Kirppu82

Matkustelu raskaana

681 posts in this topic

Me ollaan lähdössä perjantaina pitkäksi viikonlopuksi Italiaan.. Kovasti on anoppi yrittäny saada meitä perumaan reissun sikalunssariskin takia.. :rolleyes: kyyl varmaa olis peruttu joo, kun ei saa senttiäkää mistää takasin ku reissu on jo maksettu.. äiti ensin meinasi, että mitä jos lento aiheuttaa keskenmenon.. :rolleyes: no ehkäpä vauva on jo kiinnittyny, että pysyy kyllä matkassa.. Itse stressaan vaan syömistäni.. ei ole tarvinnut pyttyä halata, mutta tuo syöminen on mitä on lievän etomisen takia.. Noh, eiköhän reissu mene hyvin.. pääsee aurinkoon.. B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Me ollaan miehen kans vasta avioituneita opiskelijoita emmekä ole ehtineet lähteä vielä häämatkallekaan. Nyt on pikkuinen tulossa ja tässä mietitään esimerkiksi pikalähtöä jonnekin :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

oltiin miehen kanssa lomalla briteissä kun olin rv22-24. lentomatkat ei ollu tiettykää kauheen pitkät, vaikka konetta pitkin vaihtaa molemmilla kerroilla. istuminen koneessa ei tuottanut ongelmaa, mutta enempi lentokentällä käveleminen oli tuskaista. kun piti joka kentällä ostaa erikseen juomapullot, etsiä vessaa, viedä laukut check inniin (lensimme ryanairilla ja easyjetillä) ja semmoista. jos olis ollut finskin suorat yhteydet olis ehkä ollut helpompaa mutta 300€ per naama kallimpaa :o

Share this post


Link to post
Share on other sites

me oltiin kesälomamatkalla roomassa mun ollessa rv 19. helteestä huolimatta kaikki meni oikein mainiosti, vaikka etukäteen vähän epäilytti miten muistan juoda tarpeeksi ja miten pärjään sitten sen jatkuvasta tankkaamisesta johtuvan jatkuvan vessahädän kanssa :blink: loppujen lopuksi ainoat ongelmat liittyi syömiseen, tai siis syömättä jättämiseen. tunsin huutavaa vääryyttä joutuessani kieltäytymään merenelävistä, ilmakuivatuista lihoista, juustoista, salaateista... italia ei oo ehkä paras matkakohde raskaana olevalle kaikkine houkutuksineen.

 

rv 25 oltiin kaveriporukalla viikonloppu tukholmassa. sekin meni ihan mutkattomasti, mitä aikaisempiin reissuihin verrattuna piti ottaa vähän lungimmin. samaa tahtia ei enää jaksanut tikata kaupunkia ristiin rastiin (eli siis sai ajella taksilla ilman selittelyjä B) )

 

mulle olis tarjoutunut vielä tilaisuus lähteä lontooseen rv 32 pitkäksi viikonlopuksi. oli hirmu vaikeaa sanoa kiitos ei, lontoo kun on ehdottomasti yksi mun lempikaupungeista. onneks nyt kyseisen rv:n kynnyksellä lohduttaa se, että tämän ylimääräisen pikkuisen matkalaisen kanssa kaupunkisuunnistus jo omassa 200 000 asukkaan kotikaupungissa on melkoinen suoritus...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kerronpa tänne oman matkustelukokemukseni, kun palasimme juuri viime viikolla Thaimaan Phuketista mieheni ja vanhempieni kanssa. Raskausviikkoja oli lähtiessä 27+0, palatessa 29+0. Matkaan sisältyi pieni "riski", sillä Ifin matkavakuutukseen on juuri tämän vuoden alusta tullut voimaan ehto, että raskaudesta aiheutuvat komplikaatiot korvataan vain viikon 28 loppuun, eli olin reissun toisen viikon "ilman" vakuutusta näiltä osin. Matka meni kuitenkin ihan loistavasti, jopa lennot joista paluulento kesti peräti 11h 30min! Tukisukat, venyttely ja jaloittelu pelastivat enimmiltä turvotuksilta. Nukkumaan ei koneessa tosin pystynyt, sen verran jumissa oli selkä ja kyljet.

