Sign in to follow this  
Followers 0
Pola

Imetys julkisissa kulkuneuvoissa?

50 posts in this topic

Mä kannustan kovasti julki-imetykseen. Eipä imetyksen ympärillä olevat tabut ikinä vähene, ellei imetyksestä tule näkyvää. Junassa imetän ihan siinä missä istunkin, jopa tuota kohta kaksivuotiasta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mua kuvottaa julki-imetys (toki yksityisempikin, ja siis imettäminen yleensä), ja oon just se ihminen, joka mulkoilee tasan tarkkaan jokaista julki-imettäjää. Kaikelle on paikkansa ja aikansa, ja se, että tissit tarvii kaivaa esiin missä ja milloin vain, on omaa viitseliäisyyden puutetta ja huonoja käytöstapoja. Ylipäätäänkin sellanen "mä voin nyt tehdä mitä vaan missä vaan, kato ku on pakko ku mulla on tää LAPSI" on ehkä huonoin tekosyy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kaikelle on paikkansa ja aikansa, ja se, että tissit tarvii kaivaa esiin missä ja milloin vain, on omaa viitseliäisyyden puutetta ja huonoja käytöstapoja.

Kerro jooko, että mitä pitää tehdä vaikka siinä tilanteessa jos vauva alkaa kesken junamatkan huutaa nälkäänsä? Pitääkö vauvan antaa vaan huutaa jottei ällöttäisi toisia ihmisiä imetyksellä (ja onko se nälkäisen vauvan karjunta sitten parempi vaihtoehto?). Pitääkö/saako tollaisessa tilanteessa mennä varaamaan se vaunun ainoa vessa jottei muut joudu katsomaan imetystä? Vai pitääkö alle puolivuotiaiden vanhempien vain pysyä kotona/liikkua autolla jotta imetys voidaan aina hoitaa salassa?

Share this post


Link to post
Share on other sites

^^Mä voin todella mielelläni noudattaa tuota, jos vain jokaiseen kulkuneuvoon, ravintolaan, ostoskeskukseen ym. järjestettäisiin mahdollisuus imettää esim. lastenhoitohuoneessa. Niin kauan kun se ei ole mahdollista, niin pakkohan vauvaa on imettää julkisesti vai kuuntelisitko mieluummin vauvan itkua koko bussi- tai junamatkan ajan?

Edited by Eva Luna

Share this post


Link to post
Share on other sites
Vai pitääkö alle puolivuotiaiden vanhempien vain pysyä kotona/liikkua autolla jotta imetys voidaan aina hoitaa salassa?

Luulen, että ratkaisit ongelman tässä itse: marttyyrius! :tender:

Sanoinpahan vaan, että mua kuvottaa julki-imetys. Oon pahoillani, mutta ei oo mun asiani ratkaista sun imetysongelmaasi. Onhan noitakin, jotka asian osaavat hoitaa sivistyneesti ja numeroa tekemättä / itsensä peittäen, ja se on ihan ok, siinähän imettävät, mutta ei tarvi tätä ketjua kauempaa etsiä näitä "eheheh mä kyllä vetäsen tissit esiin ihan sama lolololooo tissit tissit ihan sama missä oon tissit oon niin retee kuulkaa että tissit esiin vaan" -käytösääliöitä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eiköhän tässäkin ketjussa suurin osa ole kertonut imettävänsä huivi tai harso suojana ja käyttävänsä imetysystävällisiä vaatteita. Julki-imetystä se silti on. Kyllä siinä vika enemmän on musta siinä luonnosta vierautuneesta yksilössä, joka näkee lapsen ruokkimisessa jotain ällöttävää kuin siinä joka lastaan ruokkii. Tosin itse ainakin suojasin rintoja näkymästä myös oman viihtyvyyteni vuoksi. En kotonakaan juuri imetellyt "paita korviin" tekniikalla vaan tykkäsin että vatsa pysyi peitossa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Luulen, että ratkaisit ongelman tässä itse: marttyyrius! :tender:

Sanoinpahan vaan, että mua kuvottaa julki-imetys. Oon pahoillani, mutta ei oo mun asiani ratkaista sun imetysongelmaasi. Onhan noitakin, jotka asian osaavat hoitaa sivistyneesti ja numeroa tekemättä / itsensä peittäen, ja se on ihan ok, siinähän imettävät, mutta ei tarvi tätä ketjua kauempaa etsiä näitä "eheheh mä kyllä vetäsen tissit esiin ihan sama lolololooo tissit tissit ihan sama missä oon tissit oon niin retee kuulkaa että tissit esiin vaan" -käytösääliöitä.

