RockaBella

Suurperheen äidit

102 posts in this topic

Me asutaan 100 neliön omakotitalossa ja hyvin mahdutaan :)

Autona mulla on 7-hengen Renault scenic ja miehellä 7-hengen Toyota Corolla Verso, kummassakin vähän tavaratilaa jos penkit ylhäällä takaa. Mun autoon sai väkisin survoo sateenvarjorattaat :grin:

 

Meillä lapset syntyneet rv 40+1, rv 38+5, rv 39+1, rv 40+0 ja rv 36+5.


Onnea Sisselle!

 

Ja onnittelut myös mealle!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onnea mea4 :lipsrsealed: Ja onnea Sisselle plussasta :give_heart:

 

Meillä oli viime viikolla ultra ja kaikki oli mainiosti. Istukka oli alareunastaan kohdunsuun päällä, mutta eiköhän se siitä nouse.

 

Nyt on sitten kerrottu sillekin ihmiselle, jonka arvelin nuivimmin suhtautuvan tähän raskauteen ja miten oikeassa olinkaan! Esikoisen mummi siis, edesmenneen isänsä äiti. Totesi mulle sitten vakavalla naamalla, että "Otan osaa." Se ei kyllä tosiaan mieti mitä p****a suustaan päästää! Ja että olenko nyt miettinyt omaa jaksamistani. Kyllä olen, omahan on päätökseni ollut. Voi jestas! Kysyi vielä hetken päästä, että loukkaannuinko, ajattelee kuulemma vain minun jaksamistani. Jees, voishan sen tietty toisellakin tavalla ilmaista. Ihan sain mitä odotin ja valitettavasti mieleen jää tämäkin kommentti :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sisselle onnittelut plussasta ja mealle vauvasta!! :girl_in_love:

 

Yosa voi itkut sun esikoisen mummoa kommentteineen! :( Toivottavasti hän pääsee yli noista ajatuksistaan, ja jos ei pääse, niin toivottavasti hänen mielipiteensä ei kaivele sua liikaa.

 

Miten sä Lilly oot päätynyt sinne ulkomaille? :) Ja miten käytännössä tuollanen eri maahan muuttaminen onnistuu? Lentokoneeseen huonekalut vai?  :girl_crazy:

Mies teki täällä väikkärin (tai no se on edelleen vaiheessa mutta valmistunee pian :rolleyes: ) ja ihan laivakontilla tavarat kulkee. Maksaa paljon, mutta pääsee helpommalla kun ei tarvitse kaikkea hankkia uusiksi. Ja varmaan lopulta halvemmallakin, kun ottaa huomioon esim.tietokoneen hinnan, kaikki lelut, kirjat jne. Meille siis on sopinut paremmin kuin hyvin omaisuuden raahaaminen mukana tänne ja takaisin, kun ollaan kuitenkin 4v oltu eikä Suomessa olisi ollut edes ilmaista varastotilaa missään meidän tavaroille (maksulliset lämpimät varastot maksaa jo pienen asunnon vuokraamisen verran..).

 

Ollaan siis nyt tosiaan muuttamassa takaisin Suomeen kesällä, kun mulla on 35 raskausviikkoa täynnä, ja sitä ennen rv 31-33 käydään etukäteen järkkäilemässä asioita (ja ekaa reissua ennen lähetetään muuttokontti, jonka pitäisi sitten lopullisen paluun aikoihin olla perillä, kun noin kuukauden se matkustaa merillä). Pikkaisen kiireinen kevät/kesä tässä siis tulossa.. Esikoisen koulukin alkaa sitten Suomessa ihan vauvan syntymän aikoihin, mikä on aika stressaavaa myös, kun toinen aloittaa ekaa kertaa ikinä koulun suomenkielellä, uudella paikkakunnalla. Huh. Mutta eiköhän tästä selvitä! Asunto vielä kun löytyisi..

 

Nyt kun muutetaan Suomeen ja tulotaso nousee huomattavasti (mies teki jo työsopparin), niin meillä on varaa siihen 7-paikkaiseen autoonkin, mikä on kyllä helpotus. Tähtäimessä on nyt yksi Citroen Grand Picasso, sukulaismies vielä koeajaa sen meidän puolesta, mutta kävi jo tarkastamassa että on hyvässä kunnossa (on autoalan miehiä itse).