 

Phuketissa oli menossa oikein erityisen kuuma kausi, lämpötila oli joka päivä +33 - +37, ja aurinko paistoi kirkkaalta taivaalta. Päiväsaikaan parasta olikin hotellin allasalueella löhöily ja meressä lilluminen, iltaisin jaksoin ihan hyvin shoppailla ja kierrellä paikkoja. Seurueestamme kaikki olivat ihan tuskissaan kuumuudesta, tuntui että muut jopa enemmän kuin minä isomahaisin...Kävimme parilla retkelläkin ja uskalsin jopa ratsastaa norsulla:girl_smile:Opas sanoi retkistä, että pitkähäntäveneellä on ihan ok mennä, mutta pikaveneeseen ei ole mitään asiaa raskaana.

 

Vatsataudit tuntuvat lisääntyneen Thaimaassa viime vuosina, viimeksi kun kävin siellä perheeni kanssa (liki 10 vuotta sitten), kukaan meistä ei saanut mitään vatsaongelmia. Nyt olikin sitten molemmilla vanhemmillani pari vatsatautia oksenteluineen kaikkineen ja miehellänikin yksi - ja antibioottikuuri kaikille. Itse olin ainoa joka välttyi taudilta, ihan tuurilla. Kaikki olimme nimittäin erittäin tarkkoina ettemme saisi vatsaongelmia: oli maitohappobakteerit, käsidesit ja sääntönä "syö vain kuumennettuja ruokia". No, siskoni miesystävän veli oli ollut samaan aikaan Thaimaassa ja hänen seurueestaan oli useampikin ollut sairaalassa vatsapöpön takia...:girl_impossible:

 

Kaiken kaikkiaan reissu oli siis onnistunut enkä kokenut raskauden haitanneen tai estäneen mitään. Vointi oli jopa parempi kuin koto-Suomessa, ei ollut supistuksia, selkäkipuja tms. Lämpö vetristi lihakset, ja pientä jalkojen turpoamista lukuun ottamatta en kokenut oloani missään välissä tukalaksi. Uskallan siis suositella Thaimaata matkakohteena jopa näinkin pitkällä olevalle (edellyttäen tietysti että raskaus on edennyt normaalisti), jos vain on valmis kärsimään pientä epämukavuutta pitkien lentomatkojen takia ja mahdollisen vatsataudin perillä:girl_wink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä olen menossa siskon luo Englantiin kuukauden päästä, silloin on vasta rv 11+ eli suurimmat "riskit" lienee pahoinvointi ja väsymys että miten jaksan matkustaa yksin kahden 4 -vuotiaan kanssa :D. Sen jälkeen en kyllä ajatellut enää lentää mihinkään, koska en halua tyttöjen pikkukeskosuuden jälkeen ottaa mitään riskejä. Ehkä sitä lentämistä ei mulle edes suositeltaisi ainakaan puolivälin jälkeen (joka silloin oli se kriittinen vaihe).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Me lähdetään lentämään tämän viikon sunnuntaina kun mulla rv:t on 16+1.

Seuraavan kerran lennetään kesäkuun alussa, jolloin rv:t taitaa olla n. 24.

En tiedä riskeistä, lähinnä mietin miten jaksan istua lentokoneessa ja turpoaako jalat. Perillä taas mietin ihan liikkumista, kun mulla massu reagoi pitkiin kävelyihin supistelemalla. No, jää nähtäväksi.

Uskon että tämä viikon reissu menee vielä nyt ihan mukavasti kun lasten tahdissa mennään. Kesäkuinen Lontoon reissu voi olla haastavampi, mutta toisaalta lähdetään miehen kanssa "kuhertelemaan", joten ihan omassa tahdissa voidaan ja saadaan mennä.

Toivon vaan, että supistelut pysyy kurissa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onko kukaan käynyt koskaan Bulgariassa?

 

Mulla olis työreissu sinne tulossa, ja jos nyt muka raskautuisin niin olisin kriittisillä viikoilla 7 siellä. Reissu suuntautuu kaiken lisäksi maaseudulle 2-3h Sofiasta, jossa ei varmasti ole mahdollisuutta käydä itse ruokaostoksilla, eli olisin pienen maaseuturavintolan tms armoilla.

 

Uskaltaakohan sinne lähteä noilla viikoilla näiden ruokajuttujen vuoksi. Mulla on lisäksi keliakia, jonka takia matkustaminen on normaalistikin vaikeaa. Raskaana ollessa ja raskautta yritäessä pitää keliakian suhteen olla vielä ylivarovainen, koska mokat ruokavaliossa aiheuttaa hedelmättömyyttä ja voi myös nostaa keskenmenoriskiä.

