Sign in to follow this  
Followers 0
Hipsuliini

Vauvan ruokailu ulkomailla, kun purkkiruokailu ei maistu

9 posts in this topic

Olemme lähdössä kaupunkilomalle (Budapest) kesäkuussa, kun poika on muutaman päivän vajaa 10kk. Poika ei ole koskaan oikeastaan tykännyt purkkiruuista, enkä oikeastaan ole sitä sitten antanutkaan, vaan aina tehnyt itse ruuat. Olimme mökillä kolme päivää ja sinne otin purkkiruokaa mukaan ja sekoitin omaan tekemääni sosetta; tämäkään ei maistunut.

Nyt siis arveluttaa, että miten saamme ruokailun järjestettyä kohteessa (ei huoneistohotelli, koska en osannut matkaa varatessa ajella, että tarvitsimme sellaisen..)

Onko vinkkejä? Aamupuurot saadan keitettyä hotelilla, samoin hedelmävälipalat ovat helppoja, mutta miten lounas ja päivällinen? Uskaltaisiko tuon ikäiselle pyytää jo ravintolasta jotain?

Kiitollisina kuulisin muiden kokemuksia! 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voi harmi kun kellään ei ole oikein ollut antaa sulle mitään vastausta. Itse sanoisin, että annat sit sitä mikä maistuu. Puuroa, leipää, hedelmiä jne. Ja voihan sitä purkkiruokaa kokeilla, jos se vaikka sit parin päivän puurokuurin jälkeen maistuisi. Ja maidot kyllä raahaisin ihan suomesta asti mikäli tarvii korvikkeita eli ettei tarvi niiden kanssa perillä stressata. Onko teillä kuinka pitkä loma tiedossa?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tai jos epäilyttää niin saisko hotellia vaihdettua vielä huoneistohotelliksi?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Keitettyä perunaa voisi ravintolasta ainakin pyytää, hyvin kypsennettyä kalaa. Nämä ainakin helppo tilsiä haarukalla,jos ei ihan sileääsosetta vaadi. Ja jos paloja syö niin myös muut keitetyt kasvikset. Tarpeen tullen vauva elää varsin hyvin lomamatkan ajan vaikka muutamalla tuotteella.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä olen ollut Budapestissä 9kk vauvan kanssa, tosin söi purkkiruokaa ihan mielellään. Mutta kyllä itse uskaltaisin tuon ikäiselle antaa ravintolasta ruokaa. Perunat saa tosiaan soseutettua haarukalla jos on tarve ja lihat leikattua ihan pieneksi. Suolaahan ei oikeasti saisi suomen suositusten mukaan noin pienelle antaa, mutta monessa maassa saa ja ihan terveitä lapsia tulee. En usko, että muutama kerta on kovin vakavaa. Varmaan voi omalta lautaselta antaa sitä mitä lasta kiinnostaa, jos ei iso ruokainen ole. Mä taas henkilökohtaisesti en raahaisi korvikkeita Suomesta mikäli niitä käyttää, mutta nämä on ihan omia mukavuuskysymyksiä. Me olemme reissussa aina antaneet joko tölkkipuuroa (lentokoneessa) tai vauvojenjauhepuuroa, koska ne voi antaa kylmänä tai sekoittaa vaan kylmään pulloveteen. Ei tarvitse keittää. Me ollaankin laiskoja. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kiitos vastauksista :) Ollaan reissussa keskiviikosta-sunnuntaihin. Ollaan Helsingissä ensin yksi yö. Ollaan ehditty reissata jo pari ulkomaanreissua, mutta poika on ollut silloin vain rintamaidolla, joten tälläisiä tilanteita ei ole aiemmin tullut eteen. Korviketta ei tarvitse ottaa mukaan, sillä poika on tosiaan vielä toivottavasti silloinkin rintamaidolla. Eiköhän me pari päivää selvitä. Otan varalta mukaan purkkiruokia ja voidaan tilata ravintolasta sitten jotain kasvista. En usko, että poika nälkään kuolee muutamassa päivässä :) jotenkin tuo vaan tuntui niin ensin vaikealta, että mitä kummaa sitä oikein syödään. Ja ehkä jos kesäkuussa on kovin kuumakin siellä, niin ruokakaan ei välttämättä maistu samalla tavalla kuin kotona. Katsotaan :) Se on jännä, miten eri maissa noi suositukset vaihtelee..

Onko sulla Spring muuten antaa mitään reissuvinkkejä tuonne? Pääseekö siellä liikkumaan vaunujen kanssa ok? Budapest-topicci on aika hiljainen ollut..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ei mulla kyllä ole valitettavasti. Liikuttiin viimeksi omalla autolla tai taksilla ja mukana oli matkikset. Jalkakäytävät oon kyllä ihan hyvässä kunnossa, mutta sitä en muista miten kaikkiin nähtävyyksiin pääsee rattailla. Ollaan käyty miehen kanssa Budapestissä miehen kanssa ennen lapsia jolloin liikuttiin julkisilla, mutta en yhtään enää muista millaisia olivat. Matkiksilla pääsee kyllä ihan varmasti ja samoin ravintolassa ei matkiksista sanottu mitään negatiivista. Me matkustimme silloin miehen,kanssa lentokentältä bussilla,ja sitten junalla kaupunkiin ja mun muistikuvan mukaan Se bussi oli uusi. Junasta en muista, mutta Helsingissäkin vanhoihin juniin,pääsee rattailla ne vaan pitää nostaa. Toki taksilla pääsee myös. Meillä oli autokaukalo kun kerta autolla oltiin reissussa, sitä en tiedä vaaditaanko Se vauvan kanssa matkustettaessa. Unkari n kyllä tosi moderni verrattuna moniin Itä-Eurooppalaisiin maihin, joten varmaan on hyvin varusteltu paikat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä oon sormiruokailevalle lapselle (eli vähän reilu puolivuotiaasta alkaen) tilannut ravintolasta niin kotimaassa kuin ulkomaillakin lastenannoksia, esim. lihapullat ja ranskalaiset, pyytänyt vaan ilman kaikkia kastikkeita.

Tämä ei tietty toimi, jos lapsi ei syö käsin/kiinteää ruokaa..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oma lapsi ainakin söi huomattavasti vähemmän ruokaa etelän reissuilla, juurikin lämmöstä johtuen. 7kk ikäisenä ei paljoa ruokaa päivässä syönyt, rintamaito ja vesi kelpasivat. 2-vuotiaana leipä, hedelmät, nakit ja kurkku olivat pääosassa ruokailua, ja tietty maito ja vesi. Kaikilla reissuilla lapsi kuitenkin reipas ja energinen. Tärkeää oli että joi tarpeeksi, ei ruokailusta oltu huolissaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0