 

Mä en koskaan muista nähneeni junassa, bussissa, ratikassa enkä sen puoleen missään paikallaan pysyvässäkään julkisessa tilassa yhtäkään imettävää äitiä joka olisi reteesti vaan repäissyt paidannappinsa auki ja vetäissyt tissinsä esiin. Ja oon sentään ikäni, yli 30 v., elänyt pk-seudulla ja melkein päivittäin julkisia käyttänyt. Varmaan 99,9 %:ssa tapauksista imettäessä ei sen enempää paljasta pintaa näy kuin esim. kesällä hellevaatteissa yleensä. Varmaan vähemmänkin. Ja jos ne tissit sattuiskin vilahtamaan niin ei niitä tarvii kenenkään tuijottaa, että voi vaikka lukea lehteä tai näprätä kännykkää tai katella ulos, ihan mikä parhaalta tuntuu. Oon pahoillani, mutta jos sua häiritsee niin kovasti niin kannattaa varmaan liikkua jatkossa vaan omalla autolla...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ihan viime kesänä tuli vastaan useammassa paikassa näitä "tissi tiskiin" -tyyppejä (mm. kauppakeskus, uimaranta, kahvilan terassi jne). Että tuubitoppi tai spagettiolkaintoppi alas vaan, tai tissi siitä reunasta yli, tai just joku v-aukkoinen paita. Mikään noista ei ole julkinen kulkuneuvo, mutta jos junan vastakkaisella penkillä joku imettäis samalla tyylillä, vielä sillä omahyväisellä "MINÄHÄN KYLLÄ IMETÄN MISSÄ JA MITEN HALUAN" -fiiliksellä, niin varmaan sanoisin, että voiskohan tonkin hoitaa jotenkin muuten. Ei oo tarvetta lyödä suonisia, turvonneita tissejä kenenkään verkkokalvoille ympäristöstä välittämättä. Käytöstavat on käytöstavat, oli lapsia tai ei. Ja kyllä, kuljen hyvin paljon omalla autolla. :girl_haha:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poistin aiemmat, koska hyppäsin keskusteluun ikään kuin kesken kaiken ja olisi varmaan parempi aloittaa omalla mielipiteellä imetyksestä julkisissa. Tarkoitukseni ei ollut tölviä mitään yksittäistä nimimerkkiä täällä, halusin vain sanoa mielipiteeni julki-imetyksen julkisesta vastustamisesta tai kommentoinnista vaikkapa jossain junassa (ei siis periaatetasolla), mikä on siis minun mielestäni huonoa käytöstä. Tästähän varmasti on mielipiteitä monia.

 

Mutta itse aiheeseen mielipiteeni on, että jos on imetettävä julkisissa (siis vauva vaatii), niin siitä vaan, minua se ei häiritsisi millään tavalla enkä ymmärrä miksi se muitakaan aikuisia voisi häiritä. Pahempi varmaan olisi kuunnella huutoa koko matkan ajan. Itsekin imettäisin, jos pelkkää rintaa syövä lapseni sitä vaatisi. Julkinen imetys on helppo tehdä siten, ettei mitään vilahda.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jos joku ei sitä kestä, niin kyynel, sitten varmaan kandii imettää tai imeskellä jossain muualla. :lipsrsealed:

 

Kyllä mäkin imetin/imettäisin ihan mielelläni muilta suojassa, ei mulla ole mitään tarvetta heittää tissejä tiskille kaikkien nähtäville. Jos mun on tarvinnut imettää julkisesti niin oon myöskin pitänyt huolen siitä ettei mun suoniset ja turvonneet tissit kenenkään verkkokalvoja järkytä laittamalla harson tai vastaavan suojaksi.

