Lia

Uudet ja erikoiset nimet

181 posts in this topic

Tinka (n). Kuullut kerran aiemmin, silloinkin samasta tytöstä kyse, mutta silloin en muistanut nimeä kotiin asti, oli sen verran uusi tuttavuus (väänsin mielessäni Taikaksi).

Mun vanhin koira on Tinka. Muistan et Marienhoff-sarjassa oli kans sen niminen tyttö :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bongattuina Miiru (tyttö, alle 10 kaimaa) ja Veini (yleensä poika mutta muutama tyttökin).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Töissä on tullut vastaan nimet Xander ja Miigo. Jälkimmäisestä tuli kyllä lähinnä mieleen Pocahontaksen pesukarhu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eekku (n) oli mulle uus tuttavuus!

 

Mä olin tosi ihastunut nimeen Miiko, mutta en olisi kyllä antanut itelleni kovin herkästi periks antaa omalle, ku tuli aina kanssa just Disneyn Pocahontas mieleen vaikka olikin k:lla eikä g:llä :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kuulin nimen Elka ja vaikka olikin ulkomaalainen nainen kyseessä, sopisi nimi mun mielestä kyllä myös suomalaiseen suuhun. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä ihastuin eilen nimilistoja selaillessa nimeen Penni. Ei varmaan meidän tytölle anneta, kun sukunimen kanssa vähän liiankin rimmaava, mutta jotenkin tosi ihana nimi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onda, mäkin just eilen Oscareita katsoessa bongasin ton Elkan ja miehelle sitä kommentoinkin! Ihan hauska nimi kyllä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maikkari uusi nimitesti on aika viihdyttävä!

http://m.mtv.fi/uutiset/kotimaa/artikkeli/testaa-minka-ikaisia-kaimasi-keskimaarin-ovat-eri-ikaluokkien-nimitrendit-nakyvat-selvasti/5769456

 

Alari, Kami, Amila, Iipo, Vilda... aika paljon ainakin itselleni uusia nimiä.

 

Ja näkyypä Suomessa asuvan kymmenkunta Bang-On -nimistä henkilöäkin. Hieman meinasi hihityttää, vaikka jollakin kielellä (ehkä vietnam?) varmaan ihan tavisnimi. :girl_haha:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vasilisa (n). Tulee mieleen iha joku käärme mut omal tavallaan tosi kaunis nimi :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tarina ja Elka sopivat hyvin suomalaiseen suuhun, ensin mainittu jopa ilman merkitystä. Elka-nimisiä on muissa Pohjoismaissa, joten nimi kuulostaa aivan tutulta, vaikka onkin harvinainen Suomessa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mun suvussa on myös monia melko erikoisia nimiä, sillä ilmeisesti isoäitini äiti on ollut varsin luova nimien kanssa.  :grin:  Esimerkiksi erään isoäitini sisaren toinen nimi oli Asariina, jota olemme harkinneet itsekin toiseksi tai kolmanneksi nimeksi mahdolliselle tyttärelle.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tarina on kyllä rytmiltään tosi hyvin nimeksi sopiva. Ovathan Taru ja Satukin nimiä, joten merkityskään ei haittaa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kastetuista joskus bongattu Neanna, Dani ja Rianna.

Facebookissa joku oli myös antanut lapsilleen nimet Barbie Princess, Daisy Fantasy ja Ken Romeo. Ei millään pahalla, mutta mun mielestäni tuollaisia nimiä ei pitäisi hyväksyä.  :girl_cry: 

Edited by Laura27

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mitä ajattelette nimestä Elja? Joskus muutama vuosi sitten törmäsin tuohon ja tykästyin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now