 

Ja jos siellä maalla sattuis tulemaan keskenmeno tai kohdunulkoinen..... en halua edes ajatella mille puoskarille päätyisin...

 

Antaakohan lääkäri tässä tilanteessa lapun jolla saa matkavakuutuksesta rahat takasin jos matka peruuntuu tämän takia?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oltiin rv 18+ Pariisissa ja nyt myohemmin kavin Suomessa rv 29-31 ja mulla oli katilolta lappu lentoyhtiota varten jota kukaan ei kysynyt - ei mitaan ongelmia lentamisen kanssa. Suomesta tullessa unohdin viela laittaa tukisukat jalkaan, mutta silti 2h 40 min lento ei aiheuttanut ongelmia: masussa nukuttiin ja venyteltiin ja vahan muksittiin lennon aikaina. Suomessa en tietenkaan ollut turistina, mutta Pariisissa tuli puolestaan enemman kytattya ruokia...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eikö kukaan koskaan ole ollut oikeaasti Bulgariassa jossain turistialueiden ulkopuolella? Kuinkakohan epämääräistä siellä tuo hygieniaosaaminen on...? Tuolla ylempänä mun koko kysymys...

Share this post


Link to post
Share on other sites

En ole ollut Bulgariassa muualla kuin turistialueella... Mutta sielläkään en kyllä paljon mitään uskaltaisi syödä... Niin epämääräistä oli se hygienian taso ainakin 2000 luvun alussa. Pakko sanoa että siihen maahan en enää jalallani astu ja yksi syistä on tuhottoman huono ruoka... Mutta jos sinne on pakko mennä, niin varmaan pärjäät kun vältät kaikkea missä on majoneesia, huolehdit että liha on kunnolla kypsennetty, et syö salaattia, ei kananmunia, desinfioit käsiäsi paljon... eli perusjutut kun haluaa välttää ruokaperäisiä sairauksia matkan päällä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eilen tultiin takaisin kotiin 10 päivän Suomen reissulta. Lentoaika n. 9 tuntia. Meni ihan kivasti, paitsi eilen jossain vaiheessa iski väsymyksen takia vähän paha olo. Olin nukkunut edellisenä yönä liian vähän ja aikaero iski päälle. Uskoisin, että sama olo olisi tullut myös jos en olisi ollut raskaana.

 

Suomessa jaksoin hyvin tavata ystäviä ja olla liikkeessä koko päivän. Alkuraskauden paha olo ja väsymyskin loppuivat kuin seinään kun 12 viikkoa tuli täyteen eli samana päivänä kun saavuimme Helsinkiin. Kävi hyvä tuuri. grin.gif

 

Lennoilla oli jalassa tukisukkahousut ja yritin muistaa juoda vettä ehkä hieman tavallista enemmän. Muuten ei mitään erikoisuuksia. Seuraavan kerran olen tulossa Suomeen elokuussa rv. 23-24.

 

Juuri ennen tätä jätän häät toisella mantereella, koska en halua kahta mannertenvälistä lentoa peräkkäisille viikoille ja koska kohteessa on heinäkuussa erittäin kuumaa ja likaista,

 

Vähän myöhemmin syksyllä on tarkoitus tehdä pari reissua autolla, ajomatka molemmissa n. 8 h suuntaansa. Pitänee pitää muutama ylimääräinen tauko.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Itse lensin 3 päivän työmatkoille lähes viikoittain rv 18-29. Matkaa tuli 2h lentämistä ja tunti taksissa istumista yhteen suuntaan. Hyvin meni kaikki reissut, en kokenut tuota matkustelua mitenkään erityisen raskaaksi tms. :girl_smile:

 

Rv 28 olimme lomalla Istanbulissa, jossa söin kyllä ihan normaalisti lähes kaikkea. Pyrin välttämään tuorejuustoa ja pyysin liharuoat aina täysin kypsennettyinä. Juomaksi tilasin yleensä pullovettä, tai tölkin ja pillin. :grin:

 

Lentoyhtiöiden nettisivuilta kannattaa tarkistaa raskausviikot, jolloin yhtiöt vaativat lääkärin todistuksen lentämiseen. Esim. SAS:lla sai lentää ilman todistusta rv 36 saakka, mutta Finnairille vaadittiinkin todistus jo rv 28 alkaen. Sääntöjen tulkinnassakin voi olla eroja lentokenttähenkilökunnasta riippuen, mutta pääsääntöisesti netistä pitäisi löytää nuo "viralliset" rajat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä matkustelin suht paljon raskausaikana. En nyt enää tarkkoja viikkoja muista, joten puhun kuukausista. Kolmannella kuulla lensin Norjaan ja Tsekkeihin. Neljännellä lensin Belgiaan. Kuudennella kuulla lensin Espanjaan ja setsemännellä Marokkoon.

