RockaBella

Suurperheen äidit

102 posts in this topic

Täällä myös 5 lasta. Syntyneet vuosina 02 06 08 12 ja 14.

3 tyttöä ja 2 poikaa.

Itse olen kohta 32 vuotta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iik! Mä plussasin eilen! Heinäkuinen olis tulossa, jos kaikki menis hyvin. Vähän epäuskoinen olo oli tuijottaa plussatikkua kun olin ihan varma että miehen töiden takia meni ajoitukset taas tässäkin kierrossa päin prinkkalaa mutta ei, plussa tuli ja ihan selkeä. Tänään vasta kp 29/31 että mitä tahansa voi vielä tapahtua. On tämä kyllä niin taas jännää  :D Ja samalla pelottaa kun neljä raskautta takana eikä yhtään keskenmenoa niin ei ehkä kovin suuret todennäköisyydet että tämäkin raskaus menis yhtä hyvin. Kun kai noita keskenmenoja on melkein kaikilla..? Mut päivä kerrallaan ja raskaana niin kauan kun toisin todistetaan  :)

 

Jos tämä raskaus etenee niin odotettavissa noin rv7 asti noin 9kk pahoinvoinnit ja oksentelut sitten mutta tällä hetkellä odotan niitä oireita jo innolla :grin: Ihan hullua kyllä, jos tämä viides heinäkuussa syntyy niin esikoinen aloittaa sitten elokuussa vasta eskarin  :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onnea Lumikello! :give_heart:

 

Mun mieltä kaihertaa myös se, että jos siitä viidennettä lasta lähden tavoittelemaan, niin alkaa vähän usko loppua siihen, että kaikki menis taas hyvin. Olen tosin yhden keskenmenon kokenut, mutta se oli ennen esikoisenkaan syntymää.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kiitos  :)

Mulla kyllä nämä pelot vaan lisääntyy raskauksien myötä. Vaikka vois ehkä kuvitella toisin kun keskenmenojakaan ei ole ollut. Mutta nyt on jo liian tietoinen mitä kaikkea voi käydä ja missä vaiheessa. Ei mitään turvarajoja ole olemassa että kun pääsee sen ja sen yli niin kaikki menee hyvin, varhaisultra ei kerro mitään varmaa, np-ultran jälkeen voi mennä kesken vaikka kaikki olis hyvin ja vielä myöhemminkin. Jajaja :grin: No en mä onneksi nistä nyt stressaa sentään, eihän sille mitään voi jos jotain tapahtuu. Mutta poissa on se luottavainen odotus kuitenkin mitä tunsi joskus ekaa ja toista lasta odottaessa kun on nähnyt niin paljon kaikkea mitä muille on tapahtunut. 

 

Ja nyt tietää todellakin mitä menettäis. Kun jotenkin jo kuvittelee sen viidennen lapsen tänne muiden joukkoon. Mutta päivä kerrallaan  :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onks täällä enää ketään? Oon täällä näköjään ollut joskus pari kolme vuotta sitten tuolla ekalla sivulla, löysin tänne taas pitkästä aikaa! Nyt on ainakin lapsi enemmän, nuorin on nyt reilu kolme viikkoinen poika. Lapsia yhteensä kuusi, vanhin on 10v. vanha nelosluokkalainen, sit on ekaluokkalainen, yksi eskari ja tänä vuonna 5v ja 3v. täyttävät ja sit tää pikkuinen joka ON viimeinen. :D 

Ois kiva jos tänne eksyisi taas muitakin isomman perheen omaavia äitejä! :)

 

Saanuska

Share this post


Link to post
Share on other sites

Täällä olisi yksi isomman perheen äiti.

