summergirl

Raskausoireet

14 posts in this topic

Moikka!

 

Eli siis, kaipaisin mielipiteitä omista oireistani, sekä kokemuksia plussauksesta, oireista sitä ennen ja jälkeen.

 

Tässä omia mahdollisia oireitani;

 

- Lämmön nousu (iltaisin, normilämpö 36,2 nyt 36,7-37,2) kuumeista/sairasta oloa ei juurikaan ole
- Nuha, nenän tukkoisuus (saattaa myös olla allergiaoireita, en tosin usko tähän, sisaruksistani kellään ei ole vielä ollut mitään heinänuha/siitepöly allergioita päällä tänä keväänä)

-Lievä väsymys

- "Huimauskohtaukset" silloin tällöin

-Alavatsan pienet juilimiset/nippailut (kuukautiskivun tunnetta ollut parina päivänä)

-Iltapäivisin ja iltaisin todella etova olo, kuitenkin syödessä helpottaa. (oksennus tulisi aivan heti ellen inhoaisi sitä niin että en meinaa päästää ulos =D)

-Nälkä "jatkuvasti" eli olen huomannut syöväni useammin kuin ennen.

-Kävellessäni tänään kaupassa deodorantti hyllyn ohitse, nenääni pisti todella vahvasti yhden naisten deodorantin haju, (tosin tämähän nyt voi olla muuten vain voimakas tuoksu oli sitten raskaana tai ei).

-Rinnat ovat hieman turvonneet mutta ei mitenkään arat.

 

Siinä oli ehkä tärkeimmät, voiko noista nyt sitten kukaan päätellä mitään =D

 

Yhden testin tein eilen, negaa näytti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla on ollut aika paljon samanlaisia oireita, vaikken ole kai ikinä ollut raskaana. Kemiallisia mahdollisesti on ollut.. Eli itse olen ainakin hyvä kehittelemään oireita.

 

Toivottavasti sulla on oikeita oireita, tsemppiä!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aikaisemmissa kierroissa joissa aina menkat alkoi, mulla oli vaikka ja mitä oireitta. Nyt plussakierrossa mulla ei ollut mitään, viime viikolla alavatsaa kihelmöi tosi voimakkaasti ja pitkään, mitä ei ennen ole tuntunut. Voipi olla että silloin on kiinnittynyt, tai sattumaa. Menkkajomotuksia ollut monena päivänä, tuntuvat kuitenkin erilaisilta kuin oikeat menkkakivut. Plussauksen jälkeen nännit kipeytyi, muuten oireetonta aikaa vieläkin.. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

minulla koko ajan väsy, nenä tukossa ajattelin liittyvän allergiaani. mutta kun valkovuoto lisääntynyt ja pissalla saa juosta koko ajan. huomaan töissäkin ravaavani useasti pissalla. selkä oikuttelee myös. voisinko olla raskausoireita :girl_in_love: , vielä pari viikkoa ennenkuin voisi testata...

Edited by emmie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla pitäis ihan parin päivän päästä alkaa menkat, mutta jo viime viikolla alkoi jonkinlaiset oireet: Rintojen turvotus ja kova herkkyys, varsinkin nännipihat on todella suurena olleet. Lisäksi vatsassa nipistellyt ja vatsa ollut myös taukoamatta turvoksissa, lisäksi hirveä nälkä ja ruokahalu suuri. Jotkin hajut olleet todella väkevän tuntuisia ja hajuaisti vähän herkempi. Väsymystä ollut ja tänään huimasi ensimmäistä kertaa. Tämän kaiken lisäksi itkuherkkyyttä ollut..

 

Voiko olla että olisin raskaana?? Yritän olla kehittelemättä mitään oireita, niin monta kertaa joutunut pettymään.

Ja jos nämä kuukautiset eivät nyt ala ajallaan, milloin minun kannattaisi tehdä testi?

 

Lapsi olisi todella toivottu meidän perheeseen, 22v nuoria olemme, mutta kokeneet niin paljon, että haluaisimme jo perustaa perheen ja asettua aloillemme.

 

Jos joku osaa vastata ja auttaa, olisin todella kiitollinen! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lissutin, siitä vaan testiostoksille! Jotkut testit antavat jo neljä päivää ennen oletettujen kuukautisten alkamista osviittaa onko tärpännyt vai ei. Toki varmempaa on odottaa esim niin että kuukautiset on päivän-pari myöhässä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moro. Nyt tullut uusi vaihe eli rinnat kasvaneet ja turvonneet hiukan arat varsinki iltaisin.ja v vuoto lisääntynyt.tällä viikolla olis menkkojen alkamis päiväki loppu viikosta joita en odota taaskaan koska vahva tunne että ny ois tärpänny.mulla ollu myös vatsan turvotusta ja nippailua.ja nyt tuli rintojen vuoro.mulla EI ennen menkkoja yleensä turpoa rinnat ja ne on nyt semmosen jännän tuntoiset mikkä oli ku ekaa odotin

Share this post


Link to post
Share on other sites

En tiedä missä muuallakaan kysyisin tätä tyhmää kysymystä, mutta niin... 

 

Minulla oli tavalliset kuukautiset joulukuun viimeisellä viikolla. Miehen kanssa oli petipuuhia reippaasti vuoden ensimmäinen viikko. Laskujeni mukaan ovulaation pitäisi olla vasta tuloillaan ensi viikolla, mutta kehoni käyttäytyy kuin raskaana ollessa! Tiedän kyllä että ovulaatio ja raskausoireet ovat lähellä toisiaan, mutta tällaista käyttäytymistä ei ole ennen...

