Sign in to follow this  
Followers 0
roosu

Jaydess hormonikierukka

2 posts in this topic

Hei! Onko kenelläkään kokemuksia vasta lähiaikoina Suomessa markkinoille tulleesta uudesta pienemmästä Jaydess hormonikierukasta? Mulle laitettiin se kuukausi sitten, koska mikään muu ehkäisy ei sovi mulle, mutta näyttää vähän huonolta tämänkin suhteen. Aiempia raskauksia tms ei oo. 

 

Laitto ei paljoa sattunut, eikä sen jälkeen ollut vuotoakaan kummemmin. Kipuja ei ollut ekan päivän jälkeen kahteen-kolmeen päivään ollenkaan ja ajattelin että ''jes, ehkä tää vihdoinkin sopis''... kunnes alkoi tulla kauheita kipukohtauksia. Heräsin yöllä neljä päivää laiton jälkeen ihan älyttömään supisteluun, ikinä en ollut vastaavaa kipua tuntenut. Soitin terveysneuvontaan ja sanoivat että on ihan normaalia kierukan laiton jälkeen. Aamulla kävin kuitenkin varalta gynellä ja kattoi että kierukka on paikoillaan. Nuo kivut menivät siis laiton jälkeisten kipujen piikkiin. Sen jälkeen olen kuitenkin joutunut syömään lähes joka päivä särkylääkkeitä, panacodeja ja vielä burana 800mg siinä kyljessä koska en oo toimintakykyinen ilman särkylääkkeitä ja tosiaan pelkät panacoditkaan ei helpota kipua tarpeeksi. Vähän alle 2vk sitten olin koko päivän sairaalassa kauheiden kipujen  takia, eikä mistään testeistä mitään löytynyt. Kattoivat kierukkaan liittyvät perusjutut ja muut mahdolliset jutut mitkä vois aiheuttaa vastaavia kipuja. Sanoivat sieltä sitten että kätilöopistolle jos kivut vielä jatkuvat, voivat siellä sitten tutkia onko kohtutulehdusta tai jotain muuta vastaavaa. 

 

Noh, kivut jatkuivat mutta pärjäsin särkylääkkeiden voimalla noin puoltoista viikkoa sairaalareissun jälkeen. Toissapäivänä kuitenkin tuli taas ihan sairas alavatsakipu, sellainen paine alavatsalla ja supisteluja tiheään tahtiin, jotka vihloivat alapäässä asti. Sen lisäksi vielä aloin vuotamaan räikeän punaista verta, ohutta semmoista. Ei siis ainakaan mulla oo verrattavissa menkkavereen, ei oo ennen tollasta verta vuotanut. Olin menossa kätilöopistolle tänään, mutta kappas kummaa yhtäkkiä lähete mikä mulle oltiin aiemmin sinne laitettu niin olikin ollut vaan 3pv voimassa, mulle ei vaan ollu asiasta kukaan maininnut ja sinne ei ilman lähetettä kuulemma pääse.

 

Nyt tässä sitten pohdin, että mitä tekisin. Ottaisin pois varmasti heti koko kierukan, mutta tosiaan ku muita ehkäisyvaihtoehtoja ei vaan oikeasti ole enää. Vähän pelottaa et onko joku oikeasti pielessä vai taisteleeko mulla kroppa vaan tota Jaydessia vastaan näin voimakkaasti, niinkuin minipillereihinkään ei millään sopeutunut.Tosin sillon ei ollut kipuja ollenkaan. Olisi kiva kuulla vähän muiden mielipiteitä Jaydessista, tuntuu että pää leviää kun yksinään pohtii tätä!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kätilöopistolla taitaa olla kuitenkin naistentautien päivystys, jonne voi mennä jos epäilee esim. tulehdusta. Soitapa vaikka sinne ja kysy. Ei kuulosta ihan normaaleilta kivuilta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0