 

Meidän lapsiluvun piti olla jo täynnä viidennen lapsen jälkeen, mutta näin sitä kuitenkin jälleen ollaan täällä foorumilla odotuspuolella. Tämä kuudes lapsi on meille sitten oikeasti se viimeinen :) Nykyinen raskaus on ollut selvästi aiempia raskauksia hankalampi, joten toivottavasti tämän raskausajan muistelu ehkäisee sitten jatkossa uutta vauvakuumetta puhkeamasta :) Vanhin lapsista on 7-vuotias ekaluokkalainen. Neljä vanhinta lasta on poikia ja viides tyttö. Tässä raskaudessa ollaan saatu tyttöveikkaus, mutta parin kuukauden päästä sitten nähdään, pitikö veikkaus paikkansa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mullakin on joka kerta ollut raskausaikoina aina vaan enemmän vauvoja, nyt oon kanssa satavarma että tää on nyt tässä. Jos sais vauvat ilman raskausaikaa niin voisin ottaa mutta ei enää odotuksia mulle.

 

Meillä esikoinen onnessaan kun saatiin toinen poika perheeseen. Hän on ollut jo useamman siskon verran sitä mieltä että siskoja on ihan tarpeeksi..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kyllä mäkin täällä yhä käyn :) Tällä hetkellä keskitytään kasvattamaan tätä neljän koplaa vähän isommiksi, katsellaan sen jälkeen josko mun mieheltä pyytämä vauva-optio sais täyttöönpanoluvan :girl_haha:

 

Ja jos joku ei allekirjoitusta näe, niin meillä siis neljä poikaa 12v, 6v, 1v 10kk ja 8kk.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä käyn myös  :) Meillä siis juuri 6v täyttänyt tyttö, 4v4kk poika, pian 3v tyttö ja 1,5v poika, viides tulossa heinäkuussa  :) Kovasti haaveilen ainakin tällä hetkellä vielä kuudennesta, se on varmasti viimeistään se viimeinen. Mulla on kovaa pahoinvointia ja oksentamista koko raskausaika ja vielä olisi puolet jäljellä mutta ei se hidasta haaveilua yhtään  :lol: Saa nähdä miten sitten synnytyksen jälkeen, silloin yleensä vasta iskee tuo raskausajan rankkuus kun helpottaa ja tajuaa että miten ihanaa on kun voi syödä ja juoda ihan mitä vaan. Mutta kuudennen pitäis myös tulla suht peräkkäin, alle 2v ikäerolla tai sitten ei ollenkaan. Mulla ei tuossa neljännessäkään raskaudessa ollut muita vaivoja, olin elämäni kunnossa muuten vaikka meni 6pv yli ja vauvakin jo 4,3kg. Saa nähdä miten nyt, ainakaan vielä ei tunnu liitoskipuja yhtään. Supistellutkaan ei ole koskaan raskausaikana, tuskin nytkään kun on pisin väli raskauksien välissä ollut.

 

Mä haluaisin kyllä toisaalta lapsia enemmänkin kun tuon 6 mutta en usko että enää ainakaan kuudennen raskauden jälkeen jaksaisin tätä oksentamis/pahoinvointia. Vaikka muuten on ollutkin helpot raskaudet. Sitä ei kyllä tule ikävä vaikka muuten ehkä onkin vähän haikeaa sitten kun on varmasti se viimeinen kerta  :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kuumeileeko täällä kukaan tällä hetkellä? Helmikuun tienoilla tekis mieli jättää ehkäsy pois :grin: Eikä yhtään edes hirvitä :o:lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mun kuume on kroonista laatua, harmi kun miehen ei. Meidän viides ehkä ois suunnitelmissa vasta parin vuoden päästä, nyt ois sellanen elämäntilanteen tasaus menossa :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Elämäntilanteen tasaus kuulostaa kyllä hyvältä :lol: Musta tuntuu että olen jo liian vanha niin haluaisin kaikki lapset suht peräkkäin. Vaikkakin samanikäinen kaveri sai ensimmäisensä samaan aikaan kuin itse neljännen. Ja ei ole vielä toista vaikka haaveilee toisesta ja kolmannestakin. Ja kyllä nämä pienet lapset pitää nuorena :grin:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä on loppujen lopuksi lapset aika pitkällä aikavälillä, ekan sain ollessani 19 ja neljännen ollessani 30. Aiemmin aattelin, että mulle ehdoton yläikäraja lapsen saamiselle on 35, nyt oon miettinyt, että ei se 37 paha ois, silloin äitini sai nuorimmaisensa. Mutta nyt tosiaan haluaisin kroppani kuntoon, neljännessä raskaudessa oli sokerirasituksessa raskauden loppupuolella yks arvo 0.2 yksikkö pielessä ja tuli heti olo, että johtuu kahdeta peräkkäisestä raskaudesta. Nyt yritän keskittyä luomaan itselleni työuraa, mikä tuntuu ihan utopistiselta. Miksei kotiäitiys voi olla palkan arvoista yhteiskunnan mielestä? :D Meillä myös kaveripiirissä alkaa nyt vasta olemaan pieniä lapsia, siis samanikäisillä. Useimpia ollaan vähintään kaksi lasta edellä.

