kieltää jotain juttua jota ei saa tehdä, eikä ole varaallista niin välillä käännän vaan pään tai lähen enkä muka huomannut sitä.

 

En edes tajunnut, että puuron laitto mikrossa olisi laiskuutta ph34r.gif .

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Jos ei jaksa kieltää jotain juttua jota ei saa tehdä, eikä ole varaallista niin välillä käännän vaan pään tai lähen enkä muka huomannut sitä.

 

En edes tajunnut, että puuron laitto mikrossa olisi laiskuutta ph34r.gif .

 

Samoin. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

mä en kans tienny et puuron mikrossa tekeminen on laiskuutta, millä ihmeellä jostain puolesta desistä nestettä saa keitettyä kattilassa puuron :grin: lisäksi, eikös mikro oo ekologisempikin ja silleen... eikä meillä muut syö puuroa nii ois tyhmä keittää isompia annoksia kattilassakaan... :girl_sigh:

 

Mä olen tosi laiska leikittämään Tiitua. Se vaan viihtyy niin mainiosti itsekseen, leikkii lelukaaren alla tai pureskelee purulelujaan, ja harvemmin valittaa. Mä siis olen huono äiti ja tapitan telkkarista täydellisten naisten kausibokseja tai ompelen/neulon kun lapsi leikkii itsekseen lattialla. Kyllä mä joskus luen tai loruilen ja tällaista, mutta en ehkä ihan niin usein ku pitäis. Bad mommy!

 

ja sillee. :grin:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now