Rv 25+3
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Suuräidit, eikö teille enää kuulu mitään? Juttujanne on ollut kiehtovaa lukea. Olisin itsekin halunnut monta, monta lasta.... ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kyllä tänne ainakin monenmoista kuuluu.  :D Kesää ollaan eletty esikoisen rippijuhlineen, ja nyt sitten odotellaan miehen viikon päästä alkavaa ekaa lomapätkää ja kesälomareissua. Seuraavan pätkän pitää lasten koulujen alettua, jotta on opettamassa varsinkin näitä pienimpiä koulukyytiin (oma kyläkoulu päättyi ja lapset siirtyi isompaan kouluun; kuljetus kotipihalta eskariin/kouluun ja takaisin). Lopun lomasta pitää vauvan synnyttyä. Anoppi on helpottamassa kotona mun taakkaa nuo väliajat kun on töissä. Vaikka raskaus on ollut sinänsä helppo (verrattuna siihen mitä olis voinut olla), yläpaineet ei oikein tahdo kestää riittävän ylhäällä ja maitohapoilla oon jatkuvasti ihan pelkästä olemisestakin. Haastettakin riitti viime viikkoina, kun meidän auto meni pienen, mut kalliiksi käyneen vahingon takia ajokiellon kautta lunastukseen. Onneksi saatiin kavereilta lainattua autoja ja tilalle lopulta hyvien kauppojen myötä edeltäjäänsä parempi menopeli. Nyt taas päästään koko perheellä liikkeelle. Ihan kohta onkin jo syksy.  :give_heart:

 

 

Ele & Onni 32 + 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onko täällä enää ketään odottajaa?  :) 

 

Täällä vasta neljäs tulossa joten ei nyt ehkä ihan suurperheeksi vielä tulossa mutta iso perhehän sekin on, ainakin kun vertaa lähipiiriin jotka ovat kutsuneet suurperheelliseksi jo kolmen lapsen jälkeen  :lol:  :lol: Vielä kahdesta lapsesta kyllä haaveilen tämän jälkeen. Ehkä vähän pitempi väli kuitenkin seuraavaan  :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ei taida suurperheen mamit kovin aktiivisia olla???

Täällä yksi 5 lapsen äiti.  :grin:  Kuudes ehkä tulossa. 

 

SItä kuudetta ei ainakaan vielä tuu.. meni kesken. 

Edited by Dottelia

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minäkin taidan nykyisin olla suurperheen äiti :D Meiltä löytyy neljä lasta ja lisäksi miehellä on poika edellisestä liitosta. Lapset ovat 9v, 7v, 2v ja 3vk. Kaksi vanhinta ovat poikia ja kaksi pienempää tyttöjä. Meidän lapsiluku on todella suurella todennäköisyydellä tässä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Melkeen suurperheeltä alkaa tuntua kolmen lapsen kans. :) Neljännestä haaveilen ja jo kuumeilen vaikka pienin on vasta 5 kk. Mies ei taida olla vielä valmis yritykseen mutta kyllä mä luulen että joskus myöhemmin se lämpenee ajatukselle.. Itsellä ois haaveena että ehkä loppuvuodesta voitais alkaa yrittämään. Mutta eihän tää oo vaan minusta kiinni :D

Edited by Nena

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dottelia voi ei  :(

 

Meille selvis tänään että ois tulossa toinen poika  :) Meillä on siis 4v ja 1v tytöt ja 2,5v poika. Kiva että poikakin saa kaverin vaikkakin ovat esikoisen kanssa kyllä niin paita ja peppu. No ainakin tämä pienimmäinenkin saa kaverin  :)

 

Meillä vaikka on vielä aikaa että tämä neljäskin tulee maailmaan niin haaveilen jo viidennestä  :lol:  (ja kuudennesta :grin:​ ) Oon vaan aina toivonut isoa perhettä ja 6 lasta, saa nähdä miten käy. Ärsyttää vaan koko raskauden kestävä pahoinvointi eikä oksentamiseltakaan voi välttyä, näistä pojista se on onneksi lievempää mutta ei kyllä lopu missään vaiheessa kokonaan. Siksi toivoisin vähän pidempää väliä seuraavaan tämän jälkeen, ehkä 2,5v. Synnyttämisen jälkeen se kaikki kärsimys vaan unohtuu niin nopeasti, liian nopeasti  :D