Mä olen myös todennut että mulle itselleni henkilökohtaisesti sopii paremmin pitkät ikäerot lapsille kuin lyhyet. Mä asetan itselleni helposti kovia paineita äitiydessä ja näiden nuorimmaisten kanssa tuntuu jatkuvasti, että mun tarvis käyttää kaikki liikenevä aikani heihin ja vain heihin, koska joutuvat kuitenkin jakamaan mut ollessaan samassa tarveiässä. Isompien tarpeet kun on aivan erit, niin tuntuu, että heille riitän kyllä. Tiedän kyllä, että ajattelen nurinkurisesti, mutta nipottava omatuntoni ei vaan hiljene <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

No ei se 37 kyllä ole ollenkaan paha, monethan ei vielä siinä iässä ole saaneet edes ensimmäistäkään tai ehkä juuri yhden :lol: Omaa ikää jotenkin ajattelee niin kriittisesti. Ainakin minä :D

Meille on kyllä pienet ikäerot käyneet hyvin, arki on sujuvaa ja tuntuu että aikaa riittää kaikille hyvin. Kukaan ei ainakaan protestoi :lol: Ja lapsilla, noilla vanhemmilla on ollut jo puhetta seuraavasta vauvasta kun laitoin pieniä vatteita pois. Hassua kun ovat niin tottuneet tähän niin pitävät itsestäänselvyytenä että vauvoja tulee lisää :lol: Mitään ei olla kyllä puhuttu että meille voisi joskus tulla lisää. Esikoisen eskariluokalla me taidetaan olla pienimmästä päästä kun aika monessa perheessä tuntuu olevan 7-9 lasta. Osa on kyllä lestadiolaisia mutta ei kaikki. Lapsethan on kyllä niin erilaisia ja kyllä äiti lapsensa tuntee, toiset tarvii enemmän huomiota kun toiset ja kyllähän ne pienemmät vielä enemmän kuin isommat, tai eri tavalla kun isommille sitä voi antaa välillä myös keskustelemalla.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Siis eihän meidän toiseksi nuorin tosiaan myöskään mitenkään protestoi tai muuta, pikemminkin hän on meidän lapsista pienimpänä ollut omatoimisin ja ihan onnelliselta vaikuttaa. Se on vaan tää mun pää ja vaatimukset mitä asetan itselleni :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

En tarkoittanutkaan teidän lasta vaan mietin itsekseni :lol: Ja en nyt tiedä oliko tuo protestoiminen hyvä sana edes kuvaamaan mitä ajattelin :D :D Mutta ymmärsin mitä tarkoitit. Ja omat vaatimukset, niinpä :lol: 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aivan. Mä kyllä allekirjoitan sun kirjotelmat, jotenkin on ehkä helpompaakin kun on pienellä ikäerolla, kun viihdyttävät toisiaan, mutta sitten kukaan ei leiki mun kanssa :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hellurei! Mitenkäs se suurperhe määritellään :P Meille olisi nyt sitten vissiin neljäs tulossa, huh! En ole koskaan oikein haaveillut lapsista tai suuresta perheestä, ja tässä sitä nyt ollaan! Innolla toki tulevaa odottaen. Itse olen 35v ja lapset tämän neljännen syntyessä sitten 11, 9 ja melkein 3. Jos tämä raskaus menee hyvin loppuun saakka, niin sitten on kyllä varmuudella minun osalta homma paketissa :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä tuun myös kurkkimaan, josko täällä meininki vähän vilkastuisi jossain vaiheessa. 

