mesi

Anonyymit testipakkomielteiset, vol. 2

429 posts in this topic

testipakkomielteinen täällä moi  :gmake:  Viime kierrossa ovis oli (tikutettu) kp 18 ja kierto tyssäsi kp 26, jolloin alkoi vuoto. Luteaalivaihe siis onnettomat 8 päivää ja tuona aamuna kun vuoto alkoi (dpo8) kerkesin testata hoppunegan. Tänään aloitin uuden kierron tikuttelun kp 9 ja heti aamusta jo vahva viiva ja itapäivästä melkeinpä ovisplussa?! vähän epäilytti, kun ei mulla koskaan näin aikanen ovis oo ollu ja menkat loppui juuri ja kusasin sitten vielä rt-tikkuun johon testiajalla jo piistyi selkeä haamulainen! oliko siis viime kierrossa kemiallinen tai joku kiinnittymisyritys kun testi näyttää nyt hailakkaa plussaa? raskaana en kyllä ole, sellainen megavuoto takana. 

post-8143-0-51460700-1415198904_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ihan selvältä "haamulta" näyttää, väriäkin näkyy! Voisko se megavuoto olla kiinnottymisestä? Ajankohta sopisi jokseenkin jos noin viikko oviksesta on alkanut. Joillakin tulee vuoto raskaudesta huolimatta. Ja esim kaksosista voi mennä toinen kesken jne. Ehkä kannattaisi tehdä testi vielä muutaman päivän päästä ja katsoa vahvistuuko viiva?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onhan niitä "valemenkkoja" ennenkin ollut, just tänäänkin perhevalmennuksessa kuulin yhdeltä tyypiltä, kuinka hällä oli tullut muutamatkin "menkat" eli tajusi aika myöhään olevansa raskaana ja ultrassa LA:kin muuttui 3 kuukautta luultua aiemmaksi. :D Eli mäkin suosittelisin tekemään uusia testejä. Hae vaikka marketista pregcheck liuska, ne on yleensä hyviä. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Täällä tosiaan kesällä oli hormoneista johtuvia oireita ilmeisesti kun kirjoittelin ja testailin viimeksi :) No nyt ollaan menty ilman ehkäisyä (edelleen) ja kolmisen viikkoa sitten alkoi kummalliset oireet taas. Imetys on vähentynyt kiinteiden aloituksen myötä hiukan ja lopetin maidonluovutuksenkin, joten näkyyhän se varmasti hormoneissa. Tällä kertaa oireet on kuitenkin olleet erilaisia kuin viimeksi mutta negaa olen testannut edelleen. Nyt vähän maltillisemmin, olisko neljä testiä tähän kolmeen viikkoon :)

 

Nyt reilu viikko sitten alkoi tuntua kovaa painetta alapäässä seksin jälkeen etenkin jos seison. Säikähdin jo että onko kyseessä laskeuma mutta neuvolan ohjeistuksella sitten tutkin hiukan. Paljastui että mulla onkin ilmeisesti nyt yllättäen tullut suonikohju häpyhuuleen :D (Anteeksi jos on too much info!) Tämä vaiva oli minulla myös viimeraskaudessa mutta jäi pois raskauden myötä. Eli ihmetyttää että mistä se nyt puolen vuoden jälkeen taas yhtäkkiä ilmaantui :o

 

Vannoutuneena testipakkomielteisenä päätin vielä tehdä yhden testin loppuviikosta ihan varmuudeksi. Edellisen testin tein sunnuntaina. Muuten odottelen sitten kierron palaamista, viimeksi ekat kuukautiset tuli 5kk synnytyksestä mutta silloin myös kiinteät aloitettiin aiemmin. Luulen että jos nyt ei ole tärpännyt niin on vain ajan kysymys koska täti on ovella. Eli jospa sitten tilanne pian ratkeaisi johonkin suuntaan :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hedelmäpommi ja mesi, melkein täällä alko jo hullu uskomaan, että voisiko tässä sittenkin olla raskaana :D njääh, tän aamun r-testissä havaittavissa enää haamun esiäiti ja ovistesti myös hailakampi. Lisäksi taas verta tullut :( varmaan joku kiinnittymisyritys kuitenkin yrittänyt olla. Onko teillä tietoa, onko kierto kemiallisen jälkeen yleensä normaali?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hedelmäpommi piti vielä sulle kommentoida, että mulla myös puoli-vuotias imetettävä kotona. Imetys sotkee mulla kiertoa niin, et luteaalivaihe jää ihan olemattomaksi ja näin estää kiinnittymisen. Kirjoitinkin tästä tuonne imettäviin kuumeilijoihin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä oon täältä foorumilta lueskellut myös siitä, että r-testit saattaa reagoida siihen ovikseen. Ei ole ihan yks tai kaks keillä on tullut hentoinen haamulainen testiin oviksen aikana. Josko se ovis nyt kuitenkin olis ollut ihan superaikaisin?