 

Nena minkäs ikäisiä teillä on vanhemmat muksut?  :) Jospa se mieskin siitä pian lämpenis  :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dottelia, pahoittelut täältäkin :(

 

 

Meillä on aika isot ikäerot; tytöt ovat 11v, 4v ja 5kk. Ehkä jos vielä yks saatais joukon jatkoksi niin voisi olla pienempikin tuo ikäero. Vielä on imetyskin nenossa ja jatkunee vielä monta kuukautta ym. että ei tässä vielä kiire oo. Mä en oo aina haaveillu isosta perheestä, muutama vuosi sitten tuntui että kaks on just hyvä, muttaniin se mieli joskus muuttuu :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pomppaan mukaan tähän ketjuun, itselläni on kaksi lasta (8v. ja 5v.) ja miehelläni kolme lasta, jotka kyläilevät meillä joka toinen viikonloppu. Haasteellistahan tämä on ollut nyt puolen vuoden ajan, mutta pikkuhiljaa arki on asettumassa uomiinsa - toivon ainakin niin. Lapsista nuorimmaiset pikkutytöt, kuten heitä kutsutamme ovat sopivasti vain vuoden ikäerolla, joten heillä sujuu jo mallikkaasti leikit ja yhteiselo.

 

Pojankosseista vanhin on murkkuikäinen, sitten on varhaismurkku ja kakkosluokan vilpertti. Hieman kismaa heidän välillään tuntuu vähän väliä olevan, mutta hyvin sitten loppujen lopuksi kaikki toimii. Oman tilan puute tuntuu olevan se haasteellisin näillä vanhemmilla, koska olohuonemajoitus ei ehkä ole se mitä kaipaisivat, mutta tällä hetkellä kaikkeen on pitänyt sopeutua.

 

Tapaamiset olemme sopineet niin, että lapset ovat kaikki samaan aikaan viikonloppuisin luonamme ja omat lapseni tapaavat isää sitten myös joka toinen viikonloppu. Näin saamme myös yhteistä aikuisten aikaa arjen hulinoiden keskelle, joista vähäisistäkin hetkistä valtaosan vietänkin töissä  :grin:

 

Asunto on kolmekerroksinen rivarinpätkä, noin 80 neliötä asuinpinta-alaa. Siinä ja siinä on aina, että riittääkö, mutta sopu sijaa antaa. Isompaa autoakin ollaan harkittu, mutta meillähän on pian oltava sellainen minibussi, että kaikki mahtuu eikä vauvakuumeeltakaan ole vältytty. Yrittämiseksi tätä ei voi sanoa, vaikka vuosi sitten jätin ehkäisyn pois, tulee jos on tullakseen. Ei siitä stressiä aleta ottamaan, ainakaan vielä ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Täällä kanssa neljän pojan äiti :). Ja tässä on meidän lapsiluku, enempää ei tule.Pikkuhiljaa aletaan arki ja rytmit löytämään. Välillä sitä kyllä unohtaa että se neljäskin on mukana :grin:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meilläkin on neljä poikaa. Viidettä lasta odotetaan ja laskettuun aikaan on enää reilu kuukausi.

 

Viidennen lapsen synnyttyä meille tulee kyllä ongelmia auton kanssa. Auto on kyllä 7-paikkainen, mutta jos kaikki penkit ovat paikoillaan, ei tavaratilaa juurikaan jää. Edes normaalit ruokaostokset ei mahdu autoon, kun tuplarattaatkin pitäisi saada mahtumaan mukaan ainakin vielä nuorimmaisten ollessa näin pieniä. Varmaan meidän on jokin suksiboksi hankittava, että saadaan tavaratkin mahtumaan johonkin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mitä kommentteja olette muuten saaneet kun kolmas/neljäs/viides raskaus on paljastunut?