 

Norja oli tietenkin turvallinen ja helppo kohde ja olin itsekin silloin hyvissä voimissa. Tsekeissä suurin ongelma oli mun jatkuva pahoinvointi, samoin Belgiassa. Tsekkireissu oli työmatka ja siellä jouduin jättämään osan ohjelmasta väliin, koska oksetti koko ajan. Belgia oli lomamatka ja siellä teimme todella väljän aikataulun ja rentouduimme. Alkuraskauden matkusteluun siis vinkkini on, että jättää paljon tilaa omille tuntemuksille: jos on pahoinvointia niin jää rauhassa hotellille lepäilemään jne.

 

Espanjan ja Marokon reissuilla mun masu oli jo aika suuri, mutta ei se menoa haitannut. Lensimme takaisin Suomeen juuri ennen kuin lentokielto loppuraskaudessa alkaa. Näilläkin reissuilla otimme astetta rauhallisemmin kuin olisimme muuten ottaneet. Ruoan suhteen toimin kaikilla reissuilla kuten Suomessakin: noudatin maalaisjärkeä ja neuvolan suosituksia. Marokossa mua jännitti itse asiassa eniten se, että mikäli jotain olisi tullutkin ja olisin tarvinnut lääkäriä, niin Marokkolainen sairaala ei välttämättä olisi kovasti houkutellut... Mutta voihan toisaalta matkoilla muutenkin joutua sairaalaan (vaikkei raskaana olisikaan) ja sitten mennään sen mukaan. Kaiken kaikkiaan suosittelen matkustelemaan raskausaikana jos yhtään kipinää matkusteluun on, sillä ainakin meillä matkustelut vähenivät vauvan ensimmäisenä elinvuotena. Nyt sitten kun lapsi on jo yli vuoden, lähdemme taas reissaamaan enemmän. girl_smile.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Juuri varasin lennot Tukholmaan ja tajusin vasta varauksen jälkeen, että viikkojahan on sitten jo 30. Lento on vain 55min, kaipa sen kestää :) Heti kyllä tuli motkotusta muutamaltakin henkilöltä, tuossa vaiheessa ollaan kuulemma vuodelevossa eikä lennetä metriäkään :P Vaan enpä ollut esikoisestakaan niin tietysti menen sillä samalla asenteella nytkin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Matkustin Aasiassa viikoilla 5-6. En edes ollut tehnyt testiä, epäilin joko kroppani temppuilevan 40 asteen helteessä tai olevani raskaana (tuhruista huolimatta onneksi olin raskaana :lipsrsealed: ). Paluulennoilla meni jalat kivikoviksi (ei lentosukkia ja matkustamista noin 15 tuntia) ja viimeiset tunnit yritin vaan saada veren kiertämään jaloissa ettei tulisi tulppaa. Tiedä sitten oliko yhteyttä raskauteen... Maassa, jossa olimme, hygienian taso oli erittäin korkea ja siitä paikka oli saanut kehuja, mitään ongelmia ei ollut!

 

Viikolla 16 olin Ranskassa. Ja lento oli suora lento kohteeseen eikä ollut ongelmia lentämisessä eikä missään muussakaan. Söin jopa 4 juustopizzaa homejuustolla! :blush: Maa on kuitenkin tuttu ja ruoka oli kypsennettyä!

 

Viikolle 30+ suunnitellaan jotain lyhyttä Euroopan lomaa, jos osuu hyvä tarjous kohdalle. Alle 4 tunnin lennot toivottavasti sujuu vielä tuolloin. :)

 

Ai niin ja meinasi unohtua viikolla 12 työmatka Ruotsiin. Siellä meni hermo vaan ryyppääviin työkavereihin! :pupu_1:

 

Onpas tää Pipana päässyt jo moneen maahan! :jere:

Edited by tiukut

Share this post


Link to post
Share on other sites

Olemme suunnittelemassa lomareissua jonnekin päin Eurooppaa heinäkuussa. Jos hyvin menee niin raskausviikkoja tuolloin noin 14-16. Tarkistin matkavakuutusehdot ja oma vakuutukseni ei korvaa raskaudesta johtuvia sairauskuluja.

