Sign in to follow this  
Followers 0
jpo

Lapsimessut Helsingissä 11.-13.4.2014

10 posts in this topic

Pian taas messut koittaa! Lippuarvonnat, odotukset messuilta, seuranhaku ym tänne! :)

 

Itse haluan messuille tänä vuonna, kävin myös 2012. Pari Turkulaista mahtuisi kyytiin lauantaina. Itse odotan ehkä eniten vaatemyyjien osastoja (Metsola, Me&i) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä ootan messuja. Kahdet edelliset messut on mennyt raskaana lyllertäessä. 2012 osu lasketunajan kanssa yksiin ja viime vuonna raskausviikkoja oli n. 35. Josko sitä nyt jaksais kierrellä ja katella? :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onko noilla messuilla yleensä ollut jotain hyviä tarjouksia lastentarvikeliikkeiltä esim. vaunuista tai kaukaloista?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voisiko joku konkari hieman kertoa, mitä messujen sisältönä on yleensä ollut? (eli onko raskaana oleville/vauvatavaroita kuinka paljon, vai onko selkeästi vanhemmille lapsille suunnattua enemmän)

Ei ole ketään tuttua, joka olisi tuolla aiemmin käynyt.

Edited by Lady Geranium

Share this post


Link to post
Share on other sites

^

http://www.messukeskus.com/Sites2/Lapsi/Kavijat/ohjelma/Sivut/odottajan.aspx

 

Odottajille näyttäis olevan yllättävänkin paljon ohjelmaa. Etenkin esikoisen odottajille voi olla mielenkiintoisia nuo ns. valmennukset ja tietoiskut. Myynnissä oli näköjään kantoliinoja, itsehoitotuotteita, hoitoöljyjä jne. Myös raskaushierontaa, akupunktiota, osteopatiaa ja paljon muuta on ohjelmassa odottajille ja pienille vauvoille myös jonkinlainen vauvahieronta. Siitä en tiedä ovatko maksullisia, luultavasti. Ja tää oli tosiaan vaan tuon Organic Spirit - hoitolan ohjelma. Sitten on erikseen vielä kaikki näytteilleasettajat joilta varmasti löytyy vauvatavaroita paljonkin. Eli on paljon tekemistä myös odottajalle. :)

Edited by Phlox

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä kävin v. 2012 raskaana itekin tuolla viimeksi ja tuntui, että etenkin esikoisen odottajille oli tosiaan kaiken näköistä ja lisäksi sitten selvästi vanhemmille lapsille. Nyt vähän arvon, että viitsiiköhän taaperon kanssa mennä vai olisiko parempi jättää lapset kotiin ja lähteä yksin... vai onko siellä ylipäätään mitään pelkälle aikuiselle joka lapset on jo tehnyt, mutta jättää ne kotiin?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Muistan ite odottaessa pettyneeni vaunuvalikoimiin. Siellä oli vaan muutama malli ja niistä tarjoukset ja lisähoukutustarjouksia, jos menee myymälöihin (mikä ittelleni ei ihan niin vaan onnistukaan matkojen takia). Seuraavaksi vuodeksi olivat väsänneet jonkun vaunujen koeajoradan, mutta ainakin viereisessä kahvipöydässä oli odottajilla aika pettynyt meininki. Keskustelu jäi mieleen, kun samalla muistin oman pettymyksen vuotta aiemmin.

Vaatteita siellä on paljon, mutta ei miusta mitenkään hillittömin alennuksin. Tietysti voi olla, etten vaan tiedä niiden merkkien normaalihintoja ja ovatkin tosi halpoja suhteessa siihen. Itse en raaskinut juurikaan ostella.

Enemmän siellä on tietoa ainakin meikäläiselle. Ja jotain uutuustuotteita.

Olis luksusta päästä messuille ilman taaperoa, kun mielestäni tollaselle pienelle alle 2-vuotiaalle siellä ei oikein mitään ole. Meillä vaan käytännön syistä ei se oikein onnistu.

Vinkkinä sellanen, että kun samalla järjestävät niitä muita messuja, niin niihin liittyvistä lehdistä voi bongata alennuslippuja. Itse löysin alennuksen käsityölehdestä ekalle käynnille.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä olin viime vuonna, en olisi maksanut turhan kallista lippua jos olisin tiennyt. Ei siis ollut mun mielestä niin hyvä tapahtuma kuin mitä olin ajatellut. Samassa oli pienoismalli-näyttely (jotkut siihen liityvät messut?), se oli kiva! Tänä vuonna menen jos voitan jostain ilmaiset liput ;)

Edited by tuulipuu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0