 

Meillehän ei juuri onnitteluita tullut kolmannesta, ei kyllä tästä neljännestäkään kuin yksi onnittelu  :lol: Joulun aikaan miehen siskon perhe (varsinkin miehensä) sanoivat meitä jo suurperheelliseksi, samoten miehen veljen vaimon sukulaiset. Ei edes uskalleta mennä sinne enää neljän kanssa ensjoulun aikaan  :D Ei ollut missään ystävällisessä mielessä sanottu, ainakaan ei tuntunut siltä. Miehen veljen ja siskon perheessä on vain yhdet lapset ja miehen veljen vaimon veljen perheessä (onpa sekavaa :grin: ) kaksi, aika hemmoteltua lasta eikä enempää kenellekkään tulossa kun kaikki naiset on tainneet jo 40v ylittää. Eivät siis tiedä tästä meidän perheenlisäyksestä ja en edes uskalla ajatella milloin saavat tietää, ehkä syntymäilmoituksen sitten  :D

 

Munkaan suvun puolella ei ole kuin etupäässä 2-3 lasta, mun siskolla kolme eikä enempää tulossa. Tunnen kyllä aika orvoksi itseni välillä näiden suurperhehaaveitteni kanssa, neljäs nyt ehkä menee vielä mutta mitähän sitten saa kuulla jos enemmän tulee, niinkuin miehen kanssa ollaan haaveiltu :girl_crazy:​  Vaikka meillehän ne lapset tulee, meidän perheeseen niin ei pitäis liikaa välittää että miten monta lasta kuuluis maksimissaan olla. Mun mielestä jokainen on vaan niiiiin ihana persoona ja tuntuu että lisää mahtuu vielä meidän perheeseen näitä ihanuuksia niin miksi ei sais tulla  :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

No me ei kyllä onnitteluita oo saatu kolmannen lapsen jälkeen, ei edes kun vauva on synytynyt  <_<  mun mielestä aika julmaa ja epäkohteliasta. Itse ollaan onnellisia jokaisesta lapsesta ja toetutetaan omaa haavetta ison perheen suhteen. Niin ois kiva jos muutkin osais iloita meidän kanssa mutta plaah.. ei se vaan mee niin.  :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Tuommoinen on todella kummallista! Mikä estää onnittelemasta ja olemasta iloinen toisten puolesta? Kyllä voi olla vilpittömän iloinen, vaikka itselle optimaalinen lapsiluku olisi jotain ihan muuta. Mulle itselleni on aivan sama, onnitellaanko minua, mutta jos ei jakseta olla iloisia lapsen puolesta, niin se on surullista lapsen kannalta. :( Tuntuu, että ihmiset automaattisesti ajattelevat useamman lapsen olevan jotenkin kamala taakka ja lasten jäävän jostakin paitsi, kun vanhemmat ei jaksa, ei ole rahaa jne. Mutta nykyään harva varmaan hankkii monta lasta ajattelematta asioita pitemmälle? Ehkä ne vanhat asenteet siltä ajalta vielä vallitsee, kun lapsia tuli suunnittelematta eikä rahkeet tosiaankaan aina riittäneet. Siksi varmaan isovanhempien ja isoisovanhempien on vaikea ymmärtää, miksi kukaan ehdoin tahdoin hankkiutuu tilanteeseen, jossa on monta lasta. Mutta kun ihmisiä on niin erilaisia: toisille useampi lapsi merkitsee rikkaampaa elämää sisällöllisesti. Jos kokee pärjäävänsä suuren lapsilauman kanssa, niin keneltä se on pois? Ei lapsiperheitä niin hyvin yhteiskunnallisestikaan tueta, että kenenkään pitäisi hernettä vetää nenään toisten lisääntymisestä. Tai että se ulkomainen työvoima ja veronmaksajatko on sitten parempi vaihtoehto kuin syntyvyyden lisääntyminen/pysyminen samalla tasolla omien kansalaisten kesken?

 

Meillä on se tilanne, että tämä neljäs raskaus on puhdas yllätys. Meille ei pitänyt enää vauvoja tulla, vaikka minulla kyllä vauvakuumetta olikin. Abortti ei siis ollut kohdallamme vaihtoehto enkä halua, että kukaan lähipiiristämme ajattelee, että miksi emme tehneet mitään raskauden keskeyttämiseksi. Muuten olemme valmiit vastaanottamaan tämän kuudennen perheenjäsenen ihan ilomielin, mutta toki rahallinen tilanne huolettaa, kun talolainan maksu on ihan alussa ja minulla ei ole vakituista työtä.