Ajattelin hankkia matkan ajaksi tilapäisen matkavakuutuksen kaiken varalle. Osaako joku suositella vakuutusyhtiötä?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Olemme suunnittelemassa lomareissua jonnekin päin Eurooppaa heinäkuussa. Jos hyvin menee niin raskausviikkoja tuolloin noin 14-16. Tarkistin matkavakuutusehdot ja oma vakuutukseni ei korvaa raskaudesta johtuvia sairauskuluja.

Ajattelin hankkia matkan ajaksi tilapäisen matkavakuutuksen kaiken varalle. Osaako joku suositella vakuutusyhtiötä?

Mulla on vuosimatkavakuutus ja samaten huomasin, että se ei kata raskaudesta johtuvia kuluja. Olen lähdössä ihan just lomamatkalle etelä-eurooppaan ja päädyin valitsemaan Eurooppalainen kertamatkavakuutuksen! Siellä sanotaan mm. "Matkasairautena ei korvata vuoristotautia, lapsettomuuden tutkimusta tai hoitoa tai näihin liittyviä komplikaatioita tai muita raskauden tilaan liittyviä hoitoja, ellei kyseessä ole odottamaton ja välttämätöntä hoitoa vaativa raskauden tilan muutos." Eli mä laskeskelin, että tuo kattaa, jos mulle tulee jotain raskausongelmia matkalla :) En jaksanut vielä erikseen soittaa ja tarkistaa yhtiöstä, koska tuo oli musta tarpeeksi selkeä kohta. Eurooppalainen-matkavakuutus muuten korvasi myös mun siskolle tuhkapilvestä johtuneet lisäkulut (esim. majoituksesta tulleet lisäkulut tiettyyn maksukattoon asti) ihan mukisematta ja nopeasti! Kolme päivää taisi kestää koko prosessissa hakemuksen jätöstä siihen, että rahat olivat tilillä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Piti käydä tarkistamassa oma vakuutus (IF) ja siellä on näin:

 

Korvattavia hoitokuluja ovat kohtuulliset

- ennen raskausviikkoa 29 syntyneet, raskaudentilasta aiheutuneet

ensiapuluonteiset hoitokulut.

 

Siis ymmärsinkö oikein, että toi viikkorajoitus koskee vaan synnyttämistä? Muutoin siis "raskaudentilasta aiheutuneet

ensiapuluonteiset hoitokulut."

 

En ehkä uskaltaisi lähteä rv 30+ mihinkään jos ei korvattaisi mitään, mutta tämän mukaan pitäisi.. :girl_sigh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Mä kyllä melkein tarkistaisin tuon vakuutusyhtiöstä ennen kuin uskaltaisin tuon lauseen pohjalta matkustaa rv30+ minnekkään :girl_sigh: Mä luen ton niin, että vain rv29 saakka raskaudesta aiheutuneet eli "syntyneet hoitokulut" korvataan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Samoin tulkitsen minäkin. Paitsi että varmuudella korvataan vain rv 28 asti, eli "ennen raskausviikkoa 29".

 

Fennian matkavakuutusehtoja tavailemalla en löytänyt raskaudesta mitään mainintaa. Raskaushan ei ole sairaus, joten siihen ei päde "ennen matkaa olleen sairauden" ehdot. Toisaalta, jos on jo ennen lähtöä todettu jokin raskauteen liittyvä sairaus, esim. raskausdiabetes tai hyperemesis, niiden hoitoa ei varmastikaan korvata. Paitsi jos esim. pahoinvointia ei ole ollut aikoihin ja matkalla alkaa raju oksentelu, joka vaatii nesteytystä sairaalassa, niin uskoisin että tuo ei ole "ollut odotettavissa" ja siksi korvattaisiin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä oli matkavakuutus Tapiolasta, soitin sinne ennen reissua ja kysyin mitä ne ehdot tarkoittaa. Sieltä sanottiin muistaakseni suurinpiirtein tähän tapaan: vakuutus korvaa äkilliset sairastumiset ja tapaturmat (raskaana oleville samoin kuin muillekin), mutta ei raskauteen kuuluviksi katsottavia vaivoja, esimerkkinä mainitsi närästyksen. Eli jos tulee jotain joka aiheutuu raskaudesta, eikä ole äkillinen sairaus tai tapaturma, niin sitä ei matkavakuutus korvaisi. Voisin kuvitella, että ei korvaisi vaikka supisteluista tai ruoansulatusvaivoista johtuvaa lääkärikäyntiä ja lääkitystä jne. Tällä logiikalla ei korvaisi synnytystäkään, varsinkaan isommilla viikoilla, koska sen voisi katsoa asiaan (eli raskauteen) kuuluvaksi. Nämä loput on ihan mutua siis, paras varmistaa omasta yhtiöstä.