Tässä on vaan se ikävä tosifakta, että sitähän ei itse voi päättää milloin lapsella on nälkä. Ja joo, mä oon aina tehnyt niin (siis silloin, kun kummatkin oli imeväisiässä ja söivät vain ja ainoastaan rintamaitoa), että imetän ennen kuin ollaan lähdetty mihinkään jotta lapset nukkuis suurimman osan reissusta eikä heräis syömään, mutta ei sekään aina auta.

 

Ja mitä tulee tohon sun vertauskuvaasi räkimiseen, koiran pissatukseen yms. oikeasti huonoon käytökseen niin mun mielestä julkinen imetys ei ole lainkaan sama asia. Tuskin kukaan imettävä äiti imettää julkisesti sen takia, että haluaa paljastella itseänsä ja rintavarustustaan.

 

Aika varma olen myöskin siitä, että kanssaeläjät julkisilla paikoilla varmasti mieluummin jättää huomiotta imettävän äidin (en ymmärrä yleensäkään, että minkä ihmeen takia sitä imetystä pitää jäädä seuraamaan jos se niin kovasti häiritsee) kuin että sen sijaan kuuntelisivat sitä erittäin vaativaa ja äänitasoltaan korvia särkevää nälkäitkua.

Edited by Edwina

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä en ainakaan imetä siksi, että haluaisin näyttää itseäni jollekin. Syötän lastani, jos hänellä on nälkä. Teen sen julkisesti jos tarve vaatii. Teen sen kyllä myös peitellysti niin, että mitään ei näy imetysliivien ja imetyspaidan avulla. Ja ihan OT mitä tulee tuohon ikävään sävyyn puhua rinnoista, niin mulla ei ainakaan ole turvonneet, suonikkaat rinnat, vaan kauniit sellaiset. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Itse olen imettänyt tarvittaessa missä milloinkin. Silloin on pakko kun on pakko! On tosiaan näin että ihmiset katsovat pahasti pää punaisena kirkuvaa vauvaa kuin sitä että imettää.En ole itse kohdannut mitään paheksuntaa julki-imettämisessä.

 

Tosiaan imettämisen voi tehdä hyvinkin hienovaraisesti: imetyspaita auki ja vauva tissille ja suojaksi vaikka harso, jolloin vauva saa olla rauhassa ja kanssamatkustajia ei näin häiritse :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

En yhtään ymmärrä, miten kukaan voi häiriintyä siitä, että joku imettää vauvaansa, oltiin sitten julkisessa kulkuneuvossa tai missä ikinä. Jos kyse on sitä, että mahdollinen paljas pinta häiritsee, niin enemmän sitä pintaa näkee kesäaikaan katukuvassa ihan muutenkin, uimarannoista puhumattakaan. Eipä sitä paljasta pintaa imetyksen yhteydessä paljon pääse edes vilahtamaan, eikä imetys muutenkaan ole mikään itsensäpaljastelutapahtuma, jossa tissiä tyrkytettäis kenellekään muulle kuin sille nälkäiselle vauvalle. Tyypillisesti imetys on varsin rauhallinen ja huomaamaton tilanne, joten aikamoinen kyylääjä saa olla, jotta tulisi edes havainnoineeksi sen, saati sitten häiriintyisi siitä!

 

Itse imetän vauvaani silloin, kun tarve (vauvan nälkä) sitä vaatii. Varsinkin nuorempana vauvani vaati maitoa vähintään tunnin välein, joten imetystä oli vaikea ajoittaa ihan vain kotioloihin, kun imettävän äidinkin on joskus poistuttava kotoa ulos (kaupoissa, pankeissa ja virastoissa asiointi yms). Mitään harsoa en ole koskaan käyttänyt, mutta imetysliivit ja imetyspaidat ovat mielestäni hoitaneet hommansa oikein kätsysti. Sinänsä olisi toki mukavaa, jos kaupoissa ja kaupungilla muutenkin olisi paremmi huomioitu vauvaperheet ja erityisesti imetystarpeet - eli että vaipanvaihto ja imetys voisivat tapahtua vähän mukavamminkin kuin jossain likaisessa invavessassa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Näin Venezuelassa, julki-imetys käy vaikka presidentin kanssa jutellessa. ;)

Breastfeeding_PresidentHugoChavez.jpg

 