 

Emme ole uutista vielä sukulaisille paljastaneet, koska emme ole ehtineet vielä ultrassakaan käydä. Tiedän kuitenkin, että miehen vanhemmat eivät asiaa sulata eivätkä todennäköisesti muukaan suku siltä puolen. Oma äitini suhtautuu ehkä vähän myötämielisemmin, mutta isällä voi olla nikottelemista. Samoin suhtautuminen sisaruksissani lienee vaihtelevaa. Osa on ehdotellut, että milloinkas teille se neljäs lapsi tulee tai ette kai te kolmeen lapseen jätä, mutta se voi olla ihan huulenheittoa enkä voi olla varma todellisista reaktioista. Siksi vähän pelottaa ja jännittää paljastaa asia. On vähän sellainenkin olo, että en viitsi itse edes kertoa. Huomaavat sitten, kun huomaavat.

 

Minulla itselläni on kuusi sisarusta, joten iso perhe ei ole outo asia. Tunnen kuitenkin itseni ja meille tämä neljäs on ehdottomasti viimeinen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ei meilläkään ole sukulaiset innostuneet vauvauutisista enää toisen lapsen jälkeen. Valitettavasti tuo näkyy selvästi vielä lapsen synnyttyäkin ja nuorimmaisista ei jakseta enää olla lainkaan kiinnostuneita. Miehen sukuun näyttää syntyvän pelkkiä poikia ja sinne on jo pitkään odotettu kovasti tyttöä. Joka raskaudessa olen saanut kuulla, miten nyt pitäisi viimeistään se tyttö saada. Tässä raskaudessa vauvan sukupuoli ei huonon näkyvyyden vuoksi ultrassa selvinnyt ja se jäi lähinnä arvaukseksi, joten nyt tuota tyttövouhotusta on joutunut kuuntelemaan tähän asti. Aiemmin se on loppunut rakenneultran jälkeen, kun poikalupaus on saatu. Jos vauva olisi tyttö, se saisi varmaan miehen puolen sukulaisilta selvästi enemmän huomiota. Mua ärsyttää jo ajatuskin siitä, että noin kävisi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Muakaan ei periaatteessa haittaa vaikka ihmiset ei onnittele, mutta siitä näkyy läpi juurikin se että ei voi olla onnellinen toisten puolesta ja sen takia se harmittaa. Kun itselle (meille) todella iloinen asia kuitenkin. Ja juurikin miten Dottelia sanoi, omaa pitkäaikaista haavetta tässä toteutetaan ja ollaan itse todella onnellisia että meidän perhe isonee  :)

 

Meillä ei edes sukulaiset tunnu olevan huolissaan mistään rahatilanteesta tai että lapset ei sais tarpeeksi huomiota vaan (ainakin tuntuu siltä) pelkästään että lapsia on vaan tietyn määrän jälkeen liikaa. Varmaan sekin perustuu siihen minkä määrän jotkut on itse kokenut sopivaksi ja on vaikea ymmärtää miten joku voi haluta enemmän...

 

Tuokin on ärsyttävää kun on väliä mitä sukupuolta lapset on ja sen mukaan ollaan kiinnostuneita. Mä mietin välillä ajatteleekohan mun sisko että meidän lapset saa enemmän huomiota kun on 2 tyttöä ja vaan 1 poika kun hällä on 2 todella villiä poikaa ja 1 vielä pieni vauva, poika sekin. Noiden kahden vanhemman pojan seurassa kun on vaan hetken, saa huokasta helpotuksesta kuinka rauhallisia omat lapset on vaikka ihania poikia ovatkin. Mutta kyllä olen huomannut että mun äiti enemmän näkee meidän lapsia kuin siskon lapsia ja tuntuu tykkäävän juuri noista tytöistä eniten... 

 

Tämä taitaa muuten olla todella outoa mutta vaikka neljäskään ei ole vielä syntynyt, haaveilen jo siitä viidennestä lapsesta  :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mitäs muille kuuluu?