 

EU-maissa matkustavan kannattaa hommata KELA:ta eurooppalainen sairaanhoitokortti: "Eurooppalaisella sairaanhoitokortilla saat välttämätöntä sairaanhoitoa oleskellessasi tilapäisesti toisessa EU- tai ETA-maassa tai Sveitsissä. Hoitoa saa äkillisiin sairauksiin ja tapaturmiin ja kroonisen sairauden vaatimaan välttämättömään tarpeeseen samoilla ehdoilla ja kustannuksilla kuin oleskelumaan kansalaisetkin saavat."

http://www.eurooppatiedotus.fi/public/default.aspx?nodeid=37773&contentlan=1&culture=fi-FI#sairaus

 

Suosittelen lämpimästi soittamaan omaan vakuutusyhtiöön ja varmistamaan mitä oma vakuutus korvaa, sillä tavalla saa ajantasaisimman tiedon ja mielenrauhaa girl_smile.gif Ainakin Tapiolalla on ihan toimiva tuo puhelinpalvelu, muistaakseni auki iltakahdeksaan saakka. Vakuutusyhtiöillä on myös hätäpalvelu 24h vuorokaudessa auki, johon voi soittaa matkaltakin, ja kannattaakin soittaa, jos tulee jotain ja on epävarma korvattavuudesta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mun matkavakuutus on nimenomaan Tapiolasta, ja siellä ei raskauteen ja synnytykseen liittyviä hoitokuluja korvata. Edellisessä raskaudessa olisi vielä korvattu, joten olisikohan vuoden alussa muuttuneet nuo korvausehdot.

 

EU-maassa on siis oikeutettu samaan sairaanhoitoon kuin ko maan kansalaisetkin, mutta kustannuksia (joskus isojakin) saattaa tuosta tulla kuitenkin. Pahimmillaan esim. ennenaikainen synnytys ja sen hoito, vastasyntyneen tehohoito ja kuljetus kotimaahan voi tuottaa kymmenien tuhansien eurojen laskun.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pahimmillaan esim. ennenaikainen synnytys ja sen hoito, vastasyntyneen tehohoito ja kuljetus kotimaahan voi tuottaa kymmenien tuhansien eurojen laskun.

 

Tämän saattaisi _ehkä_ kattaa syntymättömän lapsen vakuutus. Tai siis ainakin lapsen kulujen osalta, ei äidin. Mutta kovat olisi kulut silti, esim. vanhempien oleskelu vieraassa maassa hoidon vaatiman ajan ja muu kaikki.

 

Lisäys: noin niinku raadollisesti ajateltuna pitäis vissiin matkustaa niillä viikoilla, ettei sikiöllä ole vielä mahdollisuutta selvitä hengissä, jos synnytys jostain syystä käynnistyisi girl_to_take_umbrage2.gif

Edited by Kamilla

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla on tuosta Eurooppalaisen vakuutuksesta omakohtaista kokemusta ja se korvaa yllättävät raskaudestakin johtuvat sairaskulut matkalla. Mulla on liiton kautta matkustajavakuutus normaalisti Turvassa ja heidän vakuutus ei olisi korvannut muuta kun sellaiset vaivat joissa minun oma henkeni olisi ollut uhattuna... Kuulemma tälläinen olisi esim raskausmyrkytys mutta esim jos olisin hankkiutunut sairaalaan vuotojen takia niin ei olisi korvannut sillä vakuutuksesta ei korvata esim ennenaikaista synnytystä... Aivan älyttömät ehdot sillä kyllähän henki on uhattuna jos ulkomailla synnyttää ennenaikaisesti eikä hakeudu lääkäriin...

 

Mutta otin siis Eurooppalaisen vakuutuksen matkan ajaksi oman matkavakuutuksen lisäksi ja kolmelle viikolle se taisi maksaa alle 40e.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now