Marina

Ajoitus ja sukupuoli

Ajoitus ja sukupuoli   56 members have voted

  1. 1. Pitikö teoria paikkansa?

    • Yhdyntä ovulaatiopäivänä tai sen jälkeen - Poika
      22
    • Yhdyntä ovulaatiopäivänä tai sen jälkeen - Tyttö
      17
    • Yhdyntä ennen ovulaatiota - Poika
      7
    • Yhdyntä ennen ovulaatiota - Tyttö
      20

Please sign in or register to vote in this poll.

15 posts in this topic

Esikoinen tuli niin, että taatusti touhuiltiin juuri oviksen aikaan, toka oviksen jälkeen. Poikia kumpikin. Tässä yrityksessä tähtäsin tarkasti heiluttelemaan peittoja päiviä ennen ovista ja sitten pidin jalat ristissä yli oviksen :grin: Saas nähdä. Jos tästä tulee tyttö, niin uskon tähän teoriaan sataprosenttisesti omalla kohdallani!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla ei ole ajoitus vaikuttanut lasten sukupuoleen ainakaan kahden edellisen kohdalla (tämän teorian mukaisesti) - ei sitä olla kyllä yritettykään, mutta tiedän milloin mulla on ollut ovulaatio ja tiedän milloin on touhuiltu. Mites esimerkiksi kaksoset joista toinen tyttö ja toinen poika - samaan aikaanhan petipuuhat on yleensä olleet ;) Kavereiden kanssa kun ollaan juteltu aiheesta niin osalla teoria on pitänyt paikkansa yhden tai kahden lapsen kohdalla, osalla ei ollenkaan. Eli itse uskon että aika lailla 50/50 se taitaa olla joka tapauksessa. Tästä oli duodecimin artikkelikin jonka muistin nähneeni eräässä toisessa ketjussa ja siinä todettiin mm. "ainoa järkevältä tuntuva mahdollisuus sukupuolten lukusuhteen muuttamiseen perustuu yhdynnän ajoittamiseen suhteessa munasolun irtoamiseen ja että tyttöjen todennäköisyys kasvaa, kun coitus (yhdyntä) ja ovulaatio ovat ajallisesti lähekkäin. Vaikutus tulee esiin ainoastaan suurten aineistojen tilastollisessa tarkastelussa, eikä sillä niin ollen ole mitään käytännön merkitystä yksittäisen lasta hankkivan parin kannalta." Duodecim - Tyttö tai poika tilaustyönä

 

Mutta onhan nämä ihan hauskoja juttuja huvin vuoksi katsella ja vertailla :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vastasin että yhdyntä ennen ovulaatiota. Tärppikierrossa nimittäin harrastettiin tasan kaks kertaa seksiä ennen ovista ja toinen niistä ovulaatiopäivänä,toinen pari päivää ennen ja tyttö tuli.. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sänkyhommia oli sinä iltana kun ovistesti oli näyttänyt plussaa ja poika tuli. Tuota ennen taisi olla viikko ilman mitään actionia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

LittlePea, sen verran mitä ite olen tutkinu niin ruokavaliolla, ajoituksella ja geeneillä on todella vaikutusta sukupuoleen. :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

LittlePea, sen verran mitä ite olen tutkinu niin ruokavaliolla, ajoituksella ja geeneillä on todella vaikutusta sukupuoleen. :)

On varmasti jonkin verran, niinkuin tuossa kirjoituksessakin mainittiinkin, mutta että yksittäinen pari voisi esim. ajoituksella suunnitella lasten sukupuolet etukäteen niin taitaa olla aika lailla tuuripeliä. Itsekin olen ymmärtänyt että nimenomaan geeneillä ja ruokavaliolla voi olla vaikutusta asiaan, mutta sen enempää en itse asiaan ole perehtynyt joten en osaa sanoa mitään sen yksityiskohtasemmin. Pointti lähinnä se että näiden asioiden (erityiseti ajoituksen) vaikutus on niin pieni ettei yksittäinen pari voi kovin paljoa asiaan vaikuttaa. Muutenhan homma olisi varsin simppeli. Mutta voihan sitä aina kokeilla jos on toive tiettyä sukupuolta kohtaan ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä "tehtiin tyttö". Monta päivää ennen (todistettua) ovista oli kierron ainoat yhdynnät. En tiedä onko ajoituksella tekemistä vai ei, mutta tuskin sitä huuhaaksikaan voi todistaa :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multa tuli ruksia vähän joka ruutuun :D Esikoinen (poika) tuli tasan yhdellä puuhastelukerralla joka ajoittui tuntemuksiin perustuen tasan ovispäivään. Tulokas (tyttö) on sitten enemmän arvoitus ja voi olla joko ennen ovista (4 tai 2pv ennen) tai ovisplussapäivänä alkunsa saanut. Voisin kuitenkin lyödä arpani noille ovista edeltäneille päiville tytön kohdalla :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä tuo pitää paikkansa. Molemmat pojat on tehty ovispäivänä, tyttö taas muutamaa päivää ennen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä sekä ennen, oviksen aikana että sen jälkeen :D Poika siis tuli. En saanut ovista tikutettua, vaan ensin lähti vahvistumaan, mutta alkio haalistua jo ennen kuin testi ehti nousta plussaksi asti. Ja ovisoireita en tunnista (kun luomusti oviksia tulee vain satunnaisesti, jos ollenkaan).

 

En aiemmin ollut ovista tikuttanut, mutta siinä kierrossa oli lääkärin ohjeesta, kun hoidoissa oltiin. (Ja koska ei ovisplussaa saatu tikutettua, oltiin odottamassa vaan uuden kierron alkua, jotta oltaisiin aloitettu rankemmat hoidot. Seuraava kierto tulikin vasta pojan syntymän jälkeen, kun r-testiin plussa tuli, vaikka ovistestiin ei :) )

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ovispäivätyttö. ;) Muista en tiedä, tyttöjä kaikki mutta tärppäysmahiksia varmaan useampia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now