Mä tykkään imetyspaidoista ja -topeista ihan oman häveliäisyyteni vuoksi. Vaikka en pidä rintojani rumina, niin ne on silti mulle sellaista yksityistä aluetta, jota en halua julkisesti esitellä. Silti imetin missä vain, mutta harso tai huivi olkapäällä ja imetykseen sopivat vaatteet päällä ei kukaan voinut nähdä rinnasta vilaustakaan (vauvaa lukuunottamatta). Tämän toisenkin kanssa aion toimia samalla tavalla. Vessaan en menisi koskaan imettämään, ällöttävä ajatus. Joissakin kauppakeskuksissa on tosin lastenhoitohuoneen yhteydessä ollut joku nojatuoli tai vastaava paikka, mutta sitten en taas ole kehdannut varata koko hoitohuonetta mahdollisesti pitkäänkin kestävän imetyksen ajaksi. Pk-seudun lastenhoitohuoneista ei ole toistaiseksi kokemusta. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ihan viime kesänä tuli vastaan useammassa paikassa näitä "tissi tiskiin" -tyyppejä (mm. kauppakeskus, uimaranta, kahvilan terassi jne). Että tuubitoppi tai spagettiolkaintoppi alas vaan, tai tissi siitä reunasta yli, tai just joku v-aukkoinen paita. Mikään noista ei ole julkinen kulkuneuvo, mutta jos junan vastakkaisella penkillä joku imettäis samalla tyylillä, vielä sillä omahyväisellä "MINÄHÄN KYLLÄ IMETÄN MISSÄ JA MITEN HALUAN" -fiiliksellä, niin varmaan sanoisin, että voiskohan tonkin hoitaa jotenkin muuten. Ei oo tarvetta lyödä suonisia, turvonneita tissejä kenenkään verkkokalvoille ympäristöstä välittämättä. Käytöstavat on käytöstavat, oli lapsia tai ei. Ja kyllä, kuljen hyvin paljon omalla autolla. :girl_haha:

 

Musta toi on vain positiivista, että naiset uskaltavat imettää ihan noinkin luontevasti julkisella paikalla. Ei imetys ole mikään sellainen tapahtuma, mitä pitäisi mennä ikään kuin häpeillen salaa toimittamaan jonnekin piiloon. Asian kärkäs ja vihamielinen kommentointi on surullista, ja kertoo kyllä isommista ongelmista kommentoijan puolella. Ihan samaa tasoa kuin valittaisin siitä,että lihavat ihmiset kehtaavat liikkua julkisilla paikoilla; omahyväisesti raahaavat tursuvat läskinsä viattomien (hoikempien) kanssaihmisten verkkokarvoille! Paitsi että lihavuus on terveysriski, mutta imettäminen terveellistä sekä vauvalle että äidille.

 

Valitettavasti vain olen piinallisen tietoinen siitä, että jotkut pikkusieluiset tyypit paheksuvat julkista imetystä, ja annan sen häiritä itseäni siinä määrin, että pyrin välttämään imetystä julkisilla paikoilla. Käytännössä se tarkoittaa sitä, että varaan vessaa ihan liian kauan, vaikka voisin ihan hyvin imettää sen ulkopuolellakin ja päästää hätää kärsivät helpotuslaitokseen, jos vain en itse pelkäisi niin julmetusti niitä julki-imetyksen paheksujia!!! Jospa yrittäisin rohkaista mieleni ja kokeilla imetystä rannalla kainosti vaikka imetyspaidan avulla, kyllä siellä ainakin lienee niin paljon paljasta ihoa esillä, ettei mun imetys EHKÄ, toivottavasti, kiinnitä niin kauheasti huomiota ja herätä paheksuntaa. Tiedoksi jo etukäteen kaikille paheksujille: jos tähän temppuun rohkaistun, siinä ei tasan tarkkaan ole mitään omahyväistä vaan pikemminkin pelkoa ja häpeää, jonka yritän vain voittaa, koska tiedän sen olevan turhaa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla ajattelu muuttui oman vauvan myötä. En aiemmin ollenkaan ymmärtänyt julki-imetystä, mutta sittemmin käytännöllisyys voitti. Jos lapsi pitää ruokkia, niin se ruokitaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä poika on kohta 11,5kk ja tasan imetän just siellä missä haluan/on tarve. Sen julki-imetyksenkin kun pystyy tekemään hillitysti eli peittämällä suurimmilta osin, itekin käytän harsoa edessä ja myöskin sen takia että poika rauhottuisi eikä jatkuvasti vilkuilisi ympärilleen. Toki välillä on tullut niitä hetkiä että poika on saattanut yhtäkkiä repäistä harson pois siitä edestä ja irrottanut suunsakin vielä rinnasta jolloin "paljastun" mutta en tee siitäkään numeroa vaan siitä sitten vaan yritän sujuvasti pistää rinnan takaisin liiveihin ja vetäistä paitaa takaisin siihen päälle. Just viimeksi tuossa viikonloppuna imetin taajamajunassa muiden matkustajien istuessa aika lähellä kun oli ruuhka-aika mutta minkäs sille voi kun toiselle iskee kauhea nälkä enkä ehdi laukusta alkaa kaivamaan kaiken maailman sosepurkkeja.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tulipa ikävän sävyistä ja negatiivista kommenttia luonnollisesta asiasta :(