 

Mulla on kp7 ja kai sitä vois kohta alkaa testailee noilla ovistesteillä. Ei nyt ole tarkoitus vielä yrittää (vaikka eilen mietin, että miksei jo nyt hetihetihetihetiheti) mutta ihana päästä kuseskelemaan tikkuun vaikkakin vain kierronkartoituksen takia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hedelmäpommi piti vielä sulle kommentoida, että mulla myös puoli-vuotias imetettävä kotona. Imetys sotkee mulla kiertoa niin, et luteaalivaihe jää ihan olemattomaksi ja näin estää kiinnittymisen. Kirjoitinkin tästä tuonne imettäviin kuumeilijoihin.

Oho, ai täällä on imettävien kuumeilijoiden ryhmä! Täytyy käydä katsastamassa jossain vaiheessa :)

 

Mulla on tosiaan tuo toinen raskaus alkanut imetyksellä, yhdet kuukautiset tuli kun esikoinen oli tasan 5kk ja siitä kierrosta sitten raskauduin. Imetin kuitenkin vuoden ikään. Tiesin että imetys voi hankaloittaa asioita ja olinkin aika äimistynyt kun tulin noin helposti raskaaksi, esikoista kuitenkin tjottailtiin kolme vuotta. Ilmeisesti mulla päti se että synnytyksen jälkeen raskautuu helpommin :) Oli siis toivottu tuo pikkukakkonenkin, hetki ennen ensimmäisiä menkkoja jätettiin ehkäisy pois.

 

Harmi että imetys vaikeuttaa sinulla noin. Toisaalta ehkä hyvä merkki että on edes ne kuukautiset kuitenkin jo, ja ovulaatio? No nythän se imetys alkaa pikkuhiljaa sitten vähentyä lapsen kasvaessa että jos ei sitten niin sotkisi kiertoa :/ Mutta tosiaan olen kuullut että joillakin imetys estää kiinnittymisenkin. Koska sulla palasi kierto?

 