 

Oireet alkoivat kuin seinän takaa kaksi päivää sitten kiertopäivänä 11.

- Kohdunsuu on kova ja todella ylhäällä ja se on tämän päivän aikana mennyt ylemmäs. Eikö tämä yleensä ole jokin raskauden merkki?
Valkovuotoa ei ole. Olen täysin kuiva.

- Kaksi päivää minua on huimannut ja etonut koko ajan. Yöllä heräsin siihen oloon, että kohta tulee oksennus ei tullut kuitenkaan.

- Maha on ollut sekaisin. 

- Alavatsalla nippailee, vihloo ja tuntuu painavalta. Se on todella arka. En edes pysty pitämään kevyttä pokkaria vatsan päällä! Aina kun kumarrun vatsassa tuntuu kuin siellä olisi pallo ja kumartuminen tuntuu todella inhottavalta.

- Nokosia on paljon enemmän kuin yleensä.

- Kaikki voimat ovat ihan lopussa.

- Hengästyn todella pienestäkin tekemisestä.

- Aivastelen (?) Jostain keskusteluketjusta on jäänyt mieleen että tämäkin voisi olla oire :D Tiedä sitten...

Pitäisikö tässä odottaa siihen, kun aikataulullisesti kuukautisten pitäisi alkaa (kolme viikkoa vielä) vai näyttäisikö jokin raskaustesti jo jotakin luotettavaa tulosta?

Eniten ihmetyttää, että onko ovulaatio tapahtunut jo heti kuukautisten jälkeen? Voisiko raskausoireita muka tulla jo viikko sen jälkeen? Vai olenko hedelmöittynyt jo ennen menkkoja? Silloin oli kyllä samanlaisia oireita, mutta testi oli nega ja sitten normaalit menkat tulivatkin.

En ole ennen ollut tässä tilanteessa. Esikoista kovasti yritetään. Auttakaa minua paremmin tietävät että teenkö jo testin vai pidänkö pään kylmänä ja odottelen vielä eteenpäin? Ja heiluttelen miehen kanssa peittoja aikataulullisesti oletetun ovulaation aikoihin, jos nyt nämä kaikki ovatkin vain ovulaation oireita?

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Onko sulla ovistestejä? Mä testailisin niillä, voi hyvin olla ovisoireita. Oletteko pitkään olleet ilman ehkäisyä? Tiedätkö, että ovuloit?

 

Minulta poistettiin kierukka marraskuun lopulla ja samalla alkoi niukka vuoto, mitä en tunnistanut kuukautisiksi. Reilun viikon päästä siitä alkoi todella voimakas oireilu, vatsaa nippaili, jomotti, olin välillä todella pahoinvoiva ja mitähän kaikkea. Sitä kesti melkein viikon. Tein pari raskaustestiä, koska periaatteessa olisi ollut pieni teoreettinen mahdollisuus, että hedelmöittyminen olisi tapahtunut ennen kierukan poistoa ja raskaus alkanut, ajallisesti olisi täsmännyt myös. Pari testiä näytti hailakkaa haamua, digi ilmoitti "ei raskaana". Olin alkanut kuitenkin tikuttaa ovista kaiken varalta, koska kierron vaiheesta ei ollut oikein tietoa. Sieltähän se ovisplussa sitten tuli, ajallisesti juuri oikeaan aikaan. Kroppa ei ole koskaan ennen reagoinut ovikseen noin voimakkaasti, oireet muistutti tosi paljon raskausoireita. Mutta siis mulla olikin kierto alkanut siitä kierukan poistosta ja r-testit reagoi ovikseen, parin viikon päästä sitten saman merkkinen testi näytti selvää negaa (monta kertaa). Menkatkin oli ihan järjettömät, kroppa selkeästi heräili kunnolla kierukan poiston jälkeen. Tämä seuraava kierto olikin sitten paljon tasaisempi ja nyt vähän näyttäisi siltä, että on tärpännyt :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multa poistettiin kierukka helmikuussa, kp2 silloin menossa.. ovistuntemukset kp 11-13 ja silloin hyvin aktiivista makuuhuoneessa.

Nyt kp16 menossa ja kovia vihlaisuja tullut pitkin päivää.. ovis tuntemuksista alkaen iltaa kohti noussut lämpö n.36,9-37,5 (norm. 35,8-36,1). Aamuisin nenä tukossa ja yöllä heräilee jo wc käynneille vaikka normaalisti en heräile sen vuoksi yöllä.. Ketuttaa koko ajan pienetkin asiat.

Voiko oireita tulla näin pian?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Itse olen uusi täälä, ja on nämä lisääntymis ja vauvailujutut myös uus juttu. Pari kuukautta yritystä takana ja nyt on haassuja oireita, enkä osaa päättää että olisko plussa vai alkavat menkat mikä aiheuttaa vatsan nipistelyä ja rintojen arkuutta. Pillereitä käyttäessä ei mitään oireita ennen menkkoja. Niitä tosin syönyt vuosia ja kierron pituudesta ei mitään hajua ilman. Nyt olis menossa 30kp.

Josko sitä kohta viittis tikuttaa :)

En osaa päättää uskallanko, jos plussais olis mahtavaa mut jos ei nii voi taas todeta mielen jännittävän vaikutuksen omaan kroppaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Neljä edellistä raskautta, samat oireet kaikissa. Superkova väsymys, vilu, arat rinnat ja pissahätä. Ja aika nopsaan pahoinvointi. Keskenmenossa (rv 18) pahoinvointi oli megalomaanista. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now