 

Meillä neljäs täytti juuri 1kk ja onpa ihanaa olla neljän lapsen äiti  :wub: Ei tunnu kyllä vielä ihan suurperheeltä. Vaikka meillä aika iso perhe onkin, hassua että vain 4vuotta sitten meillä oli vaan yksi pieni vauva  :)

 

Arki lähti heti hyvin käyntiin vaikka mies ei voinut pitää isyyslomaa ja työreissullakin on ollut jo viikon, nyt on 2 vkoa kotona ja taas viikon reissussa. Muuttokin uuteen asuntoon on jo takana ja isommilla alkoi kerho, monta muutosta tässä kuukauden aikana tullut. Kerhoonviennit on tietysti oma juttunsa vaikka nyt meillä on vain 1km kerhoon, isommat pyöräilee ja pienimmät on kärryissä. Aamuisin on aika vilinää että ehditään ajoissa lähteä ja oltais vielä ajoissa perilläkin  :lol:

 

Silti haaveet on pysyneet ja jos malttais odottaa sen 1,5v ennen viidennen yritystä niin ois hyvä  :)  

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minäkin taidan nykyisin olla suurperheen äiti :D Meiltä löytyy neljä lasta ja lisäksi miehellä on poika edellisestä liitosta. Lapset ovat 9v, 7v, 2v ja 3vk. Kaksi vanhinta ovat poikia ja kaksi pienempää tyttöjä. Meidän lapsiluku on todella suurella todennäköisyydellä tässä.

Lainaanpas itseäni :D Huomaa tummennettu kohta ja nykytilanne: olen  19.viikolla raskaana  :girl_haha: Kahden nuorimman ikäeroksi on tulossa vajaa vuosi eli mielenkiintoisia aikoja luvassa :D Lisäksi meillä asuu miehen aiemmasta avioliitosta oleva 17v poika. Uuden kotin etsintä on jo kovassa vauhdissa. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Olenkin eksynyt lukemaan sun päikkyä shainala nyt vauvan synnyttyä mutta en vielä ole ehtinyt kommentoida mitään sinne. Mielenkiinoista kyllä lukea isomman perheen pyörityksestä kun lapsetkin on jo osa isompia, meillä kaikki neljä vasta 0-4v ja varmasti ihan erilaista sitten kun nämä kasvaa, eipä sitä osaa vielä ajatella minkalaista elämä sitten on  :)

Varmasti pienimmilläkin tulee sitten omat juttunsa kun on niin pienet ikäerot, itse olen ainakin tykännyt kovasti vaikka siinä oma hommansa onkin. Vaikka ei meillä tosin ihan niin pienet ole ikäerot, 1v8kk, 1v5kk ja 1v5kk. Pahoinvoinnin ja oksentelun takia haluaisin nyt vähän pidempään taukoa raskaudesta mutta en liian pitkään  :lol: No aikahan sen sitten näyttää.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Täällä myös 34v suurperheen äippä.. Lapset syntynyt -02, -03, -07, -08, -10, -12 ja nyt odotellaan tammikuuta, että seitsemäs syntyisi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Täällä on kyllä aika hiljaista ollut viimeaikoina  :) Teillä onkin jo ihanan paljon lapsia  :)

 

Meillä oli nyt eka tjottailukierto ja viikon päästä sais testata tulisko meille viides  :) Sehän oliskin ihan juhannusvauva  :lol:  Tietenkin toivoisin plussaa mahdollisimman nopeasti mutta samalla mietin että olenkohan ihan hullu... Kun viidettä kertaa haluan lähteä tähän 9kk pahoinvointi+oksentamisrumbaan! Mutta kyllä mä niin kovasti haluaisin lisää lapsia vielä, ainakin yhden  :wub:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voi kauhistus, tännekö mäkin jo kuulun! :girl_impossible: Mun mielestä ei meillä mitään suurperhettä ole vaan kiva pieni porukka :D

Eli neljä poikaa, syntyneet 05, 10, 15 ja 16. Mulle kelpais varmaan aina se "yks vielä", mutta mies ei oo ihan samoilla raiteilla.. vielä :grin:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now