 

Missään tapauksessa en ymmärrä, miksi joku haluaa imettää tyylillä, että tissi tiskiin jne, mutta uskoisin näiden olevan poikkeus sääntöön. Enkä ajattele, että julki-imetys tarkottaisi automaattisesti paljasta rintaa. Vaikka itsekään en nauttisi näiden katselemisesta, niin mikä pakko mun on jäädä niitä tuijottelemaan. Hoidettiin se sitten millä tyylillä tahansa, niin syy on tärkeä, vauvan pitää saada ruokaa.

 

Itse olen aina imettänyt tarpeen vaatiessa imetyspaidan ja harson avulla ja jos joku sieltä välistä pystyy jotain näkemään, niin kyllä saa oikeasti tuijottaa. Muutama kk siinä meni, ennen kuin siihen itse tottui, mutta ei mulla olisi tullut mieleenikään jäädä kotiin siksi, että vauva pitää ruokkia!? Hienovaraisesti vaan ja mahdollisimman suojainen paikka esim. kahvilassa. En mä kotonakaan vatsamakkaraani esitellyt, enkä sen kummemmin tissejäkään, vaan ihan kauniisti sen saa tehtyä imetyspaidan tai esim. puseron ja masutuubin avulla.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Itse olen aina vierastanut julkista imetystä. Itse olen siis ruokkinut lapseni julkisilla paikoilla pullon kanssa. Itselleni on kuitenkin ihan sama missä muut imettävät. Kuitenkin julkisella paikalla imetettäessä on tärkeää ottaa muut huomioon, ja koittaa tehdä homma mahdollisimman hillitysti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä olen imettänyt junassa, bussissa, Särkänniemen penkillä, ravintolassa juu name ot. Mutta mulla se on ollut hirmuisen helppoa, koska olen pienirintainen. Imetyspaidan luukku peitti melkein kokonaan rinnan ja vauvan pää viimeistään. Mua ei haittaa rinnan näkeminen paljaana, mutta saatan jäädä tuijottamaan sitä ajatuksissani :grin:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minusta imetys julkisilla paikoilla on normaalia ja hyväksyttävää ja olen sitä itsekin harrastanut, tietysti. Jos vauvalla on nälkä, hänet ruokitaan, piste. Kaikki vauvat eivät myöskään huoli pulloa ja en itse ainakaan olisi viitsinyt lypsää ja pakata pulloja mukaan kun asia on hoidettavissa paljon helpomminkin. Tämä on myös ihmisoikeuskysymys ja kysymys siitä, onko pienten vauvojen äideillä oikeus liikkua kodin ulkopuolella. Jos julkisella paikalla ei saa imettää, pienten vauvojen äidit on käytännössä sidottu kotiin. Itse en ole hirveästi halunnut reissata pienten kanssa, mutta kyllähän sitä on joitain välttämättömiäkin menoja ja esikoisen kanssa on mentävä jonnekin ja vauva otettava mukaan jne.