Mulla itselläni on aina ollut noin 30 päivän säännöllinen kierto mutta siitä huolimatta ultrien mukaan molemmat lapset olisivat hedelmöittyneet vasta viikkoa ennen kuin menkkojen olisi pitänyt alkaa. Olen epäillyt että jos tuolla olis jotain tekemistä sen kanssa että ensimmäistä yritettiin noinkin kauan. Olen ajatellut että jos mulla nyt synnytyksen jälkeen tulee kuukautiset ennen uutta raskautta niin voisin kokeille tikuttaa oviksia, kun en koskaan ole sitä tehnyt. Olis jännä nähdä että onko mulla tosiaan aina ovis noin myöhään :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hedelmäpommi mulla palasi kierto kun vauva oli vähän yli 4 kk. Samalla tavalla palasi kierto edellisen lapsen kohdalla ja uusi raskaus alkoi, kun edellinen oli 2-vuotias, mutta imetin häntä edelleen. Siinä välissä oli kkm ja ennen sitä ehkäisynä hormonikierukka. Nyt ollaan tosiaan alettu maistelemaan kiinteitä ja itsekin luovutin maitoa ekat 4 kk. Nyt varmaan alkaa vähän tasaantua toi maidontulo. Harmittaa vaan aika kovasti, ettei mies ole juurikaan innostunut. Voi hyvinkin olla, ettei mun kuumeilusta huolimatta meille enää lisää lapsia oo tulossa...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillähän on aika paljon yhtäläisyyksiä tarinoissa :) Voi hitsi, toivottavasti pääsette miehen kanssa yhteisymmärrykseen ja ei menis ihan sinne kahteen vuoteen sitten :/ Meillä mies ei ollut kovin innoissaan toisesta raskaudesta koska ensimmäinen raskaus oli niin rankka fyysisesti ja henkisesti. Hetken oli sitä mieltä ettei meille tule enempää lapsia. Keskusteltiin asiasta ja päätettiin sitten ottaa riski ja toinen raskaus huomattavan paljon helpompi. Ja tällä kertaa mies oikeastaan ensimmäisenä ehdotti että jätetään ehkäisy sittenkin saman tien jo pois :) Enpä olis uskonut että mieli muuttuu ja vieläpä aika nopeasti :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä tänään näin kierron loppupuolen kunniaksi tein r-testin, kun on ollut tosi huono olo. Täysin tyylipuhdas nega, ei näkynyt yhtään mitään muuta kun se kontrolliviiva. Että vittan sentään. Kovasti yritin kurkistella, että jos siinä nyt joku hyvin haalea haamu näkyis jossain hyvässä kulmassa, mutta ei. Ei niin mitään!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kävin kaupassa. 5 testiä (2 pakkausta) tarttui mukaan. Saa nähdä milloin korkkaan kun pe alkaisi menkat. Oikei, isänpäivän takia tein yhden first response mutta negaahan se oli. Ff näyttääkin että mulka on dpo7 joten mitään ei näy vielä hetkeen jos koskaan näkyy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mullakin vaan testipakkomielteisyys puskee läpi. Dpo 8 ja oli pakko testata :) Eli samassa veneessä tiitiainen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

http://aijaa.com/p1wpGX Näkyykö tässä muille plussa? Mä huutelin miehelle saunaan että siinä on varmasti viiva ja tuli katsomaan "No eihän tässä mitään viivaa oo", siitä noin puoli minuuttia niin vahvistui entisestään ja sekin jo näki viivan selvästi.. Silti jännittää että mitä jos molempien silmät vaan heittää :D Selkeä viiva siinä nyt on kun katsoo täällä livenä, mutta silti pelonsekaisin tuntein..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voi anna sen luoja olla se plussa ja vielä toisen pysyä matkassa <3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Otan huomenna yhden pregcheckin mukaan ostoskoriin, nyt toivotaan parasta  :girl_in_love:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Testasin ja tuloksena sain Raskaana 1-2 Eli mitä tämä käytännössä tarkoittaa viikkoina? Mulla oli nimittäin viime menkat 15 lokakuuta, joten laskin että pitäisi ainakin se neljä viikkoa sitten olla. Onko ovis sitten ollut vaan myöhempään vai mitä häh? Apua?  :blush: Pitääkö mun huolestua?

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ se 1-2 viikkoa tarkottaa sitä, että hedelmöittymisestä on 1-2 viikkoa :) mulla samoill kohilla about ollu edelliset menkat ja sain saman tuloksen pari päivää sitten. Ja voi tosiaan olla, että ovis onkin ollu vähän myöhemmin. Onnea ja tervetuloa heinäkuisiin! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Äh, hätäännyin turhasta(ko) Eli 1-2 vastaa clearbluella lääkärin määrittämää raskauden ajankohtaa 3-4 viikkoa.. eli tämä nyt sitten menisi laskuissa oikein?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kääk Naani <3 Ihanaa, pitää pakata kimpsut ja kampsut uusille odottelumaille. Nyt jarrusukkia omaan mahaan  :give_heart:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Liljana juuri noin! Eli tuon 1-2 mukaan sulla on ollut ovis ja sen jälkeinen hedelmöittyminen joskus n. about 31.10.-7.11. aikoihin ja jos se tarkoittaisi sulla kp 17-24 eli varmaan ihan mahdollinen? :) Onnittelut!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voi täällähän on moni plussannut sen jälkeen, kun meillä on alkanut yritys...mulla alkaa olla ekat luomumenkat lopuillaan (kroppa heräteltiin teroilla), nyt kp7 meneillään, eli oviksen tikuttelu/etsiskely alkaa ihan pian minullakin. :girl_haha:

 

Onnea Liljana! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now