Sign in to follow this  
Followers 0
Onda

Gallup: raskausmahan muoto ja lapsen sukupuoli

Vatsan muoto ja lapsen sukupuoli   74 members have voted

  1. 1. Oliko sinulla odotusaikana "tyttö-" vai "poikavatsa"? Kumpi tuli?

    • Vatsani ei näkynyt taakaa katsottuna eli minulla oli "poikavatsa", sain pojan.
      48
    • Vatsani ei näkynyt taakaa katsottuna eli minulla oli "poikavatsa", sain tytön.
      29
    • Vatsani näkyi taakaa katsottuna eli minulla oli "tyttövatsa", sain pojan.
      3
    • Vatsani näkyi taakaa katsottuna eli minulla oli "tyttövatsa", sain tytön.
      10
  2. 2. Onko vatsan muodossa ollut eroja raskauksien välillä?

    • Kyllä, muoto vaihteli sukupuolten välillä.
      5
    • Kyllä, muoto vaihteli vaikka oli sama sukupuoli.
      2
    • Ei, muoto pysyi samana vaikka sukupuoli oli eri.
      13
    • Ei, muoto pysyi samana sukupuolen ollessa sama.
      16
    • Kyseessä esikoinen.
      38

Please sign in or register to vote in this poll.

32 posts in this topic

Foorumilla on kysely raskauspahoinvoinnista ja syntyneen lapsen sukupuolesta. Itseäni alkoi kiinnostamaan monen vanhemman ihmisen niin sanottu varmana pidetty ennusmerkki sukupuolesta eli vatsan muoto. Oliko sinulla siis "poika-" vai "tyttövatsa"? Poikavatsan on sanottu olevan eteenpäin, eikä maha näy takaa katsottaessa,  ja tyttövatsan on leviävän myös sivuille, jolloin raskauden näkee myös takaa. Entäs oliko muodossa ollut eroja raskauksien välillä, mikäli on jo useampia lapsia?

 

Laitoin ensimmäiseen kysymykseen mahdolliseksi useamman vaihtoehdon valitsemisen, jos on jo useampia lapsia.

 

Muokkausta, kun typottelin.

Edited by Onda

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pojasta poikamaha ja tytöstä tyttömaha - ainakin anopin mukaan. "Kyllä sä vaan tytöstä näytät leviävän joka suuntaan - ihan erilailla kun pojasta!" Että sieltä se tuli ihan suoraan.

Edited by duudeli

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulle tosi moni sanoi että maha on selvä poikamaha, ja poika tuli. Kasvoi eteenpäin ja oli sirohko (tai sitten aika kultaa muistot :D ).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Samanlainen ja synnytyksen aikaan myös saman kokoinen (ns. poikamaha) oli kaikista, vauvan sukupuolesta riippumatta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Esikoisesta poikamaha, poika tuli. Tuplista poikamaha, pojat tulossa. Mä en jaksa uskoa poika- ja tyttömahoihin edes vitsillä, eiköhän se ole äidin ruumiinrakenne, joka määrittää vatsan muodon :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kaksi lasta, jotka ovat eri sukupuolia. Molemmista on ollut selkeä "poikamaha" eli ainakin mun kohdalla tuo vatsan muoto taitaa liittyä ihan vartalotyyppiin...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Esikoisesta leveä maha ja poika tuli, kuopuksesta siro pallo edessä ja poika hänkin. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sain monelta taholta kommentteja poikamahasta, ei näkynyt takaapäin mutta muhkea oli kyllä muuten. Poika tuli.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla oli esikoisesta tosi alhaalla ja leveä masu, mutta ei sitä mahaa kyllä takaapäin näkynyt. Ihme sinänsä koska se maha oli valtava!  :lol: Tyttö tuli.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poikamaha oli, mutta tyttö sieltä syntyi (kuten mä etukäteen aavistelinkin, vaikkei sukupuoli ultrassa selvinnytkään).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kaksi ns. poikamahaa on ollut, ensimmäisellä kerralla syntyi poika, toisella tyttö. Varsinkin toisen raskauden aikana kaikki toitottivat, miten ihan selvästi on poika tulossa, vaikka oli jo ultrassa varmistunut tytöksi ja olin asiasta kertonutkin. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Esikoisesta leveä tyttömaha ja tyttö tuli. Toisessa raskaudessa oli ihan erilainen maha, selkeä poikamaha joka kasvoi nätisti eteenpäin. Ja poika tuli. Tässä kolmannessa on nyt taas nätti poikamaha, vielä ei tietoa että kumpi tulee.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Esikoisesta selvä poikamaha. Poika tuli. Nyt toista kertaa asialla, viikolla 29. ja maha on samaa sorttia, vain edessä ja poika pitäisi ultran mukaan olla tulossa nytkin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Selvä poikamaha, paljon tuli kommenttejakin että näyttää ihan poikamahalta. Ja poika tuli :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Molemmista pojista oli selvä poikamaha. Todella moni vanhempi nainen sanoi molemmista, että selkeät pojat tulee mahan muodon perusteella. Äitilläni on ollut kolme kertaa poikamaha ja kolme poikaa tullut ja kuulemma yksi hyvin erilainen maha ja sieltä tuli tyttö :)

 

Mä oon miettinyt, että mahtaisko tuohon mahan muotoon vaikuttaa eniten oman selän pituus? Mulla on pitkä selkä ja olen 171cm, joten tilaa on kasvaa ylöspäin, jolloin maha ei ala leviämään sivuillepäin?

Edited by Snazu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Miulla oli selkee poikamaha ja siitä aina sain kuulla. Ultrassakin poika-arvaus varmistui, vaan kas, ihanaakin ihanampi tyttö tuli! :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0