En ole ikinä haaveillut suurperheestä ja meillä jokaista perheenlisäystä on harkittu pitkään ja hartaasti. Kun kolmannelle annettiin lupa tulla, yllätys olikin melkoinen, kun ultrassa onniteltiin kaksosraskaudesta. Meistä tulee siis syksyllä 6-henkinen perhe, mikä pienen sulattelun jälkeen alkaa kuulostaa aika päheeltä. :wub:

Kaksi edellistä raskautta toi tullessaan pojat, jotka ovat nyt 9v ja 4v. Tietysti tyttötoive on käynyt mielessä muutaman kerran, vaikka kaksi pientä poikaa kuulostaa tutummalta ja turvallisemmalta. Toivottavasti saadaan jotain veikkauksia rakenneultrassa. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aika hiljaista tuntuu täällä nykyään olevan.

Kiva on ollut täällä lueskella isompien perheiden elämästä, kun itsellä nyt neljäs haaveissa. Vaikka ei se 4 lasta omasta mielestä edes vielä suurperheeltä tunnu, mutta alkaahan se nykymittapuun mukaan jo olla :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä neljä 12/2011, 06/2013, 12/2014 ja 11/2017 syntyneet. Kovasti on vielä toiveissa uusi vauva. Saa nähdä miten käy, viimeksi tarvittiin vähän apuja, kun yritettiin 1v8kk. Aiemmat ovat tulleet helpommin.

Ainut asia mikä mietityttää on oman äidin suhtautuminen. Ensimmäisen jälkeen oli jo kovasti sitä mieltä ettei enää lapsia ja joka lapsen jälkeen jaksanut siitä muistuttaa ettei enempää. Ärsyttää, tietenkään asia ei hänelle kuulu, mutta pakosta käy mielessä. Äidistä on kyllä arjessa paljon apua ja auttaa ihan ilman pyytämistä. Pärjäisin kyllä hyvin itsekin, mutta pakko myöntää, että apu on kyllä helpottanut paljon.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hellou kaikille! Nostellaas tätä ketjua :)

Muutaman vuoden tauon jälkeen päätin tehdä tänne comebackin :rolleyes: Jouduin siis poistumaan keskuudestanne kun juttujani stalkattiin täällä, tuskin enää, eikä se nykyisin juuri haittaisikaan kun erosta on hyvin yli päästy. 

Kai tää foorumi kuitenki vielä toimii? Ikävä ollut tänne :D

Uuden miehen kanssa ollaan oltu 4v yhdessä ja kaksi naimisissa. Edelleen minulla on neljä poikaa; nyt 13, 12, 7 ja 5 vuotiaat. Ja tuossa vähän aikaa sitten kävin otattaa kierukan pois ajatuksella TJOT :wub:

 

Mitä teille kuuluu? ^_^

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tärppionnea :wub: Tosi harvoin tulee enää käytyä täällä. Meillä lapset nyt 8v, 6v, 5v, 4v ja 2v ja kuudetta odotellaan :) Ja kyllä mä vähän luulen että tämänkin jälkeen vielä yks saa tulla :lol: Pahoinvointi on ollut kovaa ja oksentaa on saanut mutta tätä kuudennen odotusta olen odottanut jo niin kauan :lipsrsealed: 

Edited by Lumikello

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kiitos @Lumikello ja onnea odotukseen :wub:

Hiljentyneeltä täällä vähän vaikuttaa tää meininki, mut jos nyt yrittäs pitää yllä jonkun näköistä keskustelua :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now