 

Toiseksi, en ymmärrä itse ongelmaa. Mun esikoinen on jo 7 eli olen liikkunut PALJON paikoissa, joissa on paljon lapsia, ja imetetään, enkä koskaan ole nähnyt imettävän äidin rinnasta kuin korkeintaan pienen vilauksen. Itsekin olen imettänyt harson tai huivin suojissa ja kääntynyt niin, että ei käytännössä ole mahdollista nähdä "mitään".Millä tahansa uimarannalla kuumana päivänä näkyy varmasti enemmän paljasta pintaa. Eli en ymmärrä mistä nämä ongelmat oikein syntyvät. Sitä voi myöskin katsoa muualle, kun näkee äidin vauvan kanssa ryhtyvän puuhiin.

 

Yhden ainoan kerran näiden vuosien aikana muistan äidin, joka imetti seisten jäätelökioskin jonossa yläosa käytännössä kokonaan paljaana. Tuokaan ei minua häirinnyt millään lailla, pikemminkin ihailin hänen rohkeuttaan. Mutta tuollaiset äidit, jotka ehkä sitten voivat häiritä ihmisiä "paljastelullaan", ovat minun kokemuksella todella harvassa. Ehkä ne, jotka näkevät imetystä häiriöksi asti, voisivat harkita itse rajoittavansa käymistään näissä paikoissa, missä sitä tuntuu tapahtuvan ennemmin kuin että pyrkisivät rajoittamaan muiden liikkumista.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meinasin tulla vastaamaan, mutta Sopa olikin juuri kirjoittanut kaiken, mitä halusin sanoa. :D Tuosta paljaasta pinnasta tosiaan tuli mieleen, että tuntuu hassulta, että jos rinnoista voi avoimissa paidoissa näkyä aika paljonkin paljaana, niin kun pintaa paljastaa ihan pikkuisen lisää ruokkiakseen vauvansa, se olisikin pahasta. Ja toisaalta kun terasseilla istuu yläosattomia miehiä ilman paheksuntaa niin tuntuu älyttömältä, että minä en saisi näyttää rintojani sen vertaa, että saan annettua lapselle ruokaa. :girl_sigh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minäpä palautan keskustelun aiheeseen, vaikka aloittajan pohdinnat varmaan ovatkin saaneet jo ratkaisun.

 

Mä oon imettänyt pientä vauvaa kaikenlaisissa julkisissa kulkuneuvoissa ja paremmin se onnistuu kun yksityisautossa. Meillä ei oo siis autoa tai korttia ollenkaan, imetettyjä on nyt kaksi. Kuulemani mukaan ainakin liikkuvassa autossa turvakaukaloon imetys on aika akrobaattinen tehtävä turvallisuusriskeineen.

 

Lentokone, juna ja metro on parhaat imetyspaikat. On just menossa siirtymä paikasta toiseen, eikä muutakaan tekemistä ja ne ei hirveesti heilu tai tee yllättäviä äkkijarrutuksia. Ratikka ja bussi on vähän haastavammat, mutta onnistuu niissäkin kun on vaan varovainen. Ehdottomasti kannattaa vaan sitten mennä istumaan vaikka ihan invapaikkaa vapaaksi pyytäen, jos on täysi bussi. Paras paikka on tietty vaunujen vieressä se penkki, jos on vaunuilla liikenteessä ja tilaa avata se penkki. Toisaalta liikenneturvallisuus on aina riski, eli jos mitenkään mahdollista, oon yrittänyt ennakoida ja imettää jo pysäkillä, jolloin vauvan saa kulkuneuvossa nukahtamaan maha täynnä helposti. :) Simppeli ratkaisu on myös kantoreppu missä saa säätöjä muutettua lennossakin niin, että imetys onnistuu. Repusta kun saa vähän lisäturvaa niitä liikenteen ylläriliikahduksiakin varten.

 

Lautalla ja laivassa sit taas imetys kyllä usein pakottaa viettämään aikaa sisällä, kun merituuli on aika voimakas usein. Muutenkin tietty vuodenajasta riippuen ulkona imettäminen on aina vähän riskialtista. Mulla itellä ei oo rintatulehdusta ollut koskaan, mutta se on niin yksilöllistä, toiselle voi tulla pienimmästäkin viimasta.

Edited